Pakastealkion siirto (PAS)

Juu, nuo negat kyllä vetää mielen matalaksi, vaikka samalla tiedostaa, että on ehkä vielä liian aikaista ja meillä on yksilölliset hormonitasot (kun jotkut plussaa io tyyliin pp2😅).
Juu, 5d alkioita ollut nämä 6. Viimeiset kaksi on 6d.

Jostain luin kokemuksia, että tukilääkkeet ehkä ennemminkin korostaisi raskauden aiheuttamia tuntemuksia, mut mene ja tiedä ☺️ itse oon kirjannut muistiinpanoihin aiemmilta kierroksilta päiväkohtaisia kokemuksia, tää kierros vaikuttaa vähän heikolta onnistumisen kannalta 🫩 mutta pidetään toivoa vielä yllä🤞🏼
Paljon tsemppiä myös sinne ☺️
Niinpä! Okei, tuollaista en ole ennen kuullutkaan noista tukilääkkeistä. Toivotaan, ja tsemppiä sinnekin☺️🤞🏼

Siirto tulossa taas maanantaina. En ees oikein tiedä mitkä fiilikset.
Sentään säästyi 60 e, kun ei tarvinnut ovitrelleä, kerrankin sain ovistestistä positiivisen.

@pitkätossu Tää jatkuva hormonien boostaminen yms on kyllä rankkaa. Tulee kaiken muun jännityksen ja ahdistuksen lisäksi vielä kaikkia mahdollisia sivuoireita :Grimacing Face:Vaikka tiesin, että tää prosessi on rankka, niin silti kyllä jotenkin yllättäny, kuinka rankka.
Sanos muuta! Sitä niin psyykkaili stimulaatioon ja keräykseen ja luulin, että se on se rankka osuus. Mut kyl tää vaan siirto siirrolta käy raskaammaksi kestää! Vaikka tietty täytyy olla kiitollinen, että on mitä siirtää.

Paljon onnea maanantaille! ✨

Moi! Olen vähän lukenut kuulumisianne ja hyppään mukaan PAS-piinailijana. :Kissing Face With Closed Eyes:
Taustaa sen verran, että ikää on 40+v ja Ovumialla hoidot menossa. Toiveena olisi iltatähti uusioperheeseen. Minulla on tuubaperänen infertiliteetti todettu jo nuorella iällä, ja aiemmat lapset ovat myös ivf-alkuisia. Heistä olen sanoinkuvaamattoman kiitollinen, ja mahdollinen tuleva raskaus olisi todellakin pelkkää bonusta ja plussaa. Koitan siis suhtautua tähän yritykseen niin kevyesti kuin suinkin. :No Evil Monkey:

Nyt PP8 menossa viisipäiväisen blaston siirrosta luonnolliseen kiertoon. Käytössä on tukilääkkeenä Cyclogestin lisäksi Ovitrelle-napsautuksia, joten testeihin ei oikein ole vielä luottamista. Viikonloppuna ehkä voisi testin vahvuudesta jo jotain päätellä. 🤔Paineen tunnetta/menkkamaisia kipuja ja pahoinvointia on ollut muutaman päivän, mutta tuoresiirrossa oli vähän vastaavaa. Koitan siis kovasti pysyä housuissani, vaikka se välillä vaikeaa onkin.

@Apila_ @Kuuttituutti
Mietin voisko tässä epäonnistuneiden määrässä vaikuttaa testattu vs. ei-testattu alkio tai alkioiden laatu. 🤔
Julkisella taas harvemmin testataan alkioita ettei välttämättä liity siihen. Tiedän että jotkut on julkisella saanut esim kromosomitestauksen alkioille juuri sillä perusteella kun on ollut tosi paljon epäonnistuneita siirtoja taustalla. Ilman alkiodiagnostiikkaa alkioiden laadusta ei oikein voi sanoa mitään koska luokitus on vain yhdessä hetkessä yhden henkilön tekemä silmämääräinen arvio ja sillä ei pelkästään voi ennustaa raskauden todennäköisyyttä (vaikka taulukkoja tähän asiaan liittyen kyllä löytyy missä prosentteja on joku laskeskellut).

