Painonpudotusryhmä

Paino nousi sen pari kiloa, mutta on pysynyt siinä. Ollut jossain 81-82kg kieppeillä aamuisin, mutta mittanauhan mukaan taas on lähtenyt senttejä. Ja tututkin kommentoivat koko ajan, että näytän hoikistuneen eli ei liene vain mittavirhettä. Housut istuvat paremmin, mutta miulle on tullut ongelmaa, kun osa yläosista kiristää hartioista. Kaiken järjen mukaan sen painonkin pitäisi alkaa pian tippumaan. Satunnaisesti, kun olen laskenut (sellaisia viikon-parin ajanjaksoja) niin ei pitäisi liikaa kaloreitakaan tulla päivän aikana. Mutta onhan tässä toki ollut outoja ongelmia kehon hormoneiden kanssa niin kai kaikenlaiset variaatiot aineenvaihdunnan toiminnassa ovat mahdollisia. 😅 Vähän sekava viesti, mutta kello on 2 yöllä niin enää ei meinaa liikkua päässä mitään. 🙈
Mun kokemuksen mukaan klo2 päässä liikkuu liikaakin monenmoisia hajatelmia, 😅
vaan niistä ei saa väsyneenä oikein kiinni.😱
Kuulin "luotettavan" teorian sään vaikutuksesta aineenvaihduntaan. Tälläisen vaihtelurikkaan talven: pakkasta+lunta, vesisadetta, vähäisiä ☀️ päiviä ollessa poikkeuksellisen lämpimän kesän jatkumona on lähes kaikki ei talviunta/ horrosta nukkuvien eläinten aineenvaihdunnassa ongelmia. Kuulemna jopa metsäjänikset ovat muuttaneet mm kiimakäytöstäön.
Voisiko sama aineenvaihduntailmiö koskea,myös ihmisiä?

Paino pompsahti tänään pari kiloa ylöspäin kerralla. En jaksa uskoa, että olisi siitä yhdestä kakkupalasta, jonka eilen söin. Muistin sit, että nuorempanakin kertyi nestettä juuri ennen menkkoja ja sit menkkojen aikaan ravasin vessassa kun neste poistui. Samoin ihan järjetön naposteluhimo ja makeanhimo! Luulen, että sekin liittynee nyt terojen loppumiseen ja lähestyvään uuteen kiertoon.

Mun viikko starttasi lukemasta 80,8 :) tän päivän treeninä oli oikein kunnon hikinen hiitti. Yllättäen huomasin kehittyneeni sivulankussa (tässä versiossa kyynärvarsi maassa, jalat suorana eli irrotaan maasta jo nilkoista, yläkäsi lanteella koukussa 😁), jaksoin hienosti pitää ylhäällä. Askelkyykyt sekä eteen että taakse on myös kehittyneet huomaamatta syksyn ja talven aikana. Muistan miten alkusyksystä ekoissa treeneissä v*tutti suorastaan tehdä niitä 🤣 ja nyt ne on ihan kevyt liike 😁 päivälliseksi tein kaalilaatikon, jota tullaan useampi päivä syömään. Mukavan täyttävää ja silti kevyehköä ruokaa, kun siirappia laittoi vain mausteeksi ja lihana ei ollut rasvaisin vaihtoehto vaan 12% possun jauhis. Postipakettia hakiessa nappasin äsken pienen herkun, kun näin ärrän kassalla olevan vielä yksi barebellsin joulumaustettu protskupatukka - törkeän hyvää!! 🤭

Täällä paino pomppasi la-su treenin jälkeen kilolla ylöspäin. Lihakset ihan tukossa ja varmaan täynnä nestettä. Tänään olisi taas tarkoitus salille mennä. Hiukan masentaa kun vaa'an luvut menee väärään suuntaan, vaikka tiedän että liikaa en ole syönyt.
Toki varmaan jossain vaiheessa pitää tuota 1900kcal/vrk pudottaa alaspäin, mutta luulisi että tällä n. 80kg painolla ja liikuntamäärällä (joka päivä tulee yli 15000 askelta) olisi riittävä painon putoamiseen. Kello arvioi kulutuksen olevan 2300-2700 vuorokaudessa riippuen vähän päivän aktiivisuudesta. Ostin jopa keittiövaa'an niin saa melko tarkasti kaikki ruuat laskettua.
Lonkka kestää siis taas vihdoin kunnolla kävelyä ja olen ottanut siitä kaiken ilon irti. Autolla en ole kuukauteen mennyt töihin.

