Pakastealkion siirto (PAS)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anselmiina_
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Juu ei nĂ€y 😊
No saa nĂ€hdĂ€ milloin sitĂ€ uskaltaa alkaa testailemaan. Nyt pitÀÀ koittaa kyllĂ€ rauhoittua. Alavatsa on vĂ€hĂ€n kipeĂ€ ja ihan pieni mÀÀrĂ€ verta on tullut. Toivottavasti kaikki on ok. LĂ€hden nyt kyllĂ€ ostamaan herkkuja 😄

Onpa hassua lukea miten eri testipĂ€ivĂ€t ollaan saatu! Mulla se on tĂ€nÀÀn siirretyllĂ€ viisipĂ€ivĂ€isellĂ€ 29.2 😳 KĂ€ytössĂ€ on terolut 8 tunnin vĂ€lein tukilÀÀkkeenĂ€, ja huomenna kiinnityspiikki. Mulla on nyt 8. alkionsiirto, toista kertaa blastolla eran mukaisessa aikataulussa.

Onpa hassua lukea miten eri testipĂ€ivĂ€t ollaan saatu! Mulla se on tĂ€nÀÀn siirretyllĂ€ viisipĂ€ivĂ€isellĂ€ 29.2 😳 KĂ€ytössĂ€ on terolut 8 tunnin vĂ€lein tukilÀÀkkeenĂ€, ja huomenna kiinnityspiikki. Mulla on nyt 8. alkionsiirto, toista kertaa blastolla eran mukaisessa aikataulussa.
Oho, no onpas kyllĂ€ jĂ€nnĂ€! MistĂ€hĂ€n se sitten johtuu đŸ€”

Ps. Ulkoilu ja herkut oli hyvÀ idea. TÀllainen hermoheikkokin vÀhÀn rauhottui.

PidÀn peukut pystyssÀ, ettÀ tÀllÀ kertaa tÀrppÀisi!

MeillÀ esikoinen tÀrppÀsi vasta 9. siirrosta. Mulla toimi tÀysin lÀÀkkeellinen pas. 6 siirtoa tehtiin ovulaatio induktio kiertoon ja 3. lÀÀkkeellinen vihdoin johti plussaan.

PidÀn peukut pystyssÀ, ettÀ tÀllÀ kertaa tÀrppÀisi!

MeillÀ esikoinen tÀrppÀsi vasta 9. siirrosta. Mulla toimi tÀysin lÀÀkkeellinen pas. 6 siirtoa tehtiin ovulaatio induktio kiertoon ja 3. lÀÀkkeellinen vihdoin johti plussaan.
Kiitos vinkistÀ - olipa teillÀkin aikamoinen mÀÀrÀ siirtoja!
Mulla ovulaatio tulee normaalisti ja ERA testattiin luonnolliseen kiertoon. Tuloksena ettÀ alkionsiirron aikaikkuna 2 pÀivÀÀ normaalia myöhemmin. Nyt vasta tosiaan toinen kerta kun tÀhÀn ikkunaan siirretÀÀn. Nyt aloin itse miettiin ettÀ jÀÀköhÀn aika liian lyhyeksi ennen kuukautisia ettÀ pitÀiskö (jos seuraavaan siirtoon pÀÀdytÀÀn) pyytÀÀ esim cyclot varmuuden vuoksi lisÀtueksi.

Hitto vie kun tuntuu tuo nega pahalta. Tekisittekö seuraavan lÀÀkkeelliseen vai luonnolliseen? Icsi tuoresiirrosta kemiallinen, luonnollisen kierron pas:ista syntyi esikoinen. Mun oma kierto on epÀsÀÀnnöllinen, joten ihan todella tuuripeliÀ miten ovis sattuu, ettÀ meneekö koko kierto hukkaan, mutta toisaalta se toimi esikoisen kohdalla. LÀÀkkeellinen olisi henkisesti helpompi kun tietÀisi pÀÀsevÀnsÀ siirtoon,mutta mietityttÀÀ kun nyt ei edes yrittÀnyt kiinnittyÀ.

