painonnousu

Miten teillä nyt painonnousut?
Ite painoin ennen raskautta 66,5 kg melkeinpä aamuin illoin (pituus 180 cm). Nyt painoa 75 kg, eli 8,5 kg on tullut lisää tähän mennessä. Jotenkin tuntuu hurjalta =) Melkeinpä kaikki nuo kilot ovat tuleet vatsaan.

Liikkua olen jaksanut hyvin edelleen, punttia, lenkkejä ja kotiin ostettiin juuri kunnon Crosstraineri Bremsheyltä. Ollaan suunniteltu myös, että tehdään takkahuoneeseen kotipunttis, jotta sitten kun vaavi syntyy, ei tarvitse lähteä punttisalille erikseen, vaan saadaan treenata yhdessä kotona.

juu juu, en ole jaksanut liikkua en - kun jalat lähti sellaiseen kapinaturpoamiseen jo kohta 2 kk sitten. Käyn kaksi kertaa viikossa jumpassa (kiinteytys ja Zumba) mutta muuten en mitään. Mitä sitä voi kun jalkoihin oikeesti sattuu!

Kiloja tullut luvattomasti liikaa, lähtö 82 (olen 168 cm, eli läski olen) ja nyt jotain 92.... [:o] [:o] [:o]

Mutta, en ota stressiä - just söin myös suklaan (koska olin syönyt terveellisen salaattilounaan). Ja tänään lähdetään risteilylle Tukholmaan, ja aion ostaa tax-freestä lisää suklaata.

Sokerirasitustesti on tiistaina - saas nähdä tuleeko stoppi sitten...

Enivei - en todellakaan aio ottaa stressiä kiloista! mieskin tykkää mun pyöreydestä!

mulla näyttää vaaka 95-95,5 tällä hetkellä. [:@][:@]
Lähtö oli siinä 90 tienoilla.
Luojan kiitos ei enempää oo tullut,[&o]
ihan kun on tuo lähtöpainokin noin hurja.[:'(]
Ja pituutta mulla sellaset n. 170

niin ja tänään tosiaan 24+0

Täällä lähdettiin 58kg (168cm) ja nyt viikolla 24 ollaan lukemassa 61kg. Ja vauhti kiihtyy, nämä on tullu ihan parin viikon sisällä =) Saas nähdä millasen pyöreyden luonto on mulle valinnut [:)]

Mulla oli viimeksi neuvolassa tullut vähän reilu 7 kg lähtöpainoon [:'(][:'(][:'(] Saa nähdä minkälainen tankki sitä on taas loppuajasta.
Liikun kyllä paljon, mutta herkkuja tahtoo mennä suuhun vähän liian kanssa! Ärsyttää ku ei oo nyt mitään itsekuria! [:@]

Minulla oli tullut ensimmäisestä neuvolasta (Rv8+2) viimeisimpään neuvolaan (22+3) 6,5kg kaikkineen painoa (pituuteni 162cm). Normaalisti painoni ollut noin 55-56kg ja silloin oli noin 63kg.
Edellisen neuvolan jälkeen en siis ole uskaltanut vaakaan päin vilkaistakkaan[:D][:D]

Minä olen vieläkin miinuksella [:-]
Lähtöpaino oli kesäkuussa ekassa neuvolassa...(no, sanotaan se nyt sitten) 90 kg (ja pituutta 164cm, että [:'(]). Ja elokuussa vaaka näytti 80kg. Perjantaina vaaka näytti 88 kg.

Olen ihan WTF! Ja mulla on vielä raskausdiabetes! Milloin se paino alkaa nousta? Ymmärsin, että tämän kokoselle tädille ei olis pahitteeksi, jos sitä painoa ei tulisi kuin joku 6 kg. Noh, onhan tässä vielä viikkoja aikaa kilojen tulla...

Mulla on kans paino miinuksella vielä. Kokonaisuudessaan painoa lähteny -13kg ja nyt tullu pari kg takas..  Elämäntapoja muutin ennen plussaa ja samaan malliin jatkan nyt, tosin syön useammin ja oon uimassa käyny. En ois uskonu,että näin päin menee :)

Mulla neuvola seuraavan kerran vasta joskus joulukuun alussa. Käväisin pikapuoliin kotivaa'alla..Hmph. [&o] Ei olis kannattanut. 58 kg lähtöpaino -> nyt 66 kg. Pituutta 158 cm. Mulle toi 58 kg on myös normaalia enemmän, keväällä jo ennen plussaa lihoin useita kiloja. Sitten plussan jälkeen en laihduttamaankaan voinut ruveta..[&:] No, talvella sitten imetystä vaan kehiin ja vaunujen kanssa lumihangessa taapertamista..Ja terveellistä syömistä. [;)] Just joo.

