painon nousu

Mulla viime neuvolassa puntari näytti 71.4 eli 11.4+ alusta.
Viime perjantaina tuli illasta juotua vettä ym kaikkee kun janotti niin vähän reilusti. Ja sit yöllä ravasin pissalla vähintään 5-6 kertaa ja tuntui et tyhjenee koko pääkin siinä yön aikana. Kävin sit aamulla herättyäni puntarilla siis viikko siitä kun oli mitattu tuo 71.4 niin sepä näyttikin 68kg. Noh aamu paino tietty vähän vähemmän mut joka tapauksest 3.4kg vähemmän ku viikko aikasemmin neuvolassa 8joka sekin oli aamulla mut aamupalan olin syöny). Et on siitä painosta osa, ainakin mulla niin nesteitä.
 
Mulla paino nousi viikolle 28 mennessä 10 kiloa ja nyt kolmeen viikkoon ei oo oikeestaan noussut yhtään. Ja ihan samalla tavalla oon syönyt kokoajan! Eli täytyy nyt vaan uskoa, että ei ne kaikki kilot syömällä tule. Katselin äitini neuvolakorttia ja hänellä paino noussut juuri samalla lailla kun mulla tähän asti, eli viikolle 30 mennessä 10 kiloa ja koko loppuajalta +2 kiloa eli yhteensä 12 kiloa. Toivottavasti mulla menee samaa kaavaa ja painonnousu pysyisi nyt loppuajan vähän pienempänä.
 
Missä mennään painojen kanssa nyt, kun suurimmalla osalla alkaa olla jo reilusti 30 viikkoa ainakin täynnä?

Mulla oli viimeksi neuvolassa paino 81.4kg (lähtöpaino 68.8kg) eli 12,6kg tullut lisää. Ei paha, vaikka toki pienempikin painonnousu olisi riittänyt.
Suureksi yllätyksekseni joulun aikana ei ollut tullut kovinkaan paljoa painoa lisää. Vain reilut 400g/viikko. Tuli kuitenkin syötyä ihan reippaasti ja myös herkkuja kului tasaiseen tahtiin. Ja kuluu edelleenkin, kun suurin osa joulukarkeista on edelleen syömättä. Niitä tässä sitten joka päivä mussutellaan....
 
Täällä on paino 64.9 kg eli tullu se 4,5 kiloa lisää. ja viikkoja 32 takana.
Ehkä tää paino täst viel nousee.. toivottavasti :)
 
Mulla on noussut noin 9 kiloa ja viikkoja nyt tasan 33. Mulla oli melkein kuukausi niin, ettei painoa tullut yhtään, vähän itseasiassa laski, mutta nyt yht`äkkiä noin viikossa 1,5 kiiloa lisää.. Onkohan poika ottanut kasvupyrähdyksen vaiko vaikuttaisko joulupöydän antimet. En kyllä ihan hirveesti niitä ahminut, sillä masuun ei yksinkertaisesti mahtunut kovin suurta määrä. Pientä suklaan puputtamista olen kyllä harrastanut... Tuntuu, että masukin on tässä viikossa venähtänyt ihan hirmuisesti. Saas katsoa, mitä vneuvolan aaka ja sf-mitta kertovat ensi keskiviikkona :)
 
Takaisin
Top