Pakastealkion siirto (PAS)

En oo koskaan lähtenyt näihin "huuhaa"juttuihin. No ne Mäkkärin ranut kävin joskus syömässä ekoilla kerroilla mutta siihen se jäi😅

Lääkäri sen sijaan antoi tällä kertaa tähän Gonapeptyliin reseptin, mistä täällä palstalla onkin osalla kokemusta. Siirtoon tosiaan päästiin ja tällä kertaa eka sulamaan otettu alkio selvisi. Eli pakkaseen jäi vielä yksi🥹

Päätin vielä huomisen olla saikulla kun yskittää niin kovasti, mutta ei tätä piinailua kyllä kauaa jaksaisi kotona katella. Kysissä pitää odotella kaksi viikkoa virallista testipäivää, vaikka lääkärin mukaan huomenna sen alkion pitäisi jo kiinnittyä.

Kusin myös vähän housuuni siirron jälkeen.

@Kyfi1985
Onnea ja tarrasukkia 🌸❤️

Meillä olis nyt tosiaan kanssa tän viikon perjantaina alkion siirto.

Tänään kävin akupunktiossa, perjantaina sitten pari tuntia siirron jälkeen uudestaan. Mies piti aivan huuhaana mutta mä tahdon vakaasti uskoa että nyt kaikki keinot käyttöön 🙈🤞🏻jos ei muuta niin stressitasoja alaspäin ainakin!

Onko muut käyneet?

Mä kävin syksyistä ivf-hoitoa ennen, sen aikana ja alkuraskaudessa yhteensä noin kymmenisen kertaa akupunktiossa. En ole varma, oliko mitään ratkaisevaa apua, mutta jos vielä päädyttäisiin tekemään siirto tai uusi hoito, menisin kyllä.

Onnistuin löytämään paikan (lähellä pk-seutua, voin tarvittaessa yv:llä vinkata), joka oli sopivalla sijainnilla, kohtuuhintainen ja aikoja sai joustavasti (ja mikä tärkeintä hoitaja näihin asioihin erikoistunut). Käynneillä oli myös yllättävän paljon henkistä merkitystä, kun sai hoitajasta yhden "uskotun" lisää siihen pieneen joukkoon, joiden kanssa saatoin keskustella hoidoista. Olen ollut aina tosi nihkeä menemään minnekään ylimääräisiin hoitoihin, joten olin yllättynyt siitä, miten hoivaavalta ja lohduttavalta hoito tuntui, vaikka itse sessiot olivat aika yksinkertaisia.

Olenkin miettinyt, että koska en osaa sanoa varmaksi, oliko tuloksekas siirto länsimaisen lääketieteen lisäksi jossain määrin myös kiinalaisen lääketieteen ansiota, en voi sen vaikutusta täysin poissulkeakaan. Tärkeintä varmaan, ettei ota stressiä siitä, ettei käännä ihan kaikkia vaihtoehtoisia kiviä, jos ne eivät tunnu omalta jutulta. Voin esimerkiksi kuvitella, että usein ylimääräiset piikit tai lisää aikataulusäätöä aiheuttavat käynnit eivät houkuttele.

Muokattu viimeksi:
Meillä oli maanantaina siirto. Yllättävän rauhallinen olo, hämmentävää. Ensi viikolla lähdetään reissuun, ihan Suomen sisällä siis, joten katsotaan tuntuuko reissukin pitemmältä :tears:

Ei oo kyllä itellä käyny mielessä tuo akupunktio. Ehkä sitä voisi harkita, jos tällä ei tärppää. Meille yksi alkio jäi pakkaseen vielä, joten sen kanssa sitten kaikki keinot käyttöön.

Samaistun myös tuohon väsymiseen tähän kaikkeen sorkkimiseen. Sitten vielä joka kerralla on opiskelijat mukana :Upside Down Face: Tottakai saisi pyytää, että opiskelijat eivät olisi paikalla, mutta oppiahan heidänkin täytyy, joten en kuitenkaan sitten ikinä ole pyytänyt poistumaan.

