Pakastealkion siirto (PAS)

Kun menin ekaan inssiin, sain pyynnön mennä vessaan peseen kädet ja perään viel ohjeistuksen "älä pissaa". Ja olin just 2h pidättänyt jättipissaa, kun join kahvit lähtiessä ja vettä matkalla :hilarious: enkä koronan takia halunnu pysähtyä huoltikselle.

Oli sit pakko vähän tyhjentää rakkoa, ja ei kyl tunnu kivalta kovan hädän kohdalla keskeyttää vessassa käymistä. Mut on kyllä hyväksi, ei oo yhtään sattunut inssit sen takia et katetri on sujahtanut hyvin. Tein tän "virheen" siis joka inssin kohdalla, on vaan sen verran pitkä matka klinikalle :wacky:
 
Kun menin ekaan inssiin, sain pyynnön mennä vessaan peseen kädet ja perään viel ohjeistuksen "älä pissaa". Ja olin just 2h pidättänyt jättipissaa, kun join kahvit lähtiessä ja vettä matkalla :hilarious: enkä koronan takia halunnu pysähtyä huoltikselle.

Oli sit pakko vähän tyhjentää rakkoa, ja ei kyl tunnu kivalta kovan hädän kohdalla keskeyttää vessassa käymistä. Mut on kyllä hyväksi, ei oo yhtään sattunut inssit sen takia et katetri on sujahtanut hyvin. Tein tän "virheen" siis joka inssin kohdalla, on vaan sen verran pitkä matka klinikalle :wacky:

Joo, ei kannata kyllä ihan täpö täynnäkään olla se virtsarakko siinä siirrossa. Tulee muuten aika tukalat oltavat. Mulle lääkäri on myös selittänyt, että jotenkin kohtu näkyy myös ultralla paremmin, kun rakko on täynnä nestettä. Kun se katetri viedään alakautta sisään, niin joutuvat tietenkin ultraamaan vatsan päältä. Mä jouduin kerran juomaan lisää vettä ja odottelemaan, ennenkuin voitiin tehdä alkionsiirto, kun oli kuulemma liian huono näkyvyys.
 
Samoin! :happy: Soitin klinikalle, tosiaan prosessi on ihan samoin kuin insseissä, koska kyseessä lääkkeetön pas. Eli 9.10. aika polille ultraan ja sitten ovista tikuttamaan.

Onko alkionsiirrot kivuliaita? Pystynkö matkustamaan julkisilla pois? Junamatka kestää vähän yli kaksi tuntia..

Täältä sitten toisen ääripään kokemus siirroista. 3 ekaa tehtyä siirtoa oli kivuliaita, kolmannella kerralla meinasin pyörtyä jostakin syystä siirron jälkeen. Neljänteen siirtoon sain esilääkkeenä Diapamia 5mg ja kohdunkaulan puudutteen, siirto menikin kaikista kivuttomimmin ja siitä nyt plussa. Mutta minulla kohdunkaulakanava tekee tiukan mutkan, jonka vuoksi siirrot on olleet hankalia. Kaikilla muilla paitsi viimesellä kerralla jouduttu kohdunkaulaa vetämään kuulapihdeillä ja voin kertoa kohdunkaulanpuudute oli huomattavasti kivuttomampi ja miellyttävämpi toimenpide mitä tuo vetäminen. :meh: Mutta varmasti pääset julkisilla kotia, itse olen kotia yksin autoillut alkion siirroista (paitsi viimesellä kerralla, koska lääkkeiden takia ei saanut itse ajaa).
 
Tuun tänne kirjottelemaan. Meillä eka PAS blastokystillä ens viikolla. Pakkasessa yhteensä kaksi blastoa. Toivottavasti tärppäisi :)
 
Onnittelut plussanneille

Mulla huomenna ultra, toinen tähän kiertoon. Maanantain ultrassa ei ollut limakalvo tarpeeksi paksu. Mulla ongelma ollut juurikin se ettei se paksuunnu tarpeeksi. Nyt 2 laastaria vatsassa ja lisäksi zumenon pilleri. Motivaatio kaikkeen ihan hukassa ja väsymys melkoinen. Pelottaa kun enään yksi alkio pakkasessa...
 
Onnittelut plussanneille

Mulla huomenna ultra, toinen tähän kiertoon. Maanantain ultrassa ei ollut limakalvo tarpeeksi paksu. Mulla ongelma ollut juurikin se ettei se paksuunnu tarpeeksi. Nyt 2 laastaria vatsassa ja lisäksi zumenon pilleri. Motivaatio kaikkeen ihan hukassa ja väsymys melkoinen. Pelottaa kun enään yksi alkio pakkasessa...

Toivotaan että limakalvo ehtii paksuuntua ja alkio on se oikea :Heartred :)
 
Tsemppiä Everna! Jospa se siitä vielä kasvais!

Täällä painitaan saman ongelman kanssa ja edellisessä kierrossakin oli ohuehko limis.
Onko keltään peruttu siirtoa liian ohuen limiksen takia? Mietityttää ettei vaan haaskata alkioita huonoihin limakalvoihin... että onko lääkäreillä selkärankaa perua siirto? Vai meneekö se todella niin että hyvä alkio kiinnittyy vaikka koeputken seinämään...
 
Tsemppiä Everna! Jospa se siitä vielä kasvais!

Täällä painitaan saman ongelman kanssa ja edellisessä kierrossakin oli ohuehko limis.
Onko keltään peruttu siirtoa liian ohuen limiksen takia? Mietityttää ettei vaan haaskata alkioita huonoihin limakalvoihin... että onko lääkäreillä selkärankaa perua siirto? Vai meneekö se todella niin että hyvä alkio kiinnittyy vaikka koeputken seinämään...

