Syömishäiriön (anoreksia) takia mulle ei ole merkattu painoa, eikä mulle näytetä neuvolassa _välillä_ otettavaa painoa ollenkaan. Minulla ei ole vaakaa kotona, eikä tule olemaan - kiusaus olisi varmasti liian suuri. Olen parantumisvaiheessa, mutta lääkärin suosituksesta ja oman mielenrauhan vuoksi tehdään näin, ettei tule "retkahduksia" takaisin vanhaan.... Missään nimessä en tahdo vauvaa näännyttää, mutta sitten jos "se" tulee - niin en voi sille mitään. Nyt ei ole onneksi ollut "sitä", pitkä terapia on auttanut, ja toisaalta myös tieto raskaudesta ja itse raskaus.
Toisaalta ahdistaa ajatus siitä, kun en tiedä "paljonko" vauvasta voi tulla painoa ilman että se on "ylimääräistä" (jos ja kun KUITENKIN menen vaa'alle jossain vaiheessa omin päin). Meinaan siis, että jos X viikkoon on tullut X määrä, niin selkärangasta tulee automaattisesti syytös lihomisesta. Vaikeaa on ollut, mutta onneksi terapia jatkuu.. Vaikkakin nyt erittäin hajanaisesti, kun aikoja ei oikein ole ollut. Eri asia sitten, jos ja kun pääsen tuettuun terapiaan.
Kuitenkin omaa oloani helpottaa se, kun käyn lukemassa teidän "juttujanne" täältä.. Miten te suhtaudutte muutoksiin painossa, jne. Vahvistaa terveempää käsitystä siitä, miten asioiden pitäisikin olla.