Pahoinvointia?

Blääh..tää ällöolo vaan voimistuu koko ajan. Tiedä sitten johtuuko eilisestä ultrasta, kun eilisen jälkeen pahoinvointi taas voimistunut. Ehkä sitä nyt jotenkin "uskoo" kroppaansa kun pienen alun siellä näki. Mitään ei oikein jaksa, väsyttää, paleltaa ja sit erityisesti iltaa kohden alkaa koko ajan ällötys voimistumaan. Toivottavasti tää alkais jossain kohtaa helpottamaan. Mitään salia/ urheiluakin ei oo pystynyt tekeen :sad001

Tänään rv 4+5 alkoi nähtävästi rankempi pahoinvointiepisodi ja oksensin äsken kolmesti ... koko päivän yököttänyt. Näin huonoa oloa ei ollut esikoista odotaessa huh :)

mulla on töissä täytynyt syödä 2tunnin välein jotain pientä. Yks työkaveri kysyi olenko raskaana koska en suostunut tehdä yhtä nostoa ilman apuvälineitä. Valehtelin että en. Saavat tietää myöhemmin sitten. Maha kipeä myös ylävatsa ja ilmavaivoja. Jano. Pää ollut kipeä ja käsien tärinää. Muuten olo kuin ei olisi sen kummempaa tapahtunut. Nyt vähän unettomuus parina yönä. Tsemppiä kaikille.

Paljon tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville :Heartred Toivottavasti pian helpottaa.

Jenkkipentu: Pakko kysyä nimimerkkisi takia, onko teille tulossa "jenkkipentu"? Meille nimittäin on :) Vauvalle tulee kaksoiskansalaisuus.

Täällä on kans pahoinvointi tullut kunnolla seuralaiseksi, nyt on 6+3, viikon kestänyt etominen ja nyt muutamat päivän on mennyt niin kun jotain saa alas se tulee kohta ylös. Lähes kaikki mitä tulee suuhun laitettua ni tulee ylös.. Tästä johtuen on sit myös kauhia väsy ja heikko olo.

Minulla on leikattu vuosi sitten palleatyrä ja siellä on verkko ja ruokatorvelle käännetty mansetti, eli periaatteessa mun ei pitäis pystyä oksentamaan, mutta elimistö on vissiin niin viisas et se odottelee et ruoka sulaa vähän ja sitten heitetään kaikki ulos.. :( Mutta kauhia olo se on jos ei voi oksentaa... Oon nyt sentakia siirtyny vähän "sosemaiseen" ruokaan helpottamaan oloa.. :(

Jaksuja kaikille, päiväkerrallaan ja kyllä se kohta helpottaa(toivottavasti)! :)

Paljon tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville :Heartred Toivottavasti pian helpottaa.

Jenkkipentu: Pakko kysyä nimimerkkisi takia, onko teille tulossa "jenkkipentu"? Meille nimittäin on :) Vauvalle tulee kaksoiskansalaisuus.

Joo, meidän vauvalle tulee kaksi kansalaisuutta. Mut toi jenkkipentu nimimerkki on vaan mun koirasta peräisin:) tuntuu ihan epätodelliselta että olen raskaana!

Raskausajan nenän tukkoisuus/flunssan alku astui kehiin joten hajuaisti heikkeni. Vielä toissapäivänä kysyin kotona onko toinen juonut glögiä ja vastaukseksi sain että piparkakku syöty 15 minuuttia sitten. Raskaana olevat naiset pitäisi palkata tulliin töihin :-) mutta pahoinvointi mikä johtui hajuista alkoi tukkoisuuden myötä hellittämään :) muuten olen jo laihtunut eikä edelleenkään tee mieli syödä mitään (muuta kuin oikeastaan kermaviiliä jos jotain on pakko syödä...)

Mulla kans, etenkin aamuisin, nenä tukossa, mutta se ei ole valitettavasti vienyt hajuaistia..esimerkiksi aamuisin kun tukkoisuus