Painonhallinta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole mennyt puntarille. Luulen, että lihakset on hävinneet ja nyt sitten alkaa sitä painoa tulla.. Höh!

Mulla on tullu voimat takas ja oon jaksanu salille ja jumpalle (Y) Paino ei oo noussu nyt kohta kolmeen viikkoon yhtään. Onneks..tasottaa meinaan vähän tota alun järkkyä nousua. Maha on pallo mut ei näy edestäpäin. Oon kattonu mitä syön ja yrittäny pitää kalorit siinä parissatonnissa, mut nälkää näkemättä tietenkin. Lähinnä hiilarihöttöä vältellen. Olo on hyvä ja pirtee. Toivotaan et olotila ois pysyvä ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä 15+2 ja paino edelleen lähtölukemissa. Olo alkaa pikkuhiljaa piristyä, ehkäpä tässä sais taaa itteensä lenkille yms. Ruoka maistuu vieläkin huonosti ja herkästi tulee oksennus, siinä varmaan suurin syy siihen et paino ei nouse. Ja hyvä näin, ku tota ylimäärästä on jo omasta takaa. Ehtii se viel nousta.

No mulla ei ollu ylipainoo ja paino tosiaan noussu noin 6kg alusta. Pääasiassa rinnat ja maha on kasvanu. Oon varautunu että 10kg voi viel tulla. Toivon ettei sen enempää.

Tällä hetkellä -2kg lähtöpainosta. Paha olo alkanut helpottaa joten nyt täyttä höyryä eteenpäin ja siivousbuumia odottaen.

Taisin jossain vaiheessa valittaa että huolettaa kun olen niin huono syömään, ja paino on vaan tullut alas. 2,5 viikkoa sitten neuvolassa painoin 62,5, eli kilo oli tullut alas ekasta neuvolasta. Viime viikolla joku päivä kotona vaaka näytti 60 kiloo, et ehkä neuvolassa olis tullut 61. Tänään kävin kotona taas vaa'alla, niin oon sitten viime päivien aavistuksen paremmalla ruokahalulla saanu koottua painoa 3 kiloo viikossa... Pari senttiä on tullut vatsan ympärysmittaa lisää myös, eli on vissiin ruoka menny oikeelle taholla kropassa.

täälläkin odotellaan sotkujen keskellä siivousbuumia, aikamoinen kotityölaiskimus oon ollut.

Oon niin kade teille. Mulla tosiaan oli lähtötilanne sellainen, ettei kovin paljoa painoa tarttis tulla, etenkään tässä alkupuolella, mutta ilmeisesti mulla hormonitoiminta voimakasta. Samoin ku eka raskaudessa, tähän mennessä painoa tullut jo 8 kg lisää. Oon syöny samalla tavalla ku normaalistikin, joten en kauheasti revi silti stressiä tuosta painonnoususta, kun sain viimeksiki kaikki raskauskilot imettämällä pois. Neuvolassa kyllä mainitsin asiasta, mutta eipä tuo mitään puhunut. Kannusti vain liikkumaan, että jaksaisi hyvin raskauden ajan. Sokeritestit vissiin sitten loppupuolella raskautta, mutta olisikohan ollut viimeksikin niin.

tipunen se kaikki 3kg tuskin on ainakaan rasvaa :) nestevaihtelut voi olla tosi suuria..useita kiloja jopa vuorokauden sisällä. Mulla on herkutteluviikonloppu. Nyt taas palataan ruotuun arkiviikoksi.

joo, epäilisin, että helteiden aikana ei kuitenkaan juonu ja syöny riittävästi, niin varmaan on vettä tullut vauvallekin lisää pyöriskellä, ja vähän sitten lisää itsellekin. Keittoa, pastaa ja leipää sekä hiukkasen hedelmiä ja mustikoita.

Muutoin mulla ei yleensä ole paino heitellyt yhtään, lakkasin noin 20 iässä käymästä vaa'alla, kun paino pysyi lähes aina samana. Opiskelujen jälkeen tuli muutama kilo lisää, ja sen jälkeen taas jumahti paikoilleen. Nyt tietty saa sitten tulla sitä painoa, mutta en vissiin oo keräämässä mitään älytöntä massaa, paitsi että tää toinen puolikashan vasta on se kasvun kausi.

