Pakastealkion siirto (PAS)

Mulla oli kanssa joulun alla negatesti ja nyt odotellaan toista PASia, siirto ensi maanantaina, eli melkein samassa aikataulussa kun moni muukin täällä!

Todella tutulta kuulostaa @Melmi sun pohdinnat!

Meillä kaikki on nyt periaatteessa mennyt hyvin: mitään konkreettista vikaa ei ole löytynyt, ovulaatio tulee luonnostaan, kierto on suht säännöllinen, blastoja saatiin hyvä määrä. Mutta juuri tästä syystä musta tuntuu, että varsinainen ongelma on vasta kaiken tän jälkeen, tyyliin kiinnittymisessä. Yhtään positiivista tai edes hailakkaa testiä ei tässä reilun 3v yrittämisen jälkeen näkynyt.

Joo eli ensi viikon la ei ollut siirtoaikoja, kun tarkistivat. Ellei jostain sitten niitä myöhemmin sinne ilmesty? Siksi mulle tämä ovitrelle, jolla varmistetaan pe siirto.
Mä oon ymmärtänyt et Tilkassa aina toisinaan tehdään siirtoja lauantaisin. Kerran mun käynnillä kans tarkistivat oisko seuraava lauantai tällainen päivä, eikä ollut. Ehkä tällaista tarkistivat 😊

Hei, en tiedä kuuluisiko tämä kysymys tänne pas- vai ivf-puolelle mutta onko kenelläkään tietoa monenko epäonnistuneen PASin jälkeen HUS alkaa tehdä tutkimuksia? Meillä nyt putkeen tosiaan viisi tuloksetonta alkionsiirtoa yksityisellä. Mietin, että kannattaisiko tässä odotellessa husin käyntiä tutkia vielä omaan piikkiin yksityisellä vai odottaa jos saisi tutkimukset husilta.

Hei, en tiedä kuuluisiko tämä kysymys tänne pas- vai ivf-puolelle mutta onko kenelläkään tietoa monenko epäonnistuneen PASin jälkeen HUS alkaa tehdä tutkimuksia? Meillä nyt putkeen tosiaan viisi tuloksetonta alkionsiirtoa yksityisellä. Mietin, että kannattaisiko tässä odotellessa husin käyntiä tutkia vielä omaan piikkiin yksityisellä vai odottaa jos saisi tutkimukset husilta.
Mulle sanottiin ennen ekaa PASia, että 5 tehdään samalla kaavalla ja sitten voidaan jotain tutkia tai muuttaa. Mut ei oo vielä ollut ajankohtaista, niin en tiedä millasia tutkimuksia tai muutoksia tekisivät. Mut oon lukenut, että kohtua eivät kai ainakaan tarkemmin tutki?

Mä kävin tänään taas ultrassa. Limakalvo oli sopiva. Mut taitaa ovis+ tulla just huomenna, nii voi olla ettei päästä siirtoon 😩 Ellei oo tilkka auki lauantaina, mut lääkäri ei mulle sitä paljastanut.

Mä kävin tänään taas ultrassa. Limakalvo oli sopiva. Mut taitaa ovis+ tulla just huomenna, nii voi olla ettei päästä siirtoon 😩 Ellei oo tilkka auki lauantaina, mut lääkäri ei mulle sitä paljastanut.
Tulisipa vasta ylihuomenna 😇 tai jos sieltä löytyisikin la siirtoaikoja 😇

Mulla saatiin sen ovitrellen ansiosta lukittua ovis niin pääsen pe siirtoon 🍀✨ meni ovitrellesta kyllä vähän vatsa sekaisin…

Mulla menee varmaan kans ohi @Kukkaa2 😩 Ihan sairaan ärsyttävää. Sain oviksen tänään kiinni puolilta päivin, en tiedä oisko pieni sauma päästä perjantaina 4 päiväisen siirtoon vai monestako tunnista se on kiinni.. Vastausta klinikalta saa nyt odottaa keskiviikkoon.

