Pakastealkion siirto (PAS)

@Maria2 Tuo Päiväni Murmelina on aika hyvä vertaus tähän, mutta ehkä se on kuukauden pituinen vain 😁

Tsemppiä @StellaMom on kyllä jänniä päiviä. Meillä tietääkseni se sama tilanne että jos tästä ei nyt onnaa niin on vielä yksi alkio pakkasessa.

En tiedä mitä tekisi sitten, kehtaisiko pyytää enemmän lääketukia (julkinen) kun pelkillä cycloilla menty vaikka endo. Lisäksi täältä lukenut että monet käyttää kiinnittymisen apuna ovitrellenaksuja tai gonapeptylia. Ymmärtääkseni vähän nihkeästi näitä tarjotaan ennen useaa pieleen mennyttä siirtoa.. mutta sitten se olisi uusi ivf keräys ja menisi kesälle/syksylle julkisella. Ikääkin jo on.

Kauhean negatiivisia keloja heti aamusta :D Mulla yhä vaan menkkamaisia tuntemuksia vatsalla ja nännit arat. Molemmat cyclojen aiheuttamia uskoisin.
Miten paljon cycloja otata ja missä endo on? Uskoisin että se vaikuttaa siihen miten paljon tarvitsee tukilääkettä myös. Mulla munasarjoissa ja keltarauhanenhan siellä kasvaa ja kehittyy joten siksi meillä vähän kovempi annos. Yllätyin myös prednisonista mutta se on juuri ettei keltarauhanen häiritsisi ja sanoin tälle 30v lapsettomuutta hoitanutta lääkärille että luotan hänen arvioon.

ON: onko pp 9 tänään? Eilen iltapäivällä todella vahvat menkkakivut mutta aamulla nyt rauhoittuneet. Ei läpivuotoa vielä. Kyselin miehen mieleipidettä testaamisesta sunnuntaina ja hän oli sitä mieltä että jos se minua rauhoittaa niin tehdään. Saa ainakin pettymystä käsitellä päivän verran ennen työpäivää jos näin on. Gemini ehdottaa että pp 10-12 on 6 päiväisen blaston eka testin aika, mutta lääkäri ehdotti maanantaita niin silloin pitää ilmoittaa klinikalle ja mennä verikokeisiin kai.

@StellaMom Endo tuli yllätyksenä syksyllä ja sitä leikattiin osittain eli vapautettiin munasarja lantion seinämästä mihin se oli liimautunut kiinni. Endoa jäi vielä lantion seinämään ja suoleen. Eli oma mielikuva on että on pintapuolista ja lähinnä liikuttelee (liimaa) sisäelimiä paikkoihin kiinni. Mä ovuloin aina siltä puolelta missä endoa ei lainkaan ole havaittu kuten tässäkin kierrossa todettiin että keltarauhanen oli muodostunut ns. leikkaamattoman puolen munasarjaan.

Jännät paikat teillä jos huomenna testaatte. Kovasti tsemppiä!!!!

Täällä alkoi eilen tiputtelu cyclojen läpi ja nyt pp11 testi puhdas nega 😵‍💫 Blööh. Toivoin niin, että kolmen siirron aikana onnistuisi, mut ei auta kun jatkaa kohti seuraavaa.
Minulle tuli myös läpivuotoa ja silloin olisi hyvä saada vahvempi tukilääkitys. Kun annoskokoa nostettiin, vuoto loppui vasta kun lääkityksen lopetti (noin. 3pv tästä). Minulla myös endo, eikä tuo yksi aamulla ja illalla riittänyt.

@StellaMom Endo tuli yllätyksenä syksyllä ja sitä leikattiin osittain eli vapautettiin munasarja lantion seinämästä mihin se oli liimautunut kiinni. Endoa jäi vielä lantion seinämään ja suoleen. Eli oma mielikuva on että on pintapuolista ja lähinnä liikuttelee (liimaa) sisäelimiä paikkoihin kiinni. Mä ovuloin aina siltä puolelta missä endoa ei lainkaan ole havaittu kuten tässäkin kierrossa todettiin että keltarauhanen oli muodostunut ns. leikkaamattoman puolen munasarjaan.

