Painonnousu

Kävin äsken neuvolassa ja edellisestä neuvolasta painoa oli tullu 1kg lisää. Mulle ei ekalla kolmanneksella maistunu mikään makee, mut nyt sit taas maistuis mikä makee herkku vaan :D Hassua kun mieltymykset heittelee näin. Mä en oo huomannu et muualle kun mahaan olis tullu ylimäärästä, tosin mitkään omat housut ei mahdu enää jalkaan että ehkä sitä on sit vaan tullu tasasesti kaikkialle takapuoleen, lantioon ja mahaan :D
 
Täällä ei ole kertynyt kuin tohon masuun. Muualta on yhtä hoikkaa kun tähänkin asti :) Kaverit naureskeleekin että takaa päin ei näe että odotan mutta sivusta ja edestä kun on iso masu emoticon

Mullekkin on nyt alannu maistumaan enemmän makea tekee mieli leipoa,mutta makean himon saan nopeasti taltutettua palalla suklaata tms. 

ensi kuun alussa se selviää, luultavasti kumpi masussa asustaa,taitanee olla poika emoticon
 
Mulla on kyllä kertynyt ihan joka puolelle, tosin vielä mahtuu omat farkut ja farkkuhameet päälle sillä ponnarisysteemillä. Eli ei ihan hirveesti oo esim. jalkoihin ja peppuun kertynyt - VIELÄ. :D
 


  En ole muttanut syömistäni mitenkään, eli syönyt terveellisesti...Tästä huolimatta tämä huiman pitkä 157cm pitkä kroppa nappasi alussa nesteitä 10 kg, voin kertoa että tuntui myös alaselässä.

Nyt sitten painon nousu tasoittunut tuohon n.250g viikko...luojan kiitos! Muuten ei ois tää mamma kohta enään kävellyt :D

Katsotaan nyt paljon sitä painoa lopuksi kerkeää kertymään.....
 
Minulla painonnousu tasoittunut hienosti ja alusta tullut lisää vaan 3 kg. Alkutilanne oli tosiaan painoindeksi 28 eli maltillinen painonnousu on hyvä juttu. Katsotaan miten jatkuu kun ilmeisesti 10 seuraavaa viikkoa on ne, joiden aikana painoa tulee eniten lisää. Nyt mennään viikoilla 20 tasan ja jännitetään huomista rakenneultraa.
 
Hipsuli82: Kuulostaa niin tutulta! Mulla tullu lisää kans n3 kg. Painoindeksi 27-28 ennen raskautta ja nyt mennään rv20 ja huomenna mullakin rakenneultra :D
 
täällä ollaan menossa viikoilla 28+1 ja painoo on kertyny lisää 15killoo.
Viikko sit sano kyllä neuvolatäti että hyvin on noussu ettei ole liikaakaan siis tullut.
Saa nähä että minkä kokonen sitä on viimesillään :)
 
täällä ollaa 28+2 ja painoa tullut 10kg aloituspainoon.esikoisesta nousi paino 25 kg mutta synnytyksen jälkeen kyllä tippui jopa 3kg päivässäkin, puolessa vuodessa olin samassa painossa kuin ennen raskautta.
 
itselläni on tullut painoa n. 5-6kiloa koko raskauden aikana. Ja viikkoja on 29+1. Mulla kyllä alkuraskaudesta tippuikin paino vajaa nelisen kiloa oksentamisen ja vatsataudin takia.. Ennen raskautta BMI oli n. 21
 
