Pakastealkion siirto (PAS)

Mulla siirrettiin viimeviikon keskiviikkona 5pv alkio kyytiin ja virallinen testipäivä olisi tämän viikon sunnuntaina. Kauheata piinailua ollut jälleen, vaikka kuinka etukäteen ajatteli ettei tarvis jokaista kropan tuntemusta analysoida. Mutta kyllä vaan kaikki mahdolliset menkkajuilimiset, nipistykset ym on noteerattu. Mutta eilen otin vatsataudin vastaan, joten nyt ei kyllä tiedä mitkä oireet ovat mistäkin. Oli kyllä kevyt tauti kun tuntuis olevan ohi jo tänään ja oksensin vain pari kertaa eilisen aikana.
En oikein vielä tiedä minä päivänä sitä testaisi, ehkä aikaisintaan perjantaina tai sit venytän sunnuntaille saakka 🙈 nyt on siis dpo11.
Mullakin siirrettiin 5 päiväinen. Miksköhän mulle sanottu viralliseksi testipäiväksi 3 päivää pidempi aikaväli 🤔 Tosi vaikee tietää et johtuuko vatsan nipistelyt alkion kiinnittymisestä, lääkkeistä vai epätoivon vimmalla alkua odottavista menkoista. Tähän asti viimeinen vaihtoehto aina ollut voittava niin vaikea jotenkin ajatella mitään muuta vaihtoehtoa varteenotettavan, mutta 🤞 Mä varmaan teen huomenna testin. Sitten olis kai dpo 14 ja kai se jo sillon näkyis. Joskin mä en välttämättä osaa laskea noita dpo oikein. Onko se siis alkion ikä siirrettäessä + siirron jälkeiset päivät?
 
Täälläkin on yksi "piinailija". Siirrettiin viime viikon torstaina 3-päiväinen alkio luonnolliseen kiertoon. Nyt on pp5 menossa. Oireet ovat kyllä olleen erilaiset verrattuna aikaisempiin. Vähän jomottaa alaselkää ja on pientä "jomottelua" vatsan seudulla. Cyclogest sekoitti ainakin viime kerroilla tuntemukset niin etten tienyt mikä on oikea ja mikä lääkkeen tekemä. Eilen oli ihana migreenipäivä, olen siihen taipuvainen mutten kauhena usein saa sitä päälle. Ajattelin testata ekan kerran sitten pitkänä perjantaina. 4.4. on virallinen päivä.
 
Mulle tehtiin pas viime viikon maanantaina. Menkkakipu tuskissa tein testin jo la aamulla, jossa ei haamuja vieraillut. Ens viikon maanantaina on virallinen testi päivä, mutta luulen et hairahdan vielä testaamaan aikasemmin. Tänään ei enää ole menkkakipuja ollut, mutta pohdin voiko tämä kaikki olla vaan tuon Cyclogestin aiheuttamaa vaivaa. Onko muita testailemassa lähipäivinä?
Minkä ikäisellä alkiolla tehtiin? Toivotaan plussaa sinne!☺️ Itse olen sellainen himotestaaja että taidan aloittaa jo tulevana viikonloppuna.😂🤓
 
Minkä ikäisellä alkiolla tehtiin? Toivotaan plussaa sinne!☺️ Itse olen sellainen himotestaaja että taidan aloittaa jo tulevana viikonloppuna.😂🤓
Kaikki muut paitsi yksi pakastealkiot oli 5 päiväisiä niin luulen et niillä 5-päiväisillä on aloitettu. Tästä ei mainittu erikseen. Tai jos mainittiin niin olin liian paniikissa ymmärtämään. Jee! Vihdoin toinen himotestailija! Oon yrittänyt pidätellä itseäni testaamasta, mutta myös hauskasti oon laskenut näitä dpo päiviä ihan väärin eikä mulla aikasemmin oo ollut juuri aavistusta et onko liian aikaista löytää haamuja testistä. IVF matikkaa on nyt korjattu ja jännitys tiivistyy!
 
Meil olis tarkoitus tässä kierrossa siirtää toi ainoa alkio, mikä viime ivf saatiin. Uskaltaako ennen siirtoa käyttää melatoniinia? Oon nukkunut tosi huonosti (osin kai noiden lääkkeidenkin vaikutuksesta) mut toisaalta melatoniini on kuitenkin hormoni eikä sitä saa raskausaikanakaan käyttää, niin ei kai se voi jotenkin haitata tätä prosessia?
 
Mullakin siirrettiin 5 päiväinen. Miksköhän mulle sanottu viralliseksi testipäiväksi 3 päivää pidempi aikaväli 🤔 Tosi vaikee tietää et johtuuko vatsan nipistelyt alkion kiinnittymisestä, lääkkeistä vai epätoivon vimmalla alkua odottavista menkoista. Tähän asti viimeinen vaihtoehto aina ollut voittava niin vaikea jotenkin ajatella mitään muuta vaihtoehtoa varteenotettavan, mutta 🤞 Mä varmaan teen huomenna testin. Sitten olis kai dpo 14 ja kai se jo sillon näkyis. Joskin mä en välttämättä osaa laskea noita dpo oikein. Onko se siis alkion ikä siirrettäessä + siirron jälkeiset päivät?
Näin mä oon "opiskellut" että dpo laskettais just noin kun sanoit. Saa korjata jos olen väärässä 🙈 onpa kyllä jännä että sulla laitettu testipäivä jopa kolme päivää pidemmälle, mutta kai se on niin hoitopaikasta kiinni. Mulla tays:ssa hoidot. Olin kyllä ite ennen siirtoa ajatellut että se 14 päivää on se piinailuaika mutta olikin vaan 11 päivää. Ja joo, nyt taas tänään kun vatsataudin oireet on ohi ni oon päässyt oikein urakalla kuulostelemaan kroppaa ja mieskin pitää mua jo varmaan hulluna. Just huusin sille vähän aika sitten että "hei taas uus raskausoire, mua huippaa ku kumartelen" 🥲🤣 oivoi, tsemppiä meille 🙈
 
No niin, aamulla makasin sängyssä vartin pohtien uskallanko tehdä testin vai en. Päädyin sitten kaivamaan testin esiin. Vähän aikaa seurasin sen kehitystä negatiiviseksi ja pohdin et jaksanko ottaa niitä lääkkeitä vielä, jos toivo alkaa olee menetetty. Hampaiden pesun jälkeen katsoin ikkunan valossa uudestaan ja siinä oli kuin olikin hyvin haalea pieni viiva. Et jos ei muuta niin toivoa ainakin vielä on 🌈😅🤩
 
Yks vinkki niihin verenohennuksiin: kannattaa painaa se aine sinne ihon sisään tooooosi hitaasti. Sit tulee paljon vähemmän mustelmia. Mulla on nyt raskauden ajan kans tuo ohennus ja alkuun oli maha ihan mustelmilla, mutta kun tuon opin niin nyt ei enää taija olla näkyvissä yhtäkään mustelmaa.
Minkä niminen lääke sulla on? Ilmeisesti osa noista lääkkeistä on tosi tahmeita ja osa juoksevampia. Olivat kysyneet apteekissa lupaa vaihtaa johonkin toiseen valmisteeseen, jota nyt alkoi miettimään.
 
Minkä niminen lääke sulla on? Ilmeisesti osa noista lääkkeistä on tosi tahmeita ja osa juoksevampia. Olivat kysyneet apteekissa lupaa vaihtaa johonkin toiseen valmisteeseen, jota nyt alkoi miettimään.
Mun on Inhixa. Joskus aiemmin on ollu Klexane. En tiiä mitään eroista eikä oo apteekissa ehdotettu vaihtoja mulle 🤔
 
Mun on Inhixa. Joskus aiemmin on ollu Klexane. En tiiä mitään eroista eikä oo apteekissa ehdotettu vaihtoja mulle 🤔
Hänellä kans tuo klexan, johon jotain rinnakkaista olivat tarjonneet. (Oli ollut vain 10 saatavilla) ilmeisesti haki kuitenkin samaa lisää
 
No niin, aamulla makasin sängyssä vartin pohtien uskallanko tehdä testin vai en. Päädyin sitten kaivamaan testin esiin. Vähän aikaa seurasin sen kehitystä negatiiviseksi ja pohdin et jaksanko ottaa niitä lääkkeitä vielä, jos toivo alkaa olee menetetty. Hampaiden pesun jälkeen katsoin ikkunan valossa uudestaan ja siinä oli kuin olikin hyvin haalea pieni viiva. Et jos ei muuta niin toivoa ainakin vielä on 🌈😅🤩
Onnea!! Toivotaan että lähtee vahvistumaan 😍 Mäkin sitten sorruin tänään jo kokeilemaan, neljän tunnin pidätyksellä ihan tyylipuhdas nega. Tänään siis dpo12. En oikein usko että tuo tuosta enää miksikään muuttuu, mutta ajattelin perjantaina ja sitten virallisena päivänä sunnuntaina tehdä vielä testit. Onpahan pehmeämpi lasku lopulliseen negatiiviseen tulokseen kun on jo todennäköisyydet paremmin tiedossa tällä tämän päiväisellä tuloksella. Minkä merkkisen testin teit? Mulla pregcheck. 🤔
 
