Paino ja vartalon muuttuminen

Mulla on paino pudonnut kilon verran, kun kävin viimeksi neuvolassa vaa'alla. 18.6 niin tänään uskaltauduin kotona mennä tohon vaa'alle ja oli kyllä positiivinen yllätys mulle.. :D
 
Alinah, se on varmaan tullu mulle se sun kilo :D mulla näyttäs kilon enemmän ku plussan aikaan.
 
Hahah, voi ei. No eii se kilo kyllä missään oikeen näy. :D mulle vaan oli aika yllätys kun syöny aika paljon kaikkee roskaruokaa ja herkkuja.. Ja kun ei oo 2kuukauteen liikkunu mitenkään erityisen paljoa.. :D
 
Mulla on kanssa paino pudonnut 4kg plussauksen jälkeen. Ei tee mieli ruokaa lainkaan, että joutuu pakottamalla syömään jotain päivän aikana. No onneksi on kanssa ylipainoa niin ei haittaa painon lasku.
 
mulla tällä hetkellä -2kg lähtöpainoon vaikka en oo paljoa radin takia ruokavaliota joutunu muuttaan, sopii kuin hyvin että paino näin alussa putoaa, mutta mahan malli on kyllä muuttunut pömpöttävään suuntaan kun taas eilen illalla mies kysyi että onko sun maha kasvanut, tuumasin että on et taitaa olla vaan turvotusta vielä :nailbiting: kuinkahan iso sit mun maha lopussa on jos nyt jo muka näkyy???
 
Itse en oo nyt uskaltanut kyllä vaa'alle lainkaan. Ruokahalu hyvä ja edelleenkin tulee syötyä pahoinvointiin. Tosin pääasiassa kaikki vanhat vaatteet menee päälle, mutta ovat kyllä piukempia ja esim. farkut puristaa vyötäröltä.
 
Huh kävin vaa'alla ja komeasti nousee paino. Ei se itseä niin ahdista muuta kuin sen vuoksi, että pelkään hirveästi neuvolan saarnaa syömisestä vaikka koen, että en ole itse tähän voinut vaikuttaa kun pahoinvointi on pakottanut syömään usein ja liikunta on pudonnut minimiin. Ahdistaa se että sanotaan, että painon ei kuulu nousta alkuraskaudessa, koska vauva on niin pieni. Mutta entä muut raskauteen liittyvät syyt, minkä vuoksi paino nouseee..
 
Totean edelleen tämän joillakin vaan paino nousee raskauden alussa vaikka mitä tekis, söis terveellisesti ja liikkuis, eteenkin jos on kovin hoikassa kunnossa ennen raskautta, sille ei vaan voi mitään, elimistö valmistautuu synnytyksen jälkeiseen elämään eli imetykseen, joka kuluttaa todella paljon naisen elimistöä. Pääasia on että syö jotain mikä alas menee että pieni saa ravintoa kasvamiseen. Kannattaa myös kysellä omalta äidiltään että miten hänellä on raskausaikana noussu paino...
 
Vatsan kasvaminen ja toi painoasia on kyl niin yksilöllisiä. Mulla on nyt (ja oli edellisessäkin raskaudessa) jo ihan jäätävän kokoinen vatsa. Painoa ei oo tullut yhtään. Mut vatsa on pitkään ollut niin iso, että mammahousuissa on kuljettu jo tovi. Sf-mitta otetaan mulla ekan kerran vasta seuraavassa neuvolassa, joka on 1.9. Rv21 (muistaakseni). Ja se on varmaan silloin jo ihan älytön :O. Mut mulla nyt vaan alussa kasvaa kauheesti vatsa ja sit loppuraskaudessa kasvu tasottuu. Sekin on sit muuten yksilöllistä, että kuinka monta kiloa kelläkin jää synnärille. Mulla ei edellessä raskaudessa tullut kuin 10kg lisää ja siitä jäi synnärille kuusi. Ystävälläni (hoikka ihminen) tuli 18kg painoa ja siitä jäi synnärille 14kg.
 
