Painonnousu

Mullaki maha kyllä kasvaa ja pömpöttää, mut paino pysyny samana. Ihan hyvä ku sitä on jo ennestään tarpeeksi.

Täälläkin ollaan vielä pari kiloo miinuksella :) esikoisesta olin 16 kiloa kevyempi synnytyksen jälkeen kun ennen raskautta ^_^ sama tilaukseen nytkin, kiitos! :D

Mullakin pyörii lähtöpainon korvilla lukemat nyt rv20.
Neuvolantätillä naama valahti, että johan oot talvesta laihtunu. ite en eroa huomaa paitsi yhdessä paidassa jota joulun alla pidin rv11 ja nyt en voi kuvitellakaan. Ihan teltta! :-)

Nyt on alkanut paino nousta. Rv 16+. Epäilen, että tää johtuu osin mun raskausdiabeteksestä, kun oon joutunut lisäämään ruokavalioon proteiinia (rahkaa käytännössä), että pysyy sokerit tasaisena. Muuta syömistä en ole vähentänyt, kun ei se sokereihin ole vaikuttanut. Jos tää nousukäyrä on liian jyrkkä niin sitten kyllä täytyy... Katsotaan miten etenee. Nyt vasta 0,5 kg yli aloituspainon, eli menee ihan virhemarginaaliin ja päivittäiseen vaihteluun, mutta välillä kävi 1 kg alle lähtöpainossa, eli ehkä se täytyy sillä 1,5 kg nousulla laskea :)

Mulla oli eilisessä neuvolassa 4kg paino noussut edelliseen käyntiin. Ei ollu huolissaan ku sanoi että kili per viikko on se maksimi mitä sais nousta kuhan ei ihan koko seuraavaa 22viikkoo nouse niin :D

Mulla ei ensi ollu noussu kuulemma tarpeeks ku oli 200g per viikko ja sit 800g per viikko 3 viikon ajan oli ihan liikaa.. Tätä mieltä oli lääkäri.. Onneks oli vaa lääkäri ja toivottavasti ei oo neuvolan täti samanlainen painon kyttääjä:(

Mie kävin just vaalla, ni 400g paino taas puonnu, viikossa. No viikon 17 jälkeenhän se alkaaki sitte nousemaan ku vauva saa massaa. :)nyt rv 16+1.

Mulla ei ensi ollu noussu kuulemma tarpeeks ku oli 200g per viikko ja sit 800g per viikko 3 viikon ajan oli ihan liikaa.. Tätä mieltä oli lääkäri.. Onneks oli vaa lääkäri ja toivottavasti ei oo neuvolan täti samanlainen painon kyttääjä:(

Onpahan vaan ollu ihmeellistä tuon painon kans. :o

Mulla lähtöpaino oli n.54kg. Neuvolalääkärillä rv 17 viimeeksi katottu paino 61,5kg.... :sad001 Tiedä sit onko vähän vai paljon. Ei neuvolassa kommentoinut mitenkään. Itse kun miettii niin ihan hirveä nousu. Tosin on tässä karkit maistunutkin :D

Mulla lähtöpaino oli n.54kg. Neuvolalääkärillä rv 17 viimeeksi katottu paino 61,5kg.... :sad001 Tiedä sit onko vähän vai paljon. Ei neuvolassa kommentoinut mitenkään. Itse kun miettii niin ihan hirveä nousu. Tosin on tässä karkit maistunutkin :D

Siks ei varmaan sanonu, ku oot niin pieni muutenki, että ei haittaa painonnousu. :)

Mulle sanoi neuvolassa, että hoikalle hyvä painonnousu on about 18 kg. Kun ei se vauva mahdu sinne muuten mitenkään päin :)

Mulla nyt viikot 16+4 ja painoa tullu n. 4kg... Onneks neuvolantäti osaa ilmaista asiat mukavasti ja sano että ois hyvä ettei painoa tulis kovinkaan paljon lisää. Siihen pyrinkin koko ajan mut silti sitä tuntuu koko ajan pikkusen kertyvän, vaikka vatsa ei oo kasvanu juuri ollenkaan. Lantio sen sijaan leventyny niin et sadetakki tekee tiukkaa siltä kohdin :D Ja oon jo ennestään ylipainonen...

Takaisin