Jännät paikat teillä jos huomenna testaatte. Kovasti tsemppiä!!!!
Okei, no mutta hyvä jos osa on saatu pois! Me juteltiin nopeasti vaan että ei kannata leikata kun mä ovuloin sen ympärillä, ja se puoli antaa joskus jopa paremmin follikkeleita. Mulla on jomotus ollut mun vasemmalla puolella joten arvelen että keltarauhanen kehittyi siihen.
Kannoin kaupasta kasseja (tai autosta kotiin) ja vatsaan hieman vihloi/jomotti oudosti. En ole koskaan kokenut sellaista kun on kuukautiset tulossa tms. Se tuntui ehkä 10 min myöhemmin vielä mutta meni pois. Kuukautiset tai tiputteluvuoto ei ole vielä tullut. Ostettiin joku RFSUn testi joka näyttää 1-4+ vko eli 4 viivaa testissä. Arvelen että se toimii samalla tavalla kuten digi mutta ilman digi näyttöä. Digi ois sitten maanantaina, jos huomenna on nollatulos niin tiedetään kyllä mikä on maanantainakin. Tänään on kuitenkin ollut hieman positiivisempi fiilis onnistumisesta. Varmaan joku haluaa että tipun sitten korkeammalta kun tulee nega testiin 😁

Okei, no mutta hyvä jos osa on saatu pois! Me juteltiin nopeasti vaan että ei kannata leikata kun mä ovuloin sen ympärillä, ja se puoli antaa joskus jopa paremmin follikkeleita. Mulla on jomotus ollut mun vasemmalla puolella joten arvelen että keltarauhanen kehittyi siihen.
Kannoin kaupasta kasseja (tai autosta kotiin) ja vatsaan hieman vihloi/jomotti oudosti. En ole koskaan kokenut sellaista kun on kuukautiset tulossa tms. Se tuntui ehkä 10 min myöhemmin vielä mutta meni pois. Kuukautiset tai tiputteluvuoto ei ole vielä tullut. Ostettiin joku RFSUn testi joka näyttää 1-4+ vko eli 4 viivaa testissä. Arvelen että se toimii samalla tavalla kuten digi mutta ilman digi näyttöä. Digi ois sitten maanantaina, jos huomenna on nollatulos niin tiedetään kyllä mikä on maanantainakin. Tänään on kuitenkin ollut hieman positiivisempi fiilis onnistumisesta. Varmaan joku haluaa että tipun sitten korkeammalta kun tulee nega testiin 😁
Kannattaa sitten uittaa sitä RFSU testiä kauan - niin kauan että näät sen punaisen värin tulevan niihin viikkoihin. Mä uitin ohjeen mukaan 15s eikä tapahtunut mitään, sitten uudestaan 15 s ja tuli punainen vaan toiseen puoleen ja vielä uudet 15s niin sitten vasta tuli loput näkyviin. Tsemppiä testiin- toivotaan plussaa teille 🥰

Kannattaa sitten uittaa sitä RFSU testiä kauan - niin kauan että näät sen punaisen värin tulevan niihin viikkoihin. Mä uitin ohjeen mukaan 15s eikä tapahtunut mitään, sitten uudestaan 15 s ja tuli punainen vaan toiseen puoleen ja vielä uudet 15s niin sitten vasta tuli loput näkyviin. Tsemppiä testiin- toivotaan plussaa teille 🥰
Olen usein tehnyt juuri näin, koska joskus tuntuu että se 15 sek ei riitä. Pidin just keskustelun Geminin kanssa siitä että mitä mun HCG voisi olla pp 9 ja se viittasi että se pitäisi näkyä testissä jo, jos on kiinnittynyt. Kyselin myös että kannattaako odottaa huomiseen aamuun vai nyt. Ja molemmat käy (4h pidätys pitäisi riittää jotta testi näyttäisi posi). Mutta mulla on kauhea jännitys tästä, en tiedä kumpaa tekisin. Digi odottaa siellä maanantaita varten koska digi on ainoa mitä klinikka suosittelee. Pilasan tässä viikonloppuani kun teen ajoissa mutta pilaan viikon alkua jos odotan maanantaihin.😬

@StellaMom mä oon testannut tuon FRSI viikkotestin edellisessä keskenmenneessä raskaudessa. Mäkin kastiin sitä ihan huolella ja aika helposti näkyi ylemmissä viikoissa haamuviivoja. Periaatteessa tosiaan toimii samalla tavalla kuin cb digi, mutta ne hcg rajat on alhaisemmat. Eli sinne voi tulla vaaleita viivoja näkyviin esim 3 ja 4 viikon kohdalle, vaikkei cb digi vielä näyttäisikään 3+ (jolle hcg raja cb viikkodogossä 2753).
Tsemppiä huomiseen, päädyit sitten testaamaan tai et.

