Pakastealkion siirto (PAS)

Onko piinailijoilla tullut mitään oireita?

Mulla on kauheat mielialavaihtelut, tänään vaan huutanut ja sitten itkenyt 🙄 hieman perhe ollut ihmeissään. Tuntuu ette ruoka oikein maistu normaaliin tapaan ja rinnat kipeät. Mahanippailuja ei siirtopäivän jälkeen ole juuri tullut. Nyt on tukilääkkeenä cyclogest ja viimeksi oli lugesteron. Viime siirron jälkeen ei tällaisia mielialavaihtelua ollut, joten veikkaan tukilääkkeen vaihtumista. Toivottavasti joku oire kielisi tietysti kiinnittymisestä.

Täällä ei vielä mitään oireita, mulle siirrettiin 5pv ikäinen alkio perjantaina. Mulla on jo ihan se fiilis et ei tästä mitään tullu kun pamahtanut rinnat kipeiksi heti pari päivää siirrosta, kun tullut plussa mutta nyt ei mitään.

@bluebe mulla oli tollasia sun oireita kun olin raskaana ja mulla sillon lugesteron. Juurikin huusin ja itkin ja puolisoa ihmetytti 😅 Nyt cyclogest. Eli toivottavasti ovat sulla oireita plussasta🤞

Mulla alkoi lauantaina suun kuivuminen, heräsin niinku krapulassa suu aivan rutikuivana ja meinaa kuivua kesken päivääki välillä. Muistan esikoisesta tämän saman. Eilen myös nipisteli mahaa 🤞, mutta myös selkää👎 joka toi keskenmenojen muistot myös mieleen. Tosi ristiriitaista. En uskalla vielä testata, kuitenkin vasta dpo9. Toisaalta mullakin on eri tukilääkkeitä ja tuplana verrattuna esikoiseen.

Töissä työkaverit keksi tulevalle lauantaille (testipäivälle) pikku illanvietot (sisältää viiniä) . Suostuin heti, koska sillon ku ekaa yritettiin kieltäydyin aina kaikesta ajatuksella "jos olen raskaana niin en halua että heti kaikki tietää". Nyt mulla on eri pelitaktiikka ja en etukäteen jossittele 😬

Ps. Miten meillä kolmella kaikilla viimeksi ollu lugesteron ja nyt kaikilla cyclogestit? Tosi sotkunen verrattuna lugesteroniin vai muistanko vaan väärin?

Mulla alkoi lauantaina suun kuivuminen, heräsin niinku krapulassa suu aivan rutikuivana ja meinaa kuivua kesken päivääki välillä. Muistan esikoisesta tämän saman. Eilen myös nipisteli mahaa 🤞, mutta myös selkää👎 joka toi keskenmenojen muistot myös mieleen. Tosi ristiriitaista. En uskalla vielä testata, kuitenkin vasta dpo9. Toisaalta mullakin on eri tukilääkkeitä ja tuplana verrattuna esikoiseen.

Töissä työkaverit keksi tulevalle lauantaille (testipäivälle) pikku illanvietot (sisältää viiniä) . Suostuin heti, koska sillon ku ekaa yritettiin kieltäydyin aina kaikesta ajatuksella "jos olen raskaana niin en halua että heti kaikki tietää". Nyt mulla on eri pelitaktiikka ja en etukäteen jossittele 😬

Ps. Miten meillä kolmella kaikilla viimeksi ollu lugesteron ja nyt kaikilla cyclogestit? Tosi sotkunen verrattuna lugesteroniin vai muistanko vaan väärin?
Mun ainoossa plussa kierrossa alko dpo 10 just toi hirvee suun kuivuminen ja se oliki likipitäen ainoo oire! Mut nyt oon aatellut, et ainakin tietää, jos on tärpännyt.

Mulla on huomenna kp 12 ultra,mut ei kyl yhtään mitään ovisoloja vielä. Veikkaan taas pitkää kiertoa!

Mulla kans alkaa huomenna ekaa kertaa cyclot (+terolut), vaikka aina ennen ollut luget. Nekin sotki mun makuun aivan riittävästi... Paljonko teillä menee cycloja? Mulle oli laitettu kahdesti päivässä ja sanottiin että se on enemmän kuin kolme lugea päivässä🤔

Mulla on yksi cyclogest aamulla ja illalla. Musta taas sotkee paljon vähemmän kuin luget 😁 niistä tuli aina niitä inhottavia kuoria ulos vielä parinkin tunnin päästä. Nyt melkein riittää kun odottaa sen 30min paikoillaan, sit käy vessassa ja pyyhkii niin ylimääräiset on poissa.
Miksihän monelle on myös terot mutta mulle ei? 🤔

Oispa raivokohtaukset oire, mut yritän pitää pään kylmänä kun ei ollut nyt optimaalinen tilanne siirrolle.