Täällä uusi alin 87,4kg. Hitaasti tuo tuntuu tippuvan, joulun jälkeen sulattelin sitä joulukiloa varmaan 3 viikkoa.🙅🏻‍♀️ lähdin salille illalla vaikka viime yön unet oli aivan onnettomat ja tämä päivä semisurkea kokonaisuus, sainpahan jotenkin rakentavasti purettua aggressiot ylätaljaan

Noniin.... sain noidannuolen selkään tuonne lavan taakse. 😂😭🙈 Kolme päivää istumista töissä about 12h päiviä. En tiedä olisiko pitänyt olla käymättä jumpalla yhtenä päivänä ja eilenkin marssin sitkeästi uimahalliin, vaikka tuota selkää juilikin. Jotenkin herkästi tuntuu aina tulevan noita jumeja, jos jumppaa ensin ja istuu sitten pitkän päivän. En anna tuon pirulaisen pilata hyvää treeniputkea. Joudun ehkä kyllä vähän keventämään selkätreeniä, mutta en minä vaan alistu tällaiseen. 😂

80,4 eli tammikuun alin 😁 puoli kiloa joulukuun alimpaan!

Eilen oli hulvaton hetki jumpatessa. Tein sellaista youtubetreeniä missä ei oo puhuttu liikkeitä, kuuluu vaan plingahdukset ajastimesta ja taustamusa jyskyttää. Aika paljon oon ennen tän mun uuden lemppari kanavan (growingannanas) löytämistä tehnyt myös suomenkielisiä Treenihetki -kanavan videoita. Siinä tekijä sanoo aina "Aloita liike.. nyt." niin taapero oli sen poiminut omaan sanavarastoonsa ja käytti sitä ykskaks sujuvasti kesken sen mun eilisen jumpan 🤣🤣🤣 jäi lankku kesken kun alkoi naurattaa niin paljon, täydellisesti imitoitu lauseen rytmitys ja äänenpainot ja kaikki 😂😂

Tammikuun painotulos joulukuuhun nähden oli itsellä +0,5 kiloa 😅 mut nyt tarkistelin mittoja, kun ne 38 koon housutkin alkoivat sopia paremmin tässä kuussa 😁 Edelliset mitat on joulukuun alusta, eli tässä kahden kuukauden tuloksia: Vyötärö -2 cm, reisi -3 cm, lantio -4 cm ja takapuoli -3 cm 🤩 tasaista kiinteytymistä siis tapahtunut!

Täällä on viimeiset kaksi yötä ollut ihan valvomista. Vauva nappasi jonkun kurkkukipu-pöpön tms, ja on molempina öinä herännyt noin klo 23, juuri kun olen itse saanut silmät kiinni ja aivan nukahtamaisillani. Siitä vauva on pyörinyt sängyssä, kiukutellut tissille, paukutellut ja jokeltanut tyytymättömästi suunnilleen kahteen saakka. Eikä loppuyökään täysin ehjä ole ollut. Niin näistä valvomisista on tullut nestettä kehoon kilo per yö. Jos torstaiaamuna oli 80,4 ni tänä aamuna 82,4. Naamasta oikein näkyy, hitto mitkä silmäpussit 😵 Ja järkky herkkuhimotus väsymykseen tottakai.

Tammikuun painotulos joulukuuhun nähden oli itsellä +0,5 kiloa 😅 mut nyt tarkistelin mittoja, kun ne 38 koon housutkin alkoivat sopia paremmin tässä kuussa 😁 Edelliset mitat on joulukuun alusta, eli tässä kahden kuukauden tuloksia: Vyötärö -2 cm, reisi -3 cm, lantio -4 cm ja takapuoli -3 cm 🤩 tasaista kiinteytymistä siis tapahtunut!

