Miten sulla meni siirto? :)
Mä kävin tänään sekä lapsettomuushoitolääkärilla sopimassa seuraavasta PAS:ista sekä sen jälkeen endometrioosilääkärillä.
Tuli endometrioosi diagnoosi. Sekä lapsettomuushoitoihin pystytään ottamaan huomioon endo. Yleensä letrozolilla. Mullakin siis tulee kierron alkuun hieman isomoi letrozol annos kp2 lähtien joka toinen päivä 1 x 2,5mg ja joka toinen päivä 2 x 2,5mg ja viiden päivän ajan. Sitten ultrataan ja kattotaan miten munarakkula etenee. Ovulaation varmistamiseks tulee irrotuspiikki ja siitä 168 tunnin päästä olis blaston siirto. Jos näyttää siltä, että ovulaatio osuis maanantaille tai tiistaille, niin otetaan jarrupiikki, jotta siirto tapahtuu viikolla. Klinikka ei ole viikonloppuna auki. Ja kun mulla on tehty kohdun oikea-aikaisuus testi, niin lääkäri ei halua siirtoa väärään aikaan tehdä. Mikä on tietty hyvä!
Suunnitelma kuullostaa kivalta ja endo spesialisti oli mielissään että siirtoon otetaan noi letrot, kun se auttaa endon hillitsemisessä ja vähentää tulehdusmarkkereita ja kohdun sisäistä tulehdusta.
Huono juttu on se, että mulla on pientä epäilyä adenomyoosista. Eli jotain sinne suuntaan mutta tosi pientä. Se nyt aiheuttaa mulle ahdistusta, koska nostaa keskenmenoriskiä vielä edelleen.
Ultrassa ei näkynyt endoa, että on sitten sitä syvää laatua.
Mutta, näillä nyt eteenpäin ja KP2:sta odotellessa.