Mullakin on suu kuiva mut on vähän flunssanpoikasta eli selittyy sillä.

Mä en ees tiiä mikä dpo mulla on. Viikko sit lauantaina eli 18.1. pistin ovitrellen, mut torstaina 23.1. siirrettiin kuusipäiväinen alkio niin yritä siinä sit dpo laskea… Mitäs te sanoisitte?
No, joka tapauksessa ovitrelle voi vielä ainakin huomenna testissä näkyä ja pitäiskö siinä vielä vaikka yksi varopäivä ottaa. Eli jos vaikka torstaina testaisi.

Tarrasukkia muille 😍

Mulla kans alkaa huomenna ekaa kertaa cyclot (+terolut), vaikka aina ennen ollut luget. Nekin sotki mun makuun aivan riittävästi... Paljonko teillä menee cycloja? Mulle oli laitettu kahdesti päivässä ja sanottiin että se on enemmän kuin kolme lugea päivässä🤔
Mä aloitan cyclogestin perjantaina ja aamuin illoin pitää laittaa..

Meillä myös cyclogest 400 mg 1x2. Varmaan aika perus annostus🤔

Äh ja mun täytyy kans taas vähän purkautua, kun ahdistaa, jos ovulaatio ei tapahtunutkaan Ovitrellellä. Laskennallisesti pistos laitettiin kun follit olis ollut 21 mm pistospäivänä(ma 17 mm ja ke pistos illalla). Ovulaation olis pitänyt tapahtua siis perjantaina. No mulla ei oo mitään erityisiä oireita, että ovulaatio olis tapahtunut, tosi lievää rintojen arkuutta, ja perjantaina vähän munasarjakipuja. Mut ei mitään muuta. Lämmöt aika matalat siihen nähden et cyclogestitkin alkoivat. Kun vertaan siihen edelliseen plussakiertoon niin luteaalioireet oli todella vahvat jo ennen siirtoa, turvotusta ja kuumotusta sekä voimakasta rintojen arkuutta. Nyt ihan jotenkin fiilis kun mitään ei olis koskaan tapahtunu. Meillä siirto toteutuu yksityisvo:lla vaikka ollaan julkisella, niin pyydän kyllä gyneä tarkistamaan, että siellä tosiaan keltarauhanen on. Siirtohan menee hukkaan ja raskaus kesken jos siel ei mitään ole sitten raskautta tukemassa😣 Jotenkin ärsyttää kun polilla ne sen ovitrellen kanssa päätti, ettei pistetäkkään silloin jo tiistaina, koska "annetaan mahdollisuus luonnon LH-piikille" (jota siis ei käytännössä ikinä tule). Nyt jos ovulaatio ei tästä viivästyneestä Ovitrellesta johtuen tapahtunut niin kyllä suututtaa. Mulla ei oo kyllä yhtään luottoo tuohon meidän hoitavaan tahoon, kun on niin paljon jo ollut tätä ihme sähläämistä ja aina lääkäri vaihtuu. Kiitos ja anteeksi😅

Äh ja mun täytyy kans taas vähän purkautua, kun ahdistaa, jos ovulaatio ei tapahtunutkaan Ovitrellellä. Laskennallisesti pistos laitettiin kun follit olis ollut 21 mm pistospäivänä(ma 17 mm ja ke pistos illalla). Ovulaation olis pitänyt tapahtua siis perjantaina. No mulla ei oo mitään erityisiä oireita, että ovulaatio olis tapahtunut, tosi lievää rintojen arkuutta, ja perjantaina vähän munasarjakipuja. Mut ei mitään muuta. Lämmöt aika matalat siihen nähden et cyclogestitkin alkoivat. Kun vertaan siihen edelliseen plussakiertoon niin luteaalioireet oli todella vahvat jo ennen siirtoa, turvotusta ja kuumotusta sekä voimakasta rintojen arkuutta. Nyt ihan jotenkin fiilis kun mitään ei olis koskaan tapahtunu. Meillä siirto toteutuu yksityisvo:lla vaikka ollaan julkisella, niin pyydän kyllä gyneä tarkistamaan, että siellä tosiaan keltarauhanen on. Siirtohan menee hukkaan ja raskaus kesken jos siel ei mitään ole sitten raskautta tukemassa😣 Jotenkin ärsyttää kun polilla ne sen ovitrellen kanssa päätti, ettei pistetäkkään silloin jo tiistaina, koska "annetaan mahdollisuus luonnon LH-piikille" (jota siis ei käytännössä ikinä tule). Nyt jos ovulaatio ei tästä viivästyneestä Ovitrellesta johtuen tapahtunut niin kyllä suututtaa. Mulla ei oo kyllä yhtään luottoo tuohon meidän hoitavaan tahoon, kun on niin paljon jo ollut tätä ihme sähläämistä ja aina lääkäri vaihtuu. Kiitos ja anteeksi😅
Mä taas ajattelin et liian aikaisin laitettiin ovitrelle (saati siirto) mut lääkäri kyllä väitti siirrossa, että on hyvät olosuhteet limakalvon yms kanssa. Toivotaan et sullakin! Ja että kuulemma ovitrellella tulee käytännössä aina ovulaatio.

