Pakastealkion siirto (PAS)

Tänään oli onnellinen tapahtuma ja ilmoitin kierron aloittamisesta 😅😂

Sit pisteellään ja toivon että keritään tekee tuore ja pas.. tai edes toinen ennen tayssin kesäsulkua..

Mä toivoisin teroluttia koska mun helpompi ottaa.. mutta jos cyclogest olisi parempi 😩 täytyy varmaa kysellä mitä mieltä lääkäri on
Terolut oli kyllä ehdottomasti mukavampi käyttää, mutta koska keskenmenoja taustalla, cyclogest oli sit varhaisultraan asti käytössä. Inha lääke ja kalliskin, mutta ainakin nyt päästiin näkemään edes hetken syke😌

Tsemppiä sinne paljon uudelle kierrokselle 🤞🏼☺️

Meidän päivityksiä: 12 mm limakalvo ja 19mm follikkeli, tänään Ovitrelle ja viikon päästä siirto🙏🌈
Tämä taitaa olla sitten viimeinen siirto ennen kesää, en usko, että ennen kesäsulkua (alkaa juhannukselta) millään muotoa siirtoa saisi tehtyä. Ekaa kertaa mun pessimismi ei nosta kuitenkaan päätään ja on jotenkin tosi toiveikas olo nyt. Olispa meidän vuoro🤞

Hyvää viikonloppua kaikille🌸

Jäin kanssa miettimään että kerkiääkö tässä vielä yhteen siirtoon ennen kesäsulkua ja mun kierrolla taitaa vielä keritä.

Uskaltaisikohan sitä äitienpäiväaamuna testata? 🫣 Olisi DPO 10 silloin. Siirtoiltana oli tosi lupaavat olot mutta nyt en osaa sanoa. Perinteinen loppukierron lenssu on taas iskemässä. Terolut melkeinpä aina takaa flunssan, jos sellaista olisi lähipiirissä tarjolla ja nyt sitä tuntuu olevan joka puolella.

Hei te viisaammat💛 meillä on tulossa PAS suunnittelukäynti loppukuusta. Mitä siellä tehdään/puhutaan? Ultrataanko vai onko enemmän juttelua /suunnittelua? Eka PAS siis tulossa

Hei te viisaammat💛 meillä on tulossa PAS suunnittelukäynti loppukuusta. Mitä siellä tehdään/puhutaan? Ultrataanko vai onko enemmän juttelua /suunnittelua? Eka PAS siis tulossa
Mulla kans eka PAS. Ultrattiin ja käytiin läpi jatkoa. Toki mulla oli endon kuivatus. Pitää kaivaa täältä varmaan kokemuksia. Mä en tiiä/muista muuta kun että ens viikon pe on ultra ja sit katsotaan eteenpäin. En mitään hajua enkä tajunnu kysyä. Mutta parempi ettei mee asioiden edelle….

@Sandra84 okei, varmaan aika perus siis just et ultrataan ja pohditaan mille aletaan. Mulla vaan just menkat silloin (toki toivottavasti ei jos plussaiski tälleen vuoden yrittämisen jälkeen yhtäkkiä luomusti) ja menkoissa ultraus ei oo miellyttävää +et saako siitä mitään infoakaan tulevaa siirtoa varten

Mulla taidettiin kanssa ultrata, mutta eipä siitä sinänsä mitään arvoa ollut, kun se PAS toteutettiin kuitenkin vasta seuraavaan kiertoon. Katsoi vain oliko kaikki kunnossa kierron kohtaan nähden. Tärkein siinä käynnissä kai oli että pohdittiin mennäänkö luonnollisella kierrolla vai lääkkeellisellä, ja sitten tarkisti montako alkiota on pakkasessa. Niin ja tietysti paperihommista oli myös puhetta, eli suostumuskaavakkeet ym.

