Painonnousu

annel

Vauhtiin päässyt keskustelija
Aloitan tämän aiheen, joka kiinnostanee monia naisia oli TILAnne mikä tahansa... Kuinka paljon painonne on noussut tai laskenut ensimmäisestä punnituksesta raskauden aikana?
 
Ja vastaanpa itse tähän ekaksi. Mulla paino on laskenut -600g raskauden alusta. Ja tämä ainoastaan vain sen vuoksi kun olen alkanut syömään säännöllisesti välttäen turhia hiilareita myös. Syömisen "syynähän" minulla on se todettu himputin rd emoticon ! Onneksi rd ja turha painonnousu pysyy sen avulla kurissa. emoticon
 
Mulla viime neuvolassa oli paino noussut 3,5 kiloa mutta siitä on jo moooooooooooooooonta viikkoa aikaa. Jotenka kävin just vaa'alla ja ton kotivaa'van mukaan olis nyt tullu 5 kiloa. Vähän kauhistuttaa, viime raskaudessa tähän mennessä ei ollut paino noussut vielä yhtään... Ja silti tuli se noin 15-16 kiloa... Noh, ne saa sitten kyllä poiskin. Edellisestä meni puoli vuotta ja olin ennen tätä raskautta jopa 2 kiloa hoikempi kun ennen ekaa raskautta. :)
 
Itsellä paino laskenu 3 kiloa viime neuvolassa. Nyt pitäisikin saada neuvolan tätin mukaan nostatettua hiukan painoa ennen seuraavaa käyntiä joka on tämän kuun 3 viikolla, jännittää kuinka käy. Syön kuitenkin säännöllisesti, terveellisesti ja monipuolisesti ja silti vaan paino laskee :(
 
Itsellä tullut tässä raskaudessa painoa lisää n.1kg :)
Viikkoja nyt siis reilu 19+ ..
Itte oon aika tyytyväinen, edellisessä raskaudessa en tosiaankaan mahtunut tässä vaiheessa omiin vaatteisiini enään (housuja siis tarkoitan)..
Lisäks mulla kyllä on tosi paljon turvotusta, et mahtaisko sekin olla syynä painon nousuun, kun itsestä tuntuu näin muuten että olisin hoikistunut hieman. Tiiä sitten, kuvittelen ehkä :D
 
Mulla on paino laskenu ekan ja tokan neuvolakäynnin välillä 2,5 kg. Saas nähdä kuinka käy, kun meen ens tiistaina taas neuvolaan. Voi olla, et tulee jo noottia, jos paino ei oo yhtään noussu...
 
Täällä on paino noussut 2 kiloa alusta. Hyvä niin kun lähtöpainoindeksi oli jo 28, mikä oli itselle aikamoinen järkytys ekassa neuvolassa. Painoa en ole aikaisemmin tarkkaillut vaan luottanut peiliin enemmän. Tarkkaa lähtöpainoa en siis tiedä kun tuo lähtötilanne on mitattu ekassa neuvolassa eli viikoilla 8. Toivotaan ettei painoa tule kamalasti lisää. Lähinnä pelkään tuota RD:tä kun sitä on suvussa esiintynyt. Neuvolan mukaan 15+5 ja + 2 kg on normaalitahti ja normaalitahdissa yritetään pysyäkin. Alkuun tuli enemmän painoa, joka sitten lähti kun oahin alkuturvotus lähti pois.
 
On se hauska miten jokaisen elimistö reagoi eritavalla. [:
JOtkut laihtunut ja joillekkin tulee heti painoa...
Mulla oli maanantaina neuvola ja painoa oli tullut viikkoa kohti 235g... kuulemma oli ok 8')
 
Monilla varmasti alun pahoinvointi tiputtaa painoa.

Omaa lähtötilannetta en tarkasti tiedä kun meillä ei ole puntaria, mutta ekan neuvolan ja viimesimmän neuvolan välillä oli tullut painoa lisää n. 1kg. Tuo teki 150g viikossa, mikä kuulemma on ihan hyvä. Ens viikolla on taas neuvola, joten varmaan paino on noussu viime kerrasta.
 
