Painon nousu

29+5 ja kotivaa'an mukaan vaan 4,5kg. Olisin luullut että enemmän, varsinkin kun nyt alkaa se vauvankin painospurtti ja mulle on ruoka maistunut sen lisäksi :eek:
 
Liinuska minkälaiset juoksurattaat olet muuten tilannut? :)
olen juoksurattaita aina himoinnut, mutta en ole niitä saanut koskaan hommattua... olen siis juossut vain noilla meidän Oran yhdistelmillä. nyt on tullut pariin nettikauppaan myyntiin noita Thulen juoksurattaita ja ne vähän huutelisivat mulle... toisaalta ne olisivat nyt typerät ostaa, kun kolmosella ja tulevalla nelosella tulee olemaan pienin ikäero meidän lapsista (1v 3-4kk), joten harvemmin pääsen varmasti vain vauvan kanssa lenkille. jonkun verran olen juossut noilla meidän Bumbleriden tuplilla, nyt keväälläkin vielä raskauden puolen väliin asti ja kyydissä oli yhteensä 27kg painavat lapset.
 
Eikö tuo Thule juuri valmista Chariotia? Niillähän on se tuplamallikin olemassa, jonka saa pyöräkärryksi/tavistupliksi/juoksurattaiksi ja ahkioksi laitettua.

Jos tilanne on, että lenkille ei millään pääse säännöllisesti ilman ipanoita, niin tuohon varmasti kannattaa sijoittaa - varsinkin jos tiedossa on myös työmatkat pyörällä lapset kyydissä, kun lisävarusteiden kanssahan noiden pitäisi toimia ainoina kulkupeleinä ja sitä myöten voisi muista luopua.
 
33 viikkoa ja risat, painoa tullut nyt 7,5kg. Jonkinlainen selkee painonnoususpurtti ollu tässä n.kk sisään :) En toivois, et kauheesti yli 10kg tulis painoa. Mut toisaalta näitä viikkoja nyt on viel jäljellä :)
 
meiltä kyllä löytyy muutama vuosi sitten hommattu pyöräkärry (viime kesänä kuskasin kolmea lasta pyörällä :)), nuo Bumbleriden tuplat ostin viime syksynä ja nyt hommasin niiden seisomalaudan kakkosta varten. nuo Bumbleridethan on tosi ihanteelliset lenkillä, ovat kevyet työntää ja juokseminenkin niillä kyllä onnistuu. :) meillä on ollut Brion tuplat ennen noita ja ne olivat turhan massiiviset aktiiviseen lenkkeilyyn ja juoksuun.
mielessä kyllä syksyllä kävi sellaiset tuplat, jotka soveltuisivat pyörän perään, juoksuun yms, mutta en olisi raaskinut myydä tuota meidän pyöräkärryä, kun olen sen aikoinaan mieheltä saanut äitienpäivälahjaksi. joten ajattelin, että ostan vain vähän laadukkaammat tuplat, jotka soveltuvat paremmin lenkkeilyyn, kun ne ovat kuitenkin meillä lähes päivittäin käytössä.

olen vain haaveillut jo esikoista odottaessani 6v sitten, että ostan noiden yhdistelmien kaveriksi yksöis-juoksurattaat, mutta se jäi sinne haaveilutasolle... :rolleyes:
nuo ovat Thulen Urban Glidet, joita olen nyt katsellut. niitä on tuplinakin ja luultavasti jos niitä olisi ollut jo syksyllä myynnissä, niin olisin ne tuplat ostanut Bumbleridejen sijaan. vaikka siis olenkin Bumblerideihin ollut tyytyväinen, mutta noissa Urban Glideissä on isommat takarenkaat ja vissiin ovat virallisesti juoksurattaat. uusia tuplia en aio hommata, kun nämä ovat olleet meillä alle vuoden ja ovat jo neljännet tuplat mitä meillä on ollut...