Meillä oli pas-suunnittelu tällä viikolla (kp11), ja siellä ultrattiin limakalvon paksuus, katsottiin löytyykö johtofollia (ja kuinka suuri) ja arvioitiin muutenkin olosuhteet passia ajatellen. Sitten laskettiin ”toivotaan” -suunnitelma, eli milloin ovulaation pitäisi olla, ja varattiin alustava siirtopäivä. Mä sain siis päivät, jolloin ovis+ ei saisi olla, ja päivän jolloin pistän irrotuspiikin ellei ovis+ tule siihen mennessä. Tsemppiä käynnille 🥰

Meillä oli pas-suunnittelu tällä viikolla (kp11), ja siellä ultrattiin limakalvon paksuus, katsottiin löytyykö johtofollia (ja kuinka suuri) ja arvioitiin muutenkin olosuhteet passia ajatellen. Sitten laskettiin ”toivotaan” -suunnitelma, eli milloin ovulaation pitäisi olla, ja varattiin alustava siirtopäivä. Mä sain siis päivät, jolloin ovis+ ei saisi olla, ja päivän jolloin pistän irrotuspiikin ellei ovis+ tule siihen mennessä. Tsemppiä käynnille 🥰
Hei kiitos vastauksesta! Eli sulla nyt oviksen tikuttelu ja oottelu?
Mie jännään ku en oo ikinä ovista mittaillu ja sit jos sillon on menkatki ni mitä sillon ees arvoida😞 mutta ei se varmana turha käynti oo!

Hei kiitos vastauksesta! Eli sulla nyt oviksen tikuttelu ja oottelu?
Mie jännään ku en oo ikinä ovista mittaillu ja sit jos sillon on menkatki ni mitä sillon ees arvoida😞 mutta ei se varmana turha käynti oo!

Joo, nyt tikuttelen ovista, ja toivottavasti viikon kuluttua saan hakea meidän ainokaisen pakkastyypin kyytiin 🥹 jos selviää sulatuksesta..

Onko sulla suunniteltu tehdä pas luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon?

On tämä kaikki vaan jännittävää. Ja ahdistavaa jos toivottua tulosta ei tulekaan 😔

Muokattu viimeksi:
Moikka,

oon kirjoitellut tuolla IVF-ryhmässä. Oisin kysynyt onko muita, joilla ollut lääkkellinen PAS ja Prolutex+ Cyclogest käytössä?

Ma oli ensimmäinen PAS 5pv ikäisellä hyvälaatuisena blastolla. Tehtiin lääkkeelliseen kiertoon, kun oli pyhiä jne. Progesteroniarvo oli vähän yli suositellun 30. Lääkäri totesi, että varuiksi Prolutex Cyclogestin lisäksi. Pistin gonapeptylin tiistaina, päivä siirron jälkeen ja lisäksi puolikkaan ovitrellen eilen.

Siirtopäivä oli ihanan toiveikas, mutta sen jälkeen Prolutex teki ensin valvomista öisin. Yhtäkkiä PP3 alkoi itkuisuutta ja tänään tuntunut maailmanlopulta😭 Jotenkin ahdistaa, kun ei tiedä mitkä tuntemukset johtuu lääkkeistä ja onko edes mahdollisuus, että siirto olisi onnistunut. Väsymys ja makuaistimuutos ja pp3 alkoi iltapainotteinen huono olo ruoan jälkeenkin.

Kaipaisin ehkä kokemuksia Prolutexin aiheuttamista oireista? Ja miten lääkkellisen siirron jälkeen seuraava siirto? Onko Prolutex pitänyt menkat poissa?

Muokattu viimeksi:
Joo, nyt tikuttelen ovista, ja toivottavasti viikon kuluttua saan hakea meidän ainokaisen pakkastyypin kyytiin 🥹 jos selviää sulatuksesta..

Onko sulla suunniteltu tehdä pas luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon?

On tämä kaikki vaan jännittävää. Ja ahdistavaa jos toivottua tulosta ei tulekaan 😔
Hei toivotaan et oviksen bongaaminen sujuu helposti ja pakkastyyppi tarraa kunnolla kiinni!
Ei oo ollu mitään puhetta vielä. Alkioklinikka oli et siirtoon vaan ja ultrausklinikka paisetti tämän kierron ku ei selvyyttä tehäänkö luonnolliseen vai miten 🧐🧐💪 et parin viikon päästä selviää toivottavasti sekin 🤣

Moikka kaikille!

Oon pitkään lukenut ja selaillut eri keskustelupalstoja riippuen aika missä vaiheessa meidän hoidot ovat olleet. Nyt ajattelin rohkaistua ja kirjoittaa tänne.

