Painonpudotusryhmä

Täällä periaatteessa tavoite saavutettu, paino sahaa nyt 64.7-65.2 kg välillä 🤩 nyt tietysti tekisi mieli saada se sinne missä oli ennen esikoista, eli noin 61kg. Terveyden kannalta sillä painolukemalla on tuskin enää väliä, mut keskikroppa pitäisi saada kuntoon ihan sen takia et pystyis toimimaan normaalisti arjessa.

Mä menin käymään tänään vaa’alla ja kilo tullut lisää kahdessa viikossa. No, eipä tässä mitään oo tehtykään. Motivaatio aivan hukassa. Mies ens viikon työreissussa, joten saan päättää syömiset täysin. Nyt pakko ottaa ryhtiliike kun 5kg tullut lisää jo joulusta, eli tän mun ”tauon” aikana. Oon ihan sokerikoukussa ja ostelen koko ajan herkkuja. Siitä täytyy päästä eroon. Täyskielto ei toimi, pitää vaan nyt opetella se maltti.
Voisko se sun syksyn pudottelu olla ollut liian rajua, ja nyt kroppa vaatii ravintoa senkin edestä? En nyt tarkalleen muista mitkä sun kalorit oli, mutta muistelen että kovin matalat ne oli, ja kuulosti jopa vähän hurjalta itselleni. Voiskohan ihan maltillinen 200-300 kcal vaje toimia paremmin, siihen mahtuu myös paremmin herkkuja vaikka ihan päivittäinkin, ja noin muutenkin voisi olla parempi olo? ❤️

Itsellä paino pysynyt melko lailla samoissa nyt pitkään, 67-68 välillä. Vatsataudin jälkeen oli tasan 66 kg kun ei mikään pysynyt sisällä, mutta sitten kun siitä toivuin niin maistuikin ruoka ihan eri tavalla kuin aikoihin, ja söin tasan niin paljon kuin teki mieli. Nyt tilanne taas rauhoittunut, eikä tunnu siltä että pitäisi enää vetää kaksin käsin. Treenaan kolmesti viikossa salilla ja laskematta kaloreita koitan syödä sopivasti, myös herkkuja. Tuntuu tasapainoiselta tän asian osalta taas.

Voisko se sun syksyn pudottelu olla ollut liian rajua, ja nyt kroppa vaatii ravintoa senkin edestä? En nyt tarkalleen muista mitkä sun kalorit oli, mutta muistelen että kovin matalat ne oli, ja kuulosti jopa vähän hurjalta itselleni. Voiskohan ihan maltillinen 200-300 kcal vaje toimia paremmin, siihen mahtuu myös paremmin herkkuja vaikka ihan päivittäinkin, ja noin muutenkin voisi olla parempi olo? ❤️

Itsellä paino pysynyt melko lailla samoissa nyt pitkään, 67-68 välillä. Vatsataudin jälkeen oli tasan 66 kg kun ei mikään pysynyt sisällä, mutta sitten kun siitä toivuin niin maistuikin ruoka ihan eri tavalla kuin aikoihin, ja söin tasan niin paljon kuin teki mieli. Nyt tilanne taas rauhoittunut, eikä tunnu siltä että pitäisi enää vetää kaksin käsin. Treenaan kolmesti viikossa salilla ja laskematta kaloreita koitan syödä sopivasti, myös herkkuja. Tuntuu tasapainoiselta tän asian osalta taas.

Voihan se olla. Tai sit vaan puhdasta laiskuutta 😂 Veikkaan jälkimmäistä. Silloin kalorit oli keskimäärin 1500-1600kcal mikä on mulle ihan ok laihduttaessa, toki silloin kävelin aika paljon ja painoa tippuikin reilusti. Lisäksi oon umpisurkea pitämään ateriarytmiä, jonka vuoksi herkkuhimot nousee. Tässä pitää petrata.

Olen kyllä ajatellut, että kun palaan jatkamaan, niin otan saman pohjan kuin syksyllä, mutta nostan vähän kaloreita ja vähennän vähän askelia, jos päästään niillä sinne puolen kilon viikkotahtiin. Eli esim 1700kcal ja 10 000 askelta päivässä (silloin oli se 1500kcal ja 13 000 askelta)

Voihan se olla. Tai sit vaan puhdasta laiskuutta 😂 Veikkaan jälkimmäistä. Silloin kalorit oli keskimäärin 1500-1600kcal mikä on mulle ihan ok laihduttaessa, toki silloin kävelin aika paljon ja painoa tippuikin reilusti. Lisäksi oon umpisurkea pitämään ateriarytmiä, jonka vuoksi herkkuhimot nousee. Tässä pitää petrata.

Olen kyllä ajatellut, että kun palaan jatkamaan, niin otan saman pohjan kuin syksyllä, mutta nostan vähän kaloreita ja vähennän vähän askelia, jos päästään niillä sinne puolen kilon viikkotahtiin. Eli esim 1700kcal ja 10 000 askelta päivässä (silloin oli se 1500kcal ja 13 000 askelta)
En usko että mitään laiskuutta on tässä. Varmasti jostain syystä keho nyt tarvitsee sitä ruokaa, ja sen takia tekee niitä herkkuja mieli. Toki omatkin valinnat ja toiminta on omassa roolissaan, mutta uskon että mieliteoilla on yleensä myös jokin syy 🙂

Tuo suunnitelma kuulostaa hyvältä! 1700-1800 kcal (tai jopa lähemmäs 2000) toimi itsellä parhaiten ja sain sillä samoja tuloksia, kuin 1600 kalorilla. 1600 oli jo itselle aika lailla se minimi millä jotenkin jaksoi. Sen alemmas en olisi uskaltanut lähteä pidemmäksi aikaa.

Ja välillä söin tietoiseti ihan yli 2000 kcal myös kompensoimatta sitä myöhemmin mitenkään. Uskon että sekin auttoi osaltaan siihen, ettei mitään ylenpalttisia herkkuhimoja tullut.

En usko että mitään laiskuutta on tässä. Varmasti jostain syystä keho nyt tarvitsee sitä ruokaa, ja sen takia tekee niitä herkkuja mieli. Toki omatkin valinnat ja toiminta on omassa roolissaan, mutta uskon että mieliteoilla on yleensä myös jokin syy 🙂

Tuo suunnitelma kuulostaa hyvältä! 1700-1800 kcal (tai jopa lähemmäs 2000) toimi itsellä parhaiten ja sain sillä samoja tuloksia, kuin 1600 kalorilla. 1600 oli jo itselle aika lailla se minimi millä jotenkin jaksoi. Sen alemmas en olisi uskaltanut lähteä pidemmäksi aikaa.

Ja välillä söin tietoiseti ihan yli 2000 kcal myös kompensoimatta sitä myöhemmin mitenkään. Uskon että sekin auttoi osaltaan siihen, ettei mitään ylenpalttisia herkkuhimoja tullut.

2000kcal kuulostaa tosi paljolta laihdutukseen itselle, oon lyhyt (160cm) ja teen istumatyötä 😅 toki sit laihduttaessa yritän kerryttää askelia ja käyn salilla, mut sielläkin vaan kahdesti viikossa vajaan tunnin treeni

2000kcal kuulostaa tosi paljolta laihdutukseen itselle, oon lyhyt (160cm) ja teen istumatyötä 😅 toki sit laihduttaessa yritän kerryttää askelia ja käyn salilla, mut sielläkin vaan kahdesti viikossa vajaan tunnin treeni
Joo, ehkä jos ihan aktiivisesti haluaa pudottaa painoa ja sillä lailla että se myös motivoi (eli tulosta tulee selvästi), 2000 voi olla aavistuksen liikaa. Ite oon keskimittanen 168cm ja teen myös istumatyötä. Liikuntana lähinnä kävelyä (mutta harvemmin tulee yli 10k askelta päivässä) ja se salitreeni 3 x vko. Silti tolla 2000 kalorilla kyllä paino laskee, toki selvästi hitaammin kuin 1700 kcal keskimäärin, mutta laskee silti. Nyt kun en laske kaloreita mutta välillä tehnyt jotain välitsekkauksia, se tuntuu olevan jossain 2200-2300 kcal paikkeilla, ja sillä määrällä mulla pysyy paino aika lailla paikallaan pieni heilahteluja lukuunottamatta tietty.

Mä taas kävin keskiviikkona tissiliivikaupoilla. Alkoi vanhat urheiluliivit olee jo niin kulahtaneet ettei kovemmassa hyppelyssä enää tuntuneet hyviltä. Samalla löysin alesta hyvin istuvat trikoot. Oon nyt tiputtanut kaloreita aika rajusti. Tarkoitus tehdä tämmönen kokeilu niukkaenergisellä, että buustaisko painoa laskuun vai jumahtaako vielä enemmän. Tänään tullut kaloreita n. 1300.

Mulla on muutaman viime päivän ollut älytön nälkä. En oo saanu kaloreita alle 2500 etten olisi ollut aterioiden välillä nälkäkuoleman partaalla. Toki yhtenä päivänä tuli syötyä pari pullaa mikä selittää kaloreita, mutta muuten syön aika kaloriharvaa (onko se edes sana) ruokaa. Paino junnaa siinä 86+ lukemissa mutta toisaalta tuntuu kevyemmältä ja mies kommentoi että näytän pienentyneen. Ehkä noi salitreenit ja imetys vaikuttaa.. kävin tänään fysioterapeuttisessa jälkitarkastuksessa ja näytti vihreää valoa kaikenlaisille voimaliikkeille kunhan aloitan tarpeeksi kevyistä painoista ja pidän coren kasassa. Kehui myös että vatsalihakset hyvin palautuneet, jumppa ei oo menny ihan harakoille 😊👌🏽 tosi hyvät ohjeistukset antoi kuntouttavista liikkeistä vaikka sanoi että ihan oikeita juttuja olen jo tehnyt.

Mulla on menny ihan herkutteluksi. Se alko yhellä päivällä, kun tuli kaveri lapsineen käymään ja leivottiin taaperon kanssa suklaakeksejä. No sitten päätin kokeilla samaa reseptiä vähän muokattuna seuraavana päivänä. Sit se jäikin päälle ja kolmantena vetelin muffinsseja ja saunalonkeroa. Ja eilen mies innostui leipomaan ihan taivaallisen hyviä korvapuusteja, joten kalorit ollu jotain tyyliin 3500-4500 neljänä viimesenä päivänä. :Weary Cat Face: :tears:

No kaikkea sitä tässä elämässä sattuukin, myös laihdutusprojektin aikana. Nyt takas ruotuun! Se ärsyttää, kun selkä edelleen p*skana ni en pysty treenaamaan. Vähän pystyn kävelemään nyt onneksi, kun sekin oli pois laskuista vähän aikaa sitten. Mutta siis perusaineenvaihdunnalla suunnilleen mennään kun vaan joutuu sohvalla jumittamaan niin se ei kovin paljoa ole.

Muokattu viimeksi:
Jaaha. Kävin vaa’alla. +7kg joulua edeltävästä lukemasta, eli 78,2kg. Vituttaa aikas paljon mutta itsepähän olen soppani keittänyt. Edelleen omassa elämässä aika monet asiat persiillään, mut jos nyt sit vaikka koittais vaikuttaa tähän yhteen asiaan täysillä ja etsiä voimaa siitä. Asetin nyt ”tavoitteeksi” päivässä seuraavat keskiarvot (lasketaan siis keskiarvo joka viikosta): 10 000 askelta, 1700kcal ja 100g proteiinia. Kahdesti viikossa salilla.

Jaaha. Kävin vaa’alla. +7kg joulua edeltävästä lukemasta, eli 78,2kg. Vituttaa aikas paljon mutta itsepähän olen soppani keittänyt. Edelleen omassa elämässä aika monet asiat persiillään, mut jos nyt sit vaikka koittais vaikuttaa tähän yhteen asiaan täysillä ja etsiä voimaa siitä. Asetin nyt ”tavoitteeksi” päivässä seuraavat keskiarvot (lasketaan siis keskiarvo joka viikosta): 10 000 askelta, 1700kcal ja 100g proteiinia. Kahdesti viikossa salilla.
Voi ei @Olive, varmasti harmittaa! Siulla oli niin hyvä draivi päällä syksyllä! Mutta varmasti tuosta painosta iso osa on ihan nestettä mikä häviää, kun syöt taas puhtaammin ja liikut enemmän. 👍 Toivottavasti löydät puhtia taas ja muutkin asiat pikkuhiljaa lutviintuisivat. ❤️🤗

Voi ei @Olive, varmasti harmittaa! Siulla oli niin hyvä draivi päällä syksyllä! Mutta varmasti tuosta painosta iso osa on ihan nestettä mikä häviää, kun syöt taas puhtaammin ja liikut enemmän. 👍 Toivottavasti löydät puhtia taas ja muutkin asiat pikkuhiljaa lutviintuisivat. ❤️🤗

Joo varmasti on paljonkin nestettä, ja näköjään menkkoihinkin enää viikon verran -> mulla saattaa nousta paino ennen menkkoja jo viikkoa ennen 1-2kg. Joten voi hyvin olla myös osa tästä ihan menkkaturvotusta.

Kyllä siihen draiviin pääsee sit kun alkaa taas näkemään miten paino alkaa tippumaan.

Viikonlopun syömiset näkyy täälläkin. Oli ehkä vähän suolaisemman puoleista. 🙈Paino +1,4 kg. Viimesin alin ennen viikonloppua oli 70,3 kg.

Oon pohtinut tota lopullista painoa ja päätynyt siihen että 65-68 kg on mulle hyvä. Muistoissa se oli semmonen kiva helppo paino, jossa oli hyvä olla. Vaatekoko M on mulle just hyvä, enkä housujen osalta edes pienempiä voisi ostaa (ehkä luurankona), koska mulla on melko leveä lantio. Eli menin jo hankkimaan itselleni uudet housut kun en tästä enää hirveästi kutistu. Vaikka monet vanhat jo mahtuukin niin ne ei oikein enää tunnu hyviltä tai sovi omaan nykyiseen tyyliin. Aika kitsaasti ostelen siis vaatteita.😆 Ja nää uudet on niin kivat. 😍Vielä haaveissa täydelliset farkut. Nyt ostin mustat arkeen ja siistimpään tilaisuuteen sopivat housut.

Mutta jos unohdan ton viikonlopun tuoman suolapöhön, koska sitähän se on, niin oon jo tiputtanut 10,1 kg ja oon jo tosi tyytyväinen.🤩 Ihaninta on kyllä että sain mun kasvot takas. Mutta annan kyllä osan kunniasta imetykselle. Sen verran helppoa on ollut vaikka oon toki saanut myös hyvin pidettyä pääni syömisten kanssa🙈

Mulla meni viime viikko suht hyvin. Kaloreista keskiarvo 1800 kcal luokkaa. Eilinen oli ainut runsaamman syömisen päivä, koska omenapaistosta oli tarjolla 😍 Paino pyöri viime viikon siinä 80-82 välikössä, sunnuntaiaamuna 80,6. Viime viikon yöt oli aika kuraisia, milloin kenenkäkin takia. Tänä aamuna sain kuitenkin herätä yhdeksän tunnin unilta (nukahdin illalla noin 21.30 eli aikaisin, kun olin niin poikki edellisen yön neljästä ja puolesta unitunnista 😵). Sykkeet oli kyllä ollut yöllä korkeat, varmaan koska tuhdimpi syöminen ja huonot unet takana.

Eilen illalla siinä 20.30 lasten nukahdettua, oli kyllä täpärällä ettei mennyt herkkukaappien tyhjentämiseksi (avattu churrojäätelö pakkasessa huusi mua puoleensa kaiken sokerinsa voimin 😆). Kaiken tuumailun jälkeen patistin itseni nukkumaan, koska tunnusteltuani oloa totesin väsymyksen olevan herkkunälän taustalla.

Oman kehonkuvan kanssa on ailahtelevaa 😅 välillä osaan tykätä nykyisestä ulkonäöstä, välillä itse näkee pelkkää virhettä. Myös ristiriita vaatekoon ja kilojen välillä: tuntuu, että oon huijari ja onnistunut vaan löytämään jotain venyneitä vaatteita kirpparilta, koska eihän mulle mitenkään voi mahtua 38-koko 😅 Mielenkiintoista, kauanko tämä ajatusmallin ja kehonkuvan muutos kestää 🤔

Huhhuh mitä sokerihimoa ollut tämä päivä. Oon yrittänyt syödä säännöllisesti, mutta välipala jäi uupumaan (ja lounas meni myöhään). Tekee mieli kaikkea hyvää, yhden jätskipuikon sit söin. Kalorit kirjattu ylös loppupäivää varten, kaupassa pitäis kans käydä kunhan oon hakenut lapsen tarhasta. Kai tämä tästä helpottaa 😅

Takaisin