Pakastealkion siirto (PAS)

Heippa! Meillä juuri ensimmäinen pakastealkionsiirto päätyi virallisena testipäivänä negaan. Seuraavaa siirtoa kohti siis. Menkat alkoi tänään ja kalenteria tutkiessa näyttäisi että seuraava ovis sattuu juuri siihen pääsiäisen hujakoille. Osaako kukaan kertoa että miten OYSsä menee pääsiäinen, onko siellä kaikki sillon tauolla? Mietin vain että jos sattuu silleen että alkio pitäisi ottaa sulamaan siinä pääsiäisen aikana, meillä kun on 2 ja 3-päiväisiä alkioita pakkasessa.
Pahoittelut negasta 😔❤️

Katsoin että viime pääsiäisen aikaan ei OYSista ainakaan tullut sellaista massaviestiä kuin esim joulun aikaan tuli, kun olivat pidemmän aikaa kiinni 🤔 toimenpiteitä meillä ei kuitenkaan juuri pääsiäiselle sattunut, joten varmuutta ei ole että mitä siellä voidaan tehdä silloin. Toivotaan että voivat ottaa silloin alkioita sulamaan jos on tarve! Tsemppiä seuraavaan yritykseen 🫶🏻

Lisäyksenä vielä edelliseen, että alkiodiagnostiikkaa lääkärin mukaan harkitsevat sitten vielä useamman epäonnistumisen jälkeen. Tossa kromosomitutkimuksessa menee aikaa kuulemma kuusikin viikkoa, niin ihmettelen, että eikö myös alkiodiagnostiikka voisi samaan odottelusyssyyn hoitaa. Oon ymmärtänyt, et siinäkin kestää.

Myös mulle on ihan mysteeri, mitä toi kromosomien tutkiminen tarkoittaa! Onko jollain haisua?
Molemmilta vanhemmilta katsotaan perus kromosomipaneli eli löytyy sieltä mitään graavia. Onko esim oikea määrä kromosomipareja. On kromosomitutkimuksista se ”epätarkin” versio.

Pahoittelut negasta 😔❤️

Katsoin että viime pääsiäisen aikaan ei OYSista ainakaan tullut sellaista massaviestiä kuin esim joulun aikaan tuli, kun olivat pidemmän aikaa kiinni 🤔 toimenpiteitä meillä ei kuitenkaan juuri pääsiäiselle sattunut, joten varmuutta ei ole että mitä siellä voidaan tehdä silloin. Toivotaan että voivat ottaa silloin alkioita sulamaan jos on tarve! Tsemppiä seuraavaan yritykseen 🫶🏻
Kiitos! ☺️ Itsekin selailin viime vuoden viestejä ja vain kesä- ja joulutauosta on tullut tiedotteet. Mutta täytyypä kysäistä sieltä suoraan niin saa varmimman tiedon ☺️

Pp6 ja ei mitään tuntemuksia. Meillä saatiin kerättyä vain 4 munasolua, joista 3 selvisi. Tämä on nyt viimeinen pakkastyyppi. Ollaan molemmat tosi väsyneitä kun edes ajatellaan uutta hoitokierrosta, mutta lapsihaaveet on niin kovat, että pakko vain jaksaa.
Toivotaan parasta ❤️🍀

Oma napa: päivällä alkoi kp 1 😳 miten tää mun keho on näin viisas. Osas päivän tarkkuudella aloittaa uuden kierron (oletin että tää välivuotokierto olis ollut jotenkin horror)

No mutta jee, kunhan ovisplussa tulee aikasintaan huhtikuun ekana niin ollaan jo voiton puolella. Jos ovis on maaliskuun lopulla niin ei päästä siirtoon kun ainakin täällä päin ei tehdä pääsiäisen arkipyhinä.

Tsemppiä ja voimia jokaiselle, missä vaiheessa sitten olettekaan ❤️

P.s tuli nimimerkki vaihdettua. Tuli tarve uudistautua jotenkin 😸

Liityn nyt mukaan tänne taas muutaman kuukauden tauon jälkeen ja alotan omanapailulla. Me ollaan tällä polulla miehen perinnöllisen sairauden takia eli mennään alkiodiagnostiikalla. Nyt on takana ensimmäinen hoitokierros, josta saatiin neljä tervettä alkiota. Näistä kaksi ensimmäistä siirrettiin ilman mitään tulosta ja kolmas siirrettiin lokakuussa ja marraskuun lopulla tyhjennettiin, koska varhaisultrassa todettiin tuulimuna.

