Pakastealkion siirto (PAS)

Onnea vielä @Doggo lle minunkin puolestani ja pahoittelut muille vielä negatiivisesta testituloksesta!

Ja ehdottomasti @bluebe kannattaa käydä asiasta keskustelu esihenkilön kanssa. Voit myös tehdä potilasasiamiehen kautta / itsenäisestikin virallisen muistutuksen, mikäli voimia riittää, tuolloin saisi myös virallisen vastineen tapahtuneesta.

Meillä nyt pp3 meneillään, ja vähän huono fiilis ollut🙁 Mitään oireita ei ole ja jotenkin tuntuu, että ei onnistunut tämä kierto. Periaatteessa 5-päiväisen olis pitäny jo kiinnittyä ja hcg:tä erittyä. En ajatellut testata kotona ollenkaan ennen veritestiä, joka siis ensi perjantaina. Sekosin sen tuulimunan kanssa ihan totaalisesti niistä viivoista

Sitten ärsyttää tämä kun koittaa elää ajan ennen testiä "kuin olisi raskaana", mikä rajoittaa sosiaalisia tilanteita. Tänään illalla ollaan menossa ravintolaan syömään perhepiirin kanssa ja nyt jos ryhtyisin pyytelemään lempiruokiani ilman parmesaania tmv, niin osa voi elätellä toiveita, että olisin raskaana. Jotenkin tekee epämukavaksi oman olon nämä tilanteet. Onneks he toki tietää hoidoista, mut en haluaisi kertoa, milloin siirtoja tehdään ym.

Miten muilla menee?

Onnea vielä @Doggo lle minunkin puolestani ja pahoittelut muille vielä negatiivisesta testituloksesta!

Ja ehdottomasti @bluebe kannattaa käydä asiasta keskustelu esihenkilön kanssa. Voit myös tehdä potilasasiamiehen kautta / itsenäisestikin virallisen muistutuksen, mikäli voimia riittää, tuolloin saisi myös virallisen vastineen tapahtuneesta.

Meillä nyt pp3 meneillään, ja vähän huono fiilis ollut🙁 Mitään oireita ei ole ja jotenkin tuntuu, että ei onnistunut tämä kierto. Periaatteessa 5-päiväisen olis pitäny jo kiinnittyä ja hcg:tä erittyä. En ajatellut testata kotona ollenkaan ennen veritestiä, joka siis ensi perjantaina. Sekosin sen tuulimunan kanssa ihan totaalisesti niistä viivoista

Sitten ärsyttää tämä kun koittaa elää ajan ennen testiä "kuin olisi raskaana", mikä rajoittaa sosiaalisia tilanteita. Tänään illalla ollaan menossa ravintolaan syömään perhepiirin kanssa ja nyt jos ryhtyisin pyytelemään lempiruokiani ilman parmesaania tmv, niin osa voi elätellä toiveita, että olisin raskaana. Jotenkin tekee epämukavaksi oman olon nämä tilanteet. Onneks he toki tietää hoidoista, mut en haluaisi kertoa, milloin siirtoja tehdään ym.

Miten muilla menee?
Mä oon ite tehnyt niin että siirtojen jälkeen en ole noudattanut raskausajan ruokavaliota kuin alkoholin osalta. Olisi aika äärimmäistä, että joku listeria iskisi. Eihän normaalisti raskaaksi tuleviltakaan ennen plussaa sitä oleteta. Toki ymmärrän että siirroissa haluaa tehdä kaiken mahdollisimman oikein, mutta itse olen ajatellut että tämä asia ei kiinnittymiseen tai alkavaan raskauteen vaikuta. Eilen siirtopäivänä vedin itse ravintolassa raa'at pihvit ja mädit ja lasin punkkua ja sanoin selitykseksi, että hoidot taas käynnissä, mutta ei siis mitään uutisia kerrottavaksi. Ymmärrän kyllä hyvin muunlaisetkin lähestymistavat.

Muokattu viimeksi:
@Doggo onnea!! 😍

Ja pahoittelut niille, joilla siirto ei onnistunut :( @bluebe on kyllä nyt ollu melkoinen moka hoitotaholta, olen niin pahoillani! Hyvä, että oot päättänyt viedä asiaa eteenpäin!

@Liljankukka🌸 me mennään ihan samoissa päivissä! Nyt pp3, 5-päiväinen blasto siirrettiin keskiviikkona. Tsemppiä piinailuun, eihän se oireettomuus välttämättä mitään tarkoita.

Ja mä oon toiminut kuten @Kaihonkukka eli alkoholia en oo siirron jälkeen juonu (en nyt muutenkaan oo alkoa kuluttanut hoitojen aikana juurikaan), mutta syömisiä en oo tarkkaillut. Sama ajatus siis mullakin tän suhteen.