Neuvolasta kovasti käskivät alkaa syömään kunnolla.. Lähtöpainosta -2.8kg. Tuntuu ettei paino nouse ollenkaan vaikka nyt on jo saanut syötyäkin jotain kun ei enää kaikki tule ulos samantien.
 
Mulla aika ikävästi tullu jo painoa alun mässäilyn takia ja lääkärissä tänää siitä juttelinkin.. Mulla ennestään muutama ylipainokilo (n. 5-6 jos bmi kattoo)..Nyt onneksi alkaa tasaantuu tää mussutushimo ja saanu taas liikunnan kipinää mut kyllä ahdistaa kun koko ajan vois herkkua vetää naamaan ja selkäranka tuntuu olevan täysin kadoksissa..

On tähän toki tullu kiloja ihan itse raskaudestakin kun tissit turvonneet ja maha kasvaa ym mutta on otettu kyllä muutama kilo ihan mässäilyllä ja liikkumattomuudella. Mulla se paha olo ja väsymys ekat 13vko oli niin kauhee et liikkua en jaksanu ja syöminen oli ainoa joka piti oloja pois.. Nyt palattava ruotuun, tsemppiä kaivataan :)
 
Kattelin justiin tuota äitiyskorttia kun sielä on paino merkattu 78,2kg ja kävin hetki sitten vaa'alla joka näytti 76,9kg.
 
Mullakin painonnousu ihan mussutuksesta johtuu. Nytkin tunti sitten söin ja taas sellainen alhainen verensokeri pahoinvointi.. No painoa tulee sitten mitä tulee, loppuisi vaan tämä jatkuva pikku pahoinvointi niin ei tarvis mussutella ylimääräisiä.. ei mulla kyllä vielä mitään vauvamahaa oo. Vähän turvoksissa vatsanseutu ja loppu läski mennyt hanuriin ja reisiin. :shifty: Nyt Rv 14+6.
 
Aamusin vatsasta ei juurikaan huomaa, että ois raskaana, mut illalla maha on aina ihan järkky pömppispallo! Kummasti aina päivän aikana tulee tuota turvotusta :/ pistin tänään itselleni jo äitiyshousut töihin tilaukseen, kun ei vetoketju mene enää kiinni kuin puoliks. Vähän kyl tuntu tyhmältä tilata sellaset jo tässä vaiheessa, mut oletan, että kuukauden päästä lomalta palattua ei oo toivoakaan enää mahtua vanhoihin ja niitten toimituksessa saattaa mennä pari viikkoa niin parempi että on asia jo hoidossa.
 
Mun vartalotyyppi on aika voimakas tiimalasi ollut aina. Eli litteä vatsa, isot tissit ja muodokas ahteri. Olen myös aina ollut normaalipainon ylärajalla, pienen keskivartalon takia se ei itseäni ole niin häirinnyt. Nyt hirvittääkin se kun ainoa pieni asia tässä vartalossa alkaa kasvaa ja tiedän olevani loppuvuodesta aivan valas! Noh, ei voi mitään.

Mä lihoin ihan hirveästi ensimmäisten raskausviikkojen aikana. Ensimmäisellä neuvolakäynnillä painoa oli tullut lisää n. 4kg!

Nyt painonnousu on onneksi pysähtynyt. Nyt kuukausi myöhemmin paino on pysynyt samana.

Mulla oli alkuraskaudesta koko ajan ihan hirveä nälkä. Söin vain ruokaa. En mitään herkkuja tms vaan ihan vaan älyttömän isoja annoksia ruokaa. Syöminen piti myös pahoinvointia loitolla.

Rinnat kasvoivat kuppikoolla jo ennen plussausta! Ja nyt on kasvaneet vielä, että menee kohta seuraavan kuppikoon puolelle. Huoh. Ukkeli on tyytyväinen, minä en.

