Painonnousu

No niin, nyt on kaikki vatsataudissa kadonnut paino +200g päälle tullut takaisin. Turvotustakaan ei näytä olevan, ilmeisesti olen juonut tarpeeksi.
 
Mulla edelleen sama tilanne, eli oisikohan nyt sitten se kilon verran tullut lisäpainoa ottaen huomioon sen alkuraskauden painon putoamisen, eli suhteellisen samassa olen ollut ennenkin, mutta sen tarkistan sitten taas kun on neuvola maanantaina. Tuskimpa suuresti muuttunut. Mä en jaksa välittää miltä näytän jos muutama kilo tulee, niin tulkoon.., saatika en sen suuremmin pohdi mitä suuhuni laitan (muutakuin sen mukaan mitä saan syödä keliakian tiimoilta), kun se syöminen ei poikkea normista juuri laisinkaan, kasviksia joka ainoa päivä paljon, ja jotain muuta siihen kylkeen. Ja juon reilusti 3 litraa päivässä. Mulla on aina tuo pullo tossa hollilla, jonka täytän sitä mukaan, kun se tyhjenee.. En jaksa kuitenkaan vaakaa kyttäillä. Hienosti tuo massu tuossa kasvaa suoraan eteenpäin, takaata kun katsoo niin en näytä laisinkaan siltä että mulla olisi matkakaveri mukana =D
Ainoa pahe mikä mulla on, niin on nuo irtokarkit, muita karkkeja en juurikaan saa syödä, kun kaikissa on gluteenia, mutta irtokarkit on mun heikkous =D
 
Mulla tullut nyt kiloja 3,6kg koko raskauden aikana :confused: Mutta mun neuvola täti silti kehui että hyvin pysynyt hanskassa. Ei saisi sitä mittaria tuijottaa :rolleyes: Toivottavasti paino ei räjähdä loppumetreillä :grin
 
Mulla on tullut nyt n 6kg (22+0). Viime raskaudessa tässä vaiheessa oli jo 3kg enemmän! :eek: hauska seurata neuvolakortista kun lähtöpaino on ollut sama :) mulla ne ekat 4kg tuli ennen viikkoja rv14, kun oli pahoinvointia, piti syödä koko ajan jotain ja liikkui vähemmän.
 
+4,3 kg :O rv 20+3. Viime raskaudessa mulla ei tullut koko aikana näin paljon :'D Nyt kyllä huomaa taas, että jalat ja pohkeet on turvoksissa... osin varmasti sitä. Mitenhän saisin nyt niskasta ihteäni kiinni, että jättäisin ainakin herkut ja vaaleat viljat kun ne turvottaa (ja lihottaakin jos tarpeeksi paljon syö)... Ja joisin tarpeeksi.
 
Kuinka paljon vettä saatte juotua? Mulle ei uppoa kuin pari litraa päivässä, ja sekin puoliväkisin. Välillä on päiviä jolloin ei meinais mennä yhtään vettä alas millään. Pakko olis saada juotua enemmän, kun nyt alkaa tätä turvotustakin pukata, ja pissa on välillä kuin jotain myrkkyä...
 
Musta taas tuntuu, että juon kotona koko ajan vettä. Tuopillinen menee helposti kerralla! Tosin meillä on kämppäkin aika pätsi taas näin kesän kynnyksellä, että kyllä sitä nestettä tarvitseekin ihan ilman raskauttakin.
 
Lokakuu, mulle varmaan pari litraa olis jo saavutus. Ehkä litra on mun normaali juonti ja sit jos tsemppaan, niin voi mennä 1,5 l...
 
Pikkupapusen kanssa samoilla linjoilla, vettä menee ja paljon! Koko ajan on jano, siispä vetelen vettä muki- ja tuoppitolkulla monta litraa päivässä. Turvotusta ei ole ainakaan vielä lainkaan.

Nessu 19+1
 
Mä lurautan veteen aina sitruunatiivistettä, ja pidän pulloa osan päivästä kylmiössä. Joten se on aina niin raikasta sitten, musta tuntuu että janottaa koko ajan. Joten sitä kyllä menee kevyesti se 3 litraa päivässä. Toki vessassa saa juosta sitten myös.
 
Janottaa ja juon vettä paljon. Oon aina juonut, raskausaika ei tee poikkeusta. Oikein huomaa olossa, jos pääsee nestevajaus yllättämään - ja toisaalta kun sen saa korjattua.

Painoa on tullut alusta 2,9 kg. BMI alussa oli 22. Stressaan painosta vasta sitten, jos se alkaa näkyä olossa tai neuvolan mittaamissa arvoissa. Ruoka maistuu ja herkut myös. Liikunta on onneksi lisääntynyt alkukuukausien jäljiltä. Nyt 19+0, vielä ehtii massaa kasvattaa... :)
 
Mun paino sahaa nyt oudosti... Ensin putos pikkuhiljaa 2kg, pahoinvoinnin ja pienempien annoksien takia. Sit tuli vatsatauti ja lähti 2kg parissa päivässä. Viikko ja melkeen tuo vatsataudin 2kg tuli takaisin. Nyt en oo käynyt vaa'alla melkeen viikkoon mutta tänään aamulla oli paino taas pudonnut melkeen kilon?!? Ja eilen illalla esim söin irtokarkkeja, sipsejä, suolakeksejä ja tuorejuustoa. En todellakaan valita kun on painoa mistä lähteä, ihmettelen vaan... Th hoitaa sit valittamiset seuraavalla neuvolakäynnillä. :D
 
Mä olen aina juonut paljon vettä ja juon edelleen.. arvio päivästä on varmaan siinä 3 litran paremmalla puolen.. Vessassa luonnollisesti tulee rampattua myös. Turvotusta en ole havainnut, joskin kävelylenkillä sormet tuntuvat pökkelöiltä, mut lienee normaalia. Sokerit on mitattu työterveydessä ja ovat ok. Nyt raskausaikana mulle ei ole puhuttu vielä mitään radista... Saas nähdä, milloin rasitukseen menen. Onko niin, että radi näkyisi neuvolassa annettavassa virtsanäytteessä?
 
Nittah86 jos neuvolassa annettavassa virtsanäytteessä on sokeria, niin se voi johtua muustakin syystä kuin radista. Jos virtsassa on raskausaikana sokeria niin se todennäköisesti johtuu munuaisverenkierron muutoksista jolloin munuainen päästää sokeria virtsaan vaikka sokeriaineenvaihdunnassa ei ole todettu häiriötä. Mutta joo joskus se radikin voi näkyä pissanäytteessä, tosin tällöin vs:n pitäisi olla yli 10 mmol jotta munuaiset päästäisivät sokeria virtsaan.

Mua vähän kauhistuttaa mennä seuraavaan neuvolaan, vaikka siinä on ru välissä ja näkee noi istukan virtaukset ja vauvan painoarvion, kun epäilen painon tippuneen lisää.. Ja kun viimeeks oli puhetta et kauheesti ei sais enää pudota ennen kuin tarkistetaan vauvan vointi. No oon yrittänyt parantaa syömistä ja syödä vaikkei oo nälkä mut eipä siinä mitään tahdo tulla. Nyt vielä kun on lämpimiä kelejä niin ruoka ei vaan tahdo maistua.
 
Ei hitto :sad001 + 1kg eilisestä. Sorruin herkutteluun ja fazerin sininen levy katosi päivän mittaan. Ja heti näkyy vaa'alla. 200 g:n suklaalevystä (vai paljonko siinä levyssä on?) kilo lisää. Itkiskö vai nauraisko? No siis... hiilariturvotustahan tuosta iso osa, mutta ei vaan tunnu kivalta siltikään.
 
Ei hitto :sad001 + 1kg eilisestä. Sorruin herkutteluun ja fazerin sininen levy katosi päivän mittaan. Ja heti näkyy vaa'alla. 200 g:n suklaalevystä (vai paljonko siinä levyssä on?) kilo lisää. Itkiskö vai nauraisko? No siis... hiilariturvotustahan tuosta iso osa, mutta ei vaan tunnu kivalta siltikään.
Se lähtee torstaihin mennessä, usko mua :wink
 
Mulla on kyllä todella hyvä ruokahalu, niin kuin aina. Ainoo oli, et silloin yks viikko, kun oli ummetusta, ei niin ruoka maittanut. Luumuilla ja liikunnalla kai sain vatsan toimimaan, lääkettä en tarvinnut vaikka todella vakavati sitä harkisinkin. Kuulin, et tee kovettaa vatsaa, joten juon töissä sit vähän kahvia tauolla.
 
Takaisin
Top