@pitkätossu oon hurjan pahoillani negatestistä❤️‍🩹

Olen hieman hämmentynyt, mutta hyvällä tavalla: tein eilen illalla tuo RFSUn testi koska mies sanoi että stressaan liikaa. Olin pidättänyt ehkä sen 4h just mitä olisi hyvä ja täällä annettujen ohjeiden perusteella pidin sitä siellä kunnes näki että tuli siihen näytölle väriä. Ensin oli aika tyhjä ja sanoin miehelleni kun kävelin olohuoneeseen että aika tyhjältä näyttää. Sit istuttiin ja odotettiin se 5 min hiljaa ja otin testin uudestaan käteen. Pieni hailakka viiva oli siellä T1 kohdalla. Parin minuutin päästä pieni viivanpaikka tms tuli myös T2 mutta paljon halaeampi eli voi olla näitä viivanpaikkoja. Päätin sitten aamulla kokeilla uudestaan mun vanhentuneella CB digitalilla (googlasin että voivat antaa virheellisiä negatiivisia tuloksia, mutta jos positiivinen niin harvemmin väärässä, vain viikkomäärät voi olla väärin esim.) Tämäkin sanoi 1-2 viikkoa 👀 huomenna aamulla teen siis tuon uuden CBn ja ilmoitan tulosta klinikalle. Jotain siellä yrittää nappaa kiinni mutta miten hyvin, en tiedä...

Liitteet

• IMG20260124212240.jpg
    IMG20260124212240.jpg
    2.2 MB · Katsottu: 87
  • IMG20260125070849.jpg
    IMG20260125070849.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 88
Kiitos kaikille ❤️ Vähän pahalta tuntuu kun oon lukenut muiden negatiivisista tuloksista ja toivois että nekin ois plussia 👀 samalla toki iloinen. En ole plussaa nähnyt yli 5 vuoteen joten tämä on jo voitto. 💪🏻 En todellakaan uskonut että eka PAS olisi plussa, ja voihan tämä muuttua vielä joten varovainen olen kyllä. Ehkä ongelma oli ovulaatiossa ja valikoiduissa munasoluissa? Huomenna toki soitto klinikalle kunhan seuraavakin näyttää samaa. Pelkään vieläkin että tipun monttuun takas 😬

Tsemppiä @StellaMom on kyllä jänniä päiviä. Meillä tietääkseni se sama tilanne että jos tästä ei nyt onnaa niin on vielä yksi alkio pakkasessa.

En tiedä mitä tekisi sitten, kehtaisiko pyytää enemmän lääketukia (julkinen) kun pelkillä cycloilla menty vaikka endo. Lisäksi täältä lukenut että monet käyttää kiinnittymisen apuna ovitrellenaksuja tai gonapeptylia. Ymmärtääkseni vähän nihkeästi näitä tarjotaan ennen useaa pieleen mennyttä siirtoa.. mutta sitten se olisi uusi ivf keräys ja menisi kesälle/syksylle julkisella. Ikääkin jo on.

Kauhean negatiivisia keloja heti aamusta :D Mulla yhä vaan menkkamaisia tuntemuksia vatsalla ja nännit arat. Molemmat cyclojen aiheuttamia uskoisin.
Kehtaat pyytää! Pyydä ja vaadi nyt teroluttia lisäksi!
Mull on piilevä endo ja ennen siirtoa mittasivat viimeksi sen progesteronin ja se pitää olla yli 75 jos on endo. Mulla oli 40, niin sain cyclogestit, terolutin ja prolutexin (mulla menee aina nää nimet sekaisin. Kai se toi oli). Tota kolmatta ei kuulemma nyt ole apteekissa. Tsemppiä!

🧪Mä odotan, että kierto alkaa, niin sit kp2 alkaa letrozol ja sit pääsee siirtoon… Viikon sisään pitäs alkaa. Odottavan aika on todella pitkä! Viimeinen alkio. Olen jopa levännyt paljon, koska sain uupumuksesta ihan sairauslomaa. Tekee hyvää. Oon ollu niin ylikierroksilla. Tää on ollut pitkä ja kivinen tie!🙏🏻💪🏻

@Sandra84 en tiennyt että on joku arvo mikä pitäisi olla kun on endo! Mulla mitattiin 2pv ennen siirtoa 36,7 mikä oli just hyvä mutta lääkäri oli määrännyt jo ennen sitä 3* cyclogest ja 2*terolutin kanssa.

Onko teille lisätty endometrioosia varten 'esto/rauhoittamislääke' koskaan? Mulla siis prednisonia siihen

@Sandra84 en tiennyt että on joku arvo mikä pitäisi olla kun on endo! Mulla mitattiin 2pv ennen siirtoa 36,7 mikä oli just hyvä mutta lääkäri oli määrännyt jo ennen sitä 3* cyclogest ja 2*terolutin kanssa.

