Palautuminen ja vointi synnytyksen jälkeen

Valitelin muuten silloin aiemmin, että laskettu aika paukkuu yli, eikä neuvolassa tai Kättärillä olla huolissaan lapsen koosta tai kontrollista jne... Kokoarvio oli 3,6kg. Noh. Sieltä pamahti sitten melkein 4,5kg tytteli!
 
Nonnuli, on tosi yksilöllistä miten tunto palautuu sektion jälkeen. Neiti on nyt 4,5kk ja olo on täysin normaali. Onhan tossa alavatsalla toki tunnoton alue, kun takana on kolme sektiota. Etenkin siinä himpun arven (tai siis kahden arven) alapuolella on sellainen parin sentin kaistale, jota jos koskettaa niin en tunne sitä ollenkaan. En usko että siihen koskaan tunto palautuukaan, mutta se on todellakin vain pieni kaistale, joten ei elämää haittaa.
 
Kiitos Mariannu. Hyvä kuulla, ettei ole aivan tavatonta. On aika iso leikkaus kuitenkin kyseessä.

Onko täällä ketään, joka olisi sektion jälkeen synnyttänyt alateitse? Meillä ei nyt ihan vielä suunnitella kakkosta. En ilmeisesti edes saa synnyttää seuraavien kahden vuoden sisällä. Haluamme kuitenkin miehen kanssa pienen ikäeron ykkösen ja kakkosen välille. Jos vain mahdollista :)
 
Mulla on kanssa arven yläpuolella parin sentin tunnoton kaistale. Jonkin aikaa arpi kutisi, mutta se on kuulemma paranemisen merkki...
 
Vaik mä toivuin synnytyksestä kaikin puolin tosi nopeesti, ni mulla ei oo ollu ajatustakaan kakkosesta, tai vauvakuumeesta. :D Petipuuhat jatku normaalisti koko raskauden ajan ja pian synnytyksen jälkeen, ja järkyttyisin kyl pahemman kerran jos tulisin heti uudelleen raskaaksi. Toki meiän tytön alkutaival on ollu vähä hankala, joten kai sekin vaikuttaa. Plus et raskaana oloa ei oo kyllä ikävä. Ei yhtään. :D
 
Nonnuli, yhden sektion jälkeen voi ihan hyvin synnyttää alakautta. Meillä vaan kakkonen sattui olemaan perätilassa, niin en halunnut edes yrittää. Mulle muistaakseni sanottiin ekan sektion jälkeen, että noin vuosi olisi hyvä odottaa ennen uutta raskautta, mutta aloitettiin kyllä kakkosen yrittäminen ennen kuin vuosi tuli täyteen. Ja tiedän myös tapauksia, että raskaaksi on tultu vahingossa jo muutama kuukausi sektiosta ja silloin raskautta seurataan vaan vähän tarkemmin. Lähinnä kai riskinä on se, että kohtu ei kestä uutta raskautta ja/tai synnytystä.
 
Minttu, Haha mä luulin, ettei mulle tulisi IKINÄ ikävä raskaana oloa, mutta kyllä vaan on!! Tai sitä mahaa ja vauvan liikkeitä. Ei me sentään nyt heti olla tekemässä seuraavaa, mutta jossain vaiheessa vuoden tai kahden päästä :)
 
Nonnuli, mulla myös kiireellinen sektio, ja edelleen näin 3kk:n jälkeen täälläkin tunnottomuutta, haavan yläpuolella. Nyt huomaa tosin et lihakset on palautuneet, kun pääsee vanhoin tavoin sängystä ylös jne:) Olisi tarkoitus aloittaa treenailutkin taas kun kroppa tuntuu toimivan.

Vällyjen välissä on ollut hiljaisempaa kuin yleensä, mut johtuu ihan siitä, et mahdollisuuksia noin ajallisesti ei enää ole samalla tavalla. Tänään kävin laitattamassa kuparikierukan, et ainakin saa noi kumit vihdoin heivata mäkeen, et jos silläkin vähän helpottuisi hempeilyt :D

Loppuvuoteen mahtuu vielä parikin viikkoa tämän viikon lisäksi, kun ollaan pojan ja koirien kanssa keskenämme.. Onneksi noista pidemmistä työrupeamista tulee sitten vapaitakin vastapainoksi. Kyllä ainakin itse täytyy sanoa, et kyllä siitä miehestä vaan niin paljon apua on, vaikkei ehkä vielä niin paljon vauvan kanssa (edelleen täysimetän), mut kaikkiin muihin kotijuttuihin ja koirien ulkoilutus jne. Ei oo mitään herkkua kömpiä aamulla vaunujen ja kahden dogin kanssa pihalle :D
 
Owen, huomasin joskus aiemmin, että meillä syntyi melkein tasan samaan kellonaikaan lapset :wink Meillä syntyi 11.8 klo 05.07.

Mä myös täysimetän, ja välillä just kaipaa ihan vain hetkeksi omaa aikaa. Omassa kylyammeessa loikoilu ilman kiirettä tuntuu fantastiselta!
 
No juu! Eipä tosiaan oo paljoa ikäeroa heillä :D

Niinpä, omaa aikaa ja miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa:) Mutta onhan tuo aika toki pikkusenkin kanssa vallan ihanaa :Heartred
 
ooo, tosiaan nyt kun jatkoin vielä 3kk satsin jälkeen niin tuntuu kyl että kroppa ois paremmin sopeutunu noihin minipillereihin. Nyt oli oikeestikkin pitempi tauko menkkojen suhteen :) toivottavasti homma jatkuu samana nii vois ottaa sen kapselin käteen! :) :)
Itsenäisyyspäivänä koittaa se päivä jolloin jätän pikkumiehen siskonsa kanssa anopin hoiviin kahdeksi päiväksi ja yhdeksi yöksi. Oikeestikko kaks päivää oman rakkaan miehen kanssa yhdessä? Johan ne kyllä lumimyrskyn lupas, mutta onneks tallinnaan ei oo pitkä merimatka.
 
kapseli on nyt ollu 5päivää kädessä! Jippii, uskalsin ottaa kun melkein vuodenpäivät söin minipillereitä ja ne tuntu ihan sopivan kuitenkin vaikean alun jälkeen. Maksoin siitä 182e ja laittaminen onnistu hyvin ja nopeasti ja selvisin hyvin pienellä mustelmalla. Yllätys oli kuinka pieni haava siitä oikeesti tuli, 2mm se kapseli on levee että oisko sit just sen verran.
 
Takaisin
Top