Pakastealkion siirto (PAS)

@AMak oon pahoillani 😭😭 Sushi ja lonkero kuulostaa hyvältä. Toivotan sulle kaikesta huolimatta hyvää joulua!

@Sandraliinu kiitos toivoa tuovasta tarinasta! Oliko sulle tuolloin siirretty blasto vai millainen pallukka?

Heissan! En ole tainnut tänne aikaisemmin kirjoitella, vaan olen lurkkinut taustalla, seuraillut ja saanut vertaistukea teidän teksteistä. ❤️

17.12. oli PAS, ja en kyllä osaa sanoa että olis yhtään mitään oireita, ehkä jotain pienen pientä juilimista. Tai no, on ollut kaiken näköistä mitä cyclot voisi myös aiheuttaa.

Siirrettiin siis 5 päivän ikäinen blasto, hyvällä luokituksella. Virallinen testipäivä olisi vasta 31.12. Mietin jo, että testaisiko jouluna, silloin olisi pp7, mutta silloin taitaa kuitenkin olla vielä liian aikaista.

Ihan äärettömän pahat piinapäivät! Tai sitten on vaan ollut taukoa sen verran, etten muistanut miten sekaisin menen. 😂 En pysty miettimään just mitään muuta, huoh.

3 päivän ikäinen pallura siirrettiin. Minkä ikäinen sulle siirrettiin?
Mulle 5-päiväinen blasto. Pp8 oli mulla vielä nega, se olisi siis sama kuin 3-päiväisen pp10. Täytyy viimeiset toivon rippeet hakea muista tarinoista 😁😁 Ihanaa joulua sulle!

@Melmi tuttu tunne toi, ettei mahdu mitään muuta mieleen! Kaippa se monilla jo pp7 näkyisi plussa. Olisi ihanin joululahja! Toisaalta sitten, jos on nega, meneekö aaton fiilikset pilalle. Tsemppiä piinailuun!

Heissan! En ole tainnut tänne aikaisemmin kirjoitella, vaan olen lurkkinut taustalla, seuraillut ja saanut vertaistukea teidän teksteistä. ❤️

17.12. oli PAS, ja en kyllä osaa sanoa että olis yhtään mitään oireita, ehkä jotain pienen pientä juilimista. Tai no, on ollut kaiken näköistä mitä cyclot voisi myös aiheuttaa.

Siirrettiin siis 5 päivän ikäinen blasto, hyvällä luokituksella. Virallinen testipäivä olisi vasta 31.12. Mietin jo, että testaisiko jouluna, silloin olisi pp7, mutta silloin taitaa kuitenkin olla vielä liian aikaista.

Ihan äärettömän pahat piinapäivät! Tai sitten on vaan ollut taukoa sen verran, etten muistanut miten sekaisin menen. 😂 En pysty miettimään just mitään muuta, huoh.
Piinapäivät ovat nimensä veroiset 😆 dpo 10 eli pp5 voi jo näkyä haamuviiva. Jossain oli sellainen statistiikka, jossa oli mahdollisuudet nähdä plussa tietyillä dpo päivillä ja dpo 10 se oli suunnilleen niin, että jos on tulossa positiivinen niin se näkyy 70% todennäköisyydellä joten 30%:lla porukasta se näkyy vasta myöhemmin. Eli varminta tulosta saa kun odottelee, mutta tulos voi myös herkillä testeillä alkaa haamuilemaan.

Tsemppiä piinapäiviin🫶 itsekin pääsen ensi kuussa piinailemaan viimein keskenmenon jäljiltä 🙏

Edit. Tässä oli ainakin yksi sivusto jossa prosentteja dpo:n mukaan https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=10

Mulla myös siirrettiin 17.12 5 päiväinen blasto 😵😊 en kyllä tiiä itekkään onko mitään oireita..

