Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiitos Meillä oli punktio helmikuussa josta kaikki saadut (3 kpl) meni pakkaseen ja seuraavasta kierrosta tehtiin eka pas. Siitä ei mitään tullut ja nyt olisi sitten toisen siirron vuoro.Kauramuro oih teillähän on jännät paikat tulossa! Onko siis ensimmäinen PAS vai? Pidän hurjasti peukkuja teille mulla on nyt kp8 ja ylihuomenna ultra missä katsotaan mikä tilanne. Sitten vaan oviksen tikutusta ja mahdollinen siirto..
Onko sulla se suun vai emättimen kautta? Ilmeisesti (ultrogestan) alakautta laitettuna aiheuttaa vähemmän oireita... Injektiot on varmaan oma lukunsa.Kirjoittelin varmaan joskus maaliskuussa tuskastani progesteronin kanssa. Silloin hoitaja pohti, voisiko siirtoa kokeilla luonnolliseen kiertoon ilman progesteronia.
Olin eilen ultrassa ja mainitsin lääkärille tästä, vaikka olin jo päässäni pähkäillyt, että yrittäisin kuitenkin jaksaa progesteronin kanssa. Lääkäri oli sitä mieltä, että progesteronituen tehosta on olemassa vahvaa näyttöä ja ehdottomasti suositteli sitä. Nyt toivon ovulaatiota huomiselle/ylihuomiselle ja varaudun ottamaan kaikki progesteronin tuomat oireet vastaan. Jos siis ovulaatio vain tulee kuten ultran mukaan näytti olevan tulossa, olisi siirto ensi viikon lopussa.
Emättimen kautta lugesteron 300 aamuin illoin. Primolutia olen syönyt kuukautisten siirtämiseen. Näistä molemmista on tullut suunnilleen samat oireet. Lääkäri ei maininnut mitään vaihtoehtoisista valmisteista. Jos tämä ei onnistu, niin täytyy varmaan vielä kysyä. Tämä on kuitenkin kuulemma melko minimiannostus, mutta oli viimeksikin aivan kamala.Onko sulla se suun vai emättimen kautta? Ilmeisesti (ultrogestan) alakautta laitettuna aiheuttaa vähemmän oireita... Injektiot on varmaan oma lukunsa.
Mulla oli toi ultrog. alakautta laitettavana estämässä kohdunkaulan sulamista aina rv 34...
Tsemppiä ovulaation metsästykseen! Menestystä siirtoon
Mulla oli lugen 200mg jota siis voi käyttää myös alakautta...se ohje "voi tarvittaessa käyttää" lukee kai suurinpiirtein valmisteen käytön viimeisellä rivillä. Muistan kun apteekissa asiaa ihmettelivät ja tarkistivat sitten jostain. Mun luottogyne suosii mieluusti 200/ 8h välein eikä 300 /12h välein... Vaan kun noi lääkitys tarpeet on niin erilaisia... Tiedätkö sinä minkä niminen on ns. irroituspiikki joka pistetään alkion siirron yhteydessä? Mitähän hormonia se mahtanee olla. Mietin että erittyyköhän sitä ns luonnollisessa kierrossa "luomuna" raskautta yrittäessä, kun tässä on kova tahto raskautua ja tekee mieli ottaa kaikki konstit käyttöön tai ainakin yrittää selvittää ettei mitään puutu.Emättimen kautta lugesteron 300 aamuin illoin. Primolutia olen syönyt kuukautisten siirtämiseen. Näistä molemmista on tullut suunnilleen samat oireet. Lääkäri ei maininnut mitään vaihtoehtoisista valmisteista. Jos tämä ei onnistu, niin täytyy varmaan vielä kysyä. Tämä on kuitenkin kuulemma melko minimiannostus, mutta oli viimeksikin aivan kamala.