Muistan et mul oli sama fiilis elämäni ainoassa plussakierrossa, mutta siellä se keltarauhanen möllötti ultrassa sit, toivottavasti sullakin!

Tietääkö joku voiko noita lugejen ja cyclojen vahvuuksia tosiaan verrata noin kuin mulle hoitaja vastasi? Että että kaksi cycloa (2 x 400 mg = 800 mg) olisi annostuksena suurempi kuin kolme lugea (3 x 200 mg = 600mg)? Mikä on lugejen perusannos? Jos cyclojen toi 2/vrk

Mulla on yksi cyclogest aamulla ja illalla. Musta taas sotkee paljon vähemmän kuin luget 😁 niistä tuli aina niitä inhottavia kuoria ulos vielä parinkin tunnin päästä. Nyt melkein riittää kun odottaa sen 30min paikoillaan, sit käy vessassa ja pyyhkii niin ylimääräiset on poissa.

Oispa raivokohtaukset oire, mut yritän pitää pään kylmänä kun ei ollut nyt optimaalinen tilanne siirrolle.

Mullakin on suu kuiva mut on vähän flunssanpoikasta eli selittyy sillä.

Mä en ees tiiä mikä dpo mulla on. Viikko sit lauantaina eli 18.1. pistin ovitrellen, mut torstaina 23.1. siirrettiin kuusipäiväinen alkio niin yritä siinä sit dpo laskea… Mitäs te sanoisitte?
No, joka tapauksessa ovitrelle voi vielä ainakin huomenna testissä näkyä ja pitäiskö siinä vielä vaikka yksi varopäivä ottaa. Eli jos vaikka torstaina testaisi.

Tarrasukkia muille 😍
Jos sulla on siirretty 6-pvä alkio ja nyt on 4 päivää siirrosta, niin dpo on 6+4 eli dpo10. Eikös?

Oon muuten huomannut saman ku @Doggo , että ainakin näitä palstoja lukemalla Cyclogestia on nyt tosi monella. Ennen vanhaan eli 2016-2017 tuntui että kaikilla oli lugesteronit, tai ainakin sellainen fiilis jäi 😅 Onkohan toi Cyclogest jotenkin erilainen? Lugeista tosiaan mullekin jäi aina niitä "kuoria" ja joka paikka ihan soosissa aina.

Mä en osaa näihin kierron päivä-asioihin ja oviksen metsästykseen ja ajoitukseen sanoa yhtään mitään. Mulla ei omaa kiertoa ole enkä tiedä miltä tuntuu tai näyttää ovulaatio 🤣 Kaikki siirrot tehty aina täyslääkkeelliseen.

Tsemppiä piinailuihin, teitä onkin nyt monta! Tulkaahan päivittämään kaikki pieruakin pienemmät oireet 😆

Heipsan! Täällä kans piinailut menossa!
Vuorokausi PASin jälkeen tuli ”sähköiskuja” / kramppeja kohdun alueella ja samana iltana ihka ekaa kertaa ehkä myös kiinnittymisvuotoa. Tai ainakin näin haluaisin uskoa. Toivotaan onnea meille kaikille <3

Pe 17.1. Luomu ovisplussa
Ke 22.1. PAS
Ke 5.2. virallinen testipäivä

Lääkityksenä koko kierrossa ainoastaan cyclot. Aamuin illoin niinku teillä muillakin :)

En oo vielä testannut mutta olo on kyllä todella malttamaton..

Heipsan! Täällä kans piinailut menossa!
Vuorokausi PASin jälkeen tuli ”sähköiskuja” / kramppeja kohdun alueella ja samana iltana ihka ekaa kertaa ehkä myös kiinnittymisvuotoa. Tai ainakin näin haluaisin uskoa. Toivotaan onnea meille kaikille <3

Pe 17.1. Luomu ovisplussa
Ke 22.1. PAS
Ke 5.2. virallinen testipäivä

Lääkityksenä koko kierrossa ainoastaan cyclot. Aamuin illoin niinku teillä muillakin :)

En oo vielä testannut mutta olo on kyllä todella malttamaton..
Minkä ikäinen alkio sulle siirrettiin? 😊 toivottavasti ois tärpännyt!