ja lenkillehän en yksinäni juurikaan pääse, mun mies on yrittäjä ja tekee pitkiä päiviä, myös viikonloppuisin, joten olen päivittäin lasten kanssa aamusta iltaan. jos haluan lenkkeillä, niin lapset on otettava mukaan ja mulle on kyllä hommattu vehkeet, että pääsen liikkumaan. :) työmatka mulla on sen verran pitkä, että en pyörällä voi sitä sitä kulkea.
joskus harvoin olen isommat pojat saanut johonkin hoitoon, että olen vain nuorimmaisen kanssa päässyt kärryttelemään. mutta nyt kun noille nuorimille tulee sen verran pieni väli, niin luulen että jos saan isommat pojat jätettyä johonkin, niin kaksi nuorinta kuitenkin lähtee mun kanssa kärryttelyreissulle.
 
vähän on kyllä karannut aiheesta, mutta kerrottakoon vielä, että painoa on tullut nyt noin 11kg. niistäkin joulukuun aikana tuli 2kg, jolloin en vielä tiennyt edes olevani raskaana ja neuvolakorttiinkin merkattiin lähtöpainoksi se tammikuun paino. siihen verrattuna on tullut siis se 9kg. :)
 
Mäkään en niin tarkasti tuota aihetta seuraillut - jotenkin luulin et ollaan ostokset ja hankinnat threadissa :D

Munkin mies on yrittäjä, ja oma aika on välillä ollut kohtalaisen tiukilla. Ja kyllä se vaan on niin, että levossa vahvistuu vain väsymys ja energiaa saa liikkumalla. Mulle tosin riitti silloin ko esikoinen ja kuopus oli pieniä se kärryttely puistoon/kauppaan/asioille ja takas useampaan otteeseen päivän aikana, kun tosiaan miehellä oli juuri siihen aikaan todella pitkiä päiviä. Pärjäsin tosin ihan hyvin pelkällä hyötyliikunnalla, kunto rapistui vasta kun palasin toimistoon istumatyöhön. Onneksi vuoden sisään siitä muutettiin kerrostalosta omaan, ja oli mahdollista aloittaa itselläkin jumppatuokiot pihalla samalla kun lapset leikki kahdestaan metsässä tms. Mä olen lenkkeilijänä niin noviisi, että en varmasti jaksaisi juosta rattaiden kanssa, kun ei saa kädet "vispata vapaana". Ja toivon, että syksyn tullen olisi mahdollista jatkaa itsenäisiä lenkkejä silloin tällöin, tai muutoin ne jää tekemättä.

Mulla tuo paino ehtii nousta varmaan sen 12-15 kg ja kun toppahousut ei ole stretchiä, niin pakko ne kilot olisi saada pois ennen marraskuun pakkaskelejä, jotta voi lasten kanssa ulkoilla ilman että on takapuoli jäässä. Ihan mahdottomia nämä kolmannen maailman ongelmat...
 
Nouseeko teillä paino joka viikko? Itsellä nimittäin nyt 2 viikkoa ollut paino sama tai jopa hiukan laskenut Nyt rv 32+1. Kokonaisuudessaan painoa kertynyt nyt 11,5kg ja ylimääräistä oli jo alkujaan... Sinällään ei siis tarvitsisi enää painon itsellä nousta ja vauvan pitäisi kyllä kasvaa vaikken minä kiloja kerryttäisikään mutta pieni huoli hiipii silti, onneksi ensi viikolla neuvola.
 
Mulla Taikkuli laski paino kilon verran edellisten neuvolakäyntien välissä. Vauva kasvoi kyllä, mut minä kun jätin ylimääräiset sokerit pois radia ennakoiden niin sillä oli näinkin iso merkitys. Nyt taas kun on jo lomalla, ei muista syödä yhtä hyvin lautasmallin mukaan sekä juoda ja siksi meinaa naposteltavaa tehdä mieli liikaa.
 
