Paino ja vartalon muuttuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lelluuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tänään näköjään ensimmäisen kerran turvotusta sormissa, kun sormuksista jäänyt jälki sormeen. Täälläkin loppuu varmaan sormusten käyttö pian.

Vihki- ja kihlasormus pyörii vielä kivasti, mutta oikeasta kädestä jouduin eilen sormuksen ottamaan pois. Yllättävän pitkälle olen päässyt ilman sen suurempaa pöhötystä. Liekö tuolla miun vedenjuonnilla ollut osuutta asiaan.

Kaverin pikkusiskolla oli jalat muistuttaneet sämpylöitä. Eivät kuulemma kätilötkään olleet pystyneet hillitemään hihitystään, kun olivat tälle sukkia auttaneet jalkaan.

Mulla edelleen sormus sormessa, varmaan ei tarvi ottaa pois.. Vähän vaikuttaa siltä ettei nää mun sormet turpoo..

Hmm, pitäisikin kokeilla että menisikö mun sormukset taas sormeen, ainakin jonkin aikaa. Olen vähän harmitellut, että kihla- ja vihkisormukset jäi liian isoksi laihtumisen myötä, mutta nyt kyllä turvottaa, sopisivatko taas?

Mua harmittaa, kun sormet turpos heti kesällä niin suuriksi ettei kihla-tai vihkisormus enää mahtunut :/ ja just kun mentiin kesäkuun alussa naimisiin, en ehtinyt kauaa niitä pitämään. Mutta toivottavasti alkuvuodesta jo sais takasin!
Jalatkin mulla turpos heti kesällä ja ostin isommat lenkkarit. On kyl painookin tullut +20kg.. :S ehkä se siitä sitten palautuu..

Mulla ei oo sormukset mahtuneet enää sormiin vuosiin, esikoisen raskausaikana jouduin ottaa pois kun turvotti ja ei edelleenkään mahdu sormukset sormiin... tosin ei haittaa yhtää kun ei mieskään käytä ja mitäpä niillä sormuksilla kun tiedetään miehen kaa olevamme naimisissa ja sitoutuneet rakastamaan toinen toistamme :)

Mulla ei tuota ongelmaa ole kun ei olla miehen kanssa naimisissa tai edes kihloissa, joten kaikki sormukset on sellaisia käytän jos huvittaa -koruja. Vähän aikaa sitten testasin ja melko hyvin vielä mahtuivat, mutta turvotusta on kyllä selvästi.

Mä jouduin esikoisen raskaudes jättää sormukset pois joskus puoles välis, sit niit ei meinannut saada mahtumaa takaisin ku vasta nyt tän raskauden aikana.. Tai kyl ne sai mut tuntuivat jotenki oudoilta ja työn puolesta ku ei sormuksia voi koko aikaa pitää niin lähinnä ne sit oli hyllyllä koristeena tai sit vapaapäivien kunniaks piti jos muisti.. Nyt huomannut ku äippälomalla ollut et sormukset mahtuu paremmin ja niitä jopa tulee pidettyä sormissa.. Tässä raskaudessa välttynyt kyllä suuremmalta turvotukselta.. Onneks..

Toisaalta ei ole muutenkaan ollut samanlaista painonnousua ku esikoisen aikana.. Mut kyllä varmaan sekin vaikuttanut et tässä raskaudessa herkkuja nautin lähinnä viikonloppuisin ja liikkumaan pystynyt koko raskausajan.. Olen päättänyt et kiloja tulee kuitenkin mitä tulee ja niistä voi sit stressata myöhemmin jos kokee tarpeelliseks.. :)

Mulla oli sormus kans nuorimmaisen raskauden jälkeen tosi kauan pois sormesta kun ilmeisesti sorminiveletkin jotenkin "levisi" raskausaikana. Oikeastaan vasta hetkeä ennen tätä raskautta meni sormus taas sujuvasti sormeen. Saa nähdä kauanko tämän raskauden jälkeen saa odotella :D No eipä tuolla mikään kiire ole. Tosin pitäis muutenkin vähän suurennuttaa sormusta kun mieluiten pidän vähän väljää kun liian naftia ja nafti tuo on ollut jo vuosikausia. Mä kun painoin 50kg kun on menty kihloihin ja nyt on paino pyörinyt 75kg:n molemmin puolin viimeiset 10v varmaan ;)

Snälla mikset pienennytä sormuksia jos koko ei ole enää sopiva?
Niitä pitäisi pienentää niin paljon, että malli taitaisi kokonaan mennä pilalle. Laihdutin siis ennen raskautta 45 kg ja ajattelin raskauden jälkeen yrittää saada pois vielä saman verran. Jos vaikka saisi sitten 10-vuotishääpäivän kunniaksi uuden sormuksen...