Täällä on 29+1 paino edelleen muutaman sata grammaa vähemmän kuin raskauden alkaessa (laski alussa vajaat 5kg). Ylipainoa oli raskauden alkaessa kymmenisen kiloa. Tuoreimmassa ultrassa vauva paino oli keskikäyrällä, päänympärys yläkäyrällä ja vartalonmitta alakäyrällä eli "hoikka vauva", mutta ultrassa oli muitakin pulmia niin en sitten älynnyt kysyä mitä se tarkoittaa ja että pitäisikös mun syödä enemmän että vauva saisi tarvitsemansa... alussa kätilö kyllä kehui painon säilymistä, lopussa lääkäri kävi kulmat kurtussa vielä tarkistamassa että "mikäs se painonkehitys olikaan" mutta ei kommentoinut sitä. Mut syön kuitenkin nälän mukaan yleensä 4-5 perusterveellistä ateriaa päivässä enkä herkkujakaan itseltäni kiellä, niin kai tällä menolla saa jatkaa... ja ihan varmasti se painokin lähtee kohta nousuun, kasvaa tuo maha sen verran komeaa tahtia :)
 
Mulla ekasssa raskaudessa ei noussut paino grammaakaa lopussa oli jopa lähes viisi kiloa vähemmän. Joo, enkä laihduttanut vaan söin säännöllisesti kunnon ruokaa. Tässä tokassa paino on kysynyt lähes samassa, muutama sata grammaa vähemmän tällä hetkellä. Ylipainoa on ja rd todettu myös tässä raskaudessa, joten säännöllinen syöminen on välttämätöntä.
Olen sen verran iälläni, etten turhia kiloja meinaa enää rehata mukanani, joten pyrin pitämään kiinni terveellisestä syömisestä ja säännöllisyydestä,piste. On muuten huomattavasti helpompi olla kun ei tartte ähistä turhan painon takia vauva riittäköön estämään agrobaattiset asennot.
 
Hui kauhia ku musta tuntuu, että teillä kaikilla on noussu paino niin vähän!
Itellä on tullu jo nyt 10kg lisää ja laskettuun vielä reilu yhdeksän viikkoa jäljellä niin tiedä kuin paljon paino vielä pääsee nousemaan. Painoin siis raskauden alussa 58kg ja nyt 68kg. No toivottavasti saisin synnytyksen jälkeen kiloja nopeasti pois.. Toivossa on hyvä elää.. emoticon
 
Kare : Mun paino on noussut 13.5 kiloa ettei syytä huoleen, kyllä me saadaan nämä kilot nopeasti karisemaan kun saadaan rakkaus maailmaan emoticon
 
Mulla on noussut 7kg, ja alku-BMI joku 25-26, eli ihan maltillista, nyt tosin siihen malliin noussut että saa nähä mihin stoppaa. :-)

Mutta turha huolia siitä tosiaan, mun tutulla nousi 24kg !  Ja synnytyksen jälkeen sitten putosikin aika vauhdilla. Toisella kamullani taas nousi vain 9kg, mutta raskauden jälkeen hän lihoi 10kg...Erikoista ja yksilöllistä. emoticon  Useinhan myös imetys saattaa hoikentaa, joitain oikein kovastikin.
 
Kare mä painoin myös ennen raskautta 58 kg ja nyt 73 kg eli tänne on tullut 15 kiloa. Esikoisesta tuli koko aikana tän verran eli toivottavasti ei ihan kauheesti enää nousis... Toisaalta, mä saavutin mun normipainon esikoisen jälkeen puolessa vuodessa ilman sen suurempia ponnisteluja että mä uskon et nää lähtee myös. :)
 
Painon nousu onkin jännää..varsinkin mulla, kun olin jo ennen raskautta leivästi ylipainoinen...nyt tuntuu, että en haluis enää yhtään kiloa enempää! Mutta lohduttavaa on tietenkin se, että se miksi paino nousee :) kyllä se on sen arvoista todellakin! Toivon kovasti, että pääsen näistä ylimääräisistä ja yliylimääräisistä kiloista helposti eroon vauvan synnyttyä- ja sitten tietysti jos ja kun se imetys käynnistyy :) Mulla kummittelee nyt tuo rd---mittailen sokereita säännölisen-epäsäännöllisesti---aina  kun muistan. Joitakin poikkeama on ollut, joten taitaa vaikuttaa siltä, että seuraavalla kerralla neuvola ohjeistaa asiassa eteenpäin :( hyvä tietysti, että pitävät huolen, ja jospa tuo rd säikyttäisi pois seuraavat tulevat kilot? saas nähdä. Tsemppiä kaikille! :)
 
