Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmaan ideana on näin maalaisjärjellä vähentää mahdollisen ylipainon aiheuttamaa lisäriskiä niin sikiölle kuin äidille. Mutta mutta eikö tuossakin tilanteessa olis hyvä sanoa muuta kuin "ei sais nousta yhtään". Vois mun mielestä kyl antaa hyvät perustelut sekä tsempata odottavaa äitiä. Niin ja siitä laihduttamisesta varmaan terkka tarkoittanut, ettei sais lähtöpainosta lähtee niitä kiloja oikein laihduttamalla. Vaan pitää se paino suht samana. Vai????

Itellä tullu semmonen pullasorsa olo tässä parin päivän aikana joten päätin että en käy puntarilla vasta ku maanantaina neuvolassa. Katotaan millasen sydärin siellä sit saa.

No en tiiä mitä meinannut... Se paino on pysynyt hyvin tähän saakka siinä lähtöpainossa, mutta nyt alkanut nousemaan ja en saa laskemaan vaikka oon miten välttänyt herkkuja ym ja lenkkeillyt päivittäin.. Mulle on muutenki hirveen "arka" kohta toi paino niin en jaksais sitä, että joku vieras alkaa mulle siitä nillittää, varsinkin kun ihan tosissani oon yrittänyt pitää sen lähtöpainossa ja syödä järkevästi. Mä oon myös laihduttanut ja tiedän miten se painon tippuminen tapahtuu järkevästi, mutta nyt on tosiaan joku ongelma, kun ei tahdo mennä yhtään alas.

En sit tiedä onko th mielestä parempi, että otan kauheen stressin ja paineet harteille tästä painosta, kuin se, että se nousee vähän. Mä kuitenkin liikun ja syön kotiruokaa ilman kauheita määriä rasvoja sun muita.

Mulla on paino alkanut nousemaan aivan käsittämättömällä vauhdilla. Alkuun nousu oli hidasta, kun oli oksentelua. Nyt hetkessä on tullut painoa lisää siten, että alkutilanteeseen on tullut lisää jo 9-10 kg ja nyt rv 23 menossa. Ihme, jos ei tule ma neuvolassa sanomista. Mun ei oo tarvinnut koskaan aiemmin katsella syömisiäni ja olen pysynyt hoikkana. Nyt samaa sapuskaa (jopa terveellisempää!) syömällä paisun kun pullataikina, vaikka luulisi että tällaisen painon ylläpitoon pitäisi syödä koko ajan jotain ei niin terveellistä! Ihanaa etten kuitenkaan ole ainut..

Mulla on kans nyt rv 23 ja 10 kg tullut lisää. Nyt torstaina sitten pitää mennä siihen sokerirasitukseen ku on niin paljon painoa tullut! Mun makean himo on järkyttäväää!!!

Niin on täälläkin rv 23 menossa ja 9kg tullut. Jos kysyvät että miten se nyt noin ni sanon että yritän nyt mahdollisimman pian saada sen 20 kg täyteen että ei tarvi miettiä koko rakkautta että ylittyykö se. "Lihavat on lepposia, ei ne keksi kepposia. Kun on runsas lihainen niin ei oo vihainen. " Paitsi että oon vihainen siltikin.

Täytyy vielä kommentoida, että aika paljon näköjään riippuu vuorokauden ajasta tuo paino. Aamulla mulla oli painoa 2 kg vähemmän kuin edellisenä iltana eli jos sitä vertaa alkupainoon, niin painoa on tullut lisää 7-8 kg. Tuo ei ihan niin pahalta kuulosta. Munkin tekee välillä mieli makeaa, juurikin tänään söin laskiaispullan, ja kyllä tuli taas kamala ällötys yhdistettynä pääkipuun sen jälkeen. Ei jotenkin nuo makeat nyt ollenkaan sovi mulle.