Hienoa, että sinulle on löytynyt toimiva lääkitys. Vaihtoehtoja ja toivoa siis on.Mulla oli lugen 200mg jota siis voi käyttää myös alakautta...se ohje "voi tarvittaessa käyttää" lukee kai suurinpiirtein valmisteen käytön viimeisellä rivillä. Muistan kun apteekissa asiaa ihmettelivät ja tarkistivat sitten jostain. Mun luottogyne suosii mieluusti 200/ 8h välein eikä 300 /12h välein... Vaan kun noi lääkitys tarpeet on niin erilaisia... Tiedätkö sinä minkä niminen on ns. irroituspiikki joka pistetään alkion siirron yhteydessä? Mitähän hormonia se mahtanee olla. Mietin että erittyyköhän sitä ns luonnollisessa kierrossa "luomuna" raskautta yrittäessä, kun tässä on kova tahto raskautua ja tekee mieli ottaa kaikki konstit käyttöön tai ainakin yrittää selvittää ettei mitään puutu.
Mulle syötävistä ehkäisy- ja minipillereistä sekä myös primolutista (ulkomaanmatkan takia menkkoja niillä siirsin), tulee jäätäviä päänsärkyjä , joita pelkäsin noidenkin "alatökköjen" aiheuttavan, vaan onneksi ne pysyivät viimeksi poissa. Nytkin, jos positiivinen testitulos tulisi... niin on jo resepti valmiina.
Toivottavasti sinäkin pystyisit tarvittavat lääkkeet avuksi käyttämään, jotta käärön syliin saisit...
Sain ohjeeksi tehdä testin vasta huomenna aamulla. Tällä siis mennään ja jos testi on huomenna plussaa, olisi siirto lauantaina.Hienoa, että sinulle on löytynyt toimiva lääkitys. Vaihtoehtoja ja toivoa siis on.
Tarkoitat siirron yhteydessä pistettävää gonapeptyliä? Olen joskus yrittänyt ymmärtää, mikä siinä on vaikuttava mekanismi, mutta jäi ymmärtämättä
Nyt alkaa näyttää siltä, että jää siirto väliin ja täysin oma vika... mulla nimittäin loppuu digistä tikut ja testi näyttää negaa. Olin keskiviikkona ultrassa ja johtofolli oli 18 milliä. Olin aivan varma, että ovulaatiotesti olisi ollut eilen positiivinen. Nyt on kiertopäivä 14 ja oireita kyllä on. Mulla on nyt yksi tikku jäljellä ja mietin milloin sen käytän. Mihinköhän aikaan päivästä plussatesti vielä lasketaan tälle päivälle? Täytyy yrittää soittaa klinikalle ja kysyä.
Autossa on kesärenkaat, joten tänään ei liikuta mihinkään. Ei hakemaan tikkuja eikä myöskään ovitrelleä, vaikka onnistuisin reseptin tänään saamaan.
Ihanaa että uusi ultra-aika järjestyi ja ettei hoitoasi viedä siten pelkän peruskaavan mukaan eteenpäin.Kauramuro: aivan, eli teillä siis toinen PAS ensi viikolla? Jännittävää, kovasti tsemppiä sinne ja @Magnoliia tsempit piinaviikkoihin! Pidän kovasti peukkuja!
Mulla oli se kp 10 ultra, joka on julkisella peruskäytäntö ainakin täällä meillä. Mulla on nykyään olleet ovulaatiot aika myöhään kp 16-18 (kierto yleensä 33 päivää). Niin eipä siellä nyt sitten oikein mitään näkynyt… vasemmalla isoin folli oli 8mm ja kohdun limakalvo 5mm. Mikäli mulla se ovulaatio on vasta sillon 18 päivän tienoilla, niin tämähän täsmää siihen, mutta vähän paska mieli jäi kun lääkäri jo mietti, että päästäänkö siirtoon. Hoitaja sitten taas oli ihana ja ihmetteli, että miksi ultra on edes otettu niin aikaisin joten nyt siis toivotaan, että se ovulaatio sieltä vielä ensi viikolla tulisi. Perjantaille on varattu uusi ultra, jonka perun mikäli testi näyttää positiivista. Itse jo ehdin masentua, että nytkö se sitten tulee ovuloimaton kierto kun viimeiset 2 vuotta on ovulaatio tapahtunut aina… tuntuu, että tässä touhussa on kyllä aivan liikaa muuttuvia tekijöitä. Mikäli nyt sitten ei ovulaatiota tapahtuisi niin letrot ensi kiertoon ja ihanasti muistuteltiin taas kesätauosta. Että on sekin kyllä kun tuntuu pääsevän hieman eteenpäin niin silti kestää ja kestää..