Meillä on takana muutamat OI- hoidot, kaksi kappaletta inseminaatioita ja nyt valmistaudutaan ensimmäiseen PASiin. Maaliskuussa oli ensimmäinen munasolukeräys, mutta vahvasti uhkaavan hyperin vuoksi tuoresiirto evättiin mikä olikin odottevissa. Stimulaation jälkeinen kierto venähtikin ihan kiitettävästi mistä ennakkoon kyllä mainitsivatkin. Nyt on se tilanne, että tällä viikolla oli tsekkaus ultra ja eilen illalla pistetty Ovitrelle aikaistamaan hieman ovulaatio, koska muutoin olisi ollut vaarana että siirron parhain ajankohta olisikin ajoittunut ensiviikon viikonloppuun. Huomenna pitäisi tulla vielä tarkemmat ohjeet, mutta emmeköhän me tulevana perjantaina lähde hakemaan ensimmäistä pakkastyyppiä matkaan. 🥰

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!

Moikka kaikille!

Oon pitkään lukenut ja selaillut eri keskustelupalstoja riippuen aika missä vaiheessa meidän hoidot ovat olleet. Nyt ajattelin rohkaistua ja kirjoittaa tänne.

Meillä on takana muutamat OI- hoidot, kaksi kappaletta inseminaatioita ja nyt valmistaudutaan ensimmäiseen PASiin. Maaliskuussa oli ensimmäinen munasolukeräys, mutta vahvasti uhkaavan hyperin vuoksi tuoresiirto evättiin mikä olikin odottevissa. Stimulaation jälkeinen kierto venähtikin ihan kiitettävästi mistä ennakkoon kyllä mainitsivatkin. Nyt on se tilanne, että tällä viikolla oli tsekkaus ultra ja eilen illalla pistetty Ovitrelle aikaistamaan hieman ovulaatio, koska muutoin olisi ollut vaarana että siirron parhain ajankohta olisikin ajoittunut ensiviikon viikonloppuun. Huomenna pitäisi tulla vielä tarkemmat ohjeet, mutta emmeköhän me tulevana perjantaina lähde hakemaan ensimmäistä pakkastyyppiä matkaan. 🥰

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!
Onko sinulla ollut letrot käytössä tässä kierrossa? Ite laskeskelin, että letroilla kans menis viikonlopulle siirtoajankohta. Meillä eka Pas nyt tulossa 🙂

Onko sinulla ollut letrot käytössä tässä kierrossa? Ite laskeskelin, että letroilla kans menis viikonlopulle siirtoajankohta. Meillä eka Pas nyt tulossa 🙂
On ollut letrot tässä kierrossa varmistamassa ovulaatiota. ☺️ Tänään varmistui että huomenna aloitan tukilääkityksen ja perjantaina on siirto päivä. 🥰

Kuinka kauan olette käyttäneet Cyclogestiä? 🤔 Lääkärin mukaan saisi jo lopettaa kun 7+2 on syke nähty, mutta minulla on taustalla kaksi varhaista keskenmenoa alkionsiirroista niin hirvittää kamalasti nyt lopettaa...

Palstoja lukemalla vaikuttaa, että moni on jatkanut jopa rv 12!

Uskalsin testata äitienpäivänä ja silloin oli todella haalea haamu. Nyt DPO 12 testattu uudelleen ja hieman selkeämpi haamu. Voi kun ei olisi kemiallinen. Vielä pitää viivojen vahvistumista seurata ennen kuin uskoo plussaan. 🫣
Täältä varovainen onnittelu! 🥰
Ymmärtää kyllä hyvin oma mieli on varovainen ennenkuin uskaltaa iloita. ☺️

Kuinka kauan olette käyttäneet Cyclogestiä? 🤔 Lääkärin mukaan saisi jo lopettaa kun 7+2 on syke nähty, mutta minulla on taustalla kaksi varhaista keskenmenoa alkionsiirroista niin hirvittää kamalasti nyt lopettaa...

Palstoja lukemalla vaikuttaa, että moni on jatkanut jopa rv 12!
Itselläni ei ole raskauksia/keskenmenoja taustalla mutta olen ymmärtänyt kyllä että Cycloja saatetaan käyttää pidemmällekin raskautta. Voithan lääkäriltä vielä uudelleen kysyä ja varmistella että voisitko oman mielenrauhasikin vuoksi jatkaa. ☺️

PAS tehty 13.5, limis 13mm, blastokysti 1 3aa (5pvä ikäinen), käytössä zumenon, terolut, cyglot, kortisoni. Nyt pukkaa flunssaa, kurkku kipeä, kolotusta, nenä vuotaa, ei vielä kuumetta.. käviköhän nyt huonosti? Gonapeptyliä ei pistetty tässä hoidossa, vaikka kysyin sen perään.. Milloin voisi aloittaa testailut? Milloin pitäisi kiinnittyä? PP2.

Yritän pysyä positiivisena 🌷

Takaisin