Onko teille lisätty endometrioosia varten 'esto/rauhoittamislääke' koskaan? Mulla siis prednisonia siihen
Mulla oli Ryeqo kuivattamas endoo joku reilu 5 viikkoa, koska mulla ei oo niin ”iso” tää endo. Sitä ennen oli viime vuoden siirrossa joku toinen lääke, nyt en muista nimeä. Se oli pidempään. Lopetin sen 31.12. ja tässä joudun vielä odotteleen kierron alkua. Huoh.
36~ on hyvä arvo, mutta jos on endo, niin sen pitäs olla 70-75 mun lääkärin mukaan. Et toivottavasti sulla on tarpeeks tukilääkettä. Mä pyysin viimeks lisää lääkettä, kun mun silloinen lääkäri oli sitä mieltä, että tällaista seikkaa ei tarvitse huomioida. Otin yhteyttä nykyiseen lääkärini ja hän määräs lisää tukilääkettä. Toki tilanteet on erilaisia, uskon, et sun lääkäri osaa?:)

Näinhän se sit meidän kohdalla kävi,että vahva nega tuli. Ekasta kierrosta ei tosiaan saatu yhtään pakkaseen kun kaikki kuukahti eri kehitysvaiheissa. Tää toka kierros tuotti kaksi pakkaseen jotka meni alkion kromosomitutkimuksee ja vain toinen oli sit kromosomistoltaan siirtokelpoinen. Ja tämä ei sit tarttunu matkaan.
En tiedä jaksanko ja pystynkö käymään kolmatta kertaa tätä läpi...kun tulokset on olleet noin huonoja. Mietin vaan,et onko mitään järkeä ja toivoa...

Mulla oli Ryeqo kuivattamas endoo joku reilu 5 viikkoa, koska mulla ei oo niin ”iso” tää endo. Sitä ennen oli viime vuoden siirrossa joku toinen lääke, nyt en muista nimeä. Se oli pidempään. Lopetin sen 31.12. ja tässä joudun vielä odotteleen kierron alkua. Huoh.
36~ on hyvä arvo, mutta jos on endo, niin sen pitäs olla 70-75 mun lääkärin mukaan. Et toivottavasti sulla on tarpeeks tukilääkettä. Mä pyysin viimeks lisää lääkettä, kun mun silloinen lääkäri oli sitä mieltä, että tällaista seikkaa ei tarvitse huomioida. Otin yhteyttä nykyiseen lääkärini ja hän määräs lisää tukilääkettä. Toki tilanteet on erilaisia, uskon, et sun lääkäri osaa?:)
Lääkärin 30 vuoden perusteella hän tietää aika hyvin, ei ole yhtään kiveä jättänyt kääntämättä kyl meidän tilanteessa!
Näinhän se sit meidän kohdalla kävi,että vahva nega tuli. Ekasta kierrosta ei tosiaan saatu yhtään pakkaseen kun kaikki kuukahti eri kehitysvaiheissa. Tää toka kierros tuotti kaksi pakkaseen jotka meni alkion kromosomitutkimuksee ja vain toinen oli sit kromosomistoltaan siirtokelpoinen. Ja tämä ei sit tarttunu matkaan.
En tiedä jaksanko ja pystynkö käymään kolmatta kertaa tätä läpi...kun tulokset on olleet noin huonoja. Mietin vaan,et onko mitään järkeä ja toivoa...
Olen pahoillani negasta ❤️ Todella ymmärrettävä tunne! Suosittelisin toki että menette vielä kokeilemaan vaikka juuri nyt tuntuu pahalta. Kunnes lääkäri on sitä mieltä ettei ole mitään kovin suurta tapahtumassa enää, näin olin itse ajatellut asiaa! Anna kropalle armoa hetki ja pohdi asiaa yhdessä miehesi kanssa kun on sen aika 🤗

Lääkärin 30 vuoden perusteella hän tietää aika hyvin, ei ole yhtään kiveä jättänyt kääntämättä kyl meidän tilanteessa!

Olen pahoillani negasta ❤️ Todella ymmärrettävä tunne! Suosittelisin toki että menette vielä kokeilemaan vaikka juuri nyt tuntuu pahalta. Kunnes lääkäri on sitä mieltä ettei ole mitään kovin suurta tapahtumassa enää, näin olin itse ajatellut asiaa! Anna kropalle armoa hetki ja pohdi asiaa yhdessä miehesi kanssa kun on sen aika 🤗
Kiitos ❤️
Täytyy katsoa mihin nämä fiilikset menee.

Oliko täällä muilla kokemuksia mun kaltaisesta tilanteesta ja, että olisi sitten onnistuminen tullut?

Omanapa: Tein nyt virallisena testipäivänä (tänään aamulla) digitaalisen rt:n joka sanoo 1-2 vko raskaana. Pieni tippa tuli silmään koska eilinen testi oli kuitenkin vanha ja epäluotettava. Tänään lähetän bonuspoikaa kouluun ja sitten soitan klinikalle lisäohjeita. Ehkä verikoe on jo tänään? ☝🏻 Jännittää sitten miten tämä pysyisi matkassa.

Takaisin