Jee uuteen kiertoon siirrytty yöllä, kp1. Ultra varattu kp 11, jossa tarkistetaan ”hotellin” olosuhteet siirrolle. Siirto voisi olla about 9.1. Sit pääsee taas piinailemaan 😍😇🙏 kun plussa tulee aion jatkaa cyclogestia viikolle 12, vaikka Husista toisin ohjeistetaan 🙏 (antaakohan ne lisää reseptiä, jos vaan kysyn?)

jes ihanaa joulua kaikille ja juuri nyt piinailijoille toivon parasta joululahjaa ❤️

Mulla myös siirrettiin 17.12 5 päiväinen blasto 😵😊 en kyllä tiiä itekkään onko mitään oireita..
Oi, mahtavaa! Siirrettiinkö sulla aamulla vai ip? Mä olen jotenkin ihan sivuuttanut sen, että mulle siirrettiin se vasta klo 14, eli toivoa on vielä! 🤞 tänään ainakin aamutesti (joku liuska) oli aivan nega.

Oi, mahtavaa! Siirrettiinkö sulla aamulla vai ip? Mä olen jotenkin ihan sivuuttanut sen, että mulle siirrettiin se vasta klo 14, eli toivoa on vielä! 🤞 tänään ainakin aamutesti (joku liuska) oli aivan nega.
😊Mulla siirrettiin klo 13.00. Jep munkin testi negaa vielä..saa nyt nähdä kuinka käy😕

Jee uuteen kiertoon siirrytty yöllä, kp1. Ultra varattu kp 11, jossa tarkistetaan ”hotellin” olosuhteet siirrolle. Siirto voisi olla about 9.1. Sit pääsee taas piinailemaan 😍😇🙏 kun plussa tulee aion jatkaa cyclogestia viikolle 12, vaikka Husista toisin ohjeistetaan 🙏 (antaakohan ne lisää reseptiä, jos vaan kysyn?)

jes ihanaa joulua kaikille ja juuri nyt piinailijoille toivon parasta joululahjaa ❤️
Mulla tulossa todennäköisesti siirto melko samassa aikataulussa. En tosin saanut ultra-aikaa nyt ollenkaan kun edellisillä kerroilla kaikki ollut ok, mutta varasin sitten ajan yksityiselle, sillä tuntuu järjettömältä ja alkioiden tuhlaamiselta mennä siirtoon ilman ultraa. 😔 Kaikissa edellisissä siirrossa olen siis käynyt ultrassa. Nyt on myös mahdollista, että siirto ajoittuu viikonloppuun ja menee ohi, mutta katsotaan. Tänään jo ovistestitikussa näkyi haaleaa viivaa. Testaan siis ensin vaan liuskoilla ja kun alkaa tulla vahvempaa viivaa, otan myös digitestit käyttöön.😅

Hieman myös ahdistaa kun jouluna otin hieman alkoholia kun yleensä olen ollut PAS kierroissa kokonaan ilman. Tosin määrät oli suht pieniä, että tuskin on vaikutusta: edellisen kierron vikana päivänä lasi alkoholillista glögiä, kp1 2 isohkoa lasia viiniä, kp2 1 lasi viiniä.🤔 ja muutenkin tullut syötyä kaikkia jouluherkkuja kuten asiaan kuuluu.😅

Mulla tulossa todennäköisesti siirto melko samassa aikataulussa. En tosin saanut ultra-aikaa nyt ollenkaan kun edellisillä kerroilla kaikki ollut ok, mutta varasin sitten ajan yksityiselle, sillä tuntuu järjettömältä ja alkioiden tuhlaamiselta mennä siirtoon ilman ultraa. 😔 Kaikissa edellisissä siirrossa olen siis käynyt ultrassa. Nyt on myös mahdollista, että siirto ajoittuu viikonloppuun ja menee ohi, mutta katsotaan. Tänään jo ovistestitikussa näkyi haaleaa viivaa. Testaan siis ensin vaan liuskoilla ja kun alkaa tulla vahvempaa viivaa, otan myös digitestit käyttöön.😅

Hieman myös ahdistaa kun jouluna otin hieman alkoholia kun yleensä olen ollut PAS kierroissa kokonaan ilman. Tosin määrät oli suht pieniä, että tuskin on vaikutusta: edellisen kierron vikana päivänä lasi alkoholillista glögiä, kp1 2 isohkoa lasia viiniä, kp2 1 lasi viiniä.🤔 ja muutenkin tullut syötyä kaikkia jouluherkkuja kuten asiaan kuuluu.😅
Jes mahdollinen kanssapiinaaja 🙏 Mullakin on tietysti mahdollista, että siirto osuisi viikonlopulle, varsinkin kun ovis on ennusteen mukaan ensi viikon ma/ti. Jos ovisplussa menee sunnuntaille kuten toivon niin siirto olisi pe. Mietin sellaista vaihtoehtoa myös, että jos ovisplussa osuu maanantaille - jolloin siirto menisi viikonlopulle- niin jos ilmoittaisin plussan vasta tiistaille niin seuraavana maanantaina siirrettäisiin 6päiväinen alkio päivän myöhässä. Onkohan vain alkioiden tuhlausta ? Meillä on niitä niin hyvin vielä pakkasessa ja joskushan siirretään plussasta 6.päivänä, eikä aina 5.päivänä kuten hussissa. Toki toi olisi 7.päivän siirto plussasta 6. päiväisellä alkiolla. Semi sekava sepustus, mutta en haluaisi välikiertoa kun on saanut odotella keskenmenon jälkeen ikuisuuden.

Mullakin liuskaovistesti ja digitaalinen kaverina. Aloitin tänään testit, kp9. Vielä haaleeta ja digi tyhjää naamaa.

Tuskin tuollaiset pienet alkoholiannokset mitään haittaa, enemmän merkitsee varmasti jos pidättäytyisi nyt uudenvuoden juomista 🙂

Moikka! Täällä mennään samalla aikataululla teidän @Kukkaa2 ja @VenusAurora kanssa 🌟 Letrot on syöty, perjantaina kontrolliultra ja toivon ovista sunnuntaille. Sitten olisi mullakin siirto 9.1. Mut saas nähdä, miten menee.

Mäkin pohdiskelin jäiskö uudenvuoden skumpat juomatta, mutta ostin kuitenkin pullon. 😁 Päätin, että jos alkio on tarttuakseen, niin ei se varmaan pilalle mene pienestä juhlistuksesta. Monesti oon jättänyt juomat juomatta, kun sitä haluaa varmistella, ettei jää ainakaan siitä kiinni. Tänään kuitenkin heräsin niin pahoilla mielin, että aion lääkitä surua juhlimalla 😂

Hyvää uuttavuotta teille vertaisille! Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, mitä ensi vuodelle toivoisi 🤞🌟

1. pas osoittautui epäonnistuneeksi, vaikka kuinka monta testiä teki. Tänään taitaa myös olla kp1, eli uudestaan vaan letro-kuurille ja ovista metsästämään. En todellakaan odota innolla cycloja, minusta tuli aivan HIRVEÄ hirviö niiden vaikutuksesta. Nuo cyclot ovat ehkä olleet se kaikista pahin lääke, en ole ollut yhtään oma itseni ja mielialat vaihtelivat enemmän kuin koko vuonna yhteensä.

Nyt pystyn jo jäsentelemään ajatuksia, eikä aiheesta puhuminen ole enää niin vaikeaa. Tipuin korkealta ja kovaa, vaikka kuinka koitin suojella itseäni, mutta tätähän tämä on. Sellainen pohjaton pettymys ja itseinho oli varmasti ne suurimmat tunteet, kun joka testiin tuli niin räikeät negatiiviset kuin vain olla voi. Tunne, että jotain minussa on vialla, kun ei edes täydelliset olosuhteet ja täydellinen alkio toimi. Pelkään jostain syystä, että ovikset, jotka saan cb:n testeillä kiinni, eivät ole aitoja. Ihan utopistista! 🙄 Jotenkin ajattelen, että pcos vaikuttaa kaikkeen ja paljon.

Negatiivisen testin jälkeen selvitin myös kaiken mm. ERA-testeistä ja muista miljoonia maksavista lisäkonsteista. Kai tämä on vain epätoivoa? Ahdistaa aivan suunnattomasti, että kaikki alkiot menevät kankkulan kaivoon ja uusi ivf-kierros pitäisi aloittaa alusta.

Puuh, anteeksi avautuminen.

Ikävä kuulla ettei siirto tuottanut toivottua tulosta @Melmi 😥❤️

Tunnistan niin nuo fiilikset. En tiedä lohduttaako tämä, mutta minullakin epäonnistui ensimmäinen pas, ei tullut edes hailuraa haamua. Meillä oli enää yksi alkio pakkasessa, ja olin ihan paineessa että nyt pitäisi varmaan käyttää kaikki kikkakolmoset, käydä akupunktiossa ja mitä näitä nyt on. Käytin varmaan tunteja siihen että keskustelin tekoälyn kanssa onko siirtoaika optimaalinen, kun ovisplussa tuli sunnuntaina, ja ovis näin ollen oletettavasti maanantaina, ja viisipäiväinen alkio siirrettiin perjantaina - eli mielestäni päivän liian aikaisin. Olin vakuuttunut että nyt kaikki on pilalla, kun julkisella ei tehdä siirtoja viikonloppuisin. Että nyt tämä meidän viimeinen alkio ei saa parhaita mahdollisia edellytyksiä kiinnittyä. Meillä oli myös esikoisen synttärit tuona viikonloppuna, joten en todellakaan levännyt harmonisesti rauhassa, vaan häsläsin stressissä ympäriinsä...mutta niin vaan alkio kiinnittyi. Ilman mitään "taikakeinoja", ilman täydellistä optimointia, ilman rauhallista ja seesteistä lepoa siirron jälkeen (tosin sanottakoon, että kun lauantaina vieraat olivat lähteneet, lapsi nukkumassa ja mies jossain omissa touhuissaan, koin ihan euforisen onnen tunteen kun sain hetken istua yksin ja hiljaa...ehkä se alkiokin sai siitä boostia 😂)

En toki sano ettei ns. ylimääräisiä testejä (esim. ERA) kannattaisi tehdä, akupunktiossa käydä tai kokeilla miljoonia muitakin vinkkejä mitä netin syövereistä löytyy. Mutta halusin vain tällä romaanillani lohduttaa, että vaikka nyt on surullinen ja pettynyt olo, ja pelottaa että kaikki alkiot menevät haaskiin jos ei käännä jokaista mahdollista korttia ja tee kaikkia toimenpiteitä mitä rahalla saa, niin se ei todellakaan välttämättä mene niin! Jo seuraava alkio voi olla se joka tarraakin kiinni, vaikka et tekisi mitään eri tavalla kuin tässä ekassa pas-kierrossa. Kovasti tsemppiä ja onnea uuteen kiertoon ❤️

Muokattu viimeksi:
1. pas osoittautui epäonnistuneeksi, vaikka kuinka monta testiä teki. Tänään taitaa myös olla kp1, eli uudestaan vaan letro-kuurille ja ovista metsästämään. En todellakaan odota innolla cycloja, minusta tuli aivan HIRVEÄ hirviö niiden vaikutuksesta. Nuo cyclot ovat ehkä olleet se kaikista pahin lääke, en ole ollut yhtään oma itseni ja mielialat vaihtelivat enemmän kuin koko vuonna yhteensä.

Nyt pystyn jo jäsentelemään ajatuksia, eikä aiheesta puhuminen ole enää niin vaikeaa. Tipuin korkealta ja kovaa, vaikka kuinka koitin suojella itseäni, mutta tätähän tämä on. Sellainen pohjaton pettymys ja itseinho oli varmasti ne suurimmat tunteet, kun joka testiin tuli niin räikeät negatiiviset kuin vain olla voi. Tunne, että jotain minussa on vialla, kun ei edes täydelliset olosuhteet ja täydellinen alkio toimi. Pelkään jostain syystä, että ovikset, jotka saan cb:n testeillä kiinni, eivät ole aitoja. Ihan utopistista! 🙄 Jotenkin ajattelen, että pcos vaikuttaa kaikkeen ja paljon.

Negatiivisen testin jälkeen selvitin myös kaiken mm. ERA-testeistä ja muista miljoonia maksavista lisäkonsteista. Kai tämä on vain epätoivoa? Ahdistaa aivan suunnattomasti, että kaikki alkiot menevät kankkulan kaivoon ja uusi ivf-kierros pitäisi aloittaa alusta.

Puuh, anteeksi avautuminen.
Sama täällä.😪. testi niin negatiivinen kuin olla voi. Kyllä on itketty.. hieno aloitus uudelle vuodelle. Noin viikko sitten tuli vielä " roskishaamuja" mutta nyt täyttä negatiivista, eikä uusi kierto ole edes alkanut. Toinen ja viimeinen alkio pakkasessa. Odotukset eivät ole korkealla.🥺 Tsemppiä kaikille!💗

Pahoittelut negoista @Melmi ja mustikka_25. Toivon että kun kierto käynnistyy ja ovulaatio lähestyy niin toivokin kasvaa 🍀💚

Kävin tänään kp 11 ultrassa ja kaikki oli hyvin, limakalvo 6.3mm triple, ja follit molemmin puolin 13.5mm. Tehdään nyt niin, että pistän huomenna illalla ovitrellen, niin saadaan varmasti siirto ensi perjantaille 🙏 muuten olisi ollut riski, että ovisplussa tulee juuri ma- kun ei saisi tulla. Yllätyksenä tuli myös tieto, että Tilkassa on joskus la siirtoaikojakin ✨ nyt minun tapauksessa vain ei olisi ollut la aikoja tarjolla. Otettiin vielä uudet kilppariarvotkin, kun edellisistä oli mennyt yli vuosi jo tässä hoitopolulla. Ne oli parantuneet ja oikein optimaaliset arvot. Ehkä lisäravinne joditipoista on ollut hyötyä. Tosin sitä olen vain noin 1kk käyttänyt.

Kävittekö @Kukkaa2 ja pitkätossu ultrissa myös?

Äh onpa kurjaa kuulla negatesteistä @mustikka_25 ja @Melmi 😥😥 Tuttu juttu tuo megaitku siitä pettymyksestä. Niin raskasta kahlata tätä suota. Paljon voimia teille! ❤️

@VenusAurora Kuulostaapa erittäin hyvältä! Mahtavaa, että pääset siirtoon!⭐⭐

Ja kiitos kysymästä! Mä kävin tänään kp10 ultrassa ja siellä näkyi ohut limakalvo, vaan 5mm. Pelkäsinkin, että letrot ohentaisi tuota. Tai mistä lie johtuu, ettei ollut kunnolla kasvanut. Sain maanantaille uuden ajan. Silloin tsekataan josko olisi limakalvo ehtinyt kasvaa tarpeeksi. Follit oli jo 14mm ja 16mm. Väsyttää ravata klinkalla, mut minkäs teet.

Oon pahoillani @Melmi ja @mustikka_25 ❤️‍🩹

Täällä myös käyty yksityisellä ultrassa tänään ja näyttäisi hyvin todennäköiseltä, että ovis+ tulisi su-ma. @VenusAurora sanoiko ne Tilkassa, että ensi viikon la eivät tee siirtoja ollenkaan? Vai mitä tarkoitat ettei sinun tapauksessa ole aikoja tarjolla? En jaksaisi enää yhtään odottaa.😫

Oon pahoillani @Melmi ja @mustikka_25 ❤️‍🩹

Täällä myös käyty yksityisellä ultrassa tänään ja näyttäisi hyvin todennäköiseltä, että ovis+ tulisi su-ma. @VenusAurora sanoiko ne Tilkassa, että ensi viikon la eivät tee siirtoja ollenkaan? Vai mitä tarkoitat ettei sinun tapauksessa ole aikoja tarjolla? En jaksaisi enää yhtään odottaa.😫
Joo eli ensi viikon la ei ollut siirtoaikoja, kun tarkistivat. Ellei jostain sitten niitä myöhemmin sinne ilmesty? Siksi mulle tämä ovitrelle, jolla varmistetaan pe siirto.

Äh onpa kurjaa kuulla negatesteistä @mustikka_25 ja @Melmi 😥😥 Tuttu juttu tuo megaitku siitä pettymyksestä. Niin raskasta kahlata tätä suota. Paljon voimia teille! ❤️

@VenusAurora Kuulostaapa erittäin hyvältä! Mahtavaa, että pääset siirtoon!⭐⭐

Ja kiitos kysymästä! Mä kävin tänään kp10 ultrassa ja siellä näkyi ohut limakalvo, vaan 5mm. Pelkäsinkin, että letrot ohentaisi tuota. Tai mistä lie johtuu, ettei ollut kunnolla kasvanut. Sain maanantaille uuden ajan. Silloin tsekataan josko olisi limakalvo ehtinyt kasvaa tarpeeksi. Follit oli jo 14mm ja 16mm. Väsyttää ravata klinkalla, mut minkäs teet.
Eiköhän se limakalvo maanantaina sitten ole muhevoitunut tarpeeksi 🙏 follit jo hyvänkokoisia !

Takaisin