Tuvotus on välillä ihan älytöntä, ainakin iltaisin. Aamulla herään aina siihen, että on vatsa niin täynnä ilmaa, että tuntuu, että jotain poksahtaa.

Mutta aamulla kun ei turvota niin vauvamaha on vielä aika pieni, ihan pikkuinen kumpu vaan. Nyt rv 14+2.
 
Mariel, mulla on samanlainen ruumiinrakenne ja samoin mulla paino on keikkunut normaalin ylärajalla/ylipainon alarajoilla. Ja ihan samoja ajatuksia on mieleen tullut. Kun maha ei enää olekaan litteä, olo tuntuu tosi paljon pulleammalta kuin ennen, ja kaikki vaatteet aiheuttaa sen että näytän entistäkin paksummalta. Oon vielä tosi lyhyt, vain 153 cm, joten melkoinen plussapallo taidan loppuvuodesta olla...
 
Mä rupesin kelaamaan kun viikonloppuna näin pitkästä aikaa ystävän kanssa ja se sanoi mun laihtuneen ja mä vaan tuumasin että höpö höpö että pari kiloa on lähtenyt mut nyt aamulla laskin että viime syksystä paino pudonnu -8kg että kaipa se sit jo jossain saattaa näkyäkki?!?
 
Itsellä on kans tuota, et aamusti ei turvota mut sit päväl alkaa jo turpoo ja ahistaa :yuck: Itsellä on paino pysynyt aikalai samassa.. Tänä aamusti uskalsin men puntaril ni plussauksesta tullu +3,7kg (tällä hetkellä 15+4) .. Oon kans yrittäny, ettei iha mässäilyks menis.. Mieskin yrittää saada hiukan painoa alas ni jos seki vähä tsemppais itseäki, ettei tosiaan hirveesti ylimääräsiä kiloja pääsis tulee.. Loma aikana tuli kyl syötyy ehkä vähä liianki vähä.. Saatto ol jopa 6h välei ettei syöny.. Ei mul silti ollu ees nälkä :wideyed: .. 17.8. olis seuraava neuvola, ni jos yrittäis ettei toi paino pääsis tosta iha hirveesti nousee.. Masusta en oo ny iha varma näkyykö, ku tosiaan tota ylipainoa oli jo enne raskautta (160/81) :oops: Vaiks kyl jokku ketä ei ollu hetkee nähny ni sano, et olis kasvanu.. :grin Saatto toki johtua joko turvotuksesta tai ihan rehellisesti lihoamisesta :sad001 Mielekiinnol kans odottaa kui kauhee pötsi täst o tulos :p
 
Huh, näyttäis siltä, että pahin vararavinnonkeräyskausi ois tältä erää ohi. Alkaa taas riittää ne viis ateriaa kun ei tarvi huonon olon takia olla koko ajan syömässä. Annoskoot on kyllä edelleen melkoisia, esim. lounaalla tulee lähes aina syötyä normisetin lisäksi myös kermainen alkukeitto tai jälkiruoka. On kyllä yksilöllisiä nää jutut, aatella että toisilla ruokahalu vaan vähenee. Mutta painoa ei oo kumminkaan vajaaseen kuukauteen tullut kuin ehkä muutama sata grammaa, ja nythän sitä saakin jo tulla kun kohtukin kasvaa aika tahtia. Liikunta on kyllä tehokas painonnousun kurissapitäjä, kun on taas päässyt normaaleihin liikuntarutiineihin.
 
Neuvola oli tänään ja paino oli tullut kuukaudessa 1,5kg.. Nyt on rv 14+6 ja onneksi on vaan tullut 1,6kg lisää painoa tähän mennessä. Kun minulla on kuitenkin muutama kilo liikaa jo ennestään. Toivottavasti ei tulisi niin paljon painoa tän raskauden aikana :)
 
Takaisin
Top