Tänään kyllä ärsyttänyt kaikki tämä ja tuntunut ihan hemmetin rankalta. Kirsikkana kakun päällä ystävä kertoi omat raskausuutiset ja tuntuu tää oma kuoppa kyllä hiton syvältä. 😖😓 jaksamista koetellaan huolella. Letrot vielä tekee mut erityisen itkuisaksi, oma inhokkilääke.

Hyvä @VenusAurora että sulla siirto varmistui ja päästään nyt sun puolesta sit jännittämään! Onnea matkaan perjantaille !✨✨✨

Mulla menee varmaan kans ohi @Kukkaa2 😩 Ihan sairaan ärsyttävää. Sain oviksen tänään kiinni puolilta päivin, en tiedä oisko pieni sauma päästä perjantaina 4 päiväisen siirtoon vai monestako tunnista se on kiinni.. Vastausta klinikalta saa nyt odottaa keskiviikkoon.

Tänään kyllä ärsyttänyt kaikki tämä ja tuntunut ihan hemmetin rankalta. Kirsikkana kakun päällä ystävä kertoi omat raskausuutiset ja tuntuu tää oma kuoppa kyllä hiton syvältä. 😖😓 jaksamista koetellaan huolella. Letrot vielä tekee mut erityisen itkuisaksi, oma inhokkilääke.

Hyvä @VenusAurora että sulla siirto varmistui ja päästään nyt sun puolesta sit jännittämään! Onnea matkaan perjantaille !✨✨✨
Kiitos 😘 ja vitsi kun säkin pääsisit🍀🙏

Jee me päästään maanantaina siirtoon! 😍 Oli aika yllätys, että se vielä natsasi. Luulin, että Tilkassa herkästi todettaisiin, ettei onnistu vklopun takia. Mut ehkä joku meidän 6 päiväinen blasto sit on sopiva tällaiseen siirtoon. 🤔
Mahtavaa :) Blastojen siirto voidaan tosiaan (ainakin mun oman lääkärin mukaan) tehdä 5 tai 6 päivää ovisplussasta ja sulla se menee nyt tuohon 6 päivää plussasta. 5 ja 6 päiväsen blaston sitten taas yleensä siirretään samalla tavalla, ne kun on samassa vaiheessa. Toiset vaan saavuttaneet blastovaiheen päivän mylhemmin

Yksityisellä on siis aika tyypillistä tehdä siirto 6 päivää ovisplussasta, kun tilkassa se taitaa usein olla 5 päivää. Voi siis olla että sieltä siirtoon valikoituu 5 päivänen alkio kuitenkin

Täällä odotellaan kanssa ovisplussaa ja huomenna ultra, jotta nähdään miltä limakalvo näyttää, kohti uutta siirtoa taas (joka voisi jo itseasiassa olla ensi perjantaina 🤔)

Heippa ❤️

Hyppään mukaan tähän ketjuun. Meille tehtiin syksyllä -21 ICSI, jonka toisesta siirrosta saatiin lapsi (8/22 ❤️). Pakkaseen jäi neljä alkiota. Nyt vihdoin päästy yrittämään toista, ja kävin PASissa viime viikon ti 30.12. Alkuun oli oireita ja tuntemuksia ja olin varma että on tärpännyt. Sitten oireet hiipuivat ja tällä viikolla olen tehnyt testejä, pelkkää negaa. 😔 virallinen testipäivä olisi ensi ti. Eilen alkoi tiputteluvuoto. Klinikalle olin yhteydessä ja sanoivat, että tukilääkitystä (Terolut) tulisi jatkaa testipäivään saakka. Tekisi mieli kysyä uudestaan että onko tosiaan näin, koska en kyllä millään usko että toi testi plussaksi muuttuu ja haluisin päästä uuteen kiertoon ja siirtoon mahdollisimman pian. Onko teillä kokemuksia tällaisesta tilanteesta?