Maiza: juuri näin! Synnytyksen jälkeen (+6 vkoa) aloitetaan sellainen kuntokuuri (ei siis laihdutus, koska laihduttaa ei saa imettäessä), että OKSAT POIS! Ja tänne heti tukea hakemaan jos tekee suklaata mieli!!

Ajattelenkin sitä näin: minä tulen olemaan yhdessä mieheni kanssa, lapsen esikuva. Ja minkälainen esikuva minä voin olla jos vedän suklaata, sipsejä ja limuja olan takaa. Eli terveellisemmät elämäntavat, imetys + päivittäiset vaunulenkit. Eiköhän se paino siitä tipu!

Mie oon kans messissä :) Meillä myydään toinen auto pois ennen vauvan tuloa, niin pakko kärrytellä :)

Mukana kuntokuurilla [:)] Oi, ajatelkaas kuinka ihanaa on työnnellä vaunuja kevätauringon paistaessa, kunto nousee ihan huomaamatta [:)]

JEEE!!! Ihanaa, täältä haetaan tukea sitten toisiltamme!! Ja hei nyt voi jo vähän aloitella, ettei tuu "yllätyksenä" sitten. Mä ainakin sivuutin ekaa kertaa moneen viikkoon karkkihyllyn tänään...! [8D]

Ja mä en syönyt eilen yhen yhtä karkkia;) Yhden tuulihatun vaan ja puolen yön jälkeen heräsin syömään kaksi turkinpippuria[&o] Mutta VAIN KAKSI:)

Ollaan me hyviä;)

Mä oon kyllä kans niin mukana! [:)] Sais kyllä tsempata itteensä jo nyt.. viime kevään ja syksyn olin vhh ruokavaliolla ja lähti kymmenen kiloo painoo pois ja nyt se onki tullu jo takas ku tekee mieli nyt kaikkee perunaa ja pastaa yms.. ja sillon ei tehny yhtää mieli + hirviä karkinhimo koko ajan!

Ihanaa, todella tarvitaan tsemppiasennetta täälläkin!

Just valitin tuonne marraskuun ketjuun asiasta. Mulla oli painonnousu viikossa jo yli 800g viime viikolla neuvolassa. Eli meni rikki 80kg. Pituutta 164. Lähtöpaino n. 68. Ekassa neuvolaas naksahti heti jo 73. Pahintahan on, että nyt ajatukset pyörii vaan koko ajan ruoan ympärillä ja mitä enemmän yrittää ja asiaa ajattelee, sen enemmän sitä repsahtelee. Ja kun ei pääse huhkimaan kaloreita kunnolla pihalle, niin, voivoi[:'(][:'(][:'(] - Ja karmeet itsesyytökset. Ja kun ei haluaisi tässä kierteessä pyöriä koko raskausaikaa, niin siitä vielä syyllisyys päälle[:o]

Olen koko ajan ajatellut, että sitten helmikuussa pääsee liikuntaan kiinni ja kunnolla huhkimaan kiloja poies, mutta nyt pelottaa, että jos sitä vaan onkin entistä väsyneempi vauvan kanssa ja riekaleina synnytyksestä, niin kesäänhän se kunnollinen lenkkeily sitten menee. Vaunujen kanssa liikekannalle vaan!

Mutta tsemppiryhmään ilmoittudun ja tsempataan tosiaan jo nyt!! Sori tuo negatiivisuus. Jokainen hetki on kuitenkin kotiin päin meille oleville ihanille naisille ja tuleville ihanille äideille[;)][;)]

Varmaa on, että rankkaa tulee olemaan!! Mitään ei tule ilmaiseksi. Mutta haluan niin päästä niihin mittoihin mitä olin joskus 25 - 28 vuotiaana (eli jotain 65 kg) mutta ilmaiseksi se ei tule.

Väsymyksestä: pitäkää mielessä, että raitis ilma auttaa aina! Sekä äitiä että vauvaa! Ja vaikka olis kuinka kurja sää tahansa niin oikeilla kuteilla pitäis selvitä!!

Pistetään pystyyn vaikka ihan skaba? Ilmoitellaan vaikka viikottain montako % lähtöpainosta on lähtenyt??

Mä haaveilen samoista lukemista! Kunhan vauvat on maailmassa ja pysyvät hyvässä ravinnossa, niin leikkimielisesti skabailemaan! Tai ainakin liikuntamääriä ja sen sellaista voisi ilmoitella.

Takaisin