Pakastealkion siirto (PAS)

@Maria2 Tuo Päiväni Murmelina on aika hyvä vertaus tähän, mutta ehkä se on kuukauden pituinen vain 😁

Tsemppiä @StellaMom on kyllä jänniä päiviä. Meillä tietääkseni se sama tilanne että jos tästä ei nyt onnaa niin on vielä yksi alkio pakkasessa.

En tiedä mitä tekisi sitten, kehtaisiko pyytää enemmän lääketukia (julkinen) kun pelkillä cycloilla menty vaikka endo. Lisäksi täältä lukenut että monet käyttää kiinnittymisen apuna ovitrellenaksuja tai gonapeptylia. Ymmärtääkseni vähän nihkeästi näitä tarjotaan ennen useaa pieleen mennyttä siirtoa.. mutta sitten se olisi uusi ivf keräys ja menisi kesälle/syksylle julkisella. Ikääkin jo on.

Kauhean negatiivisia keloja heti aamusta :D Mulla yhä vaan menkkamaisia tuntemuksia vatsalla ja nännit arat. Molemmat cyclojen aiheuttamia uskoisin.
Miten paljon cycloja otata ja missä endo on? Uskoisin että se vaikuttaa siihen miten paljon tarvitsee tukilääkettä myös. Mulla munasarjoissa ja keltarauhanenhan siellä kasvaa ja kehittyy joten siksi meillä vähän kovempi annos. Yllätyin myös prednisonista mutta se on juuri ettei keltarauhanen häiritsisi ja sanoin tälle 30v lapsettomuutta hoitanutta lääkärille että luotan hänen arvioon.

ON: onko pp 9 tänään? Eilen iltapäivällä todella vahvat menkkakivut mutta aamulla nyt rauhoittuneet. Ei läpivuotoa vielä. Kyselin miehen mieleipidettä testaamisesta sunnuntaina ja hän oli sitä mieltä että jos se minua rauhoittaa niin tehdään. Saa ainakin pettymystä käsitellä päivän verran ennen työpäivää jos näin on. Gemini ehdottaa että pp 10-12 on 6 päiväisen blaston eka testin aika, mutta lääkäri ehdotti maanantaita niin silloin pitää ilmoittaa klinikalle ja mennä verikokeisiin kai.

@StellaMom Endo tuli yllätyksenä syksyllä ja sitä leikattiin osittain eli vapautettiin munasarja lantion seinämästä mihin se oli liimautunut kiinni. Endoa jäi vielä lantion seinämään ja suoleen. Eli oma mielikuva on että on pintapuolista ja lähinnä liikuttelee (liimaa) sisäelimiä paikkoihin kiinni. Mä ovuloin aina siltä puolelta missä endoa ei lainkaan ole havaittu kuten tässäkin kierrossa todettiin että keltarauhanen oli muodostunut ns. leikkaamattoman puolen munasarjaan.

Jännät paikat teillä jos huomenna testaatte. Kovasti tsemppiä!!!!

Täällä alkoi eilen tiputtelu cyclojen läpi ja nyt pp11 testi puhdas nega 😵‍💫 Blööh. Toivoin niin, että kolmen siirron aikana onnistuisi, mut ei auta kun jatkaa kohti seuraavaa.
Minulle tuli myös läpivuotoa ja silloin olisi hyvä saada vahvempi tukilääkitys. Kun annoskokoa nostettiin, vuoto loppui vasta kun lääkityksen lopetti (noin. 3pv tästä). Minulla myös endo, eikä tuo yksi aamulla ja illalla riittänyt.

Takaisin