Pakastealkion siirto (PAS)

Kovasti voimia @Minmar ❤️

Mulla dpo 12 aamulla oli olevinaan näkyvissä viiva. Tänään (dpo 13) 6h pidätyksellä työpäivän jälkeen selkeä negatiivinen. Olisin testannut aamulla, mutta sattuipa sitten sopivasti viallinen testi.

Nyt oon yrittänyt vain miettiä et mitäs kivaa sitä keksisi, että pettymys väistyisi. Taidan hakea kamalasti salmiakkia. 🙈

Voi miten kurja tilanne @Minmar , voimia ensi viikon ultran odotteluun.
Mullakin oli varhaisultra, siellä oli kaikki hyvin, mutta meidän tilanteessa odottelu ja piina jatkuu istukkabiopsian tai lapsivesipunktion odottelulla. Alle kahden prosentin mahdollisuus on, että alkiodiagnostiikka olisi virheellistä tietoa antanut, mutta on se mahdollisuus silti olemassa ja mielessä😔

Olipa kurjia uutisia ultrassa, voimia @Minmar :red-heart:

Muistan elävästi ekasta ultrastani, kun ennen sitä lähti joku pariskunta itkien. :crying-face:

Täällä ilmoittauduttu uuteen PAS tässä kierrossa. Vähän kalenterista jo katselin että jos ei käy tosi huono tuuri että ovis tulee todella myöhässä niin ei pitäisi siirtopäivä ajoittua viikonlopulle. (Nyt tietysti menin manaamaan sen...)

Kirjoittelin tänne helmi-maaliskuussa ensin iloisilla plussauutisilla ja sitten keskenmenouutisilla. Koin kesällä kaksi kohdunulkoista ja siten kaksi keskenmenoa ja sitten kahdesta alkionsiirrosta varhaiset keskenmenot.

Kolmas alkionsiirto tehtiin huhtikuussa ja olin ihan nollafiiliksillä. Olin ihan varma, ettei tästä mitään tule enkä tehnyt mitään taikoja, en iloinnut, en jännittänyt. Noh, tikkuun tuli taas toinenkin viiva. Viiva oli mielestäni liian haalea kun se herkässä testissä näkyi hyvin haaleana ja testipäivään oli vain pari päivää. Surin, mutta iloitsin siitä, että nyt viimein päästään keskenmenotesteihin.

Tein sitten tavallisia testejä ja ne näyttivät haaleilta ja näyttivät haalistuvan. Soitin polille ja raivosin itsekseni, kun eivät usko, että minulla on keskenmeno. Tsemppasivat vaan. Eivät antaneet hcg-mittausta, joten pyysin sen neuvolasta ja ajattelin soittaa sen huonon tuloksen myötä polille ja pyytää ajan keskenmenotutkimuksille.

Kävin hcg-mittauksessa 4+2 ja odotin pienen pientä arvoa. Yllätyksekseni se olikin 485 eli yli raskausviikko 4:n haitarin. Testikin on alkanut haalistumisen sijaan tummua.

Nyt ahdistaa, koska olin jo tehnyt surutyön ja nyt tulee ihmeellistä pientä toivoa. En tiedä miten sen kestän, jos tämäkin murenee pois. Yritän nyt olla ajattelematta koko juttua. Maanantaina menen uudelleen mittaukseen, katsotaan mitä sieltä paljastuu...

@Tiki hyvältähän se näyttää! 😊 Ootko jatkanut testailua? Huomennako sulla oli sit virallinen testi?

Mä tein tänään pp9 tällasen testin 🥺

Liitteet

• IMG_5278.png
    IMG_5278.png
    2.7 MB · Katsottu: 80
@Tiki hyvältähän se näyttää! 😊 Ootko jatkanut testailua? Huomennako sulla oli sit virallinen testi?

Mä tein tänään pp9 tällasen testin 🥺
Oi että tuohan on tosi vahva jo 🥰 varovaiset onnittelut! ❤️

Oon toki joka päivä nyt ku on jotaki mitä seurata 🫣 Ja joo huomenna virallinen testipäivä et aamulla vielä testaan ja sit en ehkä enää ku pitää soittaa sinne Tayssiin jos edelleen pos 😅
Tässä tältä aamulta. Molemmat vissiin vahvistunu niin rfsu kuin pc ☺️

