Painonnousu odotusaikana

Mulla kävi viime raskaudessa niin, että paino nousi jäätävän turvotuksen mukana alkuviikoilla niin että neuvolan eka mittaus oli noin +5kg normaalipainoon. Siitä se sitten alkoi pahoinvoinnin ja myötä laskea ja neuvolakortin mukaan laski n.7kg aina puoleenväliin asti, kunnes vihdoin lähti maltilliseen nousuun, niin että tais tulla 8kg, mutta neuvolan alkupainosta luettuna vain pari hassua. Nekin jäi aikalailla synnärille ja viimeistään vauvavuonna karisi kun jouduin tiukalle imetysdietille esikoisen allergioiden takia. Sen jälkeen kuin imetys loppui oon palannut normaalisyömisiin ja varmasti normaalipainoon, mut aika vähän käynyt vaa'alla.

Tässä raskaudessa alku vaikuttaa aika samalta kuin viimeksi. Nyt oli lähtöpaino neuvolassa ihan sama kuin esikoisesta alkupaino, mut tänään kun kävin mielenkiinnosta vaa'alla niin siitä painosta on jo -3kg. Ruokahalu on tosi huono kun koko ajan etoo ja oksettaa, mutta eiköhän se ja paino taas nousuun lähde jossain vaiheessa.
 
Mulle on tullut nyt kahdessa päivässä aiiivan jäätävä turvotus ja toki pelkään, että jääkö tämä nyt päälle. Vatsa on vyötäröstä ja navan kohdalta paisunut viisi senttiä tosiaan nyt perjantaista. Vaakaa ei ole, mutta todella pallomainen olo nyt :wideyed:
 
Mulle on tullut nyt kahdessa päivässä aiiivan jäätävä turvotus ja toki pelkään, että jääkö tämä nyt päälle. Vatsa on vyötäröstä ja navan kohdalta paisunut viisi senttiä tosiaan nyt perjantaista. Vaakaa ei ole, mutta todella pallomainen olo nyt :wideyed:

Itse olin alkuviikosta todella turvoksissa, mutta loppuviikkoa kohden turvotus lähti laskemaan. Aineenvaihduntani tuntuu elävän ihan omaa elämää. Toivottavasti turvotulsesi lähtisi vielä laskemaan.
 
Kiitos T535! Näyttää käyneen samaan tapaan suin sinulla, mutta tehotahdilla: nyt oli jo kolme senttiä hävinnyt turvotusta pois ja olo on kaikin puolin helpompi.
 
Mä kävin aamulla taas puntarilla ja kuinka huojentavaa ettei paino vieläkään ole noussut lain. Mullahan siis ennestään reilusti liikaa painoa ja ohjeena neuvolasta jälleen, ettei painon tarvitsisi nousta koko odotusaikana lainkaan. Viimeksi nousi muistaakseni sen ~8kg muistaakseni ja siitäkin 6kg jäi synnärille ja loput 2kg imetys vei parissa kuukaudessa :) kunpa nyt menis samoin :sorry:
 
Mä kävin aamulla taas puntarilla ja kuinka huojentavaa ettei paino vieläkään ole noussut lain. Mullahan siis ennestään reilusti liikaa painoa ja ohjeena neuvolasta jälleen, ettei painon tarvitsisi nousta koko odotusaikana lainkaan. Viimeksi nousi muistaakseni sen ~8kg muistaakseni ja siitäkin 6kg jäi synnärille ja loput 2kg imetys vei parissa kuukaudessa :) kunpa nyt menis samoin :sorry:
Mulla on sama tilanne, lähtöpainoa siis jo ennen raskautta reippaasti. Neuvolassa ei raskauden aikaisesta painonnoususta ollut puhetta, mutta th kysyi olisiko mulla kiinnostusta ravitsemusterapeutilla käydä ja sanoin että olin sitä itsekin jo miettinyt niin mielelläni menen. Se olisi nyt 4.4. Katsotaan saako sieltä mitä irti. :) Kotona olen aamupainoa seurannut vähän sen mukaan milloin sattuu muistamaan, niin alun +3kg noususta (mahtoi olla turvotusta) on tultu taas 2kg alaspäin ja olokaan ei ole niin ”mössöinen” kuin aiemmin.
 