Paljon onnea ja tsemppiä ja myös voimia kaikille ❤️

Hei! Olen ollut IVF/ICSI ketjussa jo puolisen vuotta ukana, mutta hyppään tähän nyt mukaan. Meillä on viime kierrokselta kaksi blastokystaa pakastettuna josta toinen olisi tarkoitus tulla mukaan ensi viikon aikana. Luonnonkiertoon tehdään siirtoa joten olen tällä hetkellä toivottavasti ovuloimassa kohta. Lääkäri sanoi että 6 pv ovulaation jälkeen siirretään joten ainoa päivä jolloin en toivoisi ovisplussaa on ensi maanantaina. Joskus mulla on ollut niin, ettei testissä näy yhtään mitään varoitusta ennen h-hetkeä joten toivon että huomenna tai viimeistään lauantaina tulisi plussa niin päästäisiin ensi viikolla siirtoihin. Meillä oli embryoskooppi käytössä, ja tänään juteltiin embryologin kanssa joka näytti videota mulle mun kahdesta blastosta. Ei kuulemma ollut mitään huolta ollut niissä joten olin hyvin iloinen tämän keskustelun jälkeen. Kolmas hedelmöitynyt ei kehittynyt oikein joten sitä eivät jatkaneet pitkään.

Hän lupasi myös jakaa videota mulle apissa, niin pääsen tutkimaan sitä itsekin ja ehkä tulevaisuudessa tämä olisikin ensimmäinen video meidän nyytistä :tears: :Eyes: oli kuitenkin mukavaa kuulla ettei siellä ollut huolia, ja seuraavaksi onrouvan vuoro eli antaa sille parhaimmat mahdollisuudet elää minussa. Nyt vain rukoillaan(tai no mä en ole uskonnollinen mutta tiedätte mitä tarkoitan...) että ovulaatio tapahtuisi kohta. Maanantaina limis on 8.4mm ja follikkeli 18mm. Eli se todellakin voisi olla jo!
Tsemppiä kaikille matkalaisia saaneille ja tuleville siirroille! :Person Raising Both Hands:

Hei! Olen ollut IVF/ICSI ketjussa jo puolisen vuotta ukana, mutta hyppään tähän nyt mukaan. Meillä on viime kierrokselta kaksi blastokystaa pakastettuna josta toinen olisi tarkoitus tulla mukaan ensi viikon aikana. Luonnonkiertoon tehdään siirtoa joten olen tällä hetkellä toivottavasti ovuloimassa kohta. Lääkäri sanoi että 6 pv ovulaation jälkeen siirretään joten ainoa päivä jolloin en toivoisi ovisplussaa on ensi maanantaina. Joskus mulla on ollut niin, ettei testissä näy yhtään mitään varoitusta ennen h-hetkeä joten toivon että huomenna tai viimeistään lauantaina tulisi plussa niin päästäisiin ensi viikolla siirtoihin. Meillä oli embryoskooppi käytössä, ja tänään juteltiin embryologin kanssa joka näytti videota mulle mun kahdesta blastosta. Ei kuulemma ollut mitään huolta ollut niissä joten olin hyvin iloinen tämän keskustelun jälkeen. Kolmas hedelmöitynyt ei kehittynyt oikein joten sitä eivät jatkaneet pitkään.

Hän lupasi myös jakaa videota mulle apissa, niin pääsen tutkimaan sitä itsekin ja ehkä tulevaisuudessa tämä olisikin ensimmäinen video meidän nyytistä :tears: :Eyes: oli kuitenkin mukavaa kuulla ettei siellä ollut huolia, ja seuraavaksi onrouvan vuoro eli antaa sille parhaimmat mahdollisuudet elää minussa. Nyt vain rukoillaan(tai no mä en ole uskonnollinen mutta tiedätte mitä tarkoitan...) että ovulaatio tapahtuisi kohta. Maanantaina limis on 8.4mm ja follikkeli 18mm. Eli se todellakin voisi olla jo!
Tsemppiä kaikille matkalaisia saaneille ja tuleville siirroille! :Person Raising Both Hands:
Moi ja kovasti tsemppiä! Toivotaan että ovis tosiaan tapahtuu nyt viikonlopun aikana.

Itsellä samanlainen tilanne. 2 blastoa pakkasessa, ultra ensi viikolla ja sitten vaan toivottavasti ovis osuu ensi viikonlopulle. Itsellä ovitrelle triggeri mahdollinen jos näyttää siltä että osuisikin maanantaille.