Liitteet

• IMG_0178.jpeg
    IMG_0178.jpeg
    450.4 KB · Katsottu: 86
En oikein tiedä mihin ketjuun kirjoittelisin. Vertaistuen ja vinkkien tarve suuri. Meillä tulossa ensimmäinen pas tässä toivottvasti ennen kesäsulkuja. IVF/ICSI tehty kolmen inseminaation jälkeen 2022 ja sieltä saatiin pakkaseen kuusi alkiota pareittain pakastettuina. Ollaan kuopuksen jälkeen yritetty taas reilu vuosi luomuylläriä tuloksetta.
Olin siis siinä uskossa, että julkinen ei enää siirrä edes pakastettuja alkiota, jos lapsia on jo 2. meillä siis esikoinen (luomuna saatu) ja sitten kahden vuoden lapsetoomuus/hoidot ja kuopus -23. Ajattelin, että alkiot pitää nyt roudata yksityiselle, minkä takia ollaan odoteltu sopivaa hetkeä (rahallisesti ja aikataulullisesti) ja nyt on ihan hölmistynyt olo kun sain kuulla, että alkionsiirron tekevät jos pakkasessa niitä on.
Meidän pitää olla kahden sairaalan asiakkaita (toisessa alkiot ja toisessa ultrat) ja tuntuu, että tämäkin tuo jo lisähaasteen. Olin ilmoittautumassa ultraan ja he kysyivät, että lääkkeellinen vai oma kierto. No tästä ei ollut puhetta alkiosairaalan kanssa. Oma vika toki, mutta nyt toivottavasti keretään sumplimaan kaikki asiat ennen kesäsulkua, tämä kierto meni siis ohi tämän sekaannuksen takia ja heillä ei ollut ultra-aikoja tarjolla oikeaan aikaan kun vappuna suljettuna.
En nyt tiedä mitä tällä tekstillä haen :D onko neuvoja/ vinkkejä miten lähestyä alkiosairaalaa? hehän siis vain sanoivat että ultraan ja sitten siirretään, mutta tuntuu oudolta ettei mitenkään tutkita yms. he teettivät inseminaatiotkin mielestäni "huonoihin" kiertoihin periaatteella että alta pois, mikä jo sinänsä tuntui oudolta. Saatiin sitten tuoresiirrosta meidän kuopus ja mielestäni tämä oli tuettu kierros ainakin keltarauhastuki oli, joten kaikki PASsiin liittyvä tuntuu nyt itselle vieraalta. HELP

En oikein tiedä mihin ketjuun kirjoittelisin. Vertaistuen ja vinkkien tarve suuri. Meillä tulossa ensimmäinen pas tässä toivottvasti ennen kesäsulkuja. IVF/ICSI tehty kolmen inseminaation jälkeen 2022 ja sieltä saatiin pakkaseen kuusi alkiota pareittain pakastettuina. Ollaan kuopuksen jälkeen yritetty taas reilu vuosi luomuylläriä tuloksetta.
Olin siis siinä uskossa, että julkinen ei enää siirrä edes pakastettuja alkiota, jos lapsia on jo 2. meillä siis esikoinen (luomuna saatu) ja sitten kahden vuoden lapsetoomuus/hoidot ja kuopus -23. Ajattelin, että alkiot pitää nyt roudata yksityiselle, minkä takia ollaan odoteltu sopivaa hetkeä (rahallisesti ja aikataulullisesti) ja nyt on ihan hölmistynyt olo kun sain kuulla, että alkionsiirron tekevät jos pakkasessa niitä on.
Meidän pitää olla kahden sairaalan asiakkaita (toisessa alkiot ja toisessa ultrat) ja tuntuu, että tämäkin tuo jo lisähaasteen. Olin ilmoittautumassa ultraan ja he kysyivät, että lääkkeellinen vai oma kierto. No tästä ei ollut puhetta alkiosairaalan kanssa. Oma vika toki, mutta nyt toivottavasti keretään sumplimaan kaikki asiat ennen kesäsulkua, tämä kierto meni siis ohi tämän sekaannuksen takia ja heillä ei ollut ultra-aikoja tarjolla oikeaan aikaan kun vappuna suljettuna.
En nyt tiedä mitä tällä tekstillä haen :D onko neuvoja/ vinkkejä miten lähestyä alkiosairaalaa? hehän siis vain sanoivat että ultraan ja sitten siirretään, mutta tuntuu oudolta ettei mitenkään tutkita yms. he teettivät inseminaatiotkin mielestäni "huonoihin" kiertoihin periaatteella että alta pois, mikä jo sinänsä tuntui oudolta. Saatiin sitten tuoresiirrosta meidän kuopus ja mielestäni tämä oli tuettu kierros ainakin keltarauhastuki oli, joten kaikki PASsiin liittyvä tuntuu nyt itselle vieraalta. HELP
Meillä oli kans alkiot toisessa sairaalssa ja ultrat toisessa.
Miten sun aikaisemmat raskaudet on alkanut? Lääkkeellisellä kierrolla käsittääkseni tarkoitetaan sitä että oma hormonitoiminta on kokonaan sammutettu.
Mulla oli oma kierto ja sit siirtopäivästä eteenpäin söin teroluteja ja pistin gonapeptylin pari päivää siirrosta. Nuo lääkeohjeet tuli sieltä sairaalasta missä alkion siirto oli. Toisessa sairaalassa ei muuta tehty kuin ultrattu ja sen perusteella sovittiin siirtopäivä.
Ainakin toistaiseksi nuo on toiminut kun tuli plussa testiin ☺️

