Painon nousu raskauden aikana

Mä en oikein tykkää siitä punnitus systeemistä, mikä usein neuvolassa on. Ajat on joka kerta erit, eka saattaa olla aamulla klo 8 ja seuraava aika yhtäkkiä vaikka klo 15. Tottakai se paino on sitten radikaalistikkin noussut kun olet ehtinyt syödä sen toisen kerran jo suuren osan päivän aterioista vs klo 8 aamulla kun kaikki eivät ole vielä aamupalaakaan ehtineet nauttia.
Siksi meinaan välittää piupaut tällä kertaa terkkarin mielipiteestä painon suhteen, mikäli hän ei ota huomioon itse suorittamaani punnitusta; joka aamu heti noustuani vessakäynnin jälkeen alusvaatteisillani. Tällä tavoin huomaa myös, että kehon paino saattaa vaihdella välillä monta sataa grammaa, mikä ei automaattisesti viittaa lihomiseen.
 
Muakin vähän häiritsee se neuvolan systeemi. Mä kävin puntarilla kaikki vaatteet päällä, kun ei muuta pyydetty ja kello oli yli kolme iltapäivällä. Oli aika paljon enemmän mitä paino oli samana aamuna...
 
Mulle neuvolantäti lohdutteli, että kesää kohti on sitten vähemmän vaatetta päällä kuitenkin... Kyllähän sitä kilon enempi painoi kuin aamulla omalla puntarilla.
 
Mulle on nyt tullut +4kg, menossa 11+6. Housut selvästi kiristää, vyö ei enää riitä ja välttelen kireitä paitoja. Turvotusta tää kai kaikki vaan on, odottelen että tulis se oikea vauvamasu esiin!
 
Muakin ärsytti neuvolassa kun punnitsivat just kun olin syönyt ison lounaan :p Mitä nyt aamupainoja vähän olen tarkkaillut, niin alle 2kg on tullut ihan varmasti.
 
Mulla ei noussut ekaan 11 viikkoon yhtään, ja nyt viimesten 2 viikon aikana +2kg. Hirvittää tää tahti, millä nyt noussut! Mulla ei ollut pahaa pahoinvointia, mut ehkä se alun etominen kuitenkin vaikutti syömisten määrään siten, että ei noussut. Ja nyt sit ku ruoka maistuu, niin se todellakin maistuu :D Lähtötilanteessa BMI21 ja hoikka olen aina ollut.
 
Mulla on ollut vaike asyödä oikeastaan yhtään mitään ja hypertyreoosikin luultavimmin iskenyt. Parina päivänä oli parempi olo ja sain syötyä ja söinkin sitten ihan syömisen ilosta, tulos +2kg kolmessa päivässä.
Eihän se lihomista ole, ei ole fyysisesti mahdollista lihota niin paljon niin lyhyessä ajassa. Nyt on taas 1kg lähtenyt, eli kroppa keräsi oikein huolella turvotusta tuosta yhtäkkisestä syöpöttelystä ja mm sipseistä :grin
Tällä hetkellä tilanne -3kg lähtöpainosta, tänään rv 12+1
 
Raven, mullakii paino on laskenu sen kolme kiloo lähtöpainosta. Ja mullakii kilppariarvot heittää, vielä ei oo tullu tarkempien kokeiden tulokset, joten en vielä tiedä tuleeko diagnoosiks kans hypertyreoosi.
 
Täälläkin paino nousee ja laskee ihan pahoinvoinnin mukana. Nyt paino on sama mitä ennen raskautta :happy:
 
Nyt ultran jälkeen päätin, että kun kohta jo kaikille kerrotaankin, en jaksa enää yrittää piilotella turvonnutta mahaa. Oon koittanu vielä vähän valkata vaatteet niin, että turvotus pysyis mahdollisimman huomaamattomana. Loman jälkeen kerron työkavereillekin ja maha saa pullottaa vapaasti töissä :grin
 
Mulla on tullut jo 3 kg lisää:confused:. Ja viikkoja on nyt 14+2. Edellisetä rakaudesta tuli +16kg ja loppu raskaudesta oli kyllä tosi nuutunut olo. Nyt toivon ettei aivan noin paljon tule. Toisaalta tuokin määrä hävisi multa 3kk imetyksen jälkeen. Eli kai elimistö sitten tietää paljonko vararavintoa tarvitaan.
 
Esikoisesta tuli 36 viikkoon mennessä 7kg, kaksi kiloa sitten tippui synnytykseen mennessä (rv 40-2 syntyi) Joten kokonaan 5kg. Synnytyksen jälkeen painoinkin sitten 10kg vähemmän kuin ennen raskautta. Täysin normaalipainoinen olin ennen.

Nyt viikkoja 11+5 ja 1kg on tainnut paino nousta. :smiley-ashamed005
 
Mullekin varmaan tullut pari kiloa tähän mennessä. Jokaisessa raskaudessa tullut joku 12-14kg.
Aika turvonnut olo ja tullut kyllä herkuteltua ihan liikaa..
 
Nyt 11+5 ja 4kg tullu lisää painoa :schoked025pitää varmaan alkaa vähän rajoittamaan suklaan syöntiä :smiley-angelic006
 
Kilo on tullut tähän mennessä ja sekin lähinnä tammikuussa, kun piti olla vähän väliä syömässä huonon olon takia. Nyt yritän mahd tarkkaan syödä nälän perusteella ja harrastaa hyötyliikuntaa ja ei oo useempaan viikkoon paino noussut. Jotain ylimääräistä herkkua tulee kyllä vedettyä päivittäin... 12+0
 
Muakin ärsytti neuvolassa kun punnitsivat just kun olin syönyt ison lounaan :p Mitä nyt aamupainoja vähän olen tarkkaillut, niin alle 2kg on tullut ihan varmasti.
Mä en oikein tykkää siitä punnitus systeemistä, mikä usein neuvolassa on. Ajat on joka kerta erit, eka saattaa olla aamulla klo 8 ja seuraava aika yhtäkkiä vaikka klo 15. Tottakai se paino on sitten radikaalistikkin noussut kun olet ehtinyt syödä sen toisen kerran jo suuren osan päivän aterioista vs klo 8 aamulla kun kaikki eivät ole vielä aamupalaakaan ehtineet nauttia.
Siksi meinaan välittää piupaut tällä kertaa terkkarin mielipiteestä painon suhteen, mikäli hän ei ota huomioon itse suorittamaani punnitusta; joka aamu heti noustuani vessakäynnin jälkeen alusvaatteisillani. Tällä tavoin huomaa myös, että kehon paino saattaa vaihdella välillä monta sataa grammaa, mikä ei automaattisesti viittaa lihomiseen.
Mua kanssa otti päähän, kun sillä omalla punnituksella (+1,5 kg) ei ollut mitään merkitystä, vaan sillä neuvolan vaa'alla joka sisälsi vaatteet, lounaan jne (+3,5kg). Sain jopa saarnan painon noususta.
 
Tuolta elokuisten puolelta huutelen. Meidän neuvolatäti sanoi, että jatkossa aina punnitaan paino itse ennen terkkarikäyntiä. Sanoi, että olisi hyvä, että vaaka olisi aina sama, joten mieluiten esim. kotivaaka, jos sellainen on. Nyt siis jatkossa sanon aina aamupainon omalta kotivaa'altani. Sehän se paras totuus on painon muutoksessa kuitenkin :)
 
Takaisin
Top