Kiitos peukuista @Kielo93 niitä tarvitaan! Eilen oli vielä toiveikas olo, mutta tänään taas hieman ahdistus, koska ei ole _mitään_ tuntemuksia… viime siirrosta nipisteli jo heti seuraavana päivänä. En tosin tiedä oliko se kiinnittymistä, koska nega tuloshan siitä tuli.Kauramuro: aivan, eli teillä siis toinen PAS ensi viikolla? Jännittävää, kovasti tsemppiä sinne ja @Magnoliia tsempit piinaviikkoihin! Pidän kovasti peukkuja!
Mulla oli se kp 10 ultra, joka on julkisella peruskäytäntö ainakin täällä meillä. Mulla on nykyään olleet ovulaatiot aika myöhään kp 16-18 (kierto yleensä 33 päivää). Niin eipä siellä nyt sitten oikein mitään näkynyt… vasemmalla isoin folli oli 8mm ja kohdun limakalvo 5mm. Mikäli mulla se ovulaatio on vasta sillon 18 päivän tienoilla, niin tämähän täsmää siihen, mutta vähän paska mieli jäi kun lääkäri jo mietti, että päästäänkö siirtoon. Hoitaja sitten taas oli ihana ja ihmetteli, että miksi ultra on edes otettu niin aikaisin joten nyt siis toivotaan, että se ovulaatio sieltä vielä ensi viikolla tulisi. Perjantaille on varattu uusi ultra, jonka perun mikäli testi näyttää positiivista. Itse jo ehdin masentua, että nytkö se sitten tulee ovuloimaton kierto kun viimeiset 2 vuotta on ovulaatio tapahtunut aina… tuntuu, että tässä touhussa on kyllä aivan liikaa muuttuvia tekijöitä. Mikäli nyt sitten ei ovulaatiota tapahtuisi niin letrot ensi kiertoon ja ihanasti muistuteltiin taas kesätauosta. Että on sekin kyllä kun tuntuu pääsevän hieman eteenpäin niin silti kestää ja kestää..
Joo tiistaina olisi tarkoitus siirto suorittaaKauramuro: aivan, eli teillä siis toinen PAS ensi viikolla? Jännittävää, kovasti tsemppiä sinne ja @Magnoliia tsempit piinaviikkoihin! Pidän kovasti peukkuja!
Hienoa, että siirtoaika varattuSiirto ensi lauantaille on nyt varattu. Ovulaatiotesti oli positiivinen eilen, mutta jäi mietityttämään, olisiko se ollut positiivinen jo lauantaina aamulla/aamupäivällä, jos olisi ollut testejä ja jos olisin testannut sen negan jälkeen. Oireet olivat selkeämmät lauantaina kuin sunnuntaina. Joskus on käynyt niin, että olen aamulla ensin testannut negan ja sitten seuraavasta pissasta plussan. En nyt kuitenkaan jätä tätä siirtoa väliin, vaan menen siirtoon lauantaina ja maksan 30 % korotuksen hinnassa, eli jotain yli 1 600 euroa tulee tälle yritykselle hintaa. Mutta eipä tarvitse töissä selitellä tarvetta äkilliselle vapaalle Jos tämä yritys ei onnistu, niin jatkossa osaan ainakin huolehtia siitä, että testejä on tarpeeksi.