Saako kysyä tikutatko aina vaan aamupissasta? Vai useasti päivässä? Eniten ehkä pelottaa että mokaan jotenkin tämän ovistestauksen. CB pinkki käytössä.

Hauskaa, että monta uuttaa jännittävää mukana! Hyviä ovulaatioiden odotteluja!

@Pumpulipilvi kiitos tiedon jakamisesta! Näin mä oon lukenutkin, että yksityisellä siirretään usein päivää myöhemmin kun Tilkassa. Jännä mun kuulla maanantaina lisää, ehkä jotain kysyn biologilta. Alkion iänhän saa kysymättäkin tietää.

@JokuVipeltäjä, mä oon testannut CB pinkillä aamuisin ja sitten oviksen lähestyessä myös illalla tai päivällä. Niitä viivojahan ei saisi tulkita, mutta oon sen verran tulkinnut, että jos aamun testi näyttää vielä tyhjää ympyrää vaikka testiviiva jo vahvenisi, niin oon testannut uudestaan samana päivänä. Ja aina näin oonkin saanut oviksen kiinni myöhemmin samana päivänä. Toki yksilöllistä tämä!

Hauskaa, että monta uuttaa jännittävää mukana! Hyviä ovulaatioiden odotteluja!

@Pumpulipilvi kiitos tiedon jakamisesta! Näin mä oon lukenutkin, että yksityisellä siirretään usein päivää myöhemmin kun Tilkassa. Jännä mun kuulla maanantaina lisää, ehkä jotain kysyn biologilta. Alkion iänhän saa kysymättäkin tietää.

@JokuVipeltäjä, mä oon testannut CB pinkillä aamuisin ja sitten oviksen lähestyessä myös illalla tai päivällä. Niitä viivojahan ei saisi tulkita, mutta oon sen verran tulkinnut, että jos aamun testi näyttää vielä tyhjää ympyrää vaikka testiviiva jo vahvenisi, niin oon testannut uudestaan samana päivänä. Ja aina näin oonkin saanut oviksen kiinni myöhemmin samana päivänä. Toki yksilöllistä tämä!
Kiitos! Miten sitten ilmoitat ovisplussan hoitavaan paikkaan? Tilkassa ainakin lomakkeella lukee että tulee ilmoittaa tulos 09:30 mennessä niin kuvitellut että haluavat nimenomaan tietää aamun positiivisen. Toki itsellä 6pv alkioita niin ei kovin kiire siirtopäivän varaamisen suhteen jos se on syy tuolle miksi pitää heti aamusta ilmoitella.

Kiitos! Miten sitten ilmoitat ovisplussan hoitavaan paikkaan? Tilkassa ainakin lomakkeella lukee että tulee ilmoittaa tulos 09:30 mennessä niin kuvitellut että haluavat nimenomaan tietää aamun positiivisen. Toki itsellä 6pv alkioita niin ei kovin kiire siirtopäivän varaamisen suhteen jos se on syy tuolle miksi pitää heti aamusta ilmoitella.
Mä oon toiminut myös samoin ja ”tarvittaessa” eli jos tuntunut siltä, testannut myös iltapäivällä. Ja niin tuli nytkin posi.

Mä oon yksityisellä hoidoissa, niin sinne voi soittaa mihin aikaan tahansa tuloksen ja nyt sit vielä konsultointiin lääkäriä siitä että lasketaanko plussa testauspäivälle ja siirto siitä +6 päivää vai tulisiko se plussa seuraavalle päivälle. Julkisen osalta en osaa kommentoida, kun ei oo kokemusta. Ens viikolla taas siirtoon siis.

Mä oon ilmoittanut kerran seuraavana päivänä ja tässä kierrossa ilmoitin heti ku se päivällä tuli. Ei tullut kommentteja kummastakaan tavasta 😁 Siinä lomakkeessa kysytään monelta plussa tuli testiin, niin voi hyvin seuraavana aamunakin laittaa ilmon menemään.

Takaisin