Mulla on tippunut ensimmäisestä neuvolasta useempi kilo tän pahoinvoinnin hankaloittaman syömisen takia :sorry: Alkaa oikeesti kohta huolestuttaa jos tää jatkuu. Tiiän että vauva kyllä ottaa omansa mutta itellä voimaton olo ja raastaa mieltä kun on nälkä mutta kaikki etoo.
 
Mulla on tippunut ensimmäisestä neuvolasta useempi kilo tän pahoinvoinnin hankaloittaman syömisen takia :sorry: Alkaa oikeesti kohta huolestuttaa jos tää jatkuu. Tiiän että vauva kyllä ottaa omansa mutta itellä voimaton olo ja raastaa mieltä kun on nälkä mutta kaikki etoo.
Mulla ohan sama tilanne, mutta en jaksa olla huomissani kun esikoisen raskaudessa oli sama tilanne ja kun vihdoin meni ohi niin äkkiä se unohtui. Voimia pahoinvointiin ja pakkosyömiseen :smiley-angelic003
 
Mulla on tippunut ensimmäisestä neuvolasta useempi kilo tän pahoinvoinnin hankaloittaman syömisen takia :sorry: Alkaa oikeesti kohta huolestuttaa jos tää jatkuu. Tiiän että vauva kyllä ottaa omansa mutta itellä voimaton olo ja raastaa mieltä kun on nälkä mutta kaikki etoo.

Mullakin oli sama ekan kohdalla, alkuun putosi paino useamman kilon, mutta sitte kun se rupesi nousemaan niin nousikin iloisesti. Syöt just sitä mikä hyvältä tuntuu ja silloin ku tuntuu siltä että voi syödä, ja mieluummin useammin pieniä määriä, niin kyllä se siitä hiljalleen... Tää on ihan hanurista tää ällötys, mutta syötävä se vaan on. Ja yleensä mulla ajatus syömisestä etoo enemmän kuin se ite syöminen sitten lopulta.
 
Alkupaino tippunut 2-3kg siitä mitä oli ennen raskautta. Jatkuva etova olo ja pienet annoskoot tehneet tehtävänsä. Vaikka onkin tullut syötyä 1-2 välipalaa enemmän kuin yleensä, niin muutoin annoskoot ovat olleet selvästi pienempiä. Pahimpaan aikaan taisi olla jopa vain puolet normi annoksesta! Esim puolikas kanafilee ja pari lusikallista kasviksia ja riisiä..

Toisaalta tuo ei ole toistaiseksi haitannut, päinvastoin kun elopainoa alkujaankin liikaa ja soisi kokonaisnousun jäävän mahdollisimman pieneksi.

Jotenkin jännästi koira oppinut huomaamaan mun ilmeestä tai muusta että nyt tuolla on huono olo eikä tule jaksamaan kaikkea. Sit se siirtyy lähemmäs todella ”uhrautuvasti” ja tarjoutuu auttamaan syömään pois jämät silmien edestä ettei mun vaan tartte kärsiä enempää ruokaa kattoessa. :laughing021

No on se mukava kun koirakin tekee kaikkensa ”epäitsekkäästi” että mulla olis edes vähän parempi olla :)
 
Mullakin paino vielä miinuksella lähtöpainosta. Ruokahalu välillä normaali, välillä olematon ja nyt kun mietin niin itseasiassa taitaa olla ettei ole enää viikkoon etonut (eilen tosin karkkipussi sai aikaan ällötyksen, mutta sellainen vakiomuotoinen koko ajan kalvava olo on jäänyt pois.. hope so).
 