Ensimmäinen lapsi ihan luomusti, sitten kaksi vuotta ja selittämätön lapsettomuus ja tuoresiirrosta kuopus.
Okei, kierto on itellä hyvin säännöllinen, ovista en oo ikinä testaillu mutta jotenki toiveena ois ees joku tuki kiinnittymiseen ja sen jälkeiseen aikaan. Tuoresiirtoon tais olla gonapeptyl pistos? Äh kun ei muista, tokihan ne voi tarkistaa. Jotenki ajattelin etä tää tukilääkitys siirron jälkeen tarkoittaa kans lääkkeellistä kiertoa 🫠
Ja ihana kuulla onnistumistarinoita💛 en tiedä miksi tää nyt jännittää tosi paljon ja ei haluttais haaskata alkioita jos esim kiinnittymisessä onkin jtn häikkää. Meillä ei oo siis esikoisen syntymän (-19) jälkeen tullu kuin kaksi posia testiin, toinen keskenmeno ja toinen tää hoitoalkuinen kuopus.

Ensimmäinen lapsi ihan luomusti, sitten kaksi vuotta ja selittämätön lapsettomuus ja tuoresiirrosta kuopus.
Okei, kierto on itellä hyvin säännöllinen, ovista en oo ikinä testaillu mutta jotenki toiveena ois ees joku tuki kiinnittymiseen ja sen jälkeiseen aikaan. Tuoresiirtoon tais olla gonapeptyl pistos? Äh kun ei muista, tokihan ne voi tarkistaa. Jotenki ajattelin etä tää tukilääkitys siirron jälkeen tarkoittaa kans lääkkeellistä kiertoa 🫠
Ja ihana kuulla onnistumistarinoita💛 en tiedä miksi tää nyt jännittää tosi paljon ja ei haluttais haaskata alkioita jos esim kiinnittymisessä onkin jtn häikkää. Meillä ei oo siis esikoisen syntymän (-19) jälkeen tullu kuin kaksi posia testiin, toinen keskenmeno ja toinen tää hoitoalkuinen kuopus.
Eiköhän se hyvin mee ☺️ Joo se lääkkeellinen/lääkkeetön hämää vähän kun kuiten loppukierrossa tukilääkkeitä 😅
Kaks posiakin on jo hyvä kun toinen on vielä sylissä asti! 😊

@Roosali komppailen tässä Tikiä, että samoin täällä tehtiin luonnolliseen kiertoon ja siirron jälkeen sitten terolut + gonapeptyl. Mulle sanottiin, että jos oma kierto on suht säännöllinen niin kokeillaan ainakin eka tuota luonnollista kiertoa. Ja terolutit lopetettiin sitten jo testipäivään 😊

Meille tämä eka kerta toi plussan, jonka pääsin ilmoittamaan tänöän klinikoille 💕

@Roosali komppailen tässä Tikiä, että samoin täällä tehtiin luonnolliseen kiertoon ja siirron jälkeen sitten terolut + gonapeptyl. Mulle sanottiin, että jos oma kierto on suht säännöllinen niin kokeillaan ainakin eka tuota luonnollista kiertoa. Ja terolutit lopetettiin sitten jo testipäivään 😊

Meille tämä eka kerta toi plussan, jonka pääsin ilmoittamaan tänöän klinikoille 💕
Oi ihanaa, onnea! 🥰 Mennään samoissa siis ilmeisesti, mäkin tänään ilmoitin polille tuloksesta ja saatiin aika varhaisultraan 🥰

Okei, kiitos kokemuksesta! Kyllä se luonnollinen kierto toki tuntuis luontevalta lähdöltä. Ja sainkin klinikalta viestiä, että tukilääkitys määrätään vasta ultran tai siirron yhteydessä.
Niin ihana kuulla, että teillä siirto toi plussan! Tarrasukkia sinne 💛

Ja @Tiki sinulle myös tarrasukkia pienelle💛 en tainnut hoksata onnitella aiemmin!

Kiitos kun jaoitte kokemuksia, ehkä tämä pikkuhiljaa alkaa hahmottumaan. Viimeksi asuttiin alkiosairaalan vieressä ja nyt reilu 200km matkaa siirtoon 🫣

Okei, kiitos kokemuksesta! Kyllä se luonnollinen kierto toki tuntuis luontevalta lähdöltä. Ja sainkin klinikalta viestiä, että tukilääkitys määrätään vasta ultran tai siirron yhteydessä.
Niin ihana kuulla, että teillä siirto toi plussan! Tarrasukkia sinne 💛

Ja @Tiki sinulle myös tarrasukkia pienelle💛 en tainnut hoksata onnitella aiemmin!

Kiitos kun jaoitte kokemuksia, ehkä tämä pikkuhiljaa alkaa hahmottumaan. Viimeksi asuttiin alkiosairaalan vieressä ja nyt reilu 200km matkaa siirtoon 🫣
Meilläkin oli noin 200km matkaa mutta ei onneksi ollut pitkä😊

@Roosali Meillä myös pitkän välimatkan hoidot. Ultrat lähellä ja hoidot sitten melkein 300km. Hankalin oli saada lähisairaalaan aikaa mutta yliopistosairaalan ja osastonlääkärin (päävastuussa hoidoista) avulla löytyi kaikki tarvittavat ajat. Pas siirtoihin aina letrozol(ovulaatioinduktio pcos vuoksi) ja terolut x 3 / vrk raskaustestiin asti ja gonapeptyl alkion olless 6. Päivän ikäinen.
Ajat kun sai järjestymään lähisairaalaan ultrat ja muut niin oli kyllä helppo muuten. Ovulaation aikaan vain soitettiin siirto aika.

@Roosali Meillä myös pitkän välimatkan hoidot. Ultrat lähellä ja hoidot sitten melkein 300km. Hankalin oli saada lähisairaalaan aikaa mutta yliopistosairaalan ja osastonlääkärin (päävastuussa hoidoista) avulla löytyi kaikki tarvittavat ajat. Pas siirtoihin aina letrozol(ovulaatioinduktio pcos vuoksi) ja terolut x 3 / vrk raskaustestiin asti ja gonapeptyl alkion olless 6. Päivän ikäinen.
Ajat kun sai järjestymään lähisairaalaan ultrat ja muut niin oli kyllä helppo muuten. Ovulaation aikaan vain soitettiin siirto aika.
Okei, oliko tukilääkitys siirron jälkeen teidän kohdalla siis selvä juttu vai pitikö siitä "keskustella". Lähinnä mietin siis, että pitääkö sitä esim vaatia jos sellaisen haluaa vai onkohan tapana näihin pas siirtoihin määrätä.
Tänään ja eilen taas soiteltu molempien sairaaloiden kanssa, heillä eri näkemykset hoidon kulusta. ehkä tällä viikolla selviää sitten enemmän. Ja @Tiki se on totta että matkahan se vaan on, kyllä tällaisen asian takia ajelee, vaikka olisihan se kaikin puolin helpompi jos matkaa olisi vain kymmeniä kilometrejä :D mutta en valita

Meillä tukilääkkeet tuli jo suunnitelluksi silloin ensi käynnillä. Nyt pas nro. 3 tehty ja vuoto näköjään alkaa jo tänään pp5 niin en tiedä onko sitten enää riittävä.

Meillä tukilääkkeet tuli jo suunnitelluksi silloin ensi käynnillä. Nyt pas nro. 3 tehty ja vuoto näköjään alkaa jo tänään pp5 niin en tiedä onko sitten enää riittävä.
Okei 👌 meillä suunnittelukäynti/ultra kuukauden päähän ja osuu just menkkojen ajalle… onkohan sillä merkitystä? Joskus muistan jonku ultraajan sanoneen et huono näkyvyys sen takia mutta saatto olla ”normigyne” ei siis hoitoihin liittyvä. Mutta jos jollain tietoa niin jakakaa, soitan ensiviikolla klinkalle ja kysyn kuitenkin👍🏼

Mutta ääh jos vuoto nyt alkaa. Tunnistatko et onko ihan menkat vai niukkaa tiputtelua vain? 😫 mulla itellä raskauksiin aina kuulunu vuoto alussa, onnistuneisiin ja epäonnistuneisiin :/ toivottavasti ei nyt menkat kuitenkaan ala 💛

Takaisin