painonnousu

Edelleen olen miinuksella painon kanssa! Verrattuna siis kesäkuun lähtöpainoon.

Ei pääse kilot tulemaan kun joutuu niin tarkkaan katsomaan mitä sitä suuhunsa laittaa. Näitä RD:n iloja yhdistettynä kortisoni-kuuriin siis.emoticon (kortisoni nostaa verensokeria, joten aika skarppina saa olla).

Pääasia, että vauva on kasvanut ihan normaalisti. emoticon
 
Mä olen näköjään sitten toinen ääripää... mulle on tullut jo jotain 20kg lisää. En tiedä mihin, koska en mä ihan käsiin ole räjähtänyt :D Eikä kukaan usko, kun sanon painavani 20kg enemmän kuin kesän alussa. Mutta näin siis meillä... onhan tässä vielä pari kk aikaa saada muutama kilo vielä lisää. Syönyt olen ihan normaalisti. Ehkä vähän herkutellut, mutta en todellakaan päivittäin tai kilokaupalla :D Mielenkiinnolla odotan miten paino lähtee tippumaan synnytyksen jälkeen. En kuitenkaan ota stressiä, kun mikä tulee 9kk aikana, ei varmasti ole samantien poissa. Ja imetys kuluttaa paljon, niin on hyvä olla vähän varastossa :)
 
Itselläni on tullut nyt rv 33+2 painoa yhteensä n. 11-12kg..
 
nyt menee 80 kg rikki emoticon  ...
... hahaa...  ja mä oon 163 cm pitkä!
Mut en mäkää nyt niin "armoton" tankki oo vieläkään- n.kuudestakympistä on lähdetty liikkeelle. Mulla on kyllä siis TOSI iso maha (kaikki siitä siis muistaa huomauttaa, eivätkä meinaa uskoa kun sanon että LA "vasta" 3.2. )
Toi tupakanpolton lopettaminen taitaa nostaa jonkun verran, plus sit on turvotusta tullu nyt aikas paljon.
Ei jaksa stressata - viimekski jäi n. 10 kiloo jo sairaalaan !
emoticon
 
Lähtöpaino 59 kg (pituus 167) eli normaalipainoinen

Nyt viikolla 34+3 (päivällä kun heräsin yöunilta kävin vaa´alla) 66,4 kg.

Eli sellainen 7-8 kg tullut..
 
Jenskula: Älä hätäile. Et ole nimittäin ainut. Minä olen 162cm pitkä ja lähtöpaino oli sen 56kg..... nyt on tasan sen 70kgemoticon
Yhteensä tullut siis sen 14kg. Mä olen ollut aina aika tarkka painostani ja nyt tämä painon nousu on ollut aika rankka paikka, mutta alan jo pikkuhiljaa tottua siihen. Kyllähän se kuuluu asiaan ja kyllä se tippuu pois. Vaikka sitten kärsimyksen kautta!!emoticon
Tavoitteena itselläni päästä 55kg. Mielellään sen alleemoticon
 
Mulla meni nyt satanen rikki.
Ikinä painanut näin paljoa, pituutta sen 170cm.
Liikaa painoa oli ennen jo reippaasti,
raskauden aikana tullut 10kiloa lisää.
Kauhee ahistus, kun oli jo valmiiksi niin paljon mitä
pitäis ja haluis tiputtaa...
No, helmikuun jälkeen sitten.
 

Nuu_: täällä kohtalontoveri. Huomenna menee kyllä 100 kg rikki, kun kotivaaka on aina näyttänyt pari kiloa vähemmän kun neuvolan vaaka. Tänään näytti 99 kg:a! APUA! Tullut ekasta neuvolasta lisää 15 kg nyt.

Nyt on viimeisten parin-kolmen viikon aikana tullut 4-5 kg! Suurin osa turvotusta, koska olen aivan sairaan turvoksissa.

