Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on nyt tullut 10kg, joka on kuulemma todella hyvä tässä vaiheessa. Ei yhtään liikaa, että yhtään liian vähän. Suositus on 16 - 20kg.

Nyt rv 28+ ja kiloja tullut yhteensä n. 11 kg...juon vettä n. 3 l päivässä, niin paino pysyy samana eikä nouse kokoajan. Ei tarttis nousta enää oikeestaan ollenkaa, taitaa vaan olla toiveajattelua...

Kääk, painoa tullut nyt yhteensä 7,9kg :grumpy: On kyllä viimeaikoina ruoka maistunut normaalia enemmän... :meh:

Mua pelottaa ku neuvola ens tiistaina, et paljonko on painoa tullu... :/ käyn kyllä omalla puntarilla melkein kerta viikkoon aamulla. Neuvolassa näyttää aina pikkuse enemmän. Toivottavasti tällä kertaa ehin käydä puntarilla ennen ku mies tuloo sinne, meillä ajat annetaan aina niin, että mies pääsee just töistä ku on aika neuvolaan ja ehtii sit tulla kuuntelee sydänäänet :) Jotenki hävettää kauheesti kertoa paino sille.

edellisviikolla oli paino jopa tippunu kilon verran..tais kyllä johtua siitä kun meni maha ihan sekasin dippikastikkeesta :D nyt taas palattu vanhoihin lukemiin :grin

Kävin aamulla puntarilla ja lukema näytti -6 kg - piti käydä useempi kerta kokeilemassa ennen kuin tajusin, että 3 onkin 9 ja painoa on oikeasti tullut lisää. Hetken jo ehdin pelästyä, et oisin palautunut lähtöpainoon :)

Älkäähän siskot murehtiko. Mä käyn sunnuntaina seuraavan kerran puntarilla ja vois olla että on +12 kg siihen mennessä. Käyn siis vaan kerran viikossa puntarilla koska on henkisesti raskaampaa lihoa joka päivä ku kerran viikossa. :-D

Täällä Riepu yksi kilojen kohtalotoveri :wink mä tosin käyn vaa'alla vaan neuvolassa kerran kuukaudessa, joten kirpaisee vielä harvemmin! Valitettavasti peili vaan ei valehtele......

4kg ensimmäisestä neuvolakäynnistä paino noussut.. nyt täytyis vaan yrittää vähän rajoittaa tuota herkuttelua ja ehkä yrittää liikkuakin vähän ettei paino lähtis ihan hirmusesti nousemaan..
ihan mahdottomaks mennyt tämä mun makeanhimo! :dead: varsinkin kun äiti kyläillessään toi mokkapaloja ja kääretorttua mulle :cat:

Mulla on tullut viime neuvolakäynnistä 3,8 kiloa lisää viiden viikon aikana. Nyt on tullut 8,8kg. Tuntuu et nyt vaan nousee, nousee ja nousee koko ajan paino. Ja koko ajan nälkä. :D

Mul on tullut se 6-7kg alkuraskaudesta. Oon tyytyväinen. Kaksoisraskaus kuitenkin. Itseasiassa nyt vois nousta jo enemmänkin. Nopealla päälaskulla luulen, ettei itselleni ole juuri tullut mitään. Vaan 2vauvaa, istukat, vedet, kohtu ja lisääntynyt verivolyymi täyttää melkoisesti ton 6kg ainakin!

Katoin justiin aamulla vanhasta neuvolakortista, että viimeksi rv 26 oli tullut painoa 12 kiloa. Nyt kun pysyisi edes vähän alempana kuin viimeksi niin ehkä synnärillä ei olis se ylimääränen +20 kiloa jousilla. Kauhee stressi koko ajan, vaikka tiedän että painoa PITÄÄ tulla, mutta silti en haluis hyväksyä sitä että reidet ja perse leviää. :)

Rv 27+0 tänään. Painoa +12kg. Vyötärönympärystä 112cm. Pelkällä syömisellä ja makaamisella pääsee näihin mittoihin.

Rv 24+2. Painoa tasan +7kg kun mitattiin viime neuvolakäynnillä 23+0 (BMI alussa 22 jos se mihinkään vaikuttaa). Tuntuu hurjalta kun ekassa raskaudessa paino meni plussan puolelle vasta näinä aikoina. Mutta on tää mahakin tosi iso viikkoihin nähden. Hirvittää tää painonnousu vaikka en herkuttele kuin kerran viikossa, muutenkin yritän syödä säännöllisesti ja terveellisesti napostelematta ylimääräisiä välipaloja tuota kerran viikossa herkuttelua lukuun ottamatta. Ehkä juon liian vähän..

Ekassa raskaudessa tuli kaiken kaikkiaan kiloja +12 ja sairaalasta kotiin päästyä vauva kainalossa olin -5kg kevyempi kuin ennen raskautta.

Eilisestä neuvolasta selvitty....puntariin meno jännittää aina ihan pirusti, varsinki ku mies on mukana. Painoa tullu noin 9kg, nyt rv 26+5. Ei ainakaan vielä tullu moitteita painosta.

onneksi en omista puntaria. näin syömishäiriökierteestä just selvinneenä kaikki puntarit lähiympäristöstä hävitetty jo vuosia sitten, eli jännitys jää neuvolakäynteihin. :) seuraava neuvola onkin vasta 26. pvä, voi olla odotettavissa muutama plussakilo..
ootteko muuten miettyny että on paljon ihmisiä (miehiä lähinnä :D) joilla on AINA tällänen kunnon etureppu! miten ne jaksaa elää sellasen kanssa ja eikö niillä tuota tuskaa koskaan esim kengännauhojen solmiminn tai autosta nousemien.. :eek: minen ainakaan jaksais vuodesta toiseen lyllertää tälläsen pötsin kanssa :angelic:

Takaisin