Mulla on vain huomattu lääkkeellisessä kierrossa, jolloin siirtoa lykättiin viikolla. Ihan niinkuin olisin lukenut jostain, että siirtoja olisi luonnollisessa kierrossa peruttu liian ohuen limakalvon takia. Kyllähän sitä toivoisi, että lääkärit arvioisivat kokonaistilanteen ennen alkionsiirtoa. Pidetään peukut pystyssä, että sulla tulee seuraavassa kierrossa paksummaksi tuo limakalvo!
 
Onnittelut plussanneille

Mulla huomenna ultra, toinen tähän kiertoon. Maanantain ultrassa ei ollut limakalvo tarpeeksi paksu. Mulla ongelma ollut juurikin se ettei se paksuunnu tarpeeksi. Nyt 2 laastaria vatsassa ja lisäksi zumenon pilleri. Motivaatio kaikkeen ihan hukassa ja väsymys melkoinen. Pelottaa kun enään yksi alkio pakkasessa...

Varmaan jo tässä vaiheessa tulee tämä viesti jo hieman myöhässä, mutta ainakin minä olen luonnonkiertoisessa siirrossa joutunut käymään parikin kertaa ultrassa, koska ovulaatio on näyttänyt vielä kaukaiselta ja limakalvo ohuelta. Lääkäri sanoi, että haluaa varmistaa, että limakalvo on riittävä siirtoon eli uskoisin, etteivät he siirrä sellaisissa tilanteissa, jos näkevät kiinnittymisen olevan mahdotonta. Ainakin HUSin alueella näin ja monessa kierrossa käynyt samoin, että olen ravannut ultrassa useasti.
 
Tsemppiä Everna! Jospa se siitä vielä kasvais!

Täällä painitaan saman ongelman kanssa ja edellisessä kierrossakin oli ohuehko limis.
Onko keltään peruttu siirtoa liian ohuen limiksen takia? Mietityttää ettei vaan haaskata alkioita huonoihin limakalvoihin... että onko lääkäreillä selkärankaa perua siirto? Vai meneekö se todella niin että hyvä alkio kiinnittyy vaikka koeputken seinämään...

Mulla lopetettiin lääkkeet yhdessä kierrossa kun lääkäri katsoi että ei se paksuunnu tarpeeksi. Sitten tulikin koronapaussi.
 
No niin, tänään käyty tarkastuttamassa lähtötilanne passia varten ja vihdoin pääsin aloittamaan Zumenonin. Siirto arviolta noin kolmen viikon päästä, eli lokakuun vikalla viikolla. Ei malttaisi odottaa, mutta nyt sentään tuntuu, että siirto lähestyy. Te muut, joilla on ollut käytössä Zumenon lääkkeellisessä hoidossa, millaisella annostuksella se on ollut? Mulla nyt ainakin 12 päivää 2+1 tablettia päivässä. Mietityttää vähän riittääköhän se, kun silloin kun esikoisesta plussasin, annostus oli 2+2
 
Mulle siirrettiin meidän toinen blastokysti pakastimesta. Oli kivasti lähtenyt sulatuksen jälkeen jakautumaan. Nyt vielä reilu viikko pitäs jaksaa odotella
 
Yhdistelmä 2 päiväinen alkio, Gonapeptyl, geleet (1000mg), aspirin noin 100g ja ubikinoni toi minulle ensimmäisen plussan. :Heartred Uskon eniten meillä olleen apua tuosta Gonapeptylistä ja/tai 2 päiväinen alkio, aikaisemmin on siirretty blastoja. :happy:

Edit: lisään vielä, että söin geleitä ovulaation jälkeen 7 päivää ns. kiinnittymiseen asti ja siitä vielä olen jatkanut joka toinen päivä. En tiedä jatkanko enää, nyt on käynnissä dpo16.
 
Muokattu viimeksi:
Te muut, joilla on ollut käytössä Zumenon lääkkeellisessä hoidossa, millaisella annostuksella se on ollut? Mulla nyt ainakin 12 päivää 2+1 tablettia päivässä. Mietityttää vähän riittääköhän se, kun silloin kun esikoisesta plussasin, annostus oli 2+2

Mulla oli PAS:ssa viime kesäkuussa Zumenon 1 tabletti 3 kertaa päivässä.
 
Mulle siirrettiin meidän toinen blastokysti pakastimesta. Oli kivasti lähtenyt sulatuksen jälkeen jakautumaan. Nyt vielä reilu viikko pitäs jaksaa odotella

Ihania piinapäiviä Carnation! :) Tarrasukkia :Heartpink

Lääkkeiden lisäys oli auttanut ja limis siirrossa 10mm! Niin kivaa!

Mulle myös ekaan siirtoon ehdotettiin zumenonia ja annos oli tuo 3x1 tabletti.

Ihan mahtavaa että lääkkeet toimi ja pääset hyvillä mielin siirtoon! :)
 
Mulla eka PAS viimeviikon tiistaina. Siirrettiin 5 päivän ikäinen blasto.

Meillä oli jo helmikuussa punktio, mutta yhtään siirtoa ei ennen tätä olla päästy kokeilee sulkujen ja "vääränä" päivänä ovuloinnin takia.
Tukilääkkeenä on Terolut. Kaikenlaisia oireita ollu tässä lähipäivinä: etovaa oloa, tissit kipeänä alavatsalla outoja tuntemuksia..
Päädyin sitten eilen jo tekemään raskaustestin vaikka virallinen testipäivä on 13.10, hailakan punanen viiva siihen testiin ilmesty. Liikaa tosin ei uskalla vielä innostua. IMG_20201007_093049.jpg
 
Takaisin
Top