Mulla alkoi menkkakivut päivä blaston siirron jälkeen ja ne pahenee kokoajan. Kierron alussa söin letrot ovulaation varmistamiseksi, muuten käytössä ollut nyt vaan cyclogest tukilääkkeenä. Ovitrelleä ei tarvinnut ottaa, ovis tuli just sopivasti. Äsken kivut paheni sen verran koviksi, että piti laittaa kauratyyny alavatsalle. Viikon päästä pitäis periaatteessa alkaa menkat ja mulla kyllä kivut alkaa aina ennen vuotoa, mutta näin voimakkaina ei ehkä tähän aikaan yleensä. Vähän oon kyllä huolissani ja mietin, että onkohan sitä nyt sit uus ivf edessä...

Miten muilla menee?

Mä ajattelin et nyt voisin keskustella hoitotahon kanssa, jos sillä ois jotain vaikutusta seuraavaan siirtoon. Muistutusta ei välttämättä käsiteltäisi ennen sitä. Teen sitten muistutuksen jos tuntuu, ettei keskustelu tuota toivottua tulosta.

@pikkupandanen, jospa ne onkin kiinnittymiskipuja? 😊 mulla on tullut alkuraskauksissa todella koviakin mahakipuja.

@Piisku, toivon kovasti että pääset siirtoon!

@bluebe kerrohan sitten miten hoitotahon kanssa keskustelut etenee ja saatko jotain ”hyvitystä” vai miten reagoivat.

Täällä menossa dpo16 / pp11 ja aamulla huomasin eiliseen rfsu herkkään puikkotestiin tulleen roskishaamun. Tai ei oikeastaan mikään harmaa haamu, vaan punainen viiru / värikertymä viivan paikan reunaan. Vaikka ei tarkoittaisi mitään, lohduttaa ajatus siitä että ehkä jotain kiinnittymisyritystä olisi ollut.

Meillä virallinen testipäivä tosiaan vasta tulossa ke 5.2. (dpo19 / pp14)

Täällä pp2 ja ei todella yhtään mitään tuntemuksia. Kävin äsken salilla ja en edes muistanut koko alkiota, mikä on aiempiin kertoihin nähden ihan päinvastaista. Eiköhän tämäkin vielä piinaksi muutu, vähintään puuttuvien oireiden takia iskee jossain vaiheessa sit epätoivo ja valmistelen itseni kaikintavoin negatiiviseen tulokseen.

Täällä tuli fiilikseen vahvistus negatiivisen testituloksen muodossa😵‍💫
Vaikka oma äitinikin oli kuulemma täysin oireeton 8.viikolle asti, jotenkin vaan tiesin, ettei tässä ole nyt vaan tarrannut, ja jatkuvat vihlonnat ja menkkmaiset kivut päivien ajan vahvistivat tunnetta.

Anteeksi jos kuulostaa tosi negatiiviselta, on vaan turhautunut ja epäonnistunut olo tällä hetkellä .
No mutta ”onneksi” uusi kierto alkanee pian ja pääsee yrittämään taas uudelleen 😌🤞🏼

Kuitenkin tosi paljon onnea kaikille, joilla tässä kierrossa on hyviä tuntemuksia ja tuloksia 💕 toisen onni ei ole itseltä pois ☺️

Täällä pp2 ja ei todella yhtään mitään tuntemuksia. Kävin äsken salilla ja en edes muistanut koko alkiota, mikä on aiempiin kertoihin nähden ihan päinvastaista. Eiköhän tämäkin vielä piinaksi muutu, vähintään puuttuvien oireiden takia iskee jossain vaiheessa sit epätoivo ja valmistelen itseni kaikintavoin negatiiviseen tulokseen.
Olikos siulle annettu testipäiväksi 11.2 myös?

Olikos siulle annettu testipäiväksi 11.2 myös?
Vasta 14.2. Kelasin testata 7.2., kun silloin olisi illallinen. Tosin jos näyttää negaa niin en tiedä uskaltaako silti esim. juoda viiniä vielä tuolloin. Omat synttäritkin "sopivasti" ensi viikolla... Ja 14.2. lomalle lähtö. Oispa vaan kaikki niin helppoa, että alkio tarraisi kiinni... Edessä siintää jonottaminen, uusi ivf-kierros ja kaikki se siihen liittyvä säätö... No ainakin tulee pakollinen tauko tosiaan.

Vasta 14.2. Kelasin testata 7.2., kun silloin olisi illallinen. Tosin jos näyttää negaa niin en tiedä uskaltaako silti esim. juoda viiniä vielä tuolloin. Omat synttäritkin "sopivasti" ensi viikolla... Ja 14.2. lomalle lähtö. Oispa vaan kaikki niin helppoa, että alkio tarraisi kiinni... Edessä siintää jonottaminen, uusi ivf-kierros ja kaikki se siihen liittyvä säätö... No ainakin tulee pakollinen tauko tosiaan.
Mulla oli Pas perjantaina Jase oli 5päiväinen blasto jos oikein ymmärsin ja mulle sanottiin et RT pitäis tehdä 11.2 😱

Toisin mä on neiti negatiivina liikkeellä ja valmistaudun et lähdetään uudestaa ketä munasoluja mut puolison kanssa puhuttiin et otetaan oma pääloma ja katsellaan toukokuus uudestaa

Mulla oli Pas perjantaina Jase oli 5päiväinen blasto jos oikein ymmärsin ja mulle sanottiin et RT pitäis tehdä 11.2 😱

Toisin mä on neiti negatiivina liikkeellä ja valmistaudun et lähdetään uudestaa ketä munasoluja mut puolison kanssa puhuttiin et otetaan oma pääloma ja katsellaan toukokuus uudestaa
Kai näissä vähän vaihtelua, usein laittavat van 14 päivän päähän, vaikka ois minkä ikäinen alkio. 11.2. varmasti tulos selvillä... Meillä myös viisipäiväinen. Tuliko teillä siis kaksi alkiota ekasta ivf:stä?

Kai näissä vähän vaihtelua, usein laittavat van 14 päivän päähän, vaikka ois minkä ikäinen alkio. 11.2. varmasti tulos selvillä... Meillä myös viisipäiväinen. Tuliko teillä siis kaksi alkiota ekasta ivf:stä?
Meillä kävi pieni kato

11 saatiin
10 kypsää
6 hedelmöittyi
4 selvisi
1 laitettiin kohtuu
3 meni jatkoviljelyyn
1 selvisi pakkaseen

Ja olen aikaisemmin luovuttanut munasoluja niin on saatu 25 pakkaseen niin tuo määrä oli vähä pettymys 😞

Toisin ne 25 meni lahjoitukseen niin toivon et mahdollisimman moni on hedelmöittynyt

Sellaista mietin, että nyt kun mennään kohti uutta kierrosta, niin kaipailisin mielipidettä ja kokemuksia Clearbluen ovulaatiotesteistä. Oon käyttänyt nyt niitä, jotka näyttää 2 huippuarvopäivää (TAYS ”vaatii” niiden käyttöä), ootteko kokeneet sen 4:ää näyttävän jotenkin vähemmän stressaavana? Ainakin itseä aina hirvittää se, että osuuko hymynaama siirron kannalta oikeaan aikaikkunaan, niin toisikohan ne huippua enteilevät naamat jotain huojennusta/parempaa ennustettavuutta?
Viimeksi en ehtinyt saamaan sitä tikkuun ennen ovitrellen laittoa, joten jäi mysteeriksi olisiko se tullut luonnollisesti ajallaan 🤷🏻‍♀️
Vähän tyhmiä saatan tässä kysellä ja miettiä 🫣

Sellaista mietin, että nyt kun mennään kohti uutta kierrosta, niin kaipailisin mielipidettä ja kokemuksia Clearbluen ovulaatiotesteistä. Oon käyttänyt nyt niitä, jotka näyttää 2 huippuarvopäivää (TAYS ”vaatii” niiden käyttöä), ootteko kokeneet sen 4:ää näyttävän jotenkin vähemmän stressaavana? Ainakin itseä aina hirvittää se, että osuuko hymynaama siirron kannalta oikeaan aikaikkunaan, niin toisikohan ne huippua enteilevät naamat jotain huojennusta/parempaa ennustettavuutta?
Viimeksi en ehtinyt saamaan sitä tikkuun ennen ovitrellen laittoa, joten jäi mysteeriksi olisiko se tullut luonnollisesti ajallaan 🤷🏻‍♀️
Mulla ne 4 päivän testit eivät oo näyttäneet sitä vilkkumista. Suoraan negasta positiiviseksi 🤷🏻‍♀️ eli mun kohdalla ainakin oli rahanhukkaa. Mut ei kai se hymynaama eroa siitä kun saisit tikkuun kaksi yhtä vahvaa viivaa? Siitähän se siirtopäivä lasketaan sopivaksi.

Tavallaan mä ymmärrän ton tayssin linjan mut onhan ne pirun kalliita!

Itse oon tilannut netistä niitä jotka näyttävät sen 4 pvä nii oon onnistunut saamaan oviksen kii. Parhaillaan sain tehdä aamuin illoin testejä 😑

Mulla ne 4 päivän testit eivät oo näyttäneet sitä vilkkumista. Suoraan negasta positiiviseksi 🤷🏻‍♀️ eli mun kohdalla ainakin oli rahanhukkaa. Mut ei kai se hymynaama eroa siitä kun saisit tikkuun kaksi yhtä vahvaa viivaa? Siitähän se siirtopäivä lasketaan sopivaksi.
Ne hymynaama versiot on kuulemma selkeämpiä kun viiva testit..
Kun ei tarvi miettiä kuin vahva se viiva on vs se että tulee se hymynaama tikkuun

Juu, ne on kalliita, mut ainoa laatu mistä oon onnistunut saamaan varman tuloksen ekaan kierrokseen, toinen perusliuska ei näyttänyt tasavahvaa viivaa tuolloin🤷🏻‍♀️
Mut hyvä tietää, ettei niitä vilkkuja välttämättä edes saa näkymään ennen huippuarvoa, täytyy pohtia mihin sitä rahansa sit laittaa 😅

Takaisin