Hitto vie kun tuntuu tuo nega pahalta. Tekisittekö seuraavan lÀÀkkeelliseen vai luonnolliseen? Icsi tuoresiirrosta kemiallinen, luonnollisen kierron pas:ista syntyi esikoinen. Mun oma kierto on epÀsÀÀnnöllinen, joten ihan todella tuuripeliÀ miten ovis sattuu, ettÀ meneekö koko kierto hukkaan, mutta toisaalta se toimi esikoisen kohdalla. LÀÀkkeellinen olisi henkisesti helpompi kun tietÀisi pÀÀsevÀnsÀ siirtoon,mutta mietityttÀÀ kun nyt ei edes yrittÀnyt kiinnittyÀ.
HirveĂ€sti tsemppiĂ€ ja voimia Kaihla ❀ MĂ€ en osaa vastata kumpaan kannattaisi tehdĂ€, oon vielĂ€ itse niin noviisi

KÀÀnnĂ€n nyt rumasti omaan napaan homman, mutta nyt on kova huoli ja harmi. Eilen tosiaan oli eka pas ja verta tuli vĂ€hĂ€n sen jĂ€lkeen. Myöhemmin illalla ja aamulla ei ollut mitÀÀn, mutta nyt vessa kĂ€ynnillĂ€ olikin taas. Tarkoittaakohan se ettĂ€ tĂ€mĂ€ ei nyt onnistunut. TĂ€nÀÀn oli kiinnityspiikki. 😭

HirveĂ€sti tsemppiĂ€ ja voimia Kaihla ❀ MĂ€ en osaa vastata kumpaan kannattaisi tehdĂ€, oon vielĂ€ itse niin noviisi

KÀÀnnĂ€n nyt rumasti omaan napaan homman, mutta nyt on kova huoli ja harmi. Eilen tosiaan oli eka pas ja verta tuli vĂ€hĂ€n sen jĂ€lkeen. Myöhemmin illalla ja aamulla ei ollut mitÀÀn, mutta nyt vessa kĂ€ynnillĂ€ olikin taas. Tarkoittaakohan se ettĂ€ tĂ€mĂ€ ei nyt onnistunut. TĂ€nÀÀn oli kiinnityspiikki. 😭

Ei kyllĂ€ pitĂ€isi veren johtua mistÀÀn alkioon tai semmoiseen liittyvĂ€stĂ€, oisko se katetri raapaissut jostain? Voitko kysyĂ€ asiasta vaikka digipolulta? Tuskin vaikuttaa raskautumiseen đŸ™â€ïž

MĂ€ olen testihullu ja tĂ€nÀÀn olen saanut herkkÀÀn testiin tosi haalean viivan dpo9 🙏đŸ„č pidĂ€ kiinni ❀

Ei kyllĂ€ pitĂ€isi veren johtua mistÀÀn alkioon tai semmoiseen liittyvĂ€stĂ€, oisko se katetri raapaissut jostain? Voitko kysyĂ€ asiasta vaikka digipolulta? Tuskin vaikuttaa raskautumiseen đŸ™â€ïž

MĂ€ olen testihullu ja tĂ€nÀÀn olen saanut herkkÀÀn testiin tosi haalean viivan dpo9 🙏đŸ„č pidĂ€ kiinni ❀
Oo, onpas ihania uutisia! ❀ Oon iloinen teidĂ€n puolesta! đŸ„° Kiitos myös lohdutuksesta.

Mulla ei kai oo digipolkua josta voisin kysyÀ. Chatti on, josta voi kysyÀ esim pistelyihin neuvoa ja jos oon kysynyt muusta, niin on kÀsketty soittaa seuraavana pÀivÀnÀ.
Mua pelottaa ettĂ€ ne on menkat jotka sieltĂ€ yrittÀÀ alkaa 😭 Ne alkaa mulla usein nĂ€ihin aikoihin tiputtelemalla. Toivon niin kovasti ettĂ€ ois vaan joku ihan vĂ€hĂ€pĂ€töinen juttu, mutta lannisti kyllĂ€ 😞

