Kaikille ei tule painoa, jos on ylimääräistä omasta takaa. Mulla tuli esikoisesta kilo. Bmi oli silloin 27. Tuli niin paljon kiinnitettyä huomiota elämäntapoihin, kun oli vastuussa pienestäkin. Tosin vauvakin painoi 2,5kg ainoastaan.
Tokasta tuli muutama kilo, mutta olin hoikempi ennen raskautumistakin, kuin ekalla kerralla, ja kolmannesta tuli 6kg. Että ei se aina tarkoita että painoa tulee kilotolkulla. Vauva+lapsivesi+istukka+ lisääntynyt verimäärä tekee sen 5-7kg ja jos rasvavarastoa on omasta takaa hieman kertynyt, niin painoa ei välttämättä tule tuon enempää.
Mitä ja kuin paljon syö vaikuttaa hyvin paljon, kuten myös liikunta. Toisilla aineenvaihdunta hidastuu ja nestettä kertyy, ja sen takia tulee painoa, mutta ne jää laitokselle.
Moni normaalisti liikkuu ja katsoo mitä syö, mutta raskausaikana "antaa palaa", ja selvähän se että painoa tällöin tulee. Tämä ihmistyyppi tosin palaa useimmiten ruotuun raskauden jälkeen ja saa kilot karistettua.
Mä en kuulu näihin. Mulle painonpudotus on niiiiiin takkuista. Kyllä paino treenillä ja ruokavaliolla putoaa, mutta hyvin hitaasti.
Mä lihon helposti ja mun kroppa pitää viimeiseen asti kiinni jokaisesta rasvasolusta, joten toivon ettei kiloja tulisi kovin kauheasti..
Mutta tulee jos tulee.. Ei siihen maailma kaadu.
Sent from my iPhone using Vau Foorumi