Painonnousu tai lasku ekan kolmanneksen aikana

Mulla lähtöpainossa +10 kg ylimääräistä ja vaikka olen ennen raskautta yrittänyt laihduttaa, ei ole onnistunut. Olenkin viime aikoina vähän niin kuin "alistunut" siihen, että läski olen, joten sinä mielessä odotan innolla, että maha kasvaisi ja makkarat silottuisi ;-) Sitten raskauden jälkeen voi taas yrittää uudelleen laihdutusta! Toivon kuitenkin painonnousun pysyvän normaalin rajoissa, mikä on kai 10-16 kg (riippuen miltä sivustolta lukee). Tällä hetkellä painoa on tullut 2 kg, mutta sen jälkeen oon laihtunut 1 kg.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Vitsit miten olen iloinen :) 14+2 menossa, ja paino laskenut siihen, mitä se oli ennen raskautta. Mullahan nousi se jokusen kilon alussa, kun oli niin järkky turvotus, mutta nyt laskenut normiin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä nyt on - 4kg. Laihdutin jo ennen raskautta 10 kg. On tuota vattaa vielä jäljelläkin, BMI on nyt 29. Jos tuo möykky vielä vähän sulattelis noita varastoja ennenkuin alkaa paino nousemaan. Jotenkin tuo ajatus siitä, että vauvan kasvaessa paino alkaa nousta tuntuu niin kaukaiselta ja vieraalta just kun on saanut suunnilleen sen verran pois mikä tuleekin. Onneks suurinosa siitä jää joulukuussa sairaalaan. :D
 
Äh. Mulla on tullut jo pari kiloa lisää, kun ruokaa on ollut pakko syödä huonon olon takia koko ajan ja urheilemaan en ole pystynyt juuri lainkaan. Väkisin olen käynyt kerran viikossa salilla ja joskus jumpassa. Ottaa kyllä tällaista himourheilijaa päähän! Ja edelleen kuvotusta välillä, joten ei ainakaan vielä liikunta kutsu puoleensa..

Onneksi sentään herkut ja roskaruoka ei maistu, joten terveellistä kotiruokaa olen tankannut. EHKÄ siitä olisi myös sitten helpompi laihtua takas raskauden jälkeen, kun ei ole totuttanut pikaruokaan itseään..
 
Kaikille ei tule painoa, jos on ylimääräistä omasta takaa. Mulla tuli esikoisesta kilo. Bmi oli silloin 27. Tuli niin paljon kiinnitettyä huomiota elämäntapoihin, kun oli vastuussa pienestäkin. Tosin vauvakin painoi 2,5kg ainoastaan.
Tokasta tuli muutama kilo, mutta olin hoikempi ennen raskautumistakin, kuin ekalla kerralla, ja kolmannesta tuli 6kg. Että ei se aina tarkoita että painoa tulee kilotolkulla. Vauva+lapsivesi+istukka+ lisääntynyt verimäärä tekee sen 5-7kg ja jos rasvavarastoa on omasta takaa hieman kertynyt, niin painoa ei välttämättä tule tuon enempää.
Mitä ja kuin paljon syö vaikuttaa hyvin paljon, kuten myös liikunta. Toisilla aineenvaihdunta hidastuu ja nestettä kertyy, ja sen takia tulee painoa, mutta ne jää laitokselle.
Moni normaalisti liikkuu ja katsoo mitä syö, mutta raskausaikana "antaa palaa", ja selvähän se että painoa tällöin tulee. Tämä ihmistyyppi tosin palaa useimmiten ruotuun raskauden jälkeen ja saa kilot karistettua.
Mä en kuulu näihin. Mulle painonpudotus on niiiiiin takkuista. Kyllä paino treenillä ja ruokavaliolla putoaa, mutta hyvin hitaasti.
Mä lihon helposti ja mun kroppa pitää viimeiseen asti kiinni jokaisesta rasvasolusta, joten toivon ettei kiloja tulisi kovin kauheasti..
Mutta tulee jos tulee.. Ei siihen maailma kaadu.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla painoa tullut nyt 2kg lisää. Samat 2 kg kylläkin pudotin juuri ennen positiivista testiä vaihtamalla maidottomaan ruokavalioon (ei löytynyt enää niin paljoa herkkuja mitä syödä :p). Tosin olen kyllä normaalipainoinen sillä kahdella kilolla tai ilman.
Pelkäsin kuitenkin, että painoa olisi tässä ajassa tullut enemmän, kun ennen tarkka ja säännöllinen ruokavalio on mennyt uusiksi ja syötyä on tullut sillon kun on ruoka maistunut. Ennen harrastin myös 8-12 tuntia liikuntaa viikossa ja nyt sekin on vähentynyt muutamaan kävelylenkkiin viikossa.

Onneksi suurin väsymys ja huonovointisuus on nyt takana ja kesäloma vietetty niin voi taas palata arkeen ja jumppiin ja salille :grin
 
Takaisin
Top