Täällä painoa nyt tullut luokkaa 4 kiloa lisää. Kai se ihan ok on, kun jo viikko 19 lähti käyntiin. emoticon
 
Ekasta neuvolasta (8+5) viimeisimpään (17+0) oli tullut painoa 3,6 kg. Raskauden alusta on varmaan tullut yhteensä n. 6 kg, koska painonnousu alkoi heti, peilistä todettuna...:) Eipä se mitään, neuvolassa sanoivat että se on yksilöllistä eikä pidä ottaa liikaa paineita siitä, miten "normaalisti" asiat menevät. Toisille ylimääräistä rasvaa kertyy heti, toisille vasta loppuvaiheessa. Kumma kyllä, olen oikein tyytyväinen siihen miltä nyt näytän.
 
Raskauden alusta painoni on laskenut -3,5kg. Olen nyt viikolla 18. Mulla oli kanssa edellisessä raskaudessa RD, nyt oli arvot onneksi hyvät.
 
Mulla ei oikeastaan ollut sitä ekaa normaalia neuvolaa, mutta raskauden alkuun verrattuna nyt 16. viikolla tilanne on -4,8kg. Ylipainoa raskauden alkaessa oli noin kymppi, ja tavoitteena olisi että noin 6kg:n painonnousu (eli nykytilanteeseen lisää 10-11kg) piisaisi...
 
mun tekee koko ajan nykyään mieli makeaa ! Karkit yms. Joten pelkään, että paino noussu hirveesti... Pitäis lopettaa ettei vauvasta tuu isoa eikä paino liikoja nousisi ns. turhan takia. :D
Mutta minkäs teet, kun makeaa on vaan pakko saada :D Viime raskaudessa ei ollut mitään tällästä... Suolasta enemmänkin söin esikoista varttuessa.
 
Mun on kans tehny tosi paljon mieli makeeta viime päivinä! En normalisti syö IKINÄ pullia ym. mut nyt tuntuu, että kaikki makea maistuis ja ihan koko ajan. :D Oon kyllä yrittäny pitää itteni kurissa, kun tosiaan nyt jo tota painoa tullut noin paljon... Viime raskaudessa ei makea maistunut niinkään, vaan oli sama homma Jenni90 että suolainen maistui. Jännä, miten voikin olla näin erilaiset raskaudet. :)
 
Mä en syö mielestäni yhtään "normaalia" (syön joka päivä vähän jotain makeaa eikä ole sen vuoksi koskaan ollut paino-ongelmia) enempää makeeta tai suolaista, mutta senkus vaan leviän joka suuntaan. Tissit on niin isot, että alkaa jo selkää pakottamaan. Samoin mulla on aina ollu sellanen pieni ja siro takapuoli, mutta sekin on muuttunut melkoiseksi peräsimeksi. Enkä oikeasti liioittele, muutos on tosi iso entiseen verrattuna! Voi luoja, kai tässä täytyy heittää hyvästit vanhoille vaatteille - iäksi.
 emoticon

(Ja sitten taas toisaalta ei ahdista tää ollenkaan vaan päinvastoin. Tuntuu kivalta, että on ekaa kertaa elämässä kunnon lantio ja takapuoli. :)
 
saigon; eikö ole sanonta, kun odottaa tyttöä niin  "leviää ns. joka suuntaan" En tiedä, pitääkö paikkaansa, oon vaan kuullu joskus :D Ja älä ressaa! Raskauden aikana jokaisen naisen lantio levenee; synnytystä varten,  palautuu kyllä kun vauva on maailmaan tullu, töitä se vaatii; mutta niin vaatii mahan pois saaminenkin :D
 
Jenni90: Joo, niin se taitaa olla! :D Jos toi pitäisi paikkaansa niin epäilemättä ois tyttö tulossa. Ja en mä mitään stressaa, eikä haittaa vaikken koskaan palaudu entisiin mittoihin. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita. :)
Hauskaa vaan seurata, miten tää kroppa oikein toimii. Näkyy ottavan tulevan tehtävänsä aika vakavasti. :D
 
Takaisin
Top