Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kans toivon et toi pelottava seiska ei ylittyis, taitaa kyl olla turha toivo... +2,5kg oli viikko sitte lukema, kun viikkoja oli 19. 1,5kg/7viikkoa oli muuttunu 1kg/3viikkoa, uuuuuuuuuhhhhhh

Itselläni tullut reilu muutama kilo lisäpainoa ekan neuvolakäynnin jälkeen(nyt 20 rv), joten onneksi vielä ainakin ihan maltillista painon nousua. Oon yrittäny terveellisesti syödä, tosin onhan sitä välillä aina jotain epäterveellistäkin tullut syötyä, jätskiä ym. Jotain turvotusta taitaa tosin olla edelleen aika paljon, ku huomasin just, että eilen illalla paino oli noin kilon enemmän kuin mitä tänään aamulla. Vaihteleeks teillä muilla paino kovasti aamun ja illan välillä, vai pysyykö ihan samoissa lukemissa?

Eilen kävin puntarissa, ja painoa tullu noin 3kg lisää, viikkoja nyt 22+0. Tässä samalla syön suklaata...kaikki herkut maistuu nyt kun alkuraskaudessa teki mieli suolaa, suoraan purkista :grin

Mää voisin polttaa kaikki puntarit xD oon kade mite teillä ei paino nouse vaikka syötte herkkuja, tuntuu että ite syö jonku yhen karkin nii heti tullu kilo lissää xD

Niinpä Mimitsu! Samantien rankastaan jos hairahtuu herkuttelemaan... Oltiin synttäreillä viikonloppuna ja yhden kakkupalan jälkeen saldo +1,5kg. Ok syötiin myös ravintolassa mut sielläkin yritin pysyä kohtuudessa... Nyt on sitte viikon pupuruoan syömisen jälkeen melkein saatu tuo karistettua... Melkein... Normi tilanteessa nuo juhlaturvotukset olis hävinny parissa arkipäivässä...

Joo oh.. Täällä alkanu paino nousee vaikka liikun enemmän kuin pitkään aikaan ja syön ihan normi kotiruokaa. Huoh. +3kg.. Maanantaina neuvola ja oikeesti jännittää mitä se sanoo.

Joo mutta ku tää on niin hiton tarkka ja sano ettei tarttis nousta yhtään.. Kaikkeni oon yrittäny ja ei voi mitään, siitä huolimatta että liikun päivittäin nousee. Mua ei itteeni niin toisaalta haittaa, mutta neuvolassa aukoo päätään kuitenkin.

Öö kai sitä ny jokasella painoo tulee odotusaikana kun vauvakin painaa jo 3,5kg, istukka, kohtu, lapsivesi, lisääntynyt veri ym. Eiks se oo se 12 kiloo mikä noille yhteensä lasketaan...

No en tiiä mitä se ajaa takaa.. Joo mulla on ylimääräistä, mutta luo mulle kevyet paineet sanomalla ettei tarttis yhtää nousta. Just.

Mä tosiaan oon liikkunut nyt enemmän mitä hetkeen ja silti nousee. Täytyy varmaan yrittää laittaa toisest korvast sisää ja toisest ulos.

Sun pitää niin ku tavallaan laihduttaa koko raskausaika. No huh huh. Sano sille neuvolan akalle että iteppä kuule ruhoni kannan.

Jos liikkuu enemmän kun aikoihin niin johan se lihaskin painaa enemmän kun läski. Mun osa laihtumista on varmaa jo lihasten kutistuminen. Pitää vaa sitkeesti yrittää ees kävelylenkkeilyä vaikka vauhti ei päätä huimaa... Mä hipsuttelee samaa vauhtia kun 9-kymppinen mummu

Ompa sulla omituinen terkkari m.flower! Kyllä se paino vaan nousee raskauden aikana, sille ei mitään mahda. Ja mun mielestä on upea saavutus jos sulla on vain 3 kiloa paino noussut näillä viikoilla!

Kiitos, vähän piristi tätä asiaa!

Mä oon alkanu sen kolme kertaa päivässä lenkkeilee enemmän ja vähemmän koirien kanssa, kun on aikaa. Kyllähän mä sitä ihmettelin, että miten se kuvitteli ettei paino nousis yhtään? Laihduttaa ei hänen mukaan kannata, no mitä hittoa.. Noh, jännä nähä mitä maanantaina sanoo.

Moonflower, mulla kans terkka sano ettei tarttis tulla lainkaan painoa, maksimissaan se 3kg koko raskausaikana. Mut käski olla ottamatta stressiä!

Pitkään haukkosin henkeä ja miehelle itkin pahaa oloa.

Nyt kuitenkin rv 23+0 ja painoa ei oo tullu yhtään lisää. En oo laihduttanut, en oo liikkunut paljon. Syönyt herkkujakin ehkä liikaakin. Ei sitä ole vaan tullut :D joka viikko jaksan olla tyytyväinen kun painoa ei ole tullut esimerkiksi 10 kg tähän mennessä.

Mä painoin ennen 85kg ja 1. Nlassa 86kg. Sit paino tippu 82,6kg ja nousi taas 84,9kg. Silloin terkka sano et "sulla on vähän paino noussut.. Mut ei se haittaa kun on vielä alle ekan mittauksen täällä". Ajattelin et voi luoja, "älä ota stressiä". Nyt oon vaan päättänyt katsoa mitä suuhun laitan ja seuraan viikottain painoa et heti kun alkaa tulla, täytyy jotain tehdä. Koin tuon tilanteen niin ahdistavaksi.

No siis tässä häirittee, kun liikun ja syön ihan perus kotiruokaa hillityin annoksin ja silti se paino on nyt alkanut nousemaan. Syömättäkö täs pitäis olla...

Koita tukisukkia moonflower jos sulla ei oo vielä niitä käytössä. Mä oon huomannut että ne auttaa hillitsemään turvotusta ja vaikuttaa sitä kautta painoonkin. Ja juo paljon vettä ja koita vähentää suolaa jos sellaista käytät niin ei kerry ylimääräisiä nesteitä niin helposti. Nää on nyt taas vinkkejä mitä varmaan joka paikasta kuulee mut nuo sukat autto ainakin mulla, ei ekana päivänä vielä mut parin päivän käytön jälkeen huomasin et turvotus väheni ja paino laski vähän. Äläkä stressaa kyllä se aina päähän ottaa kun painosta kommentoidaan mut sä tiedät tekeväs parhaas ja oikein etkä porsastele niin sen täytyy vaan riittää.

Mutku mulla ei mun mielestä oo ees turvotusta? Toki en siinä häviä mitään jos kokeilen niitä. :)

Mun järkeen ei myöskään mahdu, miten paino ei muka saisi nousta raskausaikana ja samalla ei pitäisi laihduttaa. Eikö noi ole vähän kaksi toisensa poissulkevaa asiaa? Ihan turhaa stressiä aiheuttaa odottaville äideille. Ja eikös stressitila saa elimistön pitämään läskeistä kiinni vielä tiukemmin? Nyt terkkarit hiljaa siellä! :smiley-angry007

Takaisin