Pakastealkion siirto (PAS)

Hmm, ihan muutamia tykyttelyjä ollut, ei mitenkään jatkuvasti. Vaikea sanoa siis johtuuko lääkkeistä, kun kai noita voi muutenkin joskus olla 🤔 Myös sykkeet jotenki tuntuneet olevan koholla herkästi.
Ehkä juuri nimenomaan et sykkeet on helposti koholla ja sit tulee sellainen epämääräisen huono olo. Eilen pulssi oli levossa hieman yli 100.

Siirto tehty eilen ja testaus ois vappuna. 🙂 Nyt lääkäri lupasi uuden IVF-kierroksen, jos tästä ei tuu onnistumista, meidän ekasta kun ei päästy siirtoon asti. Lisäksi ehdotti, että tehtäis jotkin kromosomitutkimukset ja otettais tarkempia labroja siinä välissä, kun mitään tämmöistä ei oo siis tehty aiemmin. Nyt on taas vähän toiveikas olo kaiken osalta. 💖

Sanoisin että täällä alkoi kp1 tuoresiirron jälkeen. Virallinen testipäivä on vasta ensi maanantaina 🥺 Viikon on jo tuhrutellut ja testit näyttäneet negaa niin ei mikään suuri yllätys ollut tämä.

Mitenkäs tämä PAS toimii? Pääseekö tuoresiirrosta heti seuraavassa kierrossa edes siirtämään mitään pakkasesta? Vai onko tässäkin joku jonotusaika, julkisella ollaan siis.

Luulisin että tekevät siirron luonnolliseen kiertoon, mitä se nyt ikinä tarkoittaakaan. Eli luvassa on varmaan taas ovulaation kyttäämistä, minkä koen tosi stressaavana välillä 🫠

Sanoisin että täällä alkoi kp1 tuoresiirron jälkeen. Virallinen testipäivä on vasta ensi maanantaina 🥺 Viikon on jo tuhrutellut ja testit näyttäneet negaa niin ei mikään suuri yllätys ollut tämä.

Mitenkäs tämä PAS toimii? Pääseekö tuoresiirrosta heti seuraavassa kierrossa edes siirtämään mitään pakkasesta? Vai onko tässäkin joku jonotusaika, julkisella ollaan siis.

Luulisin että tekevät siirron luonnolliseen kiertoon, mitä se nyt ikinä tarkoittaakaan. Eli luvassa on varmaan taas ovulaation kyttäämistä, minkä koen tosi stressaavana välillä 🫠

Harmillista ettei tuoresiirrosta näytä onnistaneen 🫤

Ymmärtääkseni heti seuraavasta kierrosta pääsee tekeen PAS:n.
Meillä tehtiin myös luonnolliseen kiertoon ne. Ekalla kierroksella tehtiin ultra kp10 ja katsottiin kohdun ja munasarjojen tilanne, että ok.
Sitten kun ovulaatiotestiin tulee plussa, siitä ilmoitetaan klinikalle ja saa ajan siirtoon. Mulla ovis ois osunut siten, että siirto olisi mennyt viikonlopulle, jolloin siirtoja ei tehdä, joten sain munasolun irrotuspiikin, jolla määriteltiin ovis ja näin ollen siirtopäivä. Siirron jälkeen keltarauhaslääkitys ja kiinnittymistä tukeva gonapeptyl-piikki.
Käytä ehdottomasti digitaalisia ovulaatiotestejä.

Seuraavassa PAS:ssa ei enää tarvittu ultraa kun ekassa oli todettu kaiken olevan ok, eli pelkillä ovistesteillä mentiin siirtoon.

Jostain muistan lukeneeni väitteen, että pakastealkion siirroista tulisi todennäköisemmin onnistumisia kuin tuoresiirroista, mutta näyttö lienee kiistanalaista? Kiva jos jollain olisi päivittynyttä tietoa asiasta.

Mulla oli siirto viikko sitten ja olo on pettynyt. Oireita ei ole. Ei siis mitään.
Oon ollut raskaana neljä kertaa, eikä missään raskaudessa toki ole koskaan ollut suurta oireiden tykitystä. Mutta jokaisessa on ollut kipeän turvonnut vatsa, jossain vaiheessa menkkakipua tai jotain pientä tuntemusta tai vihlontaa alavatsalla. Ja sellainen tunne et vatsalihakset on arat. Nää oireet on siis aina olleet ennen plussaa,
Ja negakierroissa näitä oireita ei ole.

Jotenkin haluaisin vielä ajatella, että jos tää positiivinen kerta olisi erilainen vahvan keltarahastuen takia. Ärsytys on ainakin tänään huipussaan. 🤣

Mitäs muille kuuluu?