Hei vaan taas. TÀÀllÀ onkin ollut paljon keskustelua viimekÀynnin jÀlkeen. Onnea plussanneille ja paljon onnea ja kÀrsivÀllisyyttÀ tuloksia odottaville.
MinÀ kÀvin tÀnÀÀn ultrassa ja kuulin, ettÀ limakalvo oli 9mm. Eli siirtoon pÀÀstÀÀn.
Samalla lÀÀkÀri otti puheeksi, ettÀ nÀyttÀÀ, ettÀ minulla on adenomyoosi ja kertoi siitÀ hieman. Keskenmenon jÀlkeen ultrassa tÀstÀ kysyi lÀÀkÀri, ettÀ onko sellaisesta ollut aiemmin puhetta - eikÀ siis ole ollut.
Ilmeisesti siis minulla on adenomyoosi, vaikka sitÀ ei vuosien aikana huomattu toistuvissa ultrissa missÀÀn.
Toisaalta koskaan ennen en ole saanut mitÀÀn estrogeenihoitoa, kuten nyt tÀmÀn lÀÀkkeellisen PASsin aikaan ja ilmeisesti tuo adenomyoosi on nimenomaan estrogeenille herkkÀ.

TÀmÀ voisi selittÀÀ sen miksi sitten edellinen raskaus meni kesken - sillÀ tuo voi vaikuttaa istukkaan ja raskauteen muutenkin sitten, vaikka se olisikin alkanut ja jatkunut.

Nyt on jÀnnittÀvÀÀ nÀhdÀ miten tÀssÀ kÀy. ViimeistÀ viedÀÀn ja sitten se on siinÀ. SiirtopÀivÀ on ensiviikolla tiistaina.

Kiitos vinkistÀ - olipa teillÀkin aikamoinen mÀÀrÀ siirtoja!
Mulla ovulaatio tulee normaalisti ja ERA testattiin luonnolliseen kiertoon. Tuloksena ettÀ alkionsiirron aikaikkuna 2 pÀivÀÀ normaalia myöhemmin. Nyt vasta tosiaan toinen kerta kun tÀhÀn ikkunaan siirretÀÀn. Nyt aloin itse miettiin ettÀ jÀÀköhÀn aika liian lyhyeksi ennen kuukautisia ettÀ pitÀiskö (jos seuraavaan siirtoon pÀÀdytÀÀn) pyytÀÀ esim cyclot varmuuden vuoksi lisÀtueksi.
No olipa hyvÀ, ettÀ teitte ERA testin! Mullakin kyllÀ ovulaatio tapahtuu ihan normaalisti, mutta siitÀ huolimatta ei yhtÀkÀÀn plussaa "luonnolliseen" kiertoon. Toki mulle ei ERA testiÀ ole tehty. Luteaalivaihe on ollut lyhyehkö 10-11 pÀivÀÀ mulla, mutta lÀÀkÀrin mukaan sekin pitÀisi jo olla riittÀvÀ.

Voihan se olla myös kiinnittymisvuotoa. Jos ei suurta mÀÀrÀÀ ole tullut, niin en olisi huolissani.

Yhden siirron perusteella ei ehkÀ kannata vetÀÀ johtopÀÀtöksiÀ, kun alkioissakin voi olla kromosomipoikkeamia yms. TsemppiÀ seuraavaan siirtoon, mihin ikinÀ pÀÀdyttekÀÀn!

No olipa hyvÀ, ettÀ teitte ERA testin! Mullakin kyllÀ ovulaatio tapahtuu ihan normaalisti, mutta siitÀ huolimatta ei yhtÀkÀÀn plussaa "luonnolliseen" kiertoon. Toki mulle ei ERA testiÀ ole tehty. Luteaalivaihe on ollut lyhyehkö 10-11 pÀivÀÀ mulla, mutta lÀÀkÀrin mukaan sekin pitÀisi jo olla riittÀvÀ.
Montako siirtoa sulla on tehty? Me olemme julkisella hoidossa ja kun ensimmÀisen erÀn 6 kolmepÀivÀisiÀ alkiota oli siirretty (ja ainoa tulos yksi kemiallinen) niin kysyin onko ok jos menen yksityiselle eraan tÀssÀ vaiheessa. He pÀÀtyivÀt pitÀmÀÀn kokouksen, jossa lopputuloksena sain sen julkiselta. TÀmÀn jÀlkeen sitten myös kaikki alkiot kasvatettiin blastoiksi joten luojalle kiitos nyt ei enÀÀ tarvi noita parin pÀivÀn alkioiden siirtoja kÀrsiÀ. TÀssÀkin erÀssÀ ne pakastettiin parin pÀivÀn ikÀisinÀ ja aivan varmasti ilman eraa ei jatkoviljelyÀ olisi tehty ainakaan kaikille.

TsemppiÀ @vain kÀymÀssÀ siirtoon!