Tämä on ihana kuulla. Ei auta muuta kuin toivoa parasta.Hienoa, että siirtoaika varattu
Voin niin hyvin samaistua tuohon ahdistukseen, että onkohan aikataulu täsmälleen oikea… viimeksi kysyin lääkäriltä tuota ja lohdutteli, ettei ainakaan blaston siirrossa ole oikeasti niin päivän päälle. Eri klinikat siirtävät eri päivinä (jotkut 5pv ovulaatiosta ja osa 6) ja ovulaation ajankohtaa plussasta ei voida täsmälleen tietää. Mutta tiedän tunteen, kun myös yksityisellä ollaan ja yhden alkion siirto on todella arvokasta puhumattakaan siihen saakka menneestä rahasta
Toivomme siis vaan, että tähdet on kohdillaan ja kaikki menee hyvin
@Kielo93 toissapäivänä oli kaikenlaisia tuntemuksia kohdun seutuvilla ja yöllä nipisteli niin kovaa, että heräsin. Välillä sellainen olo, että menkat olisi juuri tulossa ja vessassa käyminen on aina vähän kauhistuttavaa, ettei vaan näy vuotoa… Tänään ei taas tunnu mitään ja epäilenkin, että voiko vaan olla jotain suolisto-oireita ruuasta tai raudasta vaikea muutenkaan sanoa mikä on Cyclogestistä tai Gonapeptylistä… mutta kiva silti, että edes jotain tuntemuksia@Magnoliia Mikä se on piinapäivien tilanne nyt? Voin niin samaistua tuohon oirepohdintaan, vaikka toki ei meillä niitä alkionsiirtoja vielä ole ollut. Mutta tuntuu, että melkein joka kierrossa on jotain outoa. On niitä, joissa tulee menkkajomotukset viikkoja ennen kuukautisia ja sitä miettii, että on raskaana. Tai, että rinnat kipeytyvät. Ja sitten on niitä, että oireita ei ole lainkaan ja sitä miettii, onko sekin oire Paljonhan on niitäkin, jotka sanovat, että oireita ei ollut lainkaan ja positiivinen sieltä tuli!
@Pak81 onpa huippua, että siirto onnistuu! ihan mahtavaa!
Minä kans täällä hieman ressaan tätä aikaikkunaa. Minulle siis sanottiin, että, jos testi on positiivinen keskiviikkona niin se on huono päivä ja siirtoa ei ehkä voida tehdä. En ymmärrä millä matikalla muut päivät on parempia? meillä siis 3 päivän ikäiset alkiot odottelee. Nyt on alkanut ovulaatiolimaa tulla parin päivän ajan, mutta en ole vielä testaillut, koska eihän se folli sitten voi olla kun vaan 14mm luokkaa ja tässä konkursissa ei huvita noita testejäkään turhaan käyttää
Mun matikalla aikaikkuna:@Magnoliia Mikä se on piinapäivien tilanne nyt? Voin niin samaistua tuohon oirepohdintaan, vaikka toki ei meillä niitä alkionsiirtoja vielä ole ollut. Mutta tuntuu, että melkein joka kierrossa on jotain outoa. On niitä, joissa tulee menkkajomotukset viikkoja ennen kuukautisia ja sitä miettii, että on raskaana. Tai, että rinnat kipeytyvät. Ja sitten on niitä, että oireita ei ole lainkaan ja sitä miettii, onko sekin oire Paljonhan on niitäkin, jotka sanovat, että oireita ei ollut lainkaan ja positiivinen sieltä tuli!
@Pak81 onpa huippua, että siirto onnistuu! ihan mahtavaa!
Minä kans täällä hieman ressaan tätä aikaikkunaa. Minulle siis sanottiin, että, jos testi on positiivinen keskiviikkona niin se on huono päivä ja siirtoa ei ehkä voida tehdä. En ymmärrä millä matikalla muut päivät on parempia? meillä siis 3 päivän ikäiset alkiot odottelee. Nyt on alkanut ovulaatiolimaa tulla parin päivän ajan, mutta en ole vielä testaillut, koska eihän se folli sitten voi olla kun vaan 14mm luokkaa ja tässä konkursissa ei huvita noita testejäkään turhaan käyttää