Pakastealkion siirto (PAS)

Kerron täällä, kun en kenellekään muulle viitsi kertoa. Olin koiran kanssa ulkona, kun joku nainen tuijotti mua pitkään. Ajattelin et joku koirapuiston tyyppi ja moikkasin. Ei moikannut takasin, mutta jatkoi katsomista ainakin mun suuntaan. Katsoin sitten alas ja huomasin menkkatahran mun mekossa. Olin aikasemmin maannut sängyssä mahallaan ja tehnyt töitä. Ja vielä miettinyt et outoa kun kramppaa vatsa, etten ajatellut et olis alkuraskaudesta näin paljon. Kauhuissani laitoin takin kiinni, raahasin koiran kotiin ja riensin vessaan. Vaan todetakseni et kai olin pudottanut jotain ruokaa mekolle lounaalla 🫣
 
Kerron täällä, kun en kenellekään muulle viitsi kertoa. Olin koiran kanssa ulkona, kun joku nainen tuijotti mua pitkään. Ajattelin et joku koirapuiston tyyppi ja moikkasin. Ei moikannut takasin, mutta jatkoi katsomista ainakin mun suuntaan. Katsoin sitten alas ja huomasin menkkatahran mun mekossa. Olin aikasemmin maannut sängyssä mahallaan ja tehnyt töitä. Ja vielä miettinyt et outoa kun kramppaa vatsa, etten ajatellut et olis alkuraskaudesta näin paljon. Kauhuissani laitoin takin kiinni, raahasin koiran kotiin ja riensin vessaan. Vaan todetakseni et kai olin pudottanut jotain ruokaa mekolle lounaalla 🫣

Huh, onneksi ei ollut verta! Oletko tehnyt uutta testiä?
 
Huh, onneksi ei ollut verta! Oletko tehnyt uutta testiä?
Yritän olla testaamatta ihan joka päivä niin teen huomenna ja sitten testipäivänä eli maanantaina.

Joo, lievä helpotus. Purskahdin vaan nauramaan. Olin aivan varma asiasta. Onkohan tää harhaluuloisuuskin raskausoire 😂
 
Yritän olla testaamatta ihan joka päivä niin teen huomenna ja sitten testipäivänä eli maanantaina.

Joo, lievä helpotus. Purskahdin vaan nauramaan. Olin aivan varma asiasta. Onkohan tää harhaluuloisuuskin raskausoire 😂
Teitkö tänään testin, miltä näytti? 🥰 Minulla tuli odotusten mukaisesti tyylipuhdas nega. Ylihuomenna virallinen testipäivä mutta onhan se nyt selvä että uutta siirtoa kohti mennään. Toki vielä jatkan lääkkeitä huomisen ajan ja teen sen vikan testin sunnuntaina. Pakkasessa vielä kaksi huurunenää odottelee vuoroaan ❤️
 
Teitkö tänään testin, miltä näytti? 🥰 Minulla tuli odotusten mukaisesti tyylipuhdas nega. Ylihuomenna virallinen testipäivä mutta onhan se nyt selvä että uutta siirtoa kohti mennään. Toki vielä jatkan lääkkeitä huomisen ajan ja teen sen vikan testin sunnuntaina. Pakkasessa vielä kaksi huurunenää odottelee vuoroaan ❤️
Mä oon pahoillani ettei se plussa vielä ilmaantunut. Mutta toivottavasti huurunenä tarraa kiinni seuraavalla kierrolla!

Tein testin ja viiva on vahvistunut. Hurjan jännää ja nyt vähän pelottavaakin. Vielä on pitkä matka edessä, mutta toivottavasti jaksaa pitää kiinni ❤️
 
Mä oon pahoillani ettei se plussa vielä ilmaantunut. Mutta toivottavasti huurunenä tarraa kiinni seuraavalla kierrolla!

Tein testin ja viiva on vahvistunut. Hurjan jännää ja nyt vähän pelottavaakin. Vielä on pitkä matka edessä, mutta toivottavasti jaksaa pitää kiinni ❤️
Kiitos, toivotaan!! 🙏

Ihanaa että sinulla viiva vahvistunut, toivotaan että on tarrannut kunnolla kiinni ❤️😍
 
Nyt kun asia on paljon ajankohtaisempaa, niin liityn tänne joukkoon myös keskustelemaan.

Eli viimeistään 9.4. alkaa pistelyt ensimmäistä munasolukeräystä varten. Kipu vähän jännittää jo etukäteen, mutta olen kuitenkin ihan luottavainen. Tuoresiirtoa meillä ei hyvin suurella todennäköisyydellä tehdä, mutta PAS sitten heti kun vuoto punktiosta alkaa.🤞 Milloin teillä on yleensä alkanut vuoto punktion jälkeen?

Kaikki hyvät tipsit tulemaan miten tästä selviää. 💁‍♀️😂
 
Täällä on ollut tällä kertaa hieman erilaiset oireet. Nyt muutaman päivän kuluessa oon huomannut et nännipihassa nuo rauhaset on lisääntynyt, mitä en aikaisemmin oo huomannut tapahtuvan. Tänään huomasin limaista vuotoa missä koostumus oli liukasta, paksua ja venyvää.. tätä ei aikasemmin tullut huomattua.. testit on yhä ollu negatiivisia, mutta onhan tässä vielä aikaa.. ehkäpä ensi maanantaina testi kertoo enemmän 🤔
 
Nyt kun asia on paljon ajankohtaisempaa, niin liityn tänne joukkoon myös keskustelemaan.

Eli viimeistään 9.4. alkaa pistelyt ensimmäistä munasolukeräystä varten. Kipu vähän jännittää jo etukäteen, mutta olen kuitenkin ihan luottavainen. Tuoresiirtoa meillä ei hyvin suurella todennäköisyydellä tehdä, mutta PAS sitten heti kun vuoto punktiosta alkaa.🤞 Milloin teillä on yleensä alkanut vuoto punktion jälkeen?

Kaikki hyvät tipsit tulemaan miten tästä selviää. 💁‍♀️😂
Kävin just kurkkaamassa että mulla alko 6 päivää punktiosta viimeks :) ihanaa että pääsette pian piikittelemään! 🌈
 
Nyt kun asia on paljon ajankohtaisempaa, niin liityn tänne joukkoon myös keskustelemaan.

Eli viimeistään 9.4. alkaa pistelyt ensimmäistä munasolukeräystä varten. Kipu vähän jännittää jo etukäteen, mutta olen kuitenkin ihan luottavainen. Tuoresiirtoa meillä ei hyvin suurella todennäköisyydellä tehdä, mutta PAS sitten heti kun vuoto punktiosta alkaa.🤞 Milloin teillä on yleensä alkanut vuoto punktion jälkeen?

Kaikki hyvät tipsit tulemaan miten tästä selviää. 💁‍♀️😂
Mulla se oli ihan normi kierros. Alkoi 2vk punktion jälkeen.
 
Nyt kun asia on paljon ajankohtaisempaa, niin liityn tänne joukkoon myös keskustelemaan.

Eli viimeistään 9.4. alkaa pistelyt ensimmäistä munasolukeräystä varten. Kipu vähän jännittää jo etukäteen, mutta olen kuitenkin ihan luottavainen. Tuoresiirtoa meillä ei hyvin suurella todennäköisyydellä tehdä, mutta PAS sitten heti kun vuoto punktiosta alkaa.🤞 Milloin teillä on yleensä alkanut vuoto punktion jälkeen?

Kaikki hyvät tipsit tulemaan miten tästä selviää. 💁‍♀️😂
Mäkin kurkkasin, niin mulla alkoi punktiosta viimeksi 5 pv päästä vuoto! Tsemppiä 😊
 
Tänään 11dp3dt ja sain testiin hennon viivan. Toivotaan, että pysyy, sillä tämä on elämäni viimeinen raskaus. 🥰 krampit ovat olleen enemmän selkä painotteisia kuin ed kerroilla. Nyt jos tuo viiva vahvistuisi niin kaikki on paremmin kuin hyvin. 👍❤️
Sinulta tuli hienoja uutisia näin huhtikuun alkuun! Toivotaan vahvaa pysyvyyttä ja vaivatonta raskausmaratoonia...👍🍀🍀🍀🙏
 
Mulla viiva edelleen vahvistunut ja huomenna soitellaan jatkosta. Tuleeko tästä siis lähete verikokeeseen vai mitä seuraavaksi tapahtuu?
Ei välttämättä verikoe ole automaatio. Joissain ne laitetaan jo lähetteen siirrossa/punktiossa (omalla kohdalla näin), toisissa riittää virtsatesti.
 
Mulla viiva edelleen vahvistunut ja huomenna soitellaan jatkosta. Tuleeko tästä siis lähete verikokeeseen vai mitä seuraavaksi tapahtuu?
Riippuu tosiaan hoitopaikasta. Esim HUSilla ei oo mitään muuta ku kotona omatoimisesti tehty vapaavalintainen raskaustesti, ja jos se on plussa ni saa suoraan ajan varhaisultraan. Oon HUSin kautta saanu verikokeen sillon kun oon huomannu että raskaustestit ei tummunu tasasesti vaan haaleni välissä, ja lisäks oli verenvuotoa. Mut eivät anna kauheen innokkaasti noita verikoelähetteitä mun kokemuksen pohjalta.
 
@Kauramuro, teitkö testin vielä?
Kiitos kysymästä, tein testin vielä toki virallisena päivänä eilen, mutta eihän siinä mitään ollut niin kuin arvata saattoi. Nyt odottelen sit vuotoa alkavaksi ja ke otan yhteyttä polille ja toivottavasti heti tästä seuraavasta vuodosta päästään uuteen pas-kierrokseen 🤔 (päätin kyllä että jos vuoto alkaa huomenna ni aloitan zumenonit oma-aloitteisesti varuiksi, ettei sit sen takia mene kierto välistä. Jos sanovat ettei siirtoa voida heti uuteen kiertoon tehdä niin sitte vaan lopetan, en kuitenkaan ennen keskiviikkoa kerkeisi niitä popsimaan montaa)

Ja tuohon toiseen kysymykseesi liittyen, niin mulla myös julkisella se kokemus että positiivisen testin jälkeen varataan aika suoraan ultraan, en ole koskaan käynyt verikokeissa tarkistamassa tilannetta vaan kotitesteihin on luotettu. 😊
 
@Beanie mulla kävi tuoresiirrossa niin, että menkat puski läpi lääkkeistä huolimatta ja silti testi näytti testipäivänä plussaa. Pääsin heti yhdellä soitolla HUSSin kautta verikokeeseen, missä todettiin, että kyseessä oli kemiallinen raskaus.

Ja moi vaan muillekin, jotka tuttuja IVF ketjun puolelta. Niinhän siinä kävi, että tämän kuun PAS osui pääsiäispyhille niin kuin etukäteen laskinkin.

Ensi kuussa sitten toivottavasti PASiin. Pakkaseen tosiaan saatiin vain 1 huurunenä eli paljon paineita tuohon ensimmäiseen ja kenties viimeiseen PASiin :/
 
Takaisin
Top