Täällä on viimeiset kaksi yötä ollut ihan valvomista. Vauva nappasi jonkun kurkkukipu-pöpön tms, ja on molempina öinä herännyt noin klo 23, juuri kun olen itse saanut silmät kiinni ja aivan nukahtamaisillani. Siitä vauva on pyörinyt sängyssä, kiukutellut tissille, paukutellut ja jokeltanut tyytymättömästi suunnilleen kahteen saakka. Eikä loppuyökään täysin ehjä ole ollut. Niin näistä valvomisista on tullut nestettä kehoon kilo per yö. Jos torstaiaamuna oli 80,4 ni tänä aamuna 82,4. Naamasta oikein näkyy, hitto mitkä silmäpussit 😵 Ja järkky herkkuhimotus väsymykseen tottakai.
Tässä yövuoron ja muutaman tunnin unien jälkeen miulla on ihan samanlainen pöhö... Pääsisiköhän sitä huomenna uimahalliin lievittämään sitä. 😅 Olen kyllä jumpannut hyvin, mutta tuo valvominen ja lähestyvät menkat keräävät nestettä ihan huolella!!

Huomaa kyllä tuota samaa painon seilaamista. Nyt taas 700 g plussalla, mutta takana 2 tunnin yöunet ja eiliset taaperon synttärit. Mutta näiden seilaamisten jälkeen onneksi kyllä laskee😅. Ootan niin sitä normipainon ylärajaa. On niin lähellä. Eilen meni jo toinen niustä takeista kiinni joita pidän mittareina. Oli tosin aika ohkoset vaatteet päällä eli ei ehkä vielä ihan villapaidan kanssa mahtuisi🙈

Vaa’alla käynti palautti mukavasti todellisuuteen 😅 melkein 4kg joulusta, 75.3kg, mutta mulla on kyl menkat kohta alkamassa eli tässä voi olla jonkin verran menkkapöhöä muiden nesteiden lisäksi. Viime viikolla meinaan neuvolan vaaka (kun näytin taaperolle mallia) näytti 75kg ja mulla oli painava neulemekko päällä, enkä mä nyt ihan mahdottomasti ole viikon sisään mättänyt. Mahassa myös sellanen turvonnut olo mikä monesti on ennen menkkoja.

Ärsyttää ”aloittaa” taas, mutta ei tässä nyt olis niin paljoa enää jäljellä tiristettävää…

Täällä iski vauvan flunssa mullekin päälle. Nenä vuotaa ja kurkku on karhea. Hikiliikunta saa siis jäädä kunnes henki kulkee taas. Käytiin silti tunti ulkoilemassa ennen lounasta, tallustelin taaperon perässä pitkin pihaa.

Viikko alkoi vaakalukemasta 80,4 eli tasasen varmassa +0,5 kg lukemassa yhä.

Tää ei lähde nyt millään. Mätän vaan herkkuja ja mieli on musta. Työt ahdistaa, eikä helpotusta näy. En jaksaisi tehdä edes ruokaa. Menkat alkaa 4pv päästä, mikä on pms-oiretta ja mikä ei? Tiedän että säännöllinen syöminen ja liikunta varmaan vähän parantaisi oloa. Ostan karkkia kaupasta ja syön niitä salaa mieheltä.

Mulle käy just näin et päivä alkaa hyvin ja sit lounasaikaan alkaa alamäki. Kyllähän mä tiedän miten kaikki pitäisi tehdä, mutta nyt ei vaan lähde. Haluaisin että lähtisi, koska pelkään että lihon vaan lisää tällä tahdilla ja menetän mun hyvän edistyksen.

Tää ei lähde nyt millään. Mätän vaan herkkuja ja mieli on musta. Työt ahdistaa, eikä helpotusta näy. En jaksaisi tehdä edes ruokaa. Menkat alkaa 4pv päästä, mikä on pms-oiretta ja mikä ei? Tiedän että säännöllinen syöminen ja liikunta varmaan vähän parantaisi oloa. Ostan karkkia kaupasta ja syön niitä salaa mieheltä.

Mulle käy just näin et päivä alkaa hyvin ja sit lounasaikaan alkaa alamäki. Kyllähän mä tiedän miten kaikki pitäisi tehdä, mutta nyt ei vaan lähde. Haluaisin että lähtisi, koska pelkään että lihon vaan lisää tällä tahdilla ja menetän mun hyvän edistyksen.
Yritä jaksaa olla armollinen itsellesi! Olet niin hyvin jo tiputtanut painoa ja saanut kehokoostumusra paremnaksi, että pieni nollakausi ei oikeasti haittaa. Faktahan on ettei kenenkään keholtaan pidä liikaa vaatia jos elämä on muutoinkin raskasta!
Kyllä se taas menkkojen jälkeen koittaa uusi alku ..