Raskauden loppuaikana tulisi painon nousta tasaisesti ja asteittain (200-800 g viikossa). Minä oon käsittäny, että nyt näillä viikoilla (17-24) painonnousu olisi suurinta ja pienintä sitten viimeisinä viikkoina ennen synnytystä. Mulla tuli viimeksi aivan tasaisesti 0,5 kg viikossa ihan alusta loppuun asti (no viimeisten viikkojen aikana ei enää paino noussu), mikä sinänsä jännä, kun näyttää ainakin alku menevän samalla kaavalla nyttenki. Se vaan, että mun painoisella paino sais nousta enintään sen 11,5 kg ja siitä suurin osa jo saavutettu.

Kävin herätessä vaa'alla ja viikossa pömpsähtäny kaks kiloo painoa. Taitaa olla kyllä suurimmalta osin turvotuksia, sormuksetkin puristaa. Nyt 16+2 ja toi kaks kiloo tullut kaiken kaikkiaan.

Mullakin DT se tilanne, että painoindeksi 30-31 ennen raskautta, niin ei tota painoo sais paljoo tulla. Viimeks oli kyllä tässä vaiheessa tullut enemmän (ja alotuspainoakin 12 kg enemmän) ja silti jäi kilot suht maltilliseen 12 raskauskiloon.

Mull yht siis vähän päälle 5kg tullu ja ne tuli kaikki välillä ovis-rv8. Nyt kohta 11viikkoa ollu paino samassa..varmaan kohta alkaa nousee taas.

Mut se näkyy vaan mahassa ja tisseissä onneks..toistaseks.

Täällä paino vaan putoaa. nyt kun oksentamisesta pääsi eroon niin makaan flunssassa. mikään ei maistu ja väkisin vedän jotain pussikeittoja.
paino tällä hetkellä -3kg.. Itsellä tosin viime raskaudessa pahoinvoinnin takia lähti -10kg joten en osaa sanoa mikä oli muutos keskiraskauden aikana kun kuroin menetettyjä kiloja takaisin. viimeisen kuun aikana paino nousi noin kilon viikossa. siitä johtuen se mahakin repesi sitten kunnolla.

Täällä paino tällä hetkellä rv 17+5 taitaa olla kutakuinkin +4kg lähtöpainoon. Ihan maltillisesti on noussut vaikka kaksosraskaus onkin kyseessä. Toki mieliala on vienyt ruokahaluakin...eiköhän se vielä siitä rupee kohisten nousemaan kunhan turvotukset mut saavuttaa, hiukan on jo sormet turvoksissa..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Lähti alkuraskaudessa 7kg pois, eikä ole siitä vielä onneksi noussut yhtään! Pahoinvointia on kyllä vieläkin, se lienee syynä. Nyt BMI 27 ja viikkoja 20+3. Ihan hyvä toisaalta, mutta kyllä se lähtee tässä varmasti taas nousemaan kun ruoka alkaa maistua ja pysyä sisällä paremmin.. Olisihan se ihan hyvä, ettei hurjasti sitä ylimääräistä tulisi :)

Mulla nyt on paino noussu noin kolme kiloa toukokuusta. Toisaalta juon päivässä neljä litraa vettä, eli osa painosta varmaan siitä johtuvaa. Aamupainoa en saa, ku ei oo vaakaa! Ite oon aina ollu tietoinen vatsastani, ja se onkin kehoni "ongelma-alue", ja kun nyt vuoden aikana sain kaiken ylimääräisen pois vatsalta, on välillä tullut suurta ahdistusta, kun nyt pullottaa. Nyt puoliso on alkanu aina aamusin ja kun tulen vaikka töistä kotiin, ni hieromaan myös masua, on raskaudesta tullut todellisempaa, ja pikku hiljaa yritän omasta pinnallisuudestani päästä eroon.. Pikku hiljaa, pikku hiljaa..

Mulla oli tosiaan BMI27 ennen raskautta. Pitää luottaa siihen, että lähtee itestään, kuten edellisen raskauden jälkeenki se lähemmäs 20 kg lähti.

Jep, mä suhtaudun painonnousuun nyt rennommin, kun ekassa raskaudessa. Nyt tietää, että ne kilot lähtee kyllä ilman vaivannäköä.

Paino on nyt noussut hyvin maltillisesti. Vauva kuitenkin kehittynyt oikein mallikelpoista tahtia. Pikkuhiljaa tähän mahaan alkaa sopeutua, ja vielähän se tulee kasvamaan paljon! Se tässä vähän pelottaakin. Nyt jo jouduin käydä mammahousu ostoksilla. 19.viikko menossa ja bmi edelleen alle 18 -en haluu edes ajatella millainen pallomaha olen loppuvuodesta... huh.. Onneksi löysin ihanan kaupan ja kivoja vaatteita :grin

Takaisin