Muokattu viimeksi:
Onko kukaan vielä myöntänyt että paino on noussut? :grin No minä myönnän! Pari kiloa tullut lisää ja jos menee samalla kaavalla kun viimeeksi niin kohta alkaa kovin nousu joka tasoittuu loppua kohden ja vikana parina kuukautena ei tule juuri enää ollenkaan lisää.
 
Onko kukaan vielä myöntänyt että paino on noussut?

Mulla ainakin on, tän aamun punnituksen mukaan kolmisen kiloa jo... :depressed: Ja siis nyt 12+4. En oikein ymmärrä, miten tuota on tullut jo noin paljon, kun olen koittanut syödä järkevästi. Pahoinvoinnin takia on toki joutunut syömään useammin, mutta lähinnä olen lisännyt hedelmiä tms. Herkkuja en syö käytännössä lainkaan, esim. karkkiin en ole koskenut noin 18 vuoteen. Että mistä tää oikein tulee?? Ahdistaa. :arghh::banghead:
 
Täällä, noin kaksi kiloa tullut lisää.
En edes syö herkkuja, ruokaa kylläkin ja olen yrittänyt liikkua. En ole voinut pahoin, joten ruoka on kyllä maittanut :rolleyes:
 
Mä en tiedä painoa. Mut kuumottelee :/ pitäis pienentää annoskokoa et olis homma enemmän tasapainossa. Mut ruoka on vaan niin hyvää :D
 
Mulla tullu joku 3-4kg lisää ja vasta 12.vko menossa:sorry: Viime raskaudessa oli kyllä sama juttu että puolet siitä kokonaispainosta tuli ihan tän ekan kolmanneksen aikana ja sit moniin viikkoihin ei tullu mitään. Tosi nyt alkupaino oli roimasti vähemmän kuin viimeksi mutta silti, mäkään en oo syöny herkun herkkua, en siis sokeria, viljaa enkä maitotuotteita mitkä on ne pahimmat turvottajat eli samaa sanon kun joku aikaisemmin että ihan sama mitä tekee niin paino vaan nousee:sorry: On etonu ja on tullu syötyä vähemmän mutku toi turvotus on jotain ihan omaa luokkaa!
Aargh! Millon tää paisumus loppuu?? Muistaako/ Tietääkö kukaan?
 
Täällä kans pari kiloa tullut jo lisää :sorry: Lähtöpaino jo valmiiksi korkea ja neuvolassakin puhuttiin että 5-9kg sais vaan tulla :bored: Noh, ehkä en ole jaksanut kauheasti panostaa syömiseen kun tämä väsymys on ollut niin jäätävä :grumpy:. Ruoka on siis maistunut, etoo kyllä välillä, mut sekin taitaa johtua vain nälästä. Viime raskaudessakin tuntu et vaiks olisin syöny vaan salaattia ni silti sitä painoa vaan tuli :arghh: Täytyy vaan toivoa et tää väsymys hellittäis jossain välissä ni jaksais lähteä enemmän urheilemaan :dance008
 
Pitiköhän käydä vaa'alla.. Mullakin nyt paino hypännyt pari kiloa parissa viikossa :confused:
 
Ei pahalla ketään kohtaa ja en tiiä miksi luen ku tulee huono fiilis kun sanotte että paino noussut pari kiloa, mulla noussut nyt 7-8kg :violent001:sad010

Nyt on kyllä onneks tainnu viikon kaks yrittää paino pysyy edes samassa, mutta ei..

Joo jonkun verran antanut herkuille lupaa (noin kerran viikossa) mutta kun painoa muutenkin liikaa ni mieli ihan maassa ton nousun takia :banghead:
Ihme kyllä ei viel eilen ainakaan neuvola käynnillä sanonut mitään tosta noususta... Ens kerralla sit varmaa sanoo. .:bag:

Omalla äidillä nousi joka raskaudesta paino 20kg - > :facepalm:
 
Takaisin
Top