painonnousu

Minäkin tulen mukaan[:)]!

Kokemuksesta voin kertoa että kunto kyllä kohoaa vaunulenkeillä ja loppuraskauden aikana muutenkin, koska hengästyy helpommin, kun maha painaa. Pitää siis tehdä tavallista enemmän töitä ihan perus kävelystä lähtien. Ja kun maha on poissa, oli minulla ainakin todella kevyt ja energinen olo. (Mitä nyt maitoa pursuavat rinnat haittasivat hieman menoa[:D].) Minua harmittaa jo valmiiksi, kun en pääse pitkistä vaunulenkeistä nauttimaan... ainakaan päivittäin, esikoinen pitää siitä huolen. Ei suostu rattaissa istumaan kovin pitkiä aikoja ja kuitenkin vielä niin pieni ettei kävelläkään jaksa samaan tahtiin. No, täytyy mummoja käyttää hyväksi, että katsovat isomman perään niin edes joskus pääsen kevätaurinkoon vaunulenkille.

Tuosta painon pudotuksesta... vaikka kunto koheni, niin paino ei meinannut itsellä tippua. Minulla meni vuoden päivät ennen kuin mahduin vanhoihin vaatteisiin ja silloinkaan paino ei ollut vielä lähtöpainossa. Viitisen kiloa jäi ns. ylimääräistä. Toisilla imetys toimii tehokkaasti painon pudottajana, mutta minulla se ei ainakaan auttanut. Ei saa siis lannistua, jos paino ei heti ala tippumaan.

Kävin tänään vaa'alla olin ihan että WHAT o_0...ei oo paino noussu edellisestä neuvolakäynnistä ollenkaan...No, ehkä vaavi osaa käyttää mun läskivarastoja [:D]

Minäkin mukana!! [:)]

Alkaa pelottaa vaa'an lukemat jo pikkuhiljaa, painoa tullu n. 7kg nyt, mutta kun on tuota jo ennestäänkin... [8|] Ihan hirveeltä tuntuu, että ihan varmana satanen vielä paukkuu! [:@]

Ei lannistuta ja tsempataan vaikka tulisi takapakkia ja väsyttäisi ja aina ei onnistuisi!! Jokainen saa asettaa (tai olla asettamatta) itselleen sopivan tavoitteen, sellaisen, joka on terveellinen ja saavutettavissa järkevästi.

Mitään laihdutuskuuriahan ei saa aloittaa, muistetaanhan sekin, rakkaat naiset! Imetyksen aikana kaloritarve on huikea verrattuna normaalitilaan, eli pitää muistaa huolehtia riittävästä ravinnon saannista. Se ravinto sitten voi olla terveellistä, eikös niin? [;)]

Ja Jenni on oikeassa siinä, että raitis ilma tekee joka tapauksessa todella hyvää, vaikka ei hirveetä vauhtia painelisikaan. Omat rajat pitää tuntea ja mennä niiden mukaan.

Itsellä tavoitepaino tullee olemaan jotain 50-53 kg, katsotaan, kuinka käy. Pikkuhiljaa ja terveellisesti eteenpäin kunhan synnytyksestä on toivuttu ja arki rullaa. Mutta kuten jo aiemmin (itsellenikin) sanoin, terveellisemmät ruokailu- ja liikuntatottumukset voi aloittaa jo nyt. [:D] Kunhan pidetään huoli siitä, että ei rasituta liikaa. Raskaus on nimensä mukaista, masu tällä hetkellä venyy, paukkuu ja kasvaa, annetaan sen niin tehdä ja mennään vauvan ehdoilla.

Nyt etenkin, kun narahdin sokruista (vaikkakin vain yhdessä kohdassa), niin on tarkistettava nuo päivittäiset syömiset ja pidettävä liikuntaa yllä. Minun kohdallani se tarkoittaa tällä hetkellä rauhallista kävelyä koiran kanssa.

Kyllä tää sivusto on sellainen tsemppi että! Eilen tartuin heti härkää sarvista, ja poljin hitaasti, mutta varmasti 45 min. kuntopyörällä[:)] Ja venyttelinkin joku 15 min. illemmalla - WTF! Koko ikäni oon urheillut, mutta näihin vuosiin mahtuu venymättömyyttä, ehkä viisi kertaa elämäni aikana oma-aloitteisesti venytellyt ja treeneissä yrittänyt aina sluipata[;)]

Odotan niin kovasti tota vaunulenkkeilyä - toivottavasti kaikki menee hyvin sitten synnytyksessä ja sen jälkeen, niin pääsee mahdollisimman nopeasti taas kiinni lenkkeilyyn (nyt kun se on mahdotonta näiden "raskausonkelmien" takia).

Mä pistän tavoitteekseni sellainen alle 60kg. Pituutta 167cm. Ja tähän tavoitteeseen haluan päästä heinäkuuhun mennessä, jolloin serkun häät ja minä olen yhtenä morsiusneitona[:)]

Tämä ottaa myös haasteen vastaan ja aikoo saada pudotettua painoa syntymän jälkeen. Terveellisesti pitää yrittää syödä ja kävelyillä käytävä. Olen niin perso herkuille, että ihan pelottaa mitä siitä tulee[8|]
Pituuteni on 162cm ja tavoitteena 55kg (nyt n.64kg). Ei terve mikä haaste... minulla ei ole kovin nopea aineenvaihdunta ja olen saanut aina seurata vähän syömisiäni. Joten peukut pystyyn!!![:D][:D]

Onnea kaikille matkaan![:D]

Minäkin olen mukana [:)] 
Ennen raskautta paino oli n.56kg (160cm olen pitkä) tällä hetkellä vaaka näyttää 61,8 eli pyöreesti 62kg. Eli tähän mennessä (rv24+6) painoa tullut 6kg[:'(] Liikunta jäänyt kyllä tyystin raskauden aikana[&:]

Tavoitteeksi voisin pistää raskauden jälkeen 55kg, katsotaan miten käy[:D] Kovasti olen jo suunnitellut lenkkeilyreittejä tulevalta asuinalueeltamme. Sieltä on n. 4km keskustaan, joten voisi yrittää ainaski sitä väliä ravata sitte keväämmällä [:)]

Jenskula, tiedän tunteen tuosta karkkihimosta imetysaikana[:D]. Varsinkin kirpeitä hedelmäkarkkeja teki mieli, samoin hapokasta juomaa eli limpparia, kun tuntui että koko ajan on jano, eikä se lähde pelkällä vedellä[:D]. Moni kaverini on sanonut ihan samaa... En sit tiiä miten se imetys voi asiaan vaikuttaa, mut näin on!

Minulla putosi paino parhaiten kun olin maidottomalla dieetillä 2kk tytön maitoallergia-epäilyn takia. Söin muuten ihan normaalisti ja vedin kyllä karkkia ja limsaa. Varmaan suurin vaikuttaja painon laskuun oli kun juusto ja jätski jäi pois ruokavaliosta [:D][:D].

Voi kamaluus ei ois pitäny käydä vaa'alla laisinkaan. Tullu tasan kymmenen kiloa lisää. Huoh täs alkaa pikkuhiljaa semmonen pelko olemaan perseessä että miten mä saan raskauskilot pois :D
Mies on kyllä tsempannu mua sillä että sitten joka päivä kunnon lenkit ym. mä taidan juosta varmaan vaunujen kanssa noita kiloja pois. Jos vaikka kesäks ois sitten kunnossa..
Yks päivä tos katselin dieetit vaihtoon ohjelmaa niin siinä näytettiin hollywood-tyyppien kunto-ohjelmaa raskauden jälkee. Ja hurjalla vauhdilla pitää siel päästä eroon raskauskiloista hyvä kun on ehtiny synnytyksestä toipumaan. Kyl siinä siitä varoitettiin ettei pidä aloittaa liian aikaisin kuntotreenejä.. voi olla kuulemma vaarallista.

dreamer88: imettäessähän ei saa "laihduttaa". Imetys vie nimittäin n 500 kcal / päivä extraa. Pitää huolehtia nesteytyksestä (=vettä) myös.