@Pöllöliini ääh, onpas kurjaa, vaikka ei varmasti tarkotakkaan vielä varmaa negaa. Mutta ymmärrän, jos on useampi plussa ja niihin liittyviä tiettyjä tuttuja oireita takana, ettei oireettomuus mieltä kovin iloiseksi saa. Aiotko testata virallisena testipäivänä vai jo aiemmin? 😊

Mulla tosiaan eka pas (eikä ikinä yhtään plussaa) ja ekaa kertaa terot käytössä niin kaikki mahdolliset oireet yritän ottaa vastaan niin, että voi tarkottaa tai olla tarkottamatta ihan mitä vaan 😅 Että lähinnä tässä vaan odottelen, että aika kuluisi.

Tsemppiä kovasti piinailuun @Hertta7

Aika fiksua ajatella noin. Ja niinhän se on yleisesti. Oireet tai oireettomuus yleisesti voi tarkoittaa ihan mitä vaan. Ja tiedän et mun oireettomuus ei ole takuu negasta.

Ajattelin testata maanantaina, koska silloin ei oo töitä. Saan sulatella negatiivista tulosta sitten rauhassa. Mulla on virallinen testipäivä 26.4., mutta silloinkin täytyy rynnistää suoraan töihin,
Maanantaina on tosin vasta dpo10.

Mä oon siis aikasemmin ollut ihan himotestaaja ja testannut kaikilla mahdollisilla merkeillä varhaisesta vaiheesta asti. Nyt ei huvittaisi tehdä testin testiä.

Muokattu viimeksi:
Hei, vuosia pitkään seuranneena ajattelin tänne kirjoitella kun piinapäivät meinaa aiheuttaa lievää kärsimättömyyttä. 😅

Taustaa sen verran, jotta joku 8 vuotta toivottu lasta, virallisesti yritys alkanut 21 ja hoitoihin päästiin alkuvuodesta 23 ja tehtiin pari inssiä jonka jölkeen alkuvuonna 24 pari epäonnistunutta IVF yritystä, joista ei saatu kummastakaan yhtään siirtokelpoista alkiota, mun munasolut ilmeisesti endon takia kuraa. Viimesyksynä lahjasolujonoon ja luovuttaja löytyi jo loppuvuodesta, alkioita saatiin jopa 11kpl! 💕

Nyt sitten viikko sitten tiistaina oli eka PAS, jolloin siirrettiin 4 päiväinen alkio, jonka virallinen testipäivä olisi 27.4. Koskaan en oo liian aikaisin testannut enkä koskaan yhtään haamua tai edes viivanpaikkaa saanut niihin harvoihin testeihin joita olen tehnyt. Tällä kertaa ei vaan kärsivällisyys meinaa piisata ja koko ajan arvon et jokohan näkyis jos testais 🙈 Oisko mitään järkeä vielä kokeilla? 😅

@Pöllöliini miltä sun testi näytti? 🌈

@Tiki mä olisin jo tossa kohtaa testannut, mutta oonkin vähän aikainen testaaja ja sit luovutan jo dpo12 kohdalla ja suuntaan henkisesti kohti uutta hoitoa, kun mitään ei näy. Toistaiseksi ei oo tullut kierrepallona yllätysplussia enää sen jälkeen. Tavallaan myös kadehdin niitä, joilla kärsivällisyys riittää pidemmälle. :rolling:

Olin malttamaton, mutta…. Käsittämätöntä ja vielä pregcheckin normaalilla testillä ettei ees ollu se herkkä 😱 Saako tästä jo hiukan iloita? 🙈

Liitteet

• IMG_0162.jpeg
    IMG_0162.jpeg
    338.9 KB · Katsottu: 97
Eilen laitettu toinen procren-piikki kuivattaan endoo. Nyt ihmeellisiä tuntemuksia… Varmaan munasarjat taistelee siellä hiljentymistä vastaan 🙈 (en tiiä) ja sit varmaan 10-13pv (viimeks meni 13pv) ennen ku kierto alkaa. Sit 0-uä ja kohti siirtoa.
Tässä just yritän tehdä kaikkea kivaa ja rentoutua ja liikuttaa itseäni. Olis hieno saada vielä ees kilo pois (realistisuus painaa tässä) painoa ennen siirtoa, mieluiten 5 🙈
Mä oon ollut tän Procrenin takia niiiin väsynyt. Oon joutunu ottaan pieniä päiväunia 🤭

Ja @Tiki saa iloita!😍

Oliks @Pöllöliini eilen dpo 11? Sillon ei välttämättä vielä näy testissä… 🤞🏻

Eilen laitettu toinen procren-piikki kuivattaan endoo. Nyt ihmeellisiä tuntemuksia… Varmaan munasarjat taistelee siellä hiljentymistä vastaan 🙈 (en tiiä) ja sit varmaan 10-13pv (viimeks meni 13pv) ennen ku kierto alkaa. Sit 0-uä ja kohti siirtoa.
Tässä just yritän tehdä kaikkea kivaa ja rentoutua ja liikuttaa itseäni. Olis hieno saada vielä ees kilo pois (realistisuus painaa tässä) painoa ennen siirtoa, mieluiten 5 🙈
Mä oon ollut tän Procrenin takia niiiin väsynyt. Oon joutunu ottaan pieniä päiväunia 🤭

