Painonhallinta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä paino nyt (rv 9+2) + 2kg lähtöpainoon... eli tullut pahoinvoinnin myötä alas kilon verran, alun nousun jälkeen. Paljoa en kuluta kun oksennan vaan ja muuten olla möllötän ja pikkusen touhuan suurimman osan päivistä. Ruoka on ollut mitä sattuu, mikä sattuu maistumaan. Ummetusta vähän tuntuu edelleen olevan, sekö lie nuo ekat kilot mulle toi...kauhulla ootan että miten paino lähtee nousuun kun pahoinvointi loppuu...tosin nyt ainakin tuntuu että otan paljon mieluummin ne kilot kun tän olon!!

Mites muilla?

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla nyt ei varsinaisesti ole liikakiloja, mutta viime raskaudessa tuli 23 kiloa , josta vielä jäljellä onneksi vain 5. Oli niin valas olo tuolloin, että ajattelin jotta nyt tulee kiloja max. 12 ja todellakin katon mitä syön. Se ajatus on kaatunut jo tähän pahoinvointiin. Toki syön terveellisesti, mutta ruuan määrä on mahdoton, kun syön noin tunnin välein "jotakin pientä", että olo pysyis suht' hyvänä.

Elän siis itsekin nyt vain hetkessä: "Väliä vaikka tulisi 5o kiloa lisää painoa, kunhan ei ois näin paha olo". Okei, mulla on alkanut väsymys helpottaa ja näköjään sen myötä paha olokin. Ja keksin tuossa aina pahan olon isikiessä hengitellä tosi syvään. Tehoo mulla.

Mulla ei oo painoa tullut vielä ollenkaan, varmaan siks kun kaikki herkut on jäänny ällötyksen takia :D Viime raskaudessa oksensin niin paljon että laihduin ja olin vasta rv20 omassa lähtöpainossa.. Tällä kertaa en oo paljon oksennellut mutten oo myöskään mässäillyt ja oon jaksanut liikua. Saas nähdä nyt, jotenkin ahdistaa olla näin lihava ja tuntuu ettei raskaus ees tuu näkyyn missään vaiheessa ku oon jo valmiiks tällanen pallo :D (oon nyt siis 10kg painavampi kun viimeksi kun ootin..)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mulla nyt 8+4 ja kiloja +0,5-2 kg, ihan aamusta (eli turvotuksista) riippuen. Kulutan työpäivinä aika paljon energiaa, mutta kyllä sit tulee syötyäkin. Koko ajan karsee nälkä, mut aika rajallista on se mitkä ruuat maistuu. Myslipatukat, jogurtit/rahkat, voileivät, banaani sellasia perusvarmoja, jotka uppoo aina eikä onneks oo ihan sieltä epäterveellisimmästä päästä. Syön mitä tekee mieli, sit ku väsymys ja pahoinvointi helpottaa alan kiinnittää enemmän huomiota ruokavalioon...

Mua niin harmittaa kun ennen raskautta vakaasti päätin jatkaa terveellistä (siis superterv) elämää vaikka raksutuisin..väsymys vei liikuntakyvyn ja pahoinvointi vei terveellisen ruuan syöntikyvyn :( painoa tullu turvotuksineen ja ummetuksineen jo 5kg ja mennään vkolla 11 Toivon ja rukoilen että toinen kolmannes tuo mukanaan jansamista ja voimaa alkaa taas liikkumaan ja syömään terveellisesti tai mä oon sotanorsu pian.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

MinniV, mulla tuli kans ekas 23kg, tokas 17kg ja täs kolmannes nousutahti näyttäis samalta ku ekassa. Mulla imetys vie kaikki kilot eli jos ei kiloi tulis, oisin ihan olematon imetyksen jälkee. Ja noi kilot siis kertyy ihan herkuttelematta.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

En omista vaakaa mutta nyt kun jo parit housut ovat vihjanneet levenneistä reisistä, alkoi iskeä epäilys että onkohan paljonkin tullut painoa lisää. Pari viikkoa sitten neuvolassa punnittiin 5kg normipainosta lisää. Mulle kyllä ruoka maittaa oikein hyvin ja ehkäpä tule syötyä pikkasen enemmän mitä aiemmin vaikka yritän kuitenkin syödä terveellisesti. Mutta määrät ovat lisääntyneet. Ja välillä tulee kyllä herkuteltuakin. Minäkin siis voisin ottaa itseäni niskasta kiinni, pysyä siellä terveellisellä puolella (pizzat, kebabit, hampparit pois) ja LIIKKUA.