Osaatko sanoa mihin lisätutkimuksiin tuon viiden kerran jälkeen on "oikeutettu"?
Mulle sanottiin, että d-vitamiini, tukostaipumus ja molempien kromosomit tutkittaisiin.

Meinaan myös mennä yksyiselle tekemään repron, jos ei nyt tää viides nappaa mukaan. Alkaa huoli olla aika katossa! Niin monella vaikuttaa onnistuvan ekalla tai tokalla siirrolla. Kurjaa olla tilastojen huonolla puolella 😪 Ei se auta kun toivoa, että vielä jossain kohtaa onnistaa!

Lisäyksenä vielä edelliseen, että alkiodiagnostiikkaa lääkärin mukaan harkitsevat sitten vielä useamman epäonnistumisen jälkeen. Tossa kromosomitutkimuksessa menee aikaa kuulemma kuusikin viikkoa, niin ihmettelen, että eikö myös alkiodiagnostiikka voisi samaan odottelusyssyyn hoitaa. Oon ymmärtänyt, et siinäkin kestää.

Myös mulle on ihan mysteeri, mitä toi kromosomien tutkiminen tarkoittaa! Onko jollain haisua?

Me ollaan alkiodiagnostiikassa ja tosiaan noin kuukauden verran tutkimuksissa meni. Tutkivat kantavatko alkiot geenivirhettä ja sitten tosiaan kromosomipoikkeavuudethan tarkistivat alkioilta samalla.
Mitään sen kummempia "laatuluokituksia" ei saatu. Papereissa oli kirjattuna terveiden siirtokelpoisten alkioiden määrä ja siirtokelvottomat geenivirhettä kantavat tai kromosomipoikkeamia omaavat alkiot. Yksi mosaiikkikin muistaakseni oli merkattu erikseen.

Tsemppiä pitkätossu,4 epäonnistunutta siirtoa on jo aika määrä isoja pettymyksiä :disappointed-face:
Sormet ristissä, että nyt tärppäisi :Sparkles:

Huomenta!
Täällä olisi ylihuomenna virallinen testipäivä ja niin vaan puhdasta negaa näyttää edelleen 😢 myöskään mitään oloja ei ole, migreeniäkin ollut pari päivää, mikä on positiivisissa kierroissa pysynyt poissa. Tuntuu niin turhalta jatkaa tukilääkkeitä, kun sekoittavat vaan seuraavaa kiertoa. Jos huomennakaan ei tule edes haamua testiin, luovuttaisitteko jo?
Kuusi epäonnista siirtoa, yksi epäonninen luomuraskaus välissä ja enää kaksi mahdollisuutta jäljellä, alkaa olla tosi raskasta😞 sellainen omanapailu tähän väliin, toivottavasti muilla on parempia fiiliksiä 😌🤞🏼

@Minmar
Voi ei, sulla tosiaan jo monta siirtoa takana!😔❤️ Samaa mieltä mitä ylempänä muutkin puhuneet, että nämä negasiirrot ottaa yllättävän koville! Minulla takana vasta kolme siirtoa ja nyt jo tuntuu tosi raskaalle ajoittain. Jotenkin kun näissä pitäisi olla niin hyvät mahdollisuudet per kierto, niin se nostaa odotukset niin korkealle vaikka kuinka yrittäisi malttaa. Ja että aina pari viikkoa kuusta on ns. raskaana, mutta kuitenkin päättyy pettymykseen.

Täällä siis myös edelleen testit puhtaita negoja, pp8 tänään. Huomenna jo virallinen testipäivä. Eli aika pettyneet fiilikset täälläkin, vaikka toisaalta olen jo suunnannut ajatukset ensi kiertoon.

Onko kukaan yrittänyt kikkailla tuolla keltarauhashormonituen lopetuksella seuraavan kierron alkua? Nimittäin jos seuraava kierto alkaa silloin kuin pitäisi, osuu ovis hyvin todennäköisesti maanantaille enkä pääse siirtoon. Mietin, että jos käyttäisin päivän pitempään lääkitystä, niin alku varmaan siirtyisi sopivasti päivällä.🤔

@Minmar
Voi ei, sulla tosiaan jo monta siirtoa takana!😔❤️ Samaa mieltä mitä ylempänä muutkin puhuneet, että nämä negasiirrot ottaa yllättävän koville! Minulla takana vasta kolme siirtoa ja nyt jo tuntuu tosi raskaalle ajoittain. Jotenkin kun näissä pitäisi olla niin hyvät mahdollisuudet per kierto, niin se nostaa odotukset niin korkealle vaikka kuinka yrittäisi malttaa. Ja että aina pari viikkoa kuusta on ns. raskaana, mutta kuitenkin päättyy pettymykseen.

Täällä siis myös edelleen testit puhtaita negoja, pp8 tänään. Huomenna jo virallinen testipäivä. Eli aika pettyneet fiilikset täälläkin, vaikka toisaalta olen jo suunnannut ajatukset ensi kiertoon.

Onko kukaan yrittänyt kikkailla tuolla keltarauhashormonituen lopetuksella seuraavan kierron alkua? Nimittäin jos seuraava kierto alkaa silloin kuin pitäisi, osuu ovis hyvin todennäköisesti maanantaille enkä pääse siirtoon. Mietin, että jos käyttäisin päivän pitempään lääkitystä, niin alku varmaan siirtyisi sopivasti päivällä.🤔
Ikävä kuulla, ettei sielläkään mennyt tämä kierros onnistuneesti 😞
Onneksi on uusia mahdollisuuksia vielä itse kullakin 🤞🏼😌

Mä oon huomannut, että cyclogestin lopetuksesta (nyt ei oo ollut kahdessa siirrossa terolutia kylkiäisenä) menee noin 2-max 3 päivää kun vuoto alkaa. En ainakaan itse näkisi siinä mitään suurta riskiä jatkaa niiden käyttöä kierron manipuloimiseksi, eikös keltarauhashormonia muutenkin käytetä menkkojen siirtoon?

Ikävä kuulla, ettei sielläkään mennyt tämä kierros onnistuneesti 😞
Onneksi on uusia mahdollisuuksia vielä itse kullakin 🤞🏼😌

Mä oon huomannut, että cyclogestin lopetuksesta (nyt ei oo ollut kahdessa siirrossa terolutia kylkiäisenä) menee noin 2-max 3 päivää kun vuoto alkaa. En ainakaan itse näkisi siinä mitään suurta riskiä jatkaa niiden käyttöä kierron manipuloimiseksi, eikös keltarauhashormonia muutenkin käytetä menkkojen siirtoon?
Niinpä!😌
Joo, ainakin jos menkat alkavat samoin kuin viime kierrossa näillä lääkkeillä, niin pitäisi onnistua. Ehdinkin saada vastauksen polilta ennen viikonloppua, ja sieltäkin sanottiin, että voi tehdä noin.👍🏼

Pakko tulla jakamaan tilanne ja ennen kaikkea fiilis 💛

Kävin tänään ultrassa (kp10) tuoresiirron jälkeisen kemiallisen jälkeen, ja uutiset oli ihan superhyvät. Kierto on täysin ovulatorinen ja keho toimii niin kuin pitää 🙏 itkuhan mulle tuli taas - tällä kertaa helpotuksesta.

Suunnitelma meni siis heti harppauksen eteenpäin.
Ovitrelle huomenna illalla
PAS-siirto jo ensi perjantaina (27.3.)
Luteaalituki tehostettuna (Lugesteron + Terolut) koska viimeksi alkoi tuhruvuoto.

