Painonnousu

Mulla tuli ekassa raskaudessa reilu 20 kiloa,mutta synnytyksen jälkeen lähti 10kg ja loput vuodessa ihmetyksen aikana.Nyt ennen raskautta paino heilui siinä vähän alle 70kg tienoilla mutta eilen ekassa neuvolassa oli jo 73,8kg!Odotettavissa on kyllä taas toi 20kg.Mun tekee siis ihan hirveesti mieli perinteistä kotiruokaa yms.suolasta,ja kokoajan on nälkä.Näin oli ekassakin raskaudessa.Jos en syö tulee huono olo.Vatsa toimii huonosti ja vedenjuonti saa aikaan ällön olon ja tuoremehu tai muu juotava menis paremmin...ei hyvältä näytä.Syön kyllä salaattia yms kasviksia ja hedelmiä,mutta määrä ja liikunnan vähyys tod.näk nostaa painoa.Täytyy yrittää liikkua enemmän,ihanaa kun kevät ja kesä lähestyy ja on kivempi ulkoilla,jospa sais painon pidettyä jotenkin kurissa...
 
On muuten tosi hyvä että tulee tuo kevätaurinko esiin.
Tekee mieli sentään mennä ulos.

Esikoinen syntyi helmikuussa. Alkuraskauden pahat olot oli helleaikaan ja kun niistä selvisi oli syksy tuli vettä ja räntää vuorotellen. Ja pahuksen liukasta. Ei tullut lenkkeiltyä...
 
Ei helvata!!!!
Viikko tässä "oltu raskaana" ja kaksi kiloa jo kerätty massaa!!!
Ei ihan nyt oo alkanut lupaavasti.
 
Kävin tänään piiiitkästä aikaa ohjatulla tunnilla ja hämmästyin, kun ensimmäistä kertaa pystysoudussa paino osui pari kertaa vatsaan. Aika turvonnut olo siis on, mutta painoakin on muutama kilo normaalia enemmän. Ja mulla kun kaikki herkut kertyy vatsaan jalkapalloksi. Raskautta yrittäessä yritin olla välittämättä kasvavasta jalkapallosta, jotta raskautuminen onnistuisi vähän paremmin, kun on sitä ylimääräistä lapsen ravinnoksi.
 
Oon huomannut, että mulla on takamus latistunut (liekö lihakset kuihtumassa pois kun ei oo jaksanut salilla köydä) ja jenkkakahvat ja lantion seutu keränneet rasvaa ihan kunnolla..en oo uskaltanut käydä puntarilla :/ Huomenna neuvola, joten siellä se totuus selviää, kun punnitaan..
 
Minulla on paino noussut nyt reilun 3 viikon aikana (plussasin tuolloin) jo 6 kiloa. Lopetin tupakoinnin heti kun sain tietää olevani raskaana, aineenvaihdunta on siten nyt aika tiltissä ja nälkä on ihan koko ajan joten syönyt olen ja paljon... En soimaa itseäni, ennemmin otan ylimääräisiä kiloja kuin vedän yhtäkään tupakkaa, mutta ei sitä kukaan voi kieltää etteikö vähän myös samalla hirvittäisi. Pelkään myös ensi viikon ensimmäisessä neuvolassa tämän ilmituloa, sillä olen kuullut että neuvolatädit saattavat olla aika kärkkäitä mitä tulee painoasioihin. Normaalipainoinen edelleen kyllä olen (ennen plussaa 60kg, tänään puntari näytti 66kg ja pituutta löytyy 172cm) mutta silti jotenkin jännittää jos sieltä tulee tylyä kommenttia ja pahoitan hormonihöyryissäni itkun kera mieleni.
 
Olin ihan varma että mulla paino nousee heti alusta alkaen, koska syön aika usein pahan olon takia. Ja syön myös enemmän herkkuja kuin normaalisti... mutta toistaiseksi paino ei ole noussut yhtään. Esikoisen kohdalla tässä vaiheessa oli jo varmaan +3-4 kg. Nyt 10+0
 
Musta tuntuu kans että paino alkanut jo nousta kun huonoon oloon ruoka maistuu.On ehkä kilo tullut mutta kun sen tietää että sitten puolen välin jälkeen alkaa kertyä kunnolla niin nyt ei sais tulla Paljoa.Mut ei voi mitää ku syöminen auttaa toki herkut saisi jättää kokonaan pois.Vähän vaikeahko painoa seurata tarkasti kun se heittelee välillä päivän aikana jopa toista kiloa.
 
Verimäärä lisääntyy raskauden aikana jopa 40% joten sekin nostaa vähän painoa jo heti alussa. Mua ällöttää juominen ja oon ehkä vähän kuivunut mikä ei oo yhtään hyvä :/ ja 2 vkoa sitten olin vatsataudista ja silloin saattoi paino vähän tippua...
 
Viikinki hienoa, että olet saanut tupakoinnin lopetettua! Äärimmäisen tärkeä asia itsesi ja pikkuisen kannalta! :Heartred
 
Viikinki, lisäkilot on aika pieni paha verrattuna tupakointiin että pää pystyyn vaan! Eihän se niin paha ole, jos lähtöpaino on normaali.

Itse odottelen josko tää oksentelu ja paha olo loppuis, koska tällä hetkellä on pakko syödä jotain melkeen tunnin välein. Ja ei mitään kasviksia, hiilareita on pakko olla ettei okseta. 1.5 kiloa oli tullut lisää ekaan neuvolakäyntiin mennessä...
 
Mulla ei ole hajuakaan, onko tullut painoa, tai mikä edes lähtöpaino oli. Viimeisestä kerrasta vaakalla on yli vuosi :)
Meillä ei ole vaakaa, ei ole ollut tapana seurata painoa. Kuulostelen enemmän oloa muuten.
Saa sitten ekassa neuvolassa nähdä :rolleyes:
 
Mulla tuli ekassa raskaudessa n. 11 kiloa painoa kotivaa'alla mitattuna. Loppuaikana en käynyt neuvolassa vaan äitiyspolilla kerran tai kaksi viikossa ja siellä ei punnittu. Niiden poissaaminen nelikymppisenä otti kyllä tiukille, vaikka olenkin aina ollut hoikka. Mutta kun pituutta on vain 150cm, niin jokainen ylimääräinen kilo kyllä näkyy heti... Nyt painoa ei vielä ole tullut lisää vaikka vatsa on iso jalkapallo ja äitiyshousut olleet jo jonkin aikaa käytössä, kun mullakaan ei saa yhtään puristaa vatsasta, muuten tulee huono olo. Syön melkein koko ajan, joten kohta paino varmasti hyppää pilviin. Eka neuvola ensi viikolla, nyt päiviä 7+6. Lähtöpainoa oli nyt noin kilon vähemmän kuin ekan kanssa.
 
Jotenkin luotan siihen, että imetys auttaa palautumaan alkuperäisiin mittoihin. Niin kävi kahdella edellisellä kerralla... Voi olla, 4-kymppinen ei palaudu ihan samalla tavalla kuin silloin ollessani 3-kymppinen? Normaalipainoinen olen ja muistaakseni painoa tuli edellisistä 15-20kg. Nyt syön pääosin terveellisesti, mutta myös herkuttelen. Raskausaikana en halua hirveästi murehtia painoa tai ulkomuotoa - pääasia, että vauva ja minä voidaan hyvin. 7+4
 
Haukoin hetken aikaa henkeä neuvolan vaa'alla ja totesin että kyllä tämä vaaka nyt varmaan on rikki :D 1,5 kiloa oli tullut lisää vaikka tuntuu että juuri mitään ei ole pystynyt syömään. Tosin olin lähes gluteiinittomalla ja maidottomalla ennen raskautta ja nyt on tullut vedettyä ihan mitä nyt vaan on saanut alas niin kai se sitten turvottaakin :D järkytyin hieman kun en tosiaan ole herkutellut tai pystynyt syömään kunnon aterioita edes mutta niin sitä painoa vaan oli tullut. Oon aina ollut tarkka painostani mutta nyt taitaa olla viimeistään aika heittää hyvästit siitä murehtimiselle. Tulee mitä tulee kunhan ei tule huonosta ruokavaliosta :)

7+5
 
Mulla tänään 10+0 ja vaaka näyttää + 2,5 kg! Ihan älytöntä, ekalla kolmanneksella ei kait saisi paino edes kovasti nousta :sad001
 
Annin_eka i feel you! Mulla nyt se +3kg. Jos tää paino lähtee taas rakettina nousuun, niin kuin esikoisestakin, pitää varmaan pyytää apua joltain ravitsemusterapeutilta.
 
Takaisin
Top