Periaatteessa paino noussut joka punnituksen välillä, mutta en oo ihan viikoittain mitannut. Kyllähän tuo paino vaihtelee jonkun verran, että onko itellä turvotusta, onko maha toiminut jne :)
 
Mulla vielä on paino noussut tasaisen tappavasti. Vauva kai kasvaa viikossa noin sen 250 g tällä hetkellä, mutta mä otan viikossa lisää reilut 400 g. Olisin kyllä sitä mieltä, että imetysvaraa alkaa jo olemaan ihan tarpeeksi, mutta saa nähdä mennäänkö tällä tahdilla loppuun saakka.
 
Riippuu kyllä varmaan syömätavoista tuo Melinda että rauhoittuuko se loppuraskauteen :wink

Ja itse keräsin viimeksi loppuraskaudessa n.15kg kun tuli myrkytys ja paino nousi siis turvotuksesta...
 
Mulla on alkanut nyt vasta kertyä painoa. Olin monta kuukautta ilman extraa.. joskus rv20 joitan satoja krammoja tuli.. Nyt tullut oikeasti painoa.. Huomaa kyllä olossa. Täytyy vähän ryhdistäytyä kun on tullut herkuteltua..
 
Täällä kans vasta rv 25 jälkeen alkanu nousta selvästi enemmän paino..
 
Mähän rykäsin sen 1kg per viikko rv20-28...:oops: Siihen asti oli tosi maltillista painon nousu. Viikon päästä seuraava neuvola ja toivon todella, että ois nyt vähän rauhottunut tuo tahti. Tuntuu kropassa, kun noin äkkiä tuli noin paljon lisää mukana raahattavaa. Turvotus on myös aika hurja, joten osa on varmasti ihan vaan kroppaan kertynyttä nestettä. Muuten on raskaus sujunut hyvinkin oireettomasti, mutta nyt alkaa kyllä käydä olo tukalaksi tän painon takia. Neuvolan mukaan kuitenkin tämä on vielä ihan normaalia :rolleyes:
 
Mulla ei keskiraskaudessa tullut kuin ihan muutama kilo koko aikana ja aloin olla siitä jo huolissanikin. Vauva ollut kuitenkin hyvän kokoinen pötkylä. Loppuraskauteen päästyäni onkin tullut puoli kiloa viikkoon eikä mielestäni edes mene turvotuksen piikkiin. Taitaa olla aik yksilöllistä tämäkin, oppaat tarjoilee sit niitä keskiarvoja. Nyt 31+0 ja kokonaiskertymä suhteessa aikaan ennen raskautta n. 8 kg.
 
Bubs.. juurikin näin! MUlla varmaan osittain liikkumattomuus nostanut painoa. En ole ollut nyt työelämässä muuton jälkeen (koska en saanut töitä) ja heti sellainen perusaktiivisuus kärsii. Toisaalta sisko sanoi, että se on ihan kamalaa olla viimeisillään töissä.. Kyllä se painon saa varmasti pudotettua sitten kun on vauva syntynyt. Nyt lähinnä huolettaa kun päkiät ja nivelet ovat tosi kipeät. 100kg keijukainen ei ihme jos muutenkin hormooneista pehmenneet liitokset eivät tykkää.
Rutiseeko teillä paikat kun yöllä käännätte kylkeä?
 
Itse en jaksa ottaa stressiä painosta (tai näin ainakin uskottelen itselleni :grin), mutta neuvolantäti jaksaa naputtaa siitä joka kerta. Yhdellä käynnillä painoa oli kertynyt 700 g viikossa, mikä oli hänen mielestään aivan pöyristyttävän paljon, kun taas sitten seuraavassa punnauksessa viikkonousu oli ollut 200 gramman luokkaa. Tämä oli taas sitten aivan liian vähän...:sour: Yritäpä tässä nyt tasapainotella syömisen kanssa, kun neuvolatädille mikään ei kelpaa. Ruokailutottumuksiani en ollut muuttanut millään tavoin noiden kahden punnituksen välillä, vaan jostain syystä painoa oli vain kertynyt aiemmin huomattavasti herkemmin. Saa nähdä, mikä punnitustulos on ensi viikolla ja minkälaisen marmatuksen seuraavaksi saan :sorry:
 
Takaisin
Top