Painon nousu raskauden aikana

Pitää vielä sanoa painonnousuun, että viime raskaudessa mun paino alkoi nousta jo tosi aikaisessa vaiheessa. Vaikka alkuun ei edes tehnyt mieli kuin hedelmiä ja kaikkea raikasta. Nyt tässä raskaudessa parissa viikossa on tippunut pari kiloa ja paino on n.5kg vähemmän kuin edellisessä samaan aikaan..
 
Joo mulla myös esikoisesta nousi paino jo heti alussa, vaikka en pystynyt silloin ees mitään syömään ja kaiken järjen mukaan painon ois pitänyt pudota... Ihan samalla tahdilla nyt nousee, vaikka syön kaikkea roskaruokaa koko ajan (koska se on ainoa asia mikä auttaa huonoon oloon). Mutta tosiaan paino putos rytinällä heti synnytyksen jälkeen että luulempa että se on enempi jotain turvotusta kuin ihan rasvaa. Luotan imetyksen laihduttavaan voimaan, esikoisen kohdalla ainakin tehos :D
 
Mulla taitaa olla paino laskusuhdanteessa, kun ruoka maistuu sen verran huonosti :hungover:
 
En ihan tarkkaan muista mitä paino nousi ekassa oisko ollu 12 kg no sairaalaan jäi melkein kaikki, no tulihan poika 4335g mukaan.
Joulukuussa kävin lääkäris ny ja eilen neuvolassa ni täs välissä oli pudonnu paino 4kg.
Tiedän et paino ei sais kauheasti nousta ku muutenkin tuota ylipainoa.
Ja ekassa ruokavaliohoitoinen Radi.
 
Täällä paino lähtenyt taas laskuun, mä niin oisin toivonut että ois pysynyt siinä missä on tai edes noussut..
Toisaalta näin on käynyt aiemmillakin kerroilla ja eipä kauheasti syömiset näytä vaikuttavan, tuntuu nimittäin että syön koko ajan:grin
 
Kävin vaa'alla ja paino on melkeen 3kg noussut. Oon kyllä ahkerasti käyny salilla ja juonut huomattavasti enemmän vettä kuin normaalisti. Toivottavasti on vaa lihasta ja/tai turvotusta :rolleyes:
 
Miullakin nousi esikoisesta ennen ensimmäistä neuvolaa, joka oli sekin viikoilla 10+, paino 3kg. Siitä sitten loppuun saakka tasaisesti vielä 10kg.
Nytkin on tainnut paino jo vähän nousta, en ole käynyt luotettavalla vaa'alla..
 
Esikoiseni kanssa pysyi paino samana alkuraskauden aikaan melko pitkään, vasta rv 12 taisi humpsahtaa +2kg ja siitä tasaista nousua. Henkisesti olin varautunut +10kg, mutta heinäkuun kuuman kelin turvotuksineen tuli +13kg. Synnytyksen jälkeen paino vaihteli päivittäin isoja lukemia ja jäi siihen +4kg. Pikkuhiljaa hyvällä ruokavaliolla nekin loput lähtivät, vaikka kehon koostumus ja ulkonäkö muuttui kun ei enää ole ehtinyt niin kovin treenaamaan.

Nyt 8+0 on paino taas aika samoissa kun ennen odotusta, vaikka ruokavalio on paljon hiilihydraattipitoisempi kuin normaalisti pahoinvoinnin kurissapitämiseksi. Toivottavasti +13 kg riittää tälläkin kertaa :)
 
4 kiloa jo jostain tarttunut mukaan :hilarious: Ja ihan rehellisesti syömällä. Nyt yrittänyt taas opetella syömään vähän kevyemmin, kun pahimmat nälkäkuvotukset on jo ohi.
Lähtiissä bmi 22.
 
Mulla on joulusta pysyny paino suunnilleen samana kun tiistaina neuvolassa punnittiin. Turvonnut olo kyllä on ja iltaisin varsinkin housut puristaa. :D
 
Mulla ylipainoa ihan liikaa, mut silti olin superyllättynyt neuvolan vaa'alla. Olo on kun ois lihonu ja turvonnu kauheesti mut vaaka näyttikin samaa kuin monen viikon takainen aamupaino. Ihmeellistä on. Ja takkikin on jo vähän pinkeen oloinen... Vielä pitäis tämä talvi sillä mennä. :hilarious:
 
Mulla oli tullut jo 2kg, järkytyin :oops: Tosin olin justiin syönyt lounaan, joten se on mun tekosyy :grin
 
Mulla on paino puonnu pari kiloa raskautta edeltäneestä. Varaakin on, kun lähtöpainossa noin kymppi liikaa.
 
Täst ei oo viel psino noussu yhtään enkä pojastakaan saanut kun 7-8kg koko raskaus aikana.
 
Tähän mennessä paino -4kg. Oletan sen tästä aika nopeasti kipuavan takaisin nolla-tilanteeseen, kunhan pahoinvointi helpottaa ja saa taas syötyä normaalisti.
Viimeksi tuli 18-20kg, lähtöpaino oli sama kuin tässä raskaudessa, mutta viimeksi kehon koostumus oli toooodella eri kun kävin aktiivisesti salilla ja lenkillä ja joogasin.. Ehkä sitten vielä joskus, kun tämä toinen ja viimeinen lapsukainen on saatettu maailmaan :grin
Kovasti suunnittelen, että en antaisi painon nyt nousta kuten viimeksi, imetys ei todellakaan vienyt kiloja ja aikaa urheiluun on ollut naurettavan vähän.
 
Mulla sama et paino pudonnut jo 4kg tän pahoinvoinnin takia. Kyllä se siitä taas alkaa varmaan nousee kun tästä selviää. Ja sitten saa taas kuulla että ei saisi nousta, kun tätä massaa meinaa on jo valmiiksi paheksuttava määrä.
Pitäis radin takia pitää jotain ruokapäiväkirjaakin vissiin, ja sekin ahdistaa. Ensin merkkaa mitä on syöny ja sit vetäsee yli ku oksentaa kaikki pihalle...
täytyy täs miettiä et hakisko kuitenkin huomenna ne pahoinvointi lääkkeet, eilen en ottanu kaupas käydessä ku oli muka jo parempi olo, no tänään ei taas mikään pysy sisällä...
 
Mullekkin kirjoitettiin primperania. Sain apteekista jonkun vastaavan kun tuota merkkiä ei ollut. Yhden päivän niitä kokeilin, otin 3 kpl muutaman tunnin välein, mutta vaikutus kesti joka kerta vain pari tuntia ja sen jälkeen olo oli kahta kauheampi ja sain maksaa siitä, että olin ollut hieman jalkeilla, joten jäävät kyllä syömättä..
Mulle napsahtaa mitä luultavimmin kans uudestaan radi, mietin kannattaako edes käydä kärsimässä sitä rasitusta kun oon niin varma että se tulee. Josko vain sokereita sitten seuraisi.. Tällä hetkellä en todellakaan voi syödä fiksusti, kun mitään ei oikein tee mieli.
 
Mua mietityttää. Ekassa tuli 18kg tytöstä. Mietin miten nyt käy kun ensimmäisen jälkeen keho oli niin jotenkin lukossa että en meinannut laihtua millään vaikka imetystäkin oli reilusti yli vuosi..
 
Reilun parin viikon takaisesta neuvolasta paino oli tänään noussu 600gr. Oon kyllä syönykki mitä sattuu, kaikkea epäterveellistä.
 
Esikoisesta tässä kohtaa paino oli noussut 3kg mutta tässä raskaudessa tipahtanut 1kg poijes o_O
 
Takaisin
Top