Mä stressaan neuvola päivinä painosta. Mutta muuten en käy vaa'alla. En halua stressata joka päivä paljonko on noussut. Mulla muutenkin stressi aiheuttaa kipuja alavatsalle. Meillä taktisesti patterit loppu puntarista, eikä uusia tulossa.
Mulla on alku painossa 10 kg liikaa ja rv 22 tuli 4.5kg, Noh johan sitä yli puolivälin ollaan. ☺

Mulle tehtiin alkuraskaudessa sokerirasitus. Oli ok vaikka sitä sokeria pissassa olikin. Mietin että jokohan ne yrittää laittaa uusiksi. Minä en nimittäin siihen enää lähe. Oli pahempi olo ku pahimmassa vatsataudissa. Hiki kaatu päältä ja pyörrytti niin että koko testi tehtiin makuultaan. Toinen juttu mitä mulle ei kans enää tehdä on lapsivesipunktio.

Makaan sohvalla ja mietin, että ottasko suklaata. Naama kukkii ja perä leviää. Mutta jos nyt yhden tai kaksi palaa..en voi vastustaa! Huomenna neuvola ja ihan pelottaa mitä sanoo painosta, vaikka ei ole tullu ku 4kg lisää. Oon liian ankara itelleni jos painosta puhutaan ja meinaa itku tulla. Tänään 22+3. Miten makeanhimosta pääsee eroon?!

Muokattu viimeksi:
Minä olin kyllä ihan tyytyväinen että ei oo tullu ku 3,7kg painoo lisää. Vaikka kaks vauvaa mahassa niin ainakin vielä oon saanu painon nousun pidettyä kuosissa. Mitään ruokaa en oo rajottanu mutta maha tulee täyteen pienestä annoksesta niin se varmaan vaikuttaa.

Mulla on nyt tullut itselle se buffet-syndrooma. Siis että työpäivä menee ihan hyvin eväiden kanssa, mutta kotona ämppään JATKUVASTI jotain, vaikkei tee edes mieli. Väen vängällä tukin keksiä suuhun enkä muka voi enää heittää esikoiselta jääneitä jämiä roskiin/koiralle, vaan SYÖN NE ITSE?! Ärsyttävää,sitten nukkumaan mennessä tuntuu ihan ylensyöneeltä juottovasikalta..

:'D apua! Mulla on niin samanlainen olo!

Mulla helpottaa makkeenhimo rahkalla ja mehukeitolla (ja marjoilla)..

Pakko kyllä sannoo, että mä en lepposia lihavia tunne, kaikki mun tuntemat isommat ihmiset on äkäsiä :D

Mulle ei oo koskaan syömisillä ollut kauheesti vaikutusta painoon, aika huolettomasti nytkin oon syöny mitä mieli tekee ja painoa tullut sen 2,4 kg. Siis ei mulla annoskoot kyllä mitään järjettömän suuria ole, kun tuun niin nopeasti täyteen. Karkkien syöntiä nyt lähinnä rajotan hampaiden takia :) ja nyt raskaana toki muutenkin.
Ja ilta- ja aamupainohan voi vaihdella ilman raskauttakin aika paljonkin. Ei kannata liian usein sielä puntarilla käydä :) .

Meillä menee hyvin karkkipäivätaktiikalla. Perjantai on karkkipäivä ja jos jotai jää yli nii lauantaina syyä loput. Mä oon ollu 15 vuotta koukussa karkkikin, viime vuosina oon vähentäny pikkuhiljaa nii enää ei tee jatkuvasti mieli. Kai se niin menee et mitä enemmän syö niin sitä enemmän tekee mieli.

Mulla tainnu ruokavalio alkaa purra ku ei oo enää juurikaan liian korkeita arvoja! Alkaa olla täysin viitearvoissa olevia päiviä! :) jospa mun ei tarviskaa alkaa pistää insuliinia!! :)

Muoks. Piti kirjottaman tonne raskausdiabetesosioon mut vahinko kävi näkkyy :D

22+5 ja 5,5 kg alkupainosta tullu..
Neuvolatäti meinas että ku on niin hoikka ollu ennen raskautta että normaalisti tullu painoa. :)

Tuli tänään painosta sanomista neuvolassa ja määräys uuteen sokerirasitustestiin. Joo en oo menossa. Kyllä kai sitä paisuu ku vaan makaa. Mutta ku muuta ei nyt voi tehdä. Mua huvitti ku terkka ei sanonut mitään painosta mutta lääkäri sanoi. Se terkka painaa ite ainakin 120kg. :D

Takaisin