Cissi, nuorempana toimi täälläkin imetys. Ekojen muksujen syntyessä olin parikymppinen ja kilot jäi jo suurinpiirtein sairaalaan. Kolmosesta jäi imetyksen jälkeen muutama kilo ja nelosesta vielä enempi. Nyt olen tosiaan kohta jo 41v. ja luulen, että kilojen putoaminen tän vitosen jälkeen on jo ihme.

Voihan masennus. Oon lähössä reissuun ja tässä pakkailen vaatteita. Jokaista vaatekappaletta pitää erikseen sovittaa että mahtuuko vielä päälle. Maha pullottaa, kaikkia paikkoja turvottaa :/ tuntuu että olis ihan kaamee norsu jo nyt. En muistanu että tällästä on olla läski :( kaappi täynnä sopimattomia vaatteita, edes suihkussa ei huvita käydä kun ei haluu nähä itseään alasti, naama ja rinta täynnä finnejä (joita mul ei koskaan muuten oo) ja kaikki tissiliivit pari kokoa liian pieniä
Ja joo tiiän että ei mulle oikeesti oo tullu kun pari kiloo ja suurin osa on turvotusta mut kyl se silti vaan veetuttaa kun suurella työllä rakennetut lihakset tuntuu hävinneen ja läskiä tursuu joka paikasta..

Mulla kans vaatteet kiristää ja rinnat kasvaneet yhen koon verran. Painoa ei ole tullut kuin 2-3kg lähtöpainoon nähden, mutta tuntuu enemmältä. Eikä oikein osaa vielä ostaa uusia vaatteita kun raskausvaatteet liian isoja ja normikoko taas liian pieni, hankalaa:)

Mulla ei turvota pelkästään mahaa, vaan hyvin pian leves myös takamus ja reidet eli mitkään farkut ei ole menneet jalkaan moneen viikkoon. Onneksi on parit isommat. Ponnarilla nappi kiinni. Rinnat hieman kasvaneet. Alkaa olla imetyksen jälkeen ostetut liivit nyt sopivat. Painoa on tullut lisää jo lähes 4 kg, vaikka en oo voinu syödä mitään herkkuja. Pahoinvoinnin vuoksi on tullut kyllä syötyä just sitä, mikä milloinki alas menee ja aika tiheästi. Nyt täytyy katsoa, mitä suuhunsa pistää, kun pahoinvointi alkaa helpottaa. Edellisessä raskaudessa painoa oli tullut se 4 kg vasta rv 18 ja minullahan ei pitäisi paljoa paino edes nousta. Täytyy yrittää luottaa siihen, että raskauskilot tippuvat itsestään sitten taas imetyksen myötä. Viimeksi niitä ehti kertyä se 20 kg. Toivottavasti saisin liikkumalla ja ruokavaliolla nyt pidettyä painonnousun aisoissa.

Edellisessä raskaudessa painoa tuli 20kg, koska varmaan hormoonien hyrrätessä ajattelin, että mulla on hyvä syy syödä. Raskauden jälkeen meni n. Puoli vuotta kun oli kaikki raskauskilot + 10kg lisää tiputettu. Haastavaahan se oli ja toivonkin, että saisin tässä raskaudessa mieliteot jotenkin kuriin. Edellisessä raskaudessa ajoin 30-40km lähimpään mäkkäriin, koska oli ihan pakko saada just mäkkärin mansikkapirtelöö...

Edellisessä raskaudessa painoa tuli 20kg, koska varmaan hormoonien hyrrätessä ajattelin, että mulla on hyvä syy syödä. Raskauden jälkeen meni n. Puoli vuotta kun oli kaikki raskauskilot + 10kg lisää tiputettu. Haastavaahan se oli ja toivonkin, että saisin tässä raskaudessa mieliteot jotenkin kuriin. Edellisessä raskaudessa ajoin 30-40km lähimpään mäkkäriin, koska oli ihan pakko saada just mäkkärin mansikkapirtelöö...