 
Mä olen niin tyytyväinen, että tässä raskaudessa ei oo tullu sitä 20kg mikä tuli esikoista oottaessa. Tähän mennessä on lähtöpainosta meinaan vasta jotain 4kg tullu painoo. Laski alussa niin paljon että ei oo mitään hätää. Ja en todellakaan ota mitään stressiä painon pudotuksesta. Sen ehtii kyllä sitte. Ja varmaan osa lähtee jo pelkästään siinä ku juoksee 2 lapsen perässä emoticon
 
Itsellä pituutta huikeat 158 cm ja lähtöpaino taisi olla 58 kg. 70 kg mennyt varmaan nyt rikki, huomenna neuvolalääkäri, viime viikolla puntari näytti 69,8 kg.
Olen ison osan aikuiselämästäni dietteillyt ja yrittänyt vahtia painoa, kurvit tuppaa helposti tulemaan, on sellainen ruumiinrakenne. Pari vuotta sitten painoa oli 49 kg, et jos siihen vertais, niin vois tuntua hurjalta..Olen itselleni luvannut, etten näistä odotetun raskauden kiloista ota stressiä, yritän syödä jotakuinkin terveellisesti ja sallia välillä herkuttelunkin. Kyllä sitä on aikaa pudottaa liiat kilot pois myöhemminkin. Nyt haluan keskittyä ihan muihin asioihin, kuten hyvään mieleen ja lepoon. Otetaan iisisti! emoticon
 
Nyt kun ollaan viime metreillä (osa jo synnyttäneenä) kyselisin kuinka paljo painoa tullut yhteensä raskauden aikana?

Itsellä nyt viikkoja 38+6 ja painoa tullu yhteensä 16kg ..
 
Mulla viikkoja 38+6 ja kiloja tullu joku 14-15...
Osa turvotusta toki mutta silti,
ihan liikaa, ylipainoa kuitenkin reippaasti.
 
Tänään rv 40+3 ja painoa tullut yhteensä 4,1 kg. Laihduin kesällä 10 kg.
Tosin taustalla jo valmiiksi ylimääräisiä kiloja...
 
Maanantaina neuvolassa (40+1) painoa oli tullut yhteensä 12,2 kg. Ja painoindeksi ennen raskautta oli n. 23.
 
Meillä maanantaina neuvolassa katottiin että 7,1kg ekasta punnituksesta tullut, silloin viikkoja 38+0. Näistä kiloista 1,8kg tullut viimeisen kahden viikon aikana emoticon 

Itse vetoan edelleen siihen että pahoinvoinnin vuoksi alussa putosi 3-4kg, eli jos katotaan sitä mitä alimmillaan raskauden aikana painoin, on painoa tullut n. 10-11kg..
 
Täällä viikkoja 40+2 ja painoa tullut 13.8 kg alkupainoon.. Ekasta neuvolakäynnistä tasan 10 kg lisää.

Tänää neuvolassa paino oli laskenu 1.3 kg, että turvotusta kyllä on ja paljon kun koko ajan paino heittelee.
 
Ennen raskautta painoindeksi oli 21.
Ekalla neuvolakäynnillä paino oli 57,6kg
Nyt viimeisellä käynnillä (Rv 38+5) oli 73,2kg.
Painoa tullut siis yht. 15,6kg!!!

Viimeiset 1,2kg on tullut reilun viikon aikana.
Reilu viikko sitten neuvolassa (Rv37+5) näytti +1000g/vko, joka tuli kahden päivän aikana turvotuksena. Hieman järkytyin kun kävin vaa'alla ja oli kilon enemmän kun kaksi päivää aijemmin. Neuvolan jälkeen tipahti 500g (turvotus laski) ja taas eiliseen (Rv38+5) neuvolaan oli noussut 700g. Eli tuli merkintä +200g/vko.
Miksi sen painon pitää nousta AINA neuvolaa varten???emoticon

Onneksi neuvolan täti lohdutti mua sillä, että mun paino johtuu suurimmilta osin turvotuksesta ja isosta mahasta. Arveli, että enin lähtee heti synnytyksen jälkeen nesteenä. Onneksi!

Olen aina ollut kova treenaamaan ja tarkka painosta (harmittaa kyllä hiukan olla sellanen), joten vähän ahdistaa kun ei ole voinut paljon liikkua raskauden aikana (selän takia) ja on paino päässyt nousemaan... syynä ehkä myös ruokavalion repsahtaminenemoticon. Nyt olen yrittänyt hiukan verytellä jumppapallon kanssa ja jess!! Olen jopa päässyt niistä karmeista iskiashermokivuista eroon!!emoticon
Nyt odotellaan vaan että pikkunen syntyy ja pääsis vaunujen kanssa kevätaurinkoon + mamma pääsee taas salille reenaamaan!!emoticon

Kiitos ja kumarrus! oli kiva taas avautua!
 
Takaisin
Top