Painon nousu

23 viikolla ollaan ja +3,9kg. Ja tossa edessä tuntuu vaa reppu kasvavan :D
 
Mua ei eilen neuvolassa punnittu, ja kotivaa'asta on patteri loppu, enka oo pitany kiiretta uuden hankkimiseksi.. :rolleyes:
 
alkupainoon on tullut nyt semmonen +2kg ja rv. 21 menossa nyt.. Näin ollen ei mitään mahotonta painonousua oo tähän mennessä ollu. Oon kuitenki huomannu että nesteet jää huomattavasti helpommin pyörimään kehoon ja välillä saattaa olla päivän +1 kg ja sitte seuraavana päivänä tsemppaa syönnin ja nesteytyksen kans ja ylimääränen kilo pois saman tien...
 
Kävin taas pitkästä aikaa (kolme viikkoa edellisestä kerrasta) vaa'alla ja kokonaisuudessaan tullut 5,2kg. Hyvässä ja tasaisessa vauhdissa ollaan :happy: Pojan painoarvio eilen oli 390g kun viikkoja oli 20+6. Kätilö vähän tuumas, että on isompi kun viikot, mutta varmaankin juuri ollut kasvupyrähdys. Kolmessa viikossa oli tullut 1,3kg. Ens viikolla neuvolla ja oletan lukujen pysyvän aika tavalla samassa, jos nyt on kerta harpannut enemmän paino ylöspäin.

Mulla kaikki paino on tässä isossa pallomahassa. Hauska kun töissäkin tulee kommentteja, että sulle ei kyllä oo painoa kertynyt :p Kylläpä vaan on, mutta vaan masuun :grin
 
Rv 20 mennessä tullut kiloja 4,4kg...
Jotenkin jännää tämä painonnousu, kun ihan tavalliset vaatteet menee kuitenkin päälle, ainoastaan rintojen ja vatsan kohdalta puristaa. Ehken sitten ole vielä takapuolesta ja reisistä (onneksi!) levinnyt. :D
 
Rv 20+1 tänään ja kiloja tullut n. 7kg, eli aika reippaasti mutta toisaalta vieläkin ihan normaalipainon rajoissa minun pituiselleni ihmiselle niin en stressiä ota. :) Maha on kyllä jo todella jäätävän kokoinen ja ei toivoakaan että mahtuisi tavalliset vanhat paidat mitenkään päälle. :D Housuista kyllä edelleen menee samat tosin nappia ei voi kiinni laittaa mutta kaikenlaisia virityksiä onneksi keksii!
 
Mulla paino noussu yht 7kg ja viikkoja nyt 21. Olen aina ollut normaalipainoinen ja tarkka ruokavaliosta. Ärsyttää kun neuvolassa valitetaan painosta vaikka muuten kaikki hyvin :/ liikuntaa en melkeen 15 viikolle asti pystynyt harrastaan kun oli niin kauheat pahoinvoinnit. Nyt taas kuitenki pystyn liikkumaan ja yritän saada painon jotenki kysymään kurissa :D !
 
Mulle ei neuvolassa sanottu mitään painosta vaikka Mamma95 samanverran ollaan kiloja otettu ja lähtöpaino ollut kuitenkin normaali! Näköjään vaihtelee neuvolankin kanta asiaan. Joten ei stressata asiasta, kyllä ne kilot sit lähteekin! :)
 
Ei kannata vertailla toisten painonnousuun tai nousemattomuuteen täällä kun se riippuu täysin omasta alkupainosta ja pituudesta että paljonko saisi tulla ja paljonko _pitäisi_ tulla sitä painoa! :) Laitoinkin tänne sivulle joskus aiemmin tän linkin mutta laitan nyt uudelleen, eli tästä voi jokainen katsoa mikä on sopiva painonnousutahti millekin viikolle :)

http://www.calkoo.com/?lang=5&page=59
 
Kiitos Hemma linkistä :) Kävin laittamassa omat luvut sinne ja vaikka paino noussut sen 5,2kg niin silti olin minimikäyrällä omaan pituuteen ja alkupainoon nähden! Että ois vielä ihan normaalia jos ois paino noussut kaksi kiloa enemmänkin.
 
Minä kans hätäilin aluksi sitä painoa ja löysin sit ton laskurin niin menee mullakin siellä minimissä se nousu että ei hätää siis! :) normaalipainoisellehan on se suositus että tulis 12-16kg painoa raskaudenaikana ja sit tietysti jos on ylipainoa ennen raskautta niin rajat näyttäisi olevan tiukemmat.
 
Mulla on 21+0 ja 3,5-4kg tullut. Ja tuntuu kanssa, että kaikki suoraan mahaan. Saan töissäkin jatkuvasti kommenttia, että näytän olevan paljon pitemmällä kun semmonen pallo tohon on kasvanut. Mä oon kyllä vaan onnellinen ja rakastan mun mahaa! Ja tyytyväinen tietty myös siihen, ettei muualle oo kertynyt eikä mitään turvotuksia ole. Kai se on se perinteinen poikamaha sitten.
 
Siiis aapuuwa. Tänään rv 22+4 ja kiloja tullut tasan 10 lisää.. Missä ne kilot on? Edelleen mahtuu samat paidat ja rintsikat. Äippähousuja joutuu kyllä pitämään ku ei mee muuten napit kiinni. Kaikki sanoo että ei ees näy että raskaana oisin ku niin pieni maha. Omasta mielestä se on iso :D ennen raskautta olin lievästi alipainoinen (58 kg/173cm pitkä) ja riutuneen näköinen ruikku, ja nyt normaalipainoinen ja terveen näköinen! On kyllä ihanaa ku ekaa kertaa elämässä ruoka maistuu oikeesti :)
 
Mulla 22+1 tänään.. jotakuinkin noin 7-8 kg tullut, ku en tiiä ihan tarkkaan alkupainoa. Viime mittaukseen +3 kg (7 vkoa sitten). Olin itse vähän huolissani, kun on vähän ollut jo turvotustakin, mut nla:ssa ei mitään erityistä sanonu.. + 400 g ilmeisesti ihan ok per vko. No toivotavasti seur. nlassa ei olisi paino ollenkaan noussu - varmaan toiveajattelua.
 
Kävin viime viikolla neuvolassa vaa'alla vkolla 23+0 ja painoa tullut tasan 7kg. Normaalipainoinen olen ollut aina, ja neuvolassa sanoivat että painoa tullut tasaisesti, ei liikaa, vaikka itse stressasin ja kuvittelin että kiloja ois tullut enemmänkin kun kuukauteen en ollut vaa'alla käynyt.
 
Nyt rv 24 ja painoa on tullut lisää alusta +5 kg. Tällä hetkellä painoa näyttää tulevan viikossa lisää noin 300-400 g.
 
Mulla on nyt 27. raskausviikko meneillään ja painoa tullut lisää 7-8 kg. Tavoite oli alunperin, että ottaisin max 10 kg lisää, koska lähtöpaino on painoindeksin mukaan lievän ylipainon puolella. Saa nähdä riittääkö tuo 10 kg sitten kuitenkaan, kun viikkoja on vielä jäljellä toivottavasti 10-15.
 
Takaisin
Top