Onnea!! Toivotaan että lähtee vahvistumaan 😍 Mäkin sitten sorruin tänään jo kokeilemaan, neljän tunnin pidätyksellä ihan tyylipuhdas nega. Tänään siis dpo12. En oikein usko että tuo tuosta enää miksikään muuttuu, mutta ajattelin perjantaina ja sitten virallisena päivänä sunnuntaina tehdä vielä testit. Onpahan pehmeämpi lasku lopulliseen negatiiviseen tulokseen kun on jo todennäköisyydet paremmin tiedossa tällä tämän päiväisellä tuloksella. Minkä merkkisen testin teit? Mulla pregcheck. 🤔
Joku normi kaupasta ostettu, rfsu. Ei mullakaan se ollut vahva tässä vaiheessa vielä ja tein sen aamulla eli monen tunnin pidätyksen jälkeen. Mä oon lukenut täällä noista alun haalistumisista, ettei täälläkään vielä juhlita. Teen uuden maanantaina, kun testipäivä, ja varmaan jonkun tossa välissäkin. En tiedä auttaako vai haittaako, mutta katsoin sitä lauantaina tehtyä uudelleen ja siinä näkyi ihan super haalea viiva. Jälkeenpäin kai se voi tulla näkyviin muutenkin, mutta pohdin et jos olis kuitenkin ollut ihan super haalea alku, jota en lauantaina kyllä missään valossa nähnyt. Tsemppiä ja toivottavasti se viiva sieltä vielä ilmaantuu! Laita päivitystä perjantaina! Pidän sormia ristissä!
 
Joku normi kaupasta ostettu, rfsu. Ei mullakaan se ollut vahva tässä vaiheessa vielä ja tein sen aamulla eli monen tunnin pidätyksen jälkeen. Mä oon lukenut täällä noista alun haalistumisista, ettei täälläkään vielä juhlita. Teen uuden maanantaina, kun testipäivä, ja varmaan jonkun tossa välissäkin. En tiedä auttaako vai haittaako, mutta katsoin sitä lauantaina tehtyä uudelleen ja siinä näkyi ihan super haalea viiva. Jälkeenpäin kai se voi tulla näkyviin muutenkin, mutta pohdin et jos olis kuitenkin ollut ihan super haalea alku, jota en lauantaina kyllä missään valossa nähnyt. Tsemppiä ja toivottavasti se viiva sieltä vielä ilmaantuu! Laita päivitystä perjantaina! Pidän sormia ristissä!

Pregcheck yleensä näyttää vahvempaa kuin rfsu liuska punainen, paitsi rfsu herkkä (vihreä sisältä) vissiin parempi.
 
Onko täällä kellään kokemusta tai tietoa, tarvitseeko lääkkellisen pas-kierron jälkeen pitää välikierto, vai voiko heti vuodon alettua aloittaa zumenonit uudelleen? 🧐
Ja lisäkysmys, kuinka nopsaan teillä on alkanut vuoto tukilääkkeiden lopetuksen jälkeen?
 
Täällä on muu perhe rajussa vatsataudissa ja lapsen oksennuksia siivottuani pitäisin epätodennäköisenä, että itse taudilta välttyisin, joten päätettiin perua ultra ja jättää siirto ensi kiertoon. Letrot ehdin jo aloittaa, klinikalta sanoivat että ne voin lopettaa samantien, mut jos luonnollisin keinoin kuitenkin yritettäis tää kierto niin kannattaisikohan mun jatkaa niitä kuitenkin lauantaihin asti niinkuin alun perin tarkoitus oli kun eikö tää kierto mene muuten ihan sekaisin? Eikö noita käytetä kuitenkin ovulaatiota tukemaan ilman muita hoitojakin vai tarvitsisiko siinä olla joku muu lääke sitten lisänä?
 
Täällä on muu perhe rajussa vatsataudissa ja lapsen oksennuksia siivottuani pitäisin epätodennäköisenä, että itse taudilta välttyisin, joten päätettiin perua ultra ja jättää siirto ensi kiertoon. Letrot ehdin jo aloittaa, klinikalta sanoivat että ne voin lopettaa samantien, mut jos luonnollisin keinoin kuitenkin yritettäis tää kierto niin kannattaisikohan mun jatkaa niitä kuitenkin lauantaihin asti niinkuin alun perin tarkoitus oli kun eikö tää kierto mene muuten ihan sekaisin? Eikö noita käytetä kuitenkin ovulaatiota tukemaan ilman muita hoitojakin vai tarvitsisiko siinä olla joku muu lääke sitten lisänä?
Letroilla voi kypsyä useampi follikkeli, siksi yleensä tarvitaan kontrolliultra, jos yhdistetään letrot esim ovulaation induktioon. Jos sulla tavallisestikin voi kypsyä kaksi, niin letroilla on riski esim kolmosiin jne
 
Letroilla voi kypsyä useampi follikkeli, siksi yleensä tarvitaan kontrolliultra, jos yhdistetään letrot esim ovulaation induktioon. Jos sulla tavallisestikin voi kypsyä kaksi, niin letroilla on riski esim kolmosiin jne
Mulla ei oo edes ivf-hoidoissa tujulla stimulaatiolla saatu irti yhtä kypsää munasolua enempää että monikkoriski mun kohdalla pelkillä letroilla tuskin on suuri. 😊
 
Takaisin
Top