Yritä jaksaa olla armollinen itsellesi! Olet niin hyvin jo tiputtanut painoa ja saanut kehokoostumusra paremnaksi, että pieni nollakausi ei oikeasti haittaa. Faktahan on ettei kenenkään keholtaan pidä liikaa vaatia jos elämä on muutoinkin raskasta!
Kyllä se taas menkkojen jälkeen koittaa uusi alku ..

No sieltähän ne menkat pamahti pari päivää etuajassa 😅 selittänee ainakin tuon jäätävän herkkuhimon. Työt kyllä vituttanut jo hyvän tovin.

79,9 eli vanhaa alinta sivuten! Pää on täynnä räkää, omia korvia särkee ja vauva veti yöllä varmaan pari tuntia (tai siltä se ainakin tuntui) ryömintärallia ympäri sänkyä ja älähteli kiukkuisena kun ei jaksettu leikkiä hänen kanssaan 😵😅

@Olive tsemppiä tilanteeseen ❤️

@AnniMaria ei paljoa matkaa sullakaan siis enää normaalipainoon 🤩 oliko sulla lopullinen tavoite missä vai meetkö vain katsellen mihin asettuu? Ihan vain mielenkiinnosta, kun välillä tulee pohdittua että mihin painoon oma keho joskus asettuu, kun normaalipaino on saavutettu 😁

79,9 eli vanhaa alinta sivuten! Pää on täynnä räkää, omia korvia särkee ja vauva veti yöllä varmaan pari tuntia (tai siltä se ainakin tuntui) ryömintärallia ympäri sänkyä ja älähteli kiukkuisena kun ei jaksettu leikkiä hänen kanssaan 😵😅

@Olive tsemppiä tilanteeseen ❤️

@AnniMaria ei paljoa matkaa sullakaan siis enää normaalipainoon 🤩 oliko sulla lopullinen tavoite missä vai meetkö vain katsellen mihin asettuu? Ihan vain mielenkiinnosta, kun välillä tulee pohdittua että mihin painoon oma keho joskus asettuu, kun normaalipaino on saavutettu 😁
Mulla normaalipainon raja on vähän yli 71 kg (oon 169 cm pitkä). Mutta tavote on ainakin alle 70 kg. Ehkä joku n. 65 kg vois olla hyvä. Oon tätä itsekin pohtinut. Koska sillon kun tapasin mun miehen painoin 59 kg joka näin nyt jälkeenpäin tuntuu jotenkin itselle tosi kevyeltä eli en usko että lähden sitä enää tavottelemaan. Ja muutenkin olen nykyisin tosi eri paikassa keho-/ruokasuhteeni kanssa. Tän nykyisen laihdutusoperaation myötä tuntuu jotenkin että vihdoin oon päässyt eteenpäin. Ja oon jopa oudosti kiitollinen (vaikka samalla toki harmistunut) että mun paino nousi noinkin paljon. Kun jos vertaan mun kehonkuvaa nyt ja silloin aikana ennen kiloja. Se että oon näin sinut mun isomman, arpisemman ja löysemmän kehon kanssa kuin sillon aikoinaan mun oikeasti hyvännäkösen timmin kropan kanssa on jotenkin ihmeellistä ja samalla huvittavaakin. Kuinka vinksahtanut mun omakuva olikaan. Tavallaan tuntunut nyt siltä että ympyrä on sulkeutunut.
Eli ehkä laitan tavotteeksi painon jonka kanssa on helppo elää. Eli voin liikkua liikunnan ilosta ja syödä vapaasti (toki fiksusti). Eli leipoa lasten kanssa. Ostaa joskus pikaruokaa jne. Nauttia elämästä. Mutta omassa mielessä toi n. 65 kg tuntus jotenkin realistiselta. Mutta sitten näen mihin asettuu.🤷‍♀️ Tämmönen sepustus. Ajatustenvirtaa. Noita juttuja on vaan tullut pohdittua😅

Ja tsemppiä flunssan selättämiseen. Vauvan kanssa varsinkin on ihan mahdotonta levätä🥲😷🧡

Takaisin