Itse olen tosi häpi!! Kun kävin neuvolassa tiistaina niin oli painnonousu melkein pysähtynyt, kun 5 viikossa oli tullut vaan 700 gr lisää. Nyt on tullut 9,4 kg ekasta neuvolasta. Painokehitys oli kyllä ihan hirveä:
7+5 eka neuvola, paino x
15+6, paino + 2,4 kg (+300 g / v)
22+0, paino + 5,3 kg (+863 g / v)
26+5, paino + 0,7 kg (+148 g / v)

Taidan pitää kiinni tässä suklaattomassa dieetissä [:D] tuntuu pelittävän!

Pitäisköhän sitä itseki nyt vähentää herkkuja ja liikkua enemmän.. Painoa kun nyt (rv26+6) tullut 8-9kg [:'(] Hui kauhee! Ja mä ku alussa pelkäsin, että nouseeko tuo paino ollenkaa[:D]

mmj: Mulla oli jo tuossa n. kk takaperin +10kg, että ei paljoa naurattanut. Olin ihan normaalipainoinen raskauden alussa (170cm, 63kg) ja pienellä kauhulla odotan tulevaa neuvolalääkäriä. Ei sillä, edelleen menee vaatteet päälle (muuten kuin mahan kohdalta), niin en ole ihan kamalan huolissani. Uskon vauva-arjen sitten tiputtavan raskauskilot, mitä synnäriltä jää.

Kaverini, joka sai muksun kk takaperin, sanoi synnärille jäävistä kiloista, että häntä järkytti miten vähän sinne lopulta jäi (10kg:sta n. 5kg). Hän "varoitti" minua liian ruusunpunaisesti suhtautumasta synnärille jääviin kiloihin. Ollaan itsellemme armollisia, kyllä ne siitä sitten tippuu, kunhan ei ihan ylettömästi ahmita ja herkutella odotusaikana :D

Ohitin urheasti tänään kaupan karkkihyllyt!! [:D] Kun kerran pidin karkkipäivän toissapäivänä, ei auta kitinät. Olen suonut itselleni kerran viikossa herkkupäivän ja se saa tälle herkkusuulle riittää. Tiukkaa tekee mutta niin tekee painonnousukin. Yritetään olla stressaamatta, kyllä meistä vielä "itsejämme" tulee!!

Juu, olen itsekin yrittänyt olla stressaamatta sen enempää painonnoususta. Sitte synnytyksen jälkeen pikku hiljaa jos paino tippuis takas lähtökohtiin.
Itsellä kyllä tuo herkuttelu karannut käsistä! Töissä tulee aina ostettua yks suklaapatukka, kotona on tällä hetkellä suklaata ja sipsiä..[8|]

Tänään meinas lähtee karkkipussi mukaan kaupasta.. mutta ukko kielsi ottamasta :/ kai se on pakko kuunnella toista välillä kun on lähteny tuo herkutellu lapasesta vähäsen.
Jospa vaikka jouluun odottelis niin sit voiki syödä vähän makeisia :P

Täälläkin eilen järkytyksekseni huomasin, että painoa tullut se 10kg[:'(]
Eilen aamulla punnitsin kotona ja sitten vielä neuvolassa....sama tulos molemmista.
Lähtöpaino (toukokuussa) 55,5kg ja nyt oli 65,4kg.... ei kiva ei[&o]
MUTTA: Omat koon 36-38 vaatteet menee edelleen päälle kaikkialta muualta, paitsi tietysti mahasta. Joten en vaivu ihan totaalisesti epätoivoon[;)] Ensi keväänä se sitten nähdään kuinka kroppa palautuu entisiin mittoihin[:D]

Menin aivan paniikissa neuvolaan viimeksi,
mutta painoa olikin tullut kohtalaisesti,
eli rv 30+6 mennessä painoa on tullut yhteensä 6,5kg!
Ei mielestäni paha..:) Vaikka oon syöny ku hevonen!
mut Vielä ehtii tulla, eipä nuolasta ennenku tipahtaa..emoticon  :D

Takaisin