@hömelö1 mikÀ tukilÀÀke sulla on kÀytössÀ? Mulla toisinaan tiputellut vÀhÀn siirron jÀlkeen. Luulen, ettÀ voi liittyÀ siihen.

Montako siirtoa sulla on tehty? Me olemme julkisella hoidossa ja kun ensimmÀisen erÀn 6 kolmepÀivÀisiÀ alkiota oli siirretty (ja ainoa tulos yksi kemiallinen) niin kysyin onko ok jos menen yksityiselle eraan tÀssÀ vaiheessa. He pÀÀtyivÀt pitÀmÀÀn kokouksen, jossa lopputuloksena sain sen julkiselta. TÀmÀn jÀlkeen sitten myös kaikki alkiot kasvatettiin blastoiksi joten luojalle kiitos nyt ei enÀÀ tarvi noita parin pÀivÀn alkioiden siirtoja kÀrsiÀ. TÀssÀkin erÀssÀ ne pakastettiin parin pÀivÀn ikÀisinÀ ja aivan varmasti ilman eraa ei jatkoviljelyÀ olisi tehty ainakaan kaikille.

TsemppiÀ @vain kÀymÀssÀ siirtoon!

@hömelö1 mikÀ tukilÀÀke sulla on kÀytössÀ? Mulla toisinaan tiputellut vÀhÀn siirron jÀlkeen. Luulen, ettÀ voi liittyÀ siihen.
Mulla on cyclogest. Katsoin ettÀ siellÀ oli melko harvinaisissa oireissa verenvuoto. MitÀ tukilÀÀkkeitÀ sulla on ollut kun on tiputellut?
Ja onko ollut nyt siirron jĂ€lkeen oireita? TsemppiĂ€ piinailuin 🍀

@Minnihiiri84 Kiinnittymisvuoto oiskin paras vaihtoehto 😊 Voikohan se tulla nĂ€in pian siirron jĂ€lkeen?

Osaisinpa nyt vaan vĂ€hĂ€n rauhoittua. Koko ajan vaan pelko ettĂ€ mokaan jollain (esim greippimehulla đŸ«Ł) kaiken. Anteeksi kaikille vauhkoiluni.

TÀÀllÀ on otettu 3d alkio kyytiin ja sain pistettÀvÀksi la gonapeptyl piikin. Katsotaan miten kÀy tÀmÀn kolmannen kanssa. EnÀÀ yksi jÀljellÀ pakkasessa.
Paljon tsemppiĂ€! Toivotaan ettĂ€ matkalainen pysyy kyydissĂ€ đŸ€â€ïž

Mulla on cyclogest. Katsoin ettÀ siellÀ oli melko harvinaisissa oireissa verenvuoto. MitÀ tukilÀÀkkeitÀ sulla on ollut kun on tiputellut?
Ja onko ollut nyt siirron jĂ€lkeen oireita? TsemppiĂ€ piinailuin 🍀

@Minnihiiri84 Kiinnittymisvuoto oiskin paras vaihtoehto 😊 Voikohan se tulla nĂ€in pian siirron jĂ€lkeen?

Osaisinpa nyt vaan vĂ€hĂ€n rauhoittua. Koko ajan vaan pelko ettĂ€ mokaan jollain (esim greippimehulla đŸ«Ł) kaiken. Anteeksi kaikille vauhkoiluni.
Mulla ollut aina terolut, kerran lisÀnÀ cyclot. Ja on kyllÀ ollut vaan pari tippaa siinÀ siirron tai seuraavana pÀivÀnÀ se tiputtelu, sit vasta lÀhempÀnÀ menkkoja tyyliin edellisenÀ pÀivÀnÀ.

Ota ihan rauhallisesti, jos elÀt ihan normaalia elÀmÀÀ niin tuskin voit itse kauheasti tuohon vaikuttaa.

Lapsia saa alkunsa sotatiloissa, nĂ€lĂ€nhĂ€tĂ€ kĂ€rsivissĂ€ maissa, raiskauksen seurauksena, you name it. missĂ€ maailman kauheuksissa. TĂ€llĂ€ haluan vaan sanoa, ettĂ€ jos se alkio on hyvĂ€ ja siirretty oikeaan aikaan, ja kohdussa tilanne hyvĂ€, se lĂ€htee. Joko greippimehun kanssa tai ilman. 😎

Takaisin