@MyMa noin mäkin ajattelisin et nyt on dpo 10, mut toisaalta dpo=days past ovulation ja siitä on paljon vähemmän aikaa kun 18.1. pistin sen ovitrellen. Sillon ois joku dpo8 vasta, jos ajatellaan et ovitrellen jälkeinen päivä on päivä 0.

Minkä ikäinen alkio sulle siirrettiin? 😊 toivottavasti ois tärpännyt!

@MyMa noin mäkin ajattelisin et nyt on dpo 10, mut toisaalta dpo=days past ovulation ja siitä on paljon vähemmän aikaa kun 18.1. pistin sen ovitrellen. Sillon ois joku dpo8 vasta, jos ajatellaan et ovitrellen jälkeinen päivä on päivä 0.
5-päiväinen alkio siirrettiin, meidän ainoa pakkaseen selvinnyt. Tänään olis dpo 11 eli aikalailla samoissa mennään!

Ajattelin illalla käydä testejä ostamassa. Mut en tiedä uskallanko vielä huomennakaan tehdä. Ei mitään oireita.

Mä kävin tänään ultrassa ja 17 mm follikkeli löyty ja limakalvo oli 7 mm... Lääkäri oli toiveikas, et ovulaatio tulee loppuviikosta. Itse oon varma, et meidän tuurilla testi on positiivinen ma, jolloin ei siirtoon päästä tässäkään kierrossa 😔

Mut täytyy nyt toivoa, et testi olis positiivinen jo viikonloppuna!

Ainakin itsellä oli sellainen tilanne, että pelkkä lugesteron ei pitänyt alkionsiirrossa menkkavuotoa poissa. Siksi tarvittiin myös terolut.

Ainakin itsellä oli sellainen tilanne, että pelkkä lugesteron ei pitänyt alkionsiirrossa menkkavuotoa poissa. Siksi tarvittiin myös terolut.
Mullakaan pelkät luget eivät pitäneet vuotoa poissa mut en saanut mitään lisälääkettä. Pitää ens siirtoon kysyä.

@Piisku minusta kuulostaa, että varmasti tulee ovulaatio ennen maanantaita 😊 tsemppiä!

Miten suhtaudutte ibuprofeenin käyttöön pas-kierrossa tai ootteko saaneet jotain ohjetta? Kp 8 ja en haluaisi enää buranaa vetää, kun kp1 tuli jo lääkittyä kk-kipuja ja kp4 kuumetta ja särkyä, mutta ei tää koko päivän jatkunut päänsärkykään oo kivaa 🙁

Miten suhtaudutte ibuprofeenin käyttöön pas-kierrossa tai ootteko saaneet jotain ohjetta? Kp 8 ja en haluaisi enää buranaa vetää, kun kp1 tuli jo lääkittyä kk-kipuja ja kp4 kuumetta ja särkyä, mutta ei tää koko päivän jatkunut päänsärkykään oo kivaa 🙁
Ite en käytä ollenkaan ja välttäisin siinä ovulaatiota odotellessa / lähestyessä, kun vaikuttaa sen toteutumiseen ja limakalvoon. Parasetamolia sitten ottaisin tarvittaessa. Ammattilaisilta on välillä vähän ristiriitaisia neuvoja aiheeseen liittyen mut kai yleinen konsensus on, ettei tulehduskipulääkkeitä suositella🤔

Ite en käytä ollenkaan ja välttäisin siinä ovulaatiota odotellessa / lähestyessä, kun vaikuttaa sen toteutumiseen ja limakalvoon. Parasetamolia sitten ottaisin tarvittaessa. Ammattilaisilta on välillä vähän ristiriitaisia neuvoja aiheeseen liittyen mut kai yleinen konsensus on, ettei tulehduskipulääkkeitä suositella🤔
Jep, juuri tuo ovulaation (toivottavasti) läheisyys nyt mietityttää, en halua riskeerata sen viivästymistä ettei siirto osu viikonlopulle. Punktion jälkeen hoitaja kyllä antoi buranaa tuoresiirtoon menevillekin ja sanoi, ettei yksittäinen/pieni määrä/tms mitään haittaa. Mutta nyt kun tosiaan jouduin jo aiemmin tässä kierrossa ottamaan, niin arveluttaa. Parasetamoli mulla ei päänsärkyyn auta.

Takaisin