En voi edes kuvailla kuinka paljon tämä helpottaa ja tuo toivoa takaisin ❤️
Kemiallinen raskaus pelotti, että meneekö kierto ihan sekaisin, mutta ei – keho palautui ja kaikki näyttää nyt just siltä miltä pitääkin.

Fiilis on nyt toiveikas ja luottavainen. Olen jopa vähän innoissani (uskallanko edes sanoa ääneen 😅)

💛Pidetään peukut pystyssä 🤞

@Katkulinos Me ollaan sit aika samassa tahdissa! Mulla myös edellinen kierto oli kemiallinen, onneks kunnon vuoto alkoi sitten ja saatiin määritettyä kp1 ja mulla tosiaan eilen oli ovis+ (ja ovis jo samana iltana), joten meillä 5 päiväinen siirretään ens tiistaina 24.3. Sitten taas jännätään ja piinataan :Person With Folded Hands: 🌈 Sain myös terolutit Lugen lisäksi, mulla myös vuoti aika runsaastikin heti positiivisen tuloksen jälkeen mutta viiva vahvistui. Paljonko sulla annostus luge+ terot? Mulla menee Lugeja sitten 400mg aamuin illoin ja Teroja 10mg aamuin illoin.

@Liina1234
No niinpä ollaankin aika samoilla tahdeilla.
On tää jännää hommaa! 🙈
Luget 400mg aamuin illoin ja tero 10mg sitten niiden välissä päivällä.
Mulla alkoi semmoinen ihme ruskea tuhru pyyhkiessä jo päivä kaksi ennen positiivista, joka muuttui sitten muutama päivä positiivisen jälkeen ihan kunnon vuodoksi.

Meilläkin miehestä johtuvan takia hoidoissa ollaan niin en osannut odottaa tarvitsevani tällaista lääkearsenaalia 😬

Mutta nyt katse eteenpäin ja kohti uusia jännityksiä!

Heips! Mä voisin täältä taustalta hetken seuranneena esitellä itseni kun nyt on piinailu menossa. Oon 40-vuotias nainen (avopuoliso on samanikäinen), loppuvuodesta käytiin ensikäynnillä yksityisellä reilun vuoden yrityksen jälkeen. Kummallakaan meistä ei ole lapsia ennestään. Diagnoosina naisen määrittämätön hedelmättömyys. Pitkällä kaavalla aloitettiin joulukuussa IVF ja tammikuussa oli punktio. Siinä nirhaistiin ilmeisesti virtsarakkoa vahingossa ja päädyin vuodeosastolle verivirtsaisuuden vuoksi. Tämän takia ei päästy tuoresiirtoon. Saatiin punktiossa kuitenkin saaliiksi 19 munasolua joista kaikki hedelmöittyi, näistä kehittyi 10 alkiota. Kahdeksalle tehtiin PGT-A ja kaksi niistä oli kelvollisia, muut meni roskiin. Nyt tosiaan piinaillaan kun vihdoin päästiin PAS:iin maanantaina. Pakkaseen jäi vielä yksi euploidi ja kaksi mysteerialkiota. 🙏🏻

Meidän pp8 testi näytti aamulla tältä. Ensimmäisen kerran testattiin pp5 jolloin tuli juuri ja juuri näkyvä haamu. Joka päivä hieman vahvistunut. Joten varovasti uskallan jo iloita😍

1000025511.jpg

Heippa! Meillä juuri ensimmäinen pakastealkionsiirto päätyi virallisena testipäivänä negaan. Seuraavaa siirtoa kohti siis. Menkat alkoi tänään ja kalenteria tutkiessa näyttäisi että seuraava ovis sattuu juuri siihen pääsiäisen hujakoille. Osaako kukaan kertoa että miten OYSsä menee pääsiäinen, onko siellä kaikki sillon tauolla? Mietin vain että jos sattuu silleen että alkio pitäisi ottaa sulamaan siinä pääsiäisen aikana, meillä kun on 2 ja 3-päiväisiä alkioita pakkasessa.

Takaisin