Painonnousu

Puuh, yli 20 kg painonnousu kuullostaa rasittavalta!

Itse olen syönyt raskausdiabetes ruokavaliota yli 5 kk, ja on vain tullut 4 kg, nyt raskaus viikko 36 menossa. Lähtöpaino oli 71 kg, mikä on minulle lievän ylipainon raja. Vaikka kuinka yritän keksiä terveellisiä mutta energiapitoisia lisukkeita ateriohin ja välipaloihin niin paino ei vaan nousee :grumpy: Onneksi neuvolatäti ja lääkääri eivät valittaa asiasta, mutta itselläni on sellainen olo että kuuluisi lihota hiukan enemmän.


Joo ei tää mitään herkkua oo kun on entudestaan nii pieni.. Olin kyllä ekan raskauden jälkeen päättäny että toisen kaa en kyllä hanki mitään överi painon lisäysyä mut jostain syystä ne nyt vaan on tullu = (
 
Tuolle painonnousulle ei vain voi mitään.
Minunkin kroppa on sellainen joka herkästi vetää itseensä lisää massaa. Mutta häviäjiä kyllä sitten nopeasti :)
 
Minuun tarttuu kans ja lähteekin sitten myös. Ainakin ekan kohdalla, toivottavasti näin käy myös tällä kertaa. Mutta nyt kun en pääse liikkumaan paljoakaan, kipuja on monenmoisia, niin huomaan että ruoka on iloni ja ottaa niin kovaa päähän olla vaan että tulee sitten herkuteltua entistä enemmän. No, ensi viikolla saan varmaan taas kuulla kuinka paino on noussut liikaa.
 
34+ ja mullakin 20 kg raja lähestyy liian nopeasti, apua. Mulle ei kyllä neuvolassa oo tullut yhtään valitusta. Jossain vaiheessa jaksoin syödä superterveellisesti ja silti painoa oli tullut yli 700 g viikkoon ni ihan sama. I give up, ei tässä enää montaa viikkoa ole. Kunhan kilot tulee mulle, eikä vauvalle!
 
En oo käynyt vaa'alla sitten viime neuvolan (joulukuun alussa), mutta nousu on varmasti ollut aivan hyvä, kun olokin on :) Mitä sitä suotta stressaamaan.
 
Mulla oli eilen neuola lääkäri ja rv 34+6 painoo tullu nyt +22kg onneks vielä ite hyvin jaksaa = D..
 
Jouduin painonnousun takia sokerirasituskokeeseen, rv 37 +20 kg. Täällä sitä nyt kökitään labran odotustilassa. Kun join ton sokerilitkun niin oksettaa ja väsyttää.. möyh :depressed:
 
En tiiä tarkkaa aloituspainoa kun pomppii 55-57kg välillä,mutta 6-8kg tullut nyt vk 36+1.
Olo kyllä tuntuu paljon isommalta :wtf:
 
Sokerirasituksen yksi arvo oli 5,3 kun raja oli 5,3 - nyt sain sitten merkinnän raskausdiabeteksesta. Noin 10 kg on tullut painoa ja menossa rv 35. Neuvolan työntekijöiden suhtautuminen painoon vaihtelee todella paljon, kokemusta on molemmista ääripäistä.
 
Kuukauteen oli paino nyt noussu kolme kiloa, yhteensä 9 nyt. Mutta turvotustakin tullut nyt joten ei neuvolassa ainakaan mitenkään huolestunut ollut. 10 kiloa oli se tavoite, että sen alla pysyttäis. Rv 36+6 nyt.
 
Sain puhtaat paperit sokerirasituksesta, jee! Nää mun yli + 20 kg selittynee sitten jollain ihan muulla... Jos en oo laihduttanu niin en oo kyllä syöny myöskään kahden edestä. Ihan normaalia monipuolista kotiruokaa ja säännölliset ruoka-ajat. Kai nää hormonit sitte vaikuttaa muhun näin :/
 
Rv 37 ja 55kg eli +7kg alkupainoon.
Nyt keskityn nauttimaa siitä, kun nää pienet jalat vielä potkii kohdun seiniä. Ihan sama mitä viimisillä viikoilla näkyy vaa'assa :) Oli se loppukertymä sitte yli tai alle sen maagisen 10 kilon rajan :rolleyes:
 
Sain puhtaat paperit sokerirasituksesta, jee! Nää mun yli + 20 kg selittynee sitten jollain ihan muulla... Jos en oo laihduttanu niin en oo kyllä syöny myöskään kahden edestä. Ihan normaalia monipuolista kotiruokaa ja säännölliset ruoka-ajat. Kai nää hormonit sitte vaikuttaa muhun näin :/

Kotikissa, minulla myös kummassakin raskaudessa painoa kertynyt "huomaamatta". Normaalisti syön, eikä herkuteltua tule kuin satunnaisesti. Esikoisen odotuksessa aloituspaino oli n 10 kg vähemmän ( 8 vuotta sitten ),ja silloin painoin loppuraskaudessa suurinpiirtein saman verran, kuin nyt. Silloin siis tuli painoa n 25kg ja nyt 15 kg... Liikkunut olen jaksamisen mukaan nyt äippälomalla, ja työ oli todella fyysistä seisomatyötä. ite oon tullut siihen lopputulokseen, että aineenvaihdunta minulla raskausaikana ilmeisesti hidastuu vain toooosi paljon. Normitilanteessa kun paino ei kovin helposti lähde nousuun. Mut luotan siihen, että imetys laittaa ylimääräiset kilot sulamaan pikavauhtia :p
 
Mun mies käski kommentoimaan, että eikö kukaan muu tammikuisista muka ole nähnyt Candy Kings hyllyssä 4.90€/kg tarjousta! :D

Mulle on nyt tullut 17 kg, ehkä jo 18. Muina valaina täällä pyörin :) Ja nyt siis 35+3.
 
On huomattu tarjous kyllä,mutta ite en pysty ainakaan syömään kuin kourallisen niin tulee paha olo.Liikaa väriaineita yms.
Suklaa ja salmiakki,yum yum!
 
Takaisin
Top