Nyt viimein päästy taas välikierron jälkeen yrittämään ja viimeinen tyyppi siirrettiin keskiviikkona. On ollut aika paljon tuntemuksia alavatsassa ja toki oon tietoinen että cyclot aiheuttaa sitä, mutta on myös tuttua siitä kun raskaus alkoi viimeksi vaikka päättyikin aikaisin. Tänään (eli pp 5) testasin ekaa kertaa. Tiedän et on ihan liian aikasta mut oon todennut että mieluummin tiedän myös jos tulisi kemiallisia. Mä väitän nyt näkeväni testissä superhaalean haamun/viivanpaikan, mut mies ei sitä vielä näe. Kunpa se kehittyisi tästä oikeaan suuntaan 🤞 mitään ei todellakaan näy jos yritän ottaa kuvan 😄

Tosi paljon tsemppiä kaikille kaikissa vaiheissa! ❤️

Hei pitkästä aikaa! Mä joskus vuoden vaihteessa taisin viimeksi kirjoitella, kun ei eka PAS onnistunut ja siirryin johonkin vitutusvaiheeseen tässä lapsettomuuspolulla. Nyt meillä oli 2. PAS, josta tein tänään testipäivänä positiivisen raskaustestin! Oon ihan hämilläni, kun oon odottanut sitä positiivista testiä 3,5v ja nyt se vihdoin tuli 🥹

Hei pitkästä aikaa! Mä joskus vuoden vaihteessa taisin viimeksi kirjoitella, kun ei eka PAS onnistunut ja siirryin johonkin vitutusvaiheeseen tässä lapsettomuuspolulla. Nyt meillä oli 2. PAS, josta tein tänään testipäivänä positiivisen raskaustestin! Oon ihan hämilläni, kun oon odottanut sitä positiivista testiä 3,5v ja nyt se vihdoin tuli 🥹
Paljon onnea plussasta! :Two-hearts:Oliko jotakin oireita ja aavistelitko tulosta etukäteen?
Hauska ja samaistuttava tuo vitutusvaiheeseen siirtyminen.:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ihanaa, paljon onnea! 🥰

Paljon onnea plussasta! :Two-hearts:Oliko jotakin oireita ja aavistelitko tulosta etukäteen?
Hauska ja samaistuttava tuo vitutusvaiheeseen siirtyminen.:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Olin ihan varma, ettei onnistunut tälläkään kertaa. Oireina on ollu alavatsakipu, närästys, tunteet on kiihtynyt 0-100 tosi herkästi. Mulla oli myös suonenvetoa jaloissa öisin viime viikolla, vaikka oon syöny magnesiumia iltaisin. Jotenkin luulin niiden johtuvan vaan tukilääkkeestä ja närästyksen siitä, että oon syöny epämääräisesti pullaa yms viime aikoina 😅 mut esim tissit ei oo yhtään kipeät, vaikka eihän ne kaikilla tulekaan.
Jospa me tavataan tää pakkastyyppi sit loppuvuodesta😍🤞🏻

Täällä pp3 pas:sta. Mietin miten hienosti olen tsempannut, kunnes tajusin miten vähän päiviä vasta kulunut ja mietin tätä kuitenkin 24 tuntia vuorokaudessa 😄 Vielä pitää yli viikko jaksaa. Arvon testaisinko ajoissa vai en. Ainakin oon uskotellut itselleni, että aikainen nega helpottaisi sen oikean negatiivisen kohtaamista 🤔 (miten niin suhtautuminen aika pessimistinen...)

Luen täällä paljon, mutta aina jää kommentoimatta. Samaistun kyllä aiempaan keskusteluun siitä, että yllättävän raskasta on nämä pakastealkiosiirrot. Ajattelin tätä tosi helpoksi, mutta yllätti rankkuus. Kaikki se jännitys, osuuko ovulaatio kohdilleen, onko kaikki hyvin siirtoa varten, selviääkö alkio sulatuksesta jne. Päälle tietenkin kokoaikainen epävarmuus siitä, miten pitkä tie tämä vielä on ja minne se edes päättyy. Siirtoja meillä jo kolme epäonnistunutta, niin toiveikkuus ei ole huipussaan.