Niin ja lisään vielä tähän, että nyt menossa rv10 ja toistaseks ei ole tullut yhtään lisäkiloa :)

Toimi hyvänä diettinä toi kahden päivän sappikipuilu ja oksentelu; tänään taas raskautta edeltävässä painossa, eli pari kiloo lähti. Nyt rv 9+3.

Mulla kyllä lähti ihan itestään ne 20 raskauskiloa, mutta menii siihen se puoli vuotta...Nyt alkaa hieman jo väsymyskin helpottaa, joten jos jaksaisi vähän ahkerammin tosiaan liikkua.

Tuo on kyllä uskomatonta kuinka erilailla se paino jokaisella odottajalla nousee ja putoo.

Itsellä ensimmäistä odottaessa (kesällä 2011) paino tippui oksentamisen takia kesä-heinäkuussa -10kg. Ja ihan hyvä että niin olikin, sillä lähtöpaino oli 82kg. Viimeisen kerran punnitsin itseni laskettuna aikana (eli kaksi viikkoa ennen synnytystä) jolloin paino oli 98kg. Taisi sataset paukkua, mutta todisteita siitä en kaivannut. 2 viikkoa synnytyksen jälkeen paino oli 73kg, eli selvästi vähemmän kuin raskauden alkaessa. Äitiyslomahan se pahinta aikaa on, kun saa syödä syömisen ilosta päivät pitkät ;)
No nyt toista odottaessa lähtöpaino oli 78 kiloa, eikä vielä (rv11) ole muuttunut suuntaan eikä toiseen. Ruokaa on saanut syödä ihan niin paljon kun on pystynyt, koska lopulta ne kaikki on tullut jossain välissä ylös. Pudotin toisaalta tänä keväänä itseltäni sen -8kg pois, joten lähtötilanne on parempi kuin viimeksi. Mutta jotenkin sitä suhtautuu eri tavalla nyt syömiseen, koska tietää kuitenkin voivansa pahoin. Sitä osaa syödä nopeammin imeytyviä ruokia, jos ei muuta! Viimeksi välttelin syömistä pahan olon takia ja se olikin syy miksi jouduin tiputukseen.
Mutta toisaalta, tulee ja menee. Niinhän se melkein jokaisen naisen elämässä on. Nyt on sentään syy miksi kiloja tulee. Ei niistä kannata murehtia, kun vain pysyy terveenä odotusajan. Niiden eteen sitten vaan kukin tekee oman mielensä mukaan töitä, kun pienokainen on synnytetty.

Itsellä on kans niin reilusti ylipainoa jo ennestään, ettei kyllä yhtään ylimääräistä lisäkiloa kaivattais. Tosin oonkin laihtunut nyt alkuraskaudessa muutaman kilon pahoinvoinnin vuoksi, mutta ne kilot oon pahoinvoinnin hieman helpotettua ja turvotuksen/ummetuksen vuoksi kuronut jo takaisin ja oon nyt suurinpiirtein lähtöpainossa, viikkoja on 11+4. Toivotaan ettei tästä kauheasti nousisi, ainakaan vielä ei mitään mahdottomia mielitekoja ole ollut ja toivottavasti ei tulekaan että saa pidettyä ruokavalion edes melkein terveellisenä. Tämä on ensimmäinen raskauteni joten vertailukuvaa aiempaan raskauteen ei ole.

Itselläni paino pudonnut n. 6kg siitä, mitä painoin raskauden alussa/ ennen raskautta. Oon yrittänyt syödä normaalisti, mutta pahoinvoinnin takia ei oikein mikään maistu ja tulee helposti ylös.. Toisaalta eipä tuosta painonlaskusta kai ole haittaa, kun on hieman muutenkin ylimääräistä.. :) Kyllä se paino kuitenkin varmasti lähtee nousemaan jossakin vaiheessa.. Nyt siis rv 14 menossa.

10+4 ja 300 g tullu painoa. Jatkuispa samaan malliin. Tavoite olis saada pidettyy raskauskilot alle kymmenessä, mut liikaa en stressaa, ku tiiän et kyl ne siit karisee. viimeks tuli tosiaan joku 12 kg ja alle kahdessa viikossa lähti.

Viikonloppuna pääsee vaale ku kotona meillä ei vaakaa oo.. valmiiks kauhistuttaa että kuinkaha paljon sitä painoo on tullu kerettyä :( on meinaa herkut maistunu..

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin