Painonnousu

BMI ennen raskautta 20,8 (mitat 174 cm & 63 kg). Kiloja tullut nyt rv 28 mennessä ~ 11.

Aika vähän kiloja tullut monella mutta lähtötilanteetkin niin erilaisia.
 
BMI oli jotain 24:n luokkaa ennen raskautta. 176 pitkä ja aika romuluinen olen aina ollut :) Painoa on tullut samaan tahtiin nyt kun esikostakin. Jos jään siihen +20 kiloon, niin hyvä on. Jos alle 25 tulee, niin ihan hyvä sekin vielä. Neuvolassa ei ole painosta mainittu juurikaan. Kilo viikkoon oli edellisellä käynnillä tullut. Nyt en ole puntarissa hetkeen käynytkään. Kyllä ne ylimääräiset kilot sitten jossain kohtaa lähtevät. Luotetaan siihen :)
 
En ihan tarkkaa bmi:tä muista, mutta normaalipainoa enemmän on, lievän ylipainon alueella taitaa olla. Oon pitkä (178), roteva ja aina ollut painava. Nyt on rv 28+ ja kymmenen kiloa tai vähän yli on tullut. Aluksi oksentelun takia lähti muistaakseni 7kg pois, mutta oksuilun loputtua on noussut hiljalleen. Vikan kuukauden ajan on tullut reilummin, ehkä kilon verran viikossa. Oma nla täti ei ole sanonut mitään, mutta ite oon vähän kauhuissani, kun paino on alkanut nousta nopsaan viimeviikkoina.
 
Itte olin alus 51kg ja 162cm, bmi tais olla 19-20 luokkaa. Nyt viimeks olin 59kg, rv27+. Paljo maltillisemmin paino noussu ku esikoisen aikaan.
 
Minulla raskauden alussa BMI 19. 169 pitkä, nyt painoa 71kg...hurjalta tuntuu lukemat, mutta syy on hyvä :).
 
Kyfi, minä olen myös hoikka/normaalipainoinen, painoa tullut raskauden myötä +15 kg rv 29. Neuvolassa koko ajan valittavat painonnoususta ja nyt patistettiin sokerirasitukseen :/
 
Täällä bmi oli jotain 26 ja vähän päälle, eli lievää ylipainoa. Pituutta 169cm. Paino noussut posit. Testistä 5,8kg. Nyt rv 26+5. Löysin hyvän ulkolaisen palatan ja siinä todettiin että tästä loppuun asti tulisi kertyä n. 3,6-6kg. Neuvolasta sanoivat, että yleensä vikalla kolmanneksella painon kertyminen tasaantuu ja voi olla ettei se nouse ollenkaan.
 
Mulla oli bmi jotain 22+? Pituutta on siis 155 ja painoa oli 53-54kg. Nyt on jo reilusti yli 60kg, viimeksi vaa'alla taisi olla 61,5kg. +Kymmenen kilon raja lähestyy :nailbiting: ja nyt mennään rv30+1 :)
 
Mie oon hyvin hämmästynyt painon vähäisestä noususta. Lähtötilanteessa olin normaalin painoinen, joskin kehoni on aina ollut hento ja hoikka. Nyt eri asiat ovat stressanneet sen verran, että syöminen on jäänyt vähemmälle, tai siis ruokahalu ei ole kasvanut mahan myötä. Nyt kiloja on tullut vasta n. 6. Ehkä teen poikkeuksen sääntöön ja kerään vararavintoni imetystä varten nyt viimeisen 10 viikon aikana.
Nyt on 30+0
 
Raskausajan diabeteksen takia joutunut ruokavaliota miettimään ja aika usein tuntuu menevän alikaloreilla, niin painon nousu on jumahtanut siihen +9kg. Voi olla että paino vielä tippuukin ,kun kulutus kasvaa naperon kasvun myötä.
 
Mulla on ruokahalu menny ny tyystin ja oon tosi vähä syöny viimesen kuukauden aikana, silti painoa on tullu melki kilo/viikko viime neuvolas.. Nyt siis 61.6kg ja yhteensä se 10kg noussu paino, rv29+3.
 
Huhhuh. Ensi paino nousi, sitte tippu pari kuukautta, sen jälkee kk 250g viikko, toinen 370g viikko ja nyt viimesen kahden viikon saldona +2kg... :D Yhteensä lähtöpainoon +7kg :)
30+4
 
Nää on niin yksilöllisiä.

Mulla on noussut nyt 57kg -> 63kg
Tuntuu kyllä et ois tullut enemmän ,herkutellutkin PALJON :bag:

Aiempienki mukana tulleet 10kg on jäänyt samantien synnärille ja imettämällä vähän sen ylikin.Tytön kanssa menin 45kg (pituutta 169cm) ja alkoi olla jo huono olla.Onneksi sain nostettua sitten 5kg ni vointikin koheni:cat:
 
Miulla on painoo tullut 59kg:stä -> 68kg. Eilen tein kiharoita pitkästä aikaa ja katoin peilistä et kukas mamma se siellä on :'D näytin siis ihan ilmiselvältä pullan tuoksuiselta äidiltä. Ei osaa vielä tottua tähän ulkomuotoon, niin paljon se on muuttunut!
 
Mulla tullut nyt 11kg ja rv on 31+2. Olen kyllä positiivisesti yllättynyt! :)
 
Mie olen hyvin ihmeissäni. Painoa on tullut vasta 5 kg. Toki oli ennen raskautta vähän vararavintoa, joka sitten tippui pois alkuraskauden pahoinvoinnissa, mutta silti epäilen vaakojen kalibrointia.
Ensi viikolla on neuvola ja siellä sama tuttu vaaka, jolla miut on punnittu läpi raskauden. Jospa se näyttäisi vähän isompaa kilomäärää.
 
Takaisin
Top