Painon nousu

Itsellä paino tippui alussa roimasti, mutta nyt aletaan olla samoissa lukemissa kuin alussa. -2kg nyt alusta katsoen.. Raskausviikkoja nyt 20+6.. :)

64 oli lähtöpaino ja viimeksi neuvolassa näytti 72 ja rapiat :smiley-angelic006
Johtuu mulla kanssa siitä, että alkuraskaudessa oli senverran huonovointisuutta ja väsymystä, että liikunta jäi lähes kokonaan ja hampparit, pizza yms maistu vähän liian hyvin.
Nyt palattu takas normaaliin ruokavalioon ja urheilukin on jatkunut, niin ehkä se ei enää ihan noin hurjaa tahtia nouse.

Viikolle 21 tultaessa on painoa tullut pikkusen reilu 3kg. Eikös tuo painnonnousu näiltä viikoilta eteenpäin ole suurimmillaan? Painoarvio masutyypille oli 400g :Heartred

Mua ei oo sitten ekan neuvolakaynnin punnittu, ja omasta vaa'asta on patterit loppu. Veikkaan, etta on tullut vahan enemman kuin olis suotavaa. :sad001 Oma toive olis ollu ettei paino ois noussu yhtaan, kun tata vararavintoa on muutenkin riittavasti..

Mulla on kyl toimiva vaaka, mutta en oo uskaltanu nyt astuu siihen :wacky:,
seuraavaan neuvolaan olisi vielä 4 viikkoa. Herkut maistuu päivittäin, en tiedä kumpaa sukupuolta se ennustaa..

Miun paino nousu 1-2kg ja nyt on viikkoja 18+5. Eniten oon nauttinu kun kerran elämässään on mulla kunnon tissit, ja mieskin tykkää :P Huolettaa tietysti vähän että miten kaikki kilot sitten aikanaan tippuu kun jo kolmas lapsi tulossa. Edellisten synnytysten jälkeen ei tarvinnu tehä mitään kilojen tippumisen eteen vaikka ekassa tuli 18kg lisää ja toisessa tuli13kg lisää.

Voi voi,2,2kg tullu edelliseen neuvolakäyntiin,joka oli 5vkoa sitten. Nyt on pakko ottaa tuon ruokamäärän kanssa itteä niskasta kiinni...

Alussa paino putosi 3-4 kiloa, jonka jälkeen palasi hiljalleen alkupainoon ja pysyi siinä pitkään. Viikolla 19 pompsahti yhtäkkiä 3 kiloa lisää, mutta onneksi nousu jäi toistaiseksi siihen. Painoa oli ylimääräistä jo ennen raskautta, joten ihan hirveästi ei saisi kiloja tulla. Väsymyksen takia vaan tulee välillä herkuteltua ja syötyä liikaa.

Väsymys herättää kyllä hiilarihimot iha tappiin saakka! Ihme hommia, aamuvaa'alla oli nyt vähemmän lukemia, kun viime viikolla. Liekkö nesteet lähtenyt kiertämään taas paremin :) Noh, maha kasvaa vaikka paino oli vähän vähentynyt :3some

Evemoin viestistä tuli mieleen, että te, jotka saunotte, niin huomaatteko hikoilevanne normaalia enemmän nyt saunomisen yhteydessä? Yleensä on ihme, että ihon pinnalle tulee edes vähän pintakosteutta, kun nyt olen 5 minuutin jälkeen aivan hiestä märkä. Pohdin, että ehkä ne nesteet ovat täälläkin liikkeellä?

Höh, minulle on tullut n.5kg tähän mennessä. Tuntuu paljolta siksi, kun esikoisesta olin samassa painossa vasta rv23+. Nyt vasta 20+ menossa. Ihan viime viikkoihin asti tosin olen joutunut syömään 2-3h välein, ettei tullut pahaaoloa. Nyt pari viikkoa on pahaolo ja samalla ruokahalukin ollut poissa. Jospa tuon painonnousun saisi nyt kuriin. Esikoisesta tuli kaikenkaikkiaan 12kg ja samanlaisia lukuja toivoisin nytkin.

Viimeksi, kun kävin saunassa, parisen viikkoa sitten, en hikoillut mitenkään erityisesti. Tulee kyllä saunottua äärimmäisen harvoin :(

Nyt on tullut alkupainosta 4 kg lisää, joista 1 kg tosi nopeasti. Herkut on maistunut vähän turhan hyvin viime aikoina. :oops: Pitää kyllä vähentää makean syöntiä sokeriarvojenkin ja vauvan hyvinvoinnin kannalta.

Täällä rv 22 tänään ja aamupainoa plussauksesta tullut lisää +6,5kg :meh: Toivon mukaan max. 10kg enää tulisi, tähän toki voi itsekin vaikuttaa syömällä terveellisemmin (omalla kohdalla tämä tarkoittaa sokeristen herkujen vähennystä).

Täälläkin on alettu katsoa sokerin syöntiä. Olen todellinen sokerihiiri, ja nyt vasta tajusin, etten syö makeaa niin sanotusti tarpeeseen (että tekisi ihan hirveästi mieli) vaan ihan puhtaasti tavan vuoksi. Eipä sillä sokerin liikakäytöllä kätilön puheiden mukaan vielä ole niin radikaalia vaikutusta sikiön kokoon, mutta viimeisellä kolmanneksella kannattaisi jo olla tarkkana. Omaa painoani en edelleenkään jaksa huolehtia, kun normaalissa painossa olen aina ollut. Nyt paino noussut alkuun nähden 3-4 kiloa, mutta kuten joku huomautti, niin tästähän se nousu vasta alkaa!

Mä luulin, vielä toissapäivänä, että mulle ois tullu alle 8kg mut olikin 10 :D voi ei

Mulla jo ahdistaa tämänkin raskauden painon nousu :/ ja kun nyt se vasta alkaa... Harkitsen jopa sitä "juo nyt vettä"-appsia, kun nesteiden nauttiminen on varmaan yksi iso ongelma kun en juo riittävästi niin tulee turvotusta ja reisiä särkee näin yöllä.

Takaisin