Kare, mulla on paino noussu raskauden aikana noin 10,5 kg. Viime tiistain neuvolassa neuvolatäti merkkasi, että painoa noussu noin puol kiloa viikossa (hurjaa).. Sanoi kuitenkin, että ihan hyvä vain mun kokoiselle. Nyt menossa siis rv 33. Mulle on tavoitteeksi merkattu 12-14 kilon painon nousu, että saa nähdä ylittyykö.. vois luulla, että ainakin tuohon 14kg yllän hyvinkin tällä vauhdilla.
 
Hehee, tää mun ainainen murheenkryyni..
Jos teillä painonnousu huolestuttaa niin ei hätää, nimittäin mulle on tullut jo arviolta 20kg! En tiedä tarkkaa alkupainoani, mutta normaalisti painan 60-64 kg (riippuu vähän miten paljon liikun/harrastan, paino yleensä nousee liikunnan myötä, mulle tulee tosi helposti lihasmassaa), neuvolan ekalla käynnillä oli painoa 69kg. Ja olin tosiaan lihonut/kerännyt nestettä jos tosi paljon siinä parissa kuukaudessa mitä olin raskaana ehtinyt olla, painonnousu (tai tarkemmin läski mahassa ja takapuolessa) olikin ensimmäisiä merkkejä raskaudesta. Nyt viime käynnillä paino oli 82 kg. Voi luoja, miten se kirpaisee! En kestä katsoa tuota lukemaa, en olisi ikinä voinut kuvitella painavani noin paljoa. Varsinkin kun en mässää tolkuttomasti vaan syön kuten ennenkin (eli melko terveellisesti), herkuttelen niin kuin ennenkin ja liikun päivittäin koiran kanssa ainakin 2h päivässä. Mutta en stressaa, elän sen verran liikunnallista ja terveellistä elämää, että synnytyksen jälkeen kilot varmasti karisevat vauhdilla. Ja tosiaan, kun puhutaan että painoa tulee se 20-30kg niin lähes poikkeuksetta siitä helposti 10-15kg voi olla nesteitä. Toiset kerää enemmän kuin toiset.

Tajusin vasta tuossa jokunen aika sitten, että neuvolassahan ne eivät tiedä että mulle on tullut painoa jo lähemmäs 20kg. Kun alkupaino papereissa on sen 69. Eli mitä siitä sitten tulee, 13kg? Ihan hyvä vaan, mä kun itse tiedän että hyvin vähän voin painnousulle mitään tehdä. Esim. yhdessä vaiheessa en pahoinvoinnin takia syönyt viikkoihin kunnolla ja siinä ajassa painoa oli silti tullut lisää kilo viikossa...Jos tää vauva ei ole tyttö, niin mitkään vanhan kansan viisaudet ja uskomukset ei kyllä pidä paikkaansa! :D
 
Ja aiemmassa viestissäni sanoin väärin, eli frendinin paino nousi 34kg, eikä 24. Ja silti siis tippui vauhdilla. Ei noista kande stressaa... mulle maistuu liian hyvin melkein kaikki, myös se epäterveellinen. emoticon
 
Näköjään todella yksilöllistä tuo painon nousu.

Täällä odotellaan 32 + risat viikoilla ja painoa tullut ihan alkuun verraten n. 7 kg. mutta esim. viime kerralla neuvolassa ei ollut kuukauteen tullut painoa lisää kuin 300g. Seuraava neuvola onkin vasta kesäkuunpuolella vaikka näin pitkällä mennään että saa nähä paljonko siihen mennessä kerennyt kertyä. Toisaalta kiva kun tule liikoja kiloja, kesän edetessä kun kuitenkin varmasti alkaa turvotella =/
 
Takaisin
Top