@Nostromo90
Tsemppiä piinapäiviin! 🌸

@Ehtoo
Mä oon nyt käynyt Keravalla, onkohan sama paikka 🤔
Tää akupunktiohoitaja kenellä kävin eilen vaikuttaa ainakin tosi omistautuneelta asiaan ja nimenomaan tähän erikoistunut.
Haluan uskoa että tästä olisi apua.
Toki mahdollista negatiivista tulosta ei plussaksi saa muutettua, mutta haluan uskoa että tämä tukee jollain tavalla alkion kiinnittymistä ja sitä että kohdusta saadaan kotikolo alkiolle 🥺❤️
Ja tärkeintä ehkä juuri tämä mielen hallinta että saisi stressitasoja alemmas - ne tuskin ainakaan auttaa asiaa.
Ei jää ainakaan tunne etten olisi yrittänyt kaikkea.

@Nostromo90
Tsemppiä piinapäiviin! 🌸

@Ehtoo
Mä oon nyt käynyt Keravalla, onkohan sama paikka 🤔
Tää akupunktiohoitaja kenellä kävin eilen vaikuttaa ainakin tosi omistautuneelta asiaan ja nimenomaan tähän erikoistunut.
Haluan uskoa että tästä olisi apua.
Toki mahdollista negatiivista tulosta ei plussaksi saa muutettua, mutta haluan uskoa että tämä tukee jollain tavalla alkion kiinnittymistä ja sitä että kohdusta saadaan kotikolo alkiolle 🥺❤️
Ja tärkeintä ehkä juuri tämä mielen hallinta että saisi stressitasoja alemmas - ne tuskin ainakaan auttaa asiaa.
Ei jää ainakaan tunne etten olisi yrittänyt kaikkea.

Just sama paikka, hyvissä käsissä olet. Muistan kun ekalla käynnillä akupunktiohoitaja tarkasteltuaan kehoni toimintaa taputti olalle ja sanoi "luulen, että tässä käy vielä ihan hyvin". 🥹 Kerran menin käynnille lääkärikäynnin jälkeen yhtä hoitoon liittyvää pettymystä vielä käsitellen, ja hän kertoi rohkaisevan kokemuksen, joka auttoi siinä tilanteessa. Tuollaiset hetket lisäsi fiilistä, että teen jotain, mikä mahdollisesti voi auttaa asiaa tai jos ei muuta niin ainakin tekee itselleni muuten hyvää.

Paljon tärppionnea. ❤️

Onko kenelläkään ollut verta näin lähellä testipäivää ja olisi silti raskautunut? 🥺
Mulla oli edellinen kemiallinen tuollainen, kirkasta verta tuli 3 päivää lugesteronin läpi, testit ja hcg kuitenkin vahvistui reilun viikon ajan kunnes sit hcg kehitys tyssäsi. Mulla tuo kirkas veri alkoi vasta plussatestin jälkeen, sitä ennen vähän tuhruttanut.

Toivotaan parasta kuitenkin ja testi kertoo että mikä tilanne siellä on :Person With Folded Hands:

Onko kenelläkään ollut verta näin lähellä testipäivää ja olisi silti raskautunut? 🥺

Mulla sama kokemus kuin @Liina1234
Edellinen jäi kemialliseksi tuhru vuoto alkoi jo ennen plussaa ja päivä virallisen päivän jälkeen alkoi verinen kirskas vuoto lugesteronien läpi. Hcg vahvistui hitaasti ja kääntyi sitten kemilliseksi.

Kovasti tsemppiä ❤️
pieni vuoto ymmärtääkseni joissain tilanteissa ihan okei (jos esim hematooma kohdussa tms.).
Tulevat päivät ja testit näyttävät.

Huomenna olisi testipäivä ja tänään tuli ihan vähän kirkasta verta vessäkäynnillä. Vuoto kai siis yrittää alkaa cyclogestin läpi 😭
Ääääh! Kunpa se ei johtuisi kuukautisista 😖 Toivotan sulle paljon onnea huomiseen, kunpa vuodosta huolimatta tulisi iloinen yllätys! 🙏

Mä testaan myös huomenna. 😬Testasin myös jo eilen, halusin nähdä, miten ovitrellenaksut vaikuttaa. Testi oli ihan vahva plussa eilen, mut en oo uskaltanut iloita, kun voi hyvin olla vaan ovitrellestä. Mut viikon takaisen tiputteluvuodon takia oon yhä ollut varovaisen toiveikas, mikä tuntuu jotenkin väärältä ja oudolta 😭 Jännittää huominen ihan sikana ja toivon tietty että viiva olisi vahvempi tai sitten ees selkeästi haalistunut, ettei tarvii arvailla.

Mulla oli edellinen kemiallinen tuollainen, kirkasta verta tuli 3 päivää lugesteronin läpi, testit ja hcg kuitenkin vahvistui reilun viikon ajan kunnes sit hcg kehitys tyssäsi. Mulla tuo kirkas veri alkoi vasta plussatestin jälkeen, sitä ennen vähän tuhruttanut.

Toivotaan parasta kuitenkin ja testi kertoo että mikä tilanne siellä on :Person With Folded Hands:
Mulla sama kokemus kuin @Liina1234
Edellinen jäi kemialliseksi tuhru vuoto alkoi jo ennen plussaa ja päivä virallisen päivän jälkeen alkoi verinen kirskas vuoto lugesteronien läpi. Hcg vahvistui hitaasti ja kääntyi sitten kemilliseksi.

Kovasti tsemppiä ❤️
pieni vuoto ymmärtääkseni joissain tilanteissa ihan okei (jos esim hematooma kohdussa tms.).
Tulevat päivät ja testit näyttävät.
Ääääh! Kunpa se ei johtuisi kuukautisista 😖 Toivotan sulle paljon onnea huomiseen, kunpa vuodosta huolimatta tulisi iloinen yllätys! 🙏

Mä testaan myös huomenna. 😬Testasin myös jo eilen, halusin nähdä, miten ovitrellenaksut vaikuttaa. Testi oli ihan vahva plussa eilen, mut en oo uskaltanut iloita, kun voi hyvin olla vaan ovitrellestä. Mut viikon takaisen tiputteluvuodon takia oon yhä ollut varovaisen toiveikas, mikä tuntuu jotenkin väärältä ja oudolta 😭 Jännittää huominen ihan sikana ja toivon tietty että viiva olisi vahvempi tai sitten ees selkeästi haalistunut, ettei tarvii arvailla.

Kiitos teille tsempeistä ja kun jaoitte kokemukset ❤️ Verta tuli vain vähän, mutta tuli kuitenkin ja menkkamaisia kipuja on myös 😔

Paljon onnea jo eilisestä plussasta! Toivotaan että se olisi huomenna entistä vahvempi 🌞

Kiitos teille tsempeistä ja kun jaoitte kokemukset ❤️ Verta tuli vain vähän, mutta tuli kuitenkin ja menkkamaisia kipuja on myös 😔

Paljon onnea jo eilisestä plussasta! Toivotaan että se olisi huomenna entistä vahvempi 🌞
Tiedän niin tunteen, kun ei tunnu yhtään toiveikkaalta ja just kun tulet tutut kivut. Mä en vielä huoli onnitteluita, kun ollut se ovitrelle niin lähiaikoina käytössä.😁 Mut toivon, et huomenna luen onnittelut uusin silmin!

Onko muilla alkanut kesken cyclogest-kuurin hyvin kivuliaat krampit?
Minulla alkoi viime kierrossa jotenkin tosi aikaisin krampit myös, oli Terolut ja Cyclogest käytössä. Samalla alkoi ihan pienesti rusehtava/vaaleanpunertava pyyhkäisyvuotokin. Ihmettelin kans tätä, että eikö lääkkeet toimi vai mikä homma.🤔 Ei siis tullut plussaa viime kierrosta.

Toisaalta ainokaisessa luomuraskaudessa mikä mulla on ollut, oli myös ihan todella kipeät krampit monta päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa eli ei ne krampit välttämättä huonokaan merkki ole. Toki tietty se masentaa, jos testit sanoo muuta.❤️

Avaudun nyt taas tänne. Täällä olis edessä toinen pas-siirto. Tänään kp 12 eka ultra ja elin toivossa, että nyt saataisiin tänään laitettua irrotuspiikki, jotta ens to ennen pääsiäistä olisi siirto. Nyt kuitenkin harmikseni yhtään foliikkelia ei ollut kunnolla kasvussa. Yksi noin 9,5mm löytyi. Nyt jatkan gonal F lääkettä ja toivon, että ovulaatio ei tulisi, että tiistaina päästäisiin laittamaan seuraavan ultran jälkeen irrotuspiikki. Muuten tulee tyhjä kierto siirtojen suhteen. Ärsyttää

Takaisin