Onnea plussanneille ❤️ Ihanaa lukea onnistumisista 🥹 Pahoittelut kaikille negatiivisen saaneille 😭

Täällä pp3 pas:sta. Mietin miten hienosti olen tsempannut, kunnes tajusin miten vähän päiviä vasta kulunut ja mietin tätä kuitenkin 24 tuntia vuorokaudessa 😄 Vielä pitää yli viikko jaksaa. Arvon testaisinko ajoissa vai en. Ainakin oon uskotellut itselleni, että aikainen nega helpottaisi sen oikean negatiivisen kohtaamista 🤔 (miten niin suhtautuminen aika pessimistinen...)

Luen täällä paljon, mutta aina jää kommentoimatta. Samaistun kyllä aiempaan keskusteluun siitä, että yllättävän raskasta on nämä pakastealkiosiirrot. Ajattelin tätä tosi helpoksi, mutta yllätti rankkuus. Kaikki se jännitys, osuuko ovulaatio kohdilleen, onko kaikki hyvin siirtoa varten, selviääkö alkio sulatuksesta jne. Päälle tietenkin kokoaikainen epävarmuus siitä, miten pitkä tie tämä vielä on ja minne se edes päättyy. Siirtoja meillä jo kolme epäonnistunutta, niin toiveikkuus ei ole huipussaan.

Onnea plussanneille ❤️ Ihanaa lukea onnistumisista 🥹 Pahoittelut kaikille negatiivisen saaneille 😭
Tsemppiä piinailuun, mulla on ylihuomenna virallinen testipäivä ja oon ihme kyllä malttanut olla vielä testaamatta. Piinaillessa tulee kyllä kiinnitettyä niin paljon huomiota joka ikiseen pikku oireeseen kropassa, tekisi niin jo mieli testata!

Onnea plussanneille 🫶🏼 Ja tsemppiä piinaajille ja pettyneille🥲

Huomenna olisi meilläkin siirto, jos soittoa ei tule päivän aikana. Sain vaan lopulta mieheltä flunssan, joka iski lauantaina päälle kurkkukivulla. Nyt lähinnä nenä tukossa ja vähän tööt olo. Tänään olin töissä mutta päätin että huomenna lepään ennen siirtoa. Ei kai tämä pilaa kaikkea? Kuumetta yms. ei ole.

Ja olen samaa mieltä että PAS on yllättävän rankkaa. Ovulaation kyttäys ja odotus jo insseissä vei iteltä yöunet. Nyt tuli ekan kerran semmonen henkinen väsymys siitä, että taas joku sorkkii mun värkkejä, vaikka yleisesti oon aina ottanut gynejutut neutraalisti.

Onnea plussanneille 🫶🏼 Ja tsemppiä piinaajille ja pettyneille🥲

Huomenna olisi meilläkin siirto, jos soittoa ei tule päivän aikana. Sain vaan lopulta mieheltä flunssan, joka iski lauantaina päälle kurkkukivulla. Nyt lähinnä nenä tukossa ja vähän tööt olo. Tänään olin töissä mutta päätin että huomenna lepään ennen siirtoa. Ei kai tämä pilaa kaikkea? Kuumetta yms. ei ole.

Ja olen samaa mieltä että PAS on yllättävän rankkaa. Ovulaation kyttäys ja odotus jo insseissä vei iteltä yöunet. Nyt tuli ekan kerran semmonen henkinen väsymys siitä, että taas joku sorkkii mun värkkejä, vaikka yleisesti oon aina ottanut gynejutut neutraalisti.
Tsemppiä huomiseen! Ei kai pienen flunssan pitäisi mitään haitata,hyvä että voit ottaa rennosti huomenna. 😊

Ja vitsi mä tunnistan kans ton väsymyksen sorkkimiseen. Viime siirrossa olin ihan vaisuna ja ärtyneenä, kun harmitti vaan koko homma ja se että pitää olla ronklattavana.

Mulla kulkee piinapäivät hitaasti! Viime la pistin vikan ovitrellenaksun, niin pääsen testaamaan perjantaina tai lauantaina. Mulla tuli vkloppuna pp7/dpo11 cyclojen mukana ruskeaa vuotoa. Koskaan ennen ei oo sellaista ollut ja heräsi vähän toiveita, et voisko se olla kiinnittymisestä johtuvaa.... Epätoivoinen negan odottaminen vaihtui pieneen toiveikkuuteen, mitä en oo hetkeen kokenut. 😬

Takaisin