Olishan se kiva pitää sormuksia sormessa, kun juuri mentiin naimisiin. Tärkeintä on kuitenkin se, että me ollaan virallisesti naimisissa ja rakastetaan toisiamme. Ei siihen tarvita tosiaankaan niitä sormuksia.

Mulla nyt tässä raskaudessa näköjään loppuun asti mahtuu :) aika löysällä ovat vielä. Toki olin raskauden alkaessa muutaman kilon kevyempi kuin kihloihin ja naimisiin mennessä. Nyt ei oo turvotustakaan ollut kuten aiemmissa. Oisko radilla vaikutusta turvotuksiin kun edellisissä oli aika paljon turvotustakin loppua kohti..?
Mulle nämä sormukset on niin osa identiteettiä että ois ihan outoa olla ilman :D vaikkei niitä rakastamiseen sinänsä tarvitsekaan.

Huh paino se vaan nousee vaikka mielestäni ruokaa on mennyt nyt vähemmän, vaikkakin hiilarivoittoisempaa kyllä joten ehkä siinä syy.. kokonaisnousu silti kuitenkin vain jotain 12-13 kg mutta kerkeäähän se tässä vielä räjähtämään kun joulukin välissä. Tuntuu jotenkin että naama on jo herätessä turvonnut joten ehkä nestettäkin alkaa kertyä, kun tähän mennessä ei ole turvotuksia ollut. Muualta en kyllä turvotusta huomaa, ehkä sitä on tullut sen verran tasaisesti. Nyt on alkanut ahdistaa tämä punkero olotila kun viikkoja 36+. Mahakin alkaa jo tuntua valtavalta, mutta kyllä tuota läskiä näyttää aika komeasti tulleen myös mm. reisiin. :rolleyes: No, imetysrasvaahan se on. :p Sama se silti tässä kohtaa on kauheasti kiloja enää miettiä. Nyt niitä varmasti tulee mitä tulee ja kaikki varastoituu tehokkaasti.

Joo tässä vaiheessa on turha enää miettiä kiloja...peli on menetetty ;D Hahah..no ei! Ja mitä just lueskelin joulukuisten synnyttäneiden "painonpudotus"-juttuja niin todella hyvin on jäänyt kiloja sairaalaan tai tippunut kotona ollessa ja imettäessä. Mä en kyllä jaksa stressata niitä :) Aamulla sanoin miehelle "Ajattele, kohta mulla ei enää oo tätä mahaa...miltähän se sitten näyttää?" Se sanoi, että se on sellanen löysä ja roikkuva alkuun, mutta ei haittaa kun on mun vatsa <3 Itse meinasin ainakin aloittaa reippaat vaunulenkit heti kun mahdollista...koirakin varmasti arvostaa niitä, kun mamma on nyt ollu "vähän laiska" ;)

Voi itku! Ei olis kannattanu käydä vaa'alla! Painoo tullu iha kiitettävästi lisää! :( nyt polkemaan kuntopyörää ja lenkille.. Ja salaattia puputtamaan..

Mie nautiskelen vielä ko saa "ylpeenä" kulkea maha törröllään ja käyttää tiukempiaki paitoja :D Vaikkakin muutoin olo tuntuu vähä valaalta. Vähä hirvittää minkälainen roikkuva röllykkä siinä taas majailee synnytyksen jälkeen.. Painonpudotus ja kiinteytys kyllä sitten jatkuu!

Muutenki ei sais neuvolan mukaa mulle tulla 10kg enempää niin nyt sit meni 15kg rikki...

Takaisin