Ja @Tiki saa iloita!😍

Oliks @Pöllöliini eilen dpo 11? Sillon ei välttämättä vielä näy testissä… 🤞🏻
Mikä tuo procren piikki on? 🤔 Mulla on myös endo ja ihmettelen ettei mulle tarjottu kuivatteluhoitoa kun jonotettiin lahjasoluja. Toki söin jotain endovelle nimistä lääkettä koska slinda tiputteli koko ajan. Lääkörin mukaan endovelle oli jotain endometrioosin hoitoon tarkoitettua mutta ei sen enempää avannut asiaa. Ottaa kyllä päähän jos ei nyt nämä passitkaan onnistu sen takia ettei endoa hoidettu kunnolla kun ois ollut aikaakin 🙈

Mikä tuo procren piikki on? 🤔 Mulla on myös endo ja ihmettelen ettei mulle tarjottu kuivatteluhoitoa kun jonotettiin lahjasoluja. Toki söin jotain endovelle nimistä lääkettä koska slinda tiputteli koko ajan. Lääkörin mukaan endovelle oli jotain endometrioosin hoitoon tarkoitettua mutta ei sen enempää avannut asiaa. Ottaa kyllä päähän jos ei nyt nämä passitkaan onnistu sen takia ettei endoa hoidettu kunnolla kun ois ollut aikaakin 🙈
Mä en näistä hirveesti tiiä ja mulla siis todettiin piilevä endo, niin en tiiä miten sekin siis eroaa. En oo vaan jaksanu tutkia asiaa. Kipeät menkat ollu teininä ja sit söin pillereitä vuosia ja nyt kun on ollut yli 3v. ilman pillereitä niin taas tuli kipeet menkat. :( Se Procren hiljentää munasarjat ja sit mulla tehdään lääkkeelliseen kiertoon PAS.

Mä en näistä hirveesti tiiä ja mulla siis todettiin piilevä endo, niin en tiiä miten sekin siis eroaa. En oo vaan jaksanu tutkia asiaa. Kipeät menkat ollu teininä ja sit söin pillereitä vuosia ja nyt kun on ollut yli 3v. ilman pillereitä niin taas tuli kipeet menkat. :( Se Procren hiljentää munasarjat ja sit mulla tehdään lääkkeelliseen kiertoon PAS.
Joo, mullakin aina toooosi kipiät menkat. Pitääpä koittaa googletella asiaa hiukan josko viisastuisi 😊

Täällä palataan todennäköisesti taas seuraavaksi siirtopuuhiin. Tänään varhaisultrassa 7+4 sikiön koko oli 6+1 ja sykkeen olemassaolo epäselvä/tosi hidas, viikon päästä kontrolli, mutta kyllä kätilötkin oli vähän sitä mieltä, ettei tässä paljoa enää toivoa ole 😔
Kyllä nää hoidot koettelee mieltä ja kroppaa 😢
Toivottavasti muilla on parempia kuulumisia 💕

Onpas ikäviä juttuja täällä - paljon voimia pettymyksen kokeneille 🥺❤️

Ootko @Tiki testaillu lisää? 😊

Mä oon täällä kovin yrittänyt olla spekuloimatta oireita, mutta äärimmäisen tietoiseksi tässä kyllä tulee kaikista tuntemuksista. Mitään sellaista ei kyllä ole ollut, mistä olisi edes tullut sellainen olo, että voisko olla? Mukavaa turvotusta ja sekalaisia pieniä vatsaoireita vaan 😅

Mä oon täällä kovin yrittänyt olla spekuloimatta oireita, mutta äärimmäisen tietoiseksi tässä kyllä tulee kaikista tuntemuksista. Mitään sellaista ei kyllä ole ollut, mistä olisi edes tullut sellainen olo, että voisko olla? Mukavaa turvotusta ja sekalaisia pieniä vatsaoireita vaan 😅

Tänään pitäs testata taas uuestaa että mihin suuntaan tuo tikku menee 🙈 Pitää vaa joku tunti ootella ettei oo liika laimiaa tavaraa 😅

Testasin ja en osaa sanoa meneekä hyvin vai ei 🫣 Referenssiksi testasin myös rfsu normilla. Mitä arvon raati mieltä? Kuvissa siis vasemmalla tänään dpo13 ja sit eilen dpo12 ja sit dpo11

Liitteet

• IMG_0170.jpeg
    IMG_0170.jpeg
    419.8 KB · Katsottu: 66
  • IMG_0166.jpeg
    IMG_0166.jpeg
    303.7 KB · Katsottu: 67
  • IMG_0162.jpeg
    IMG_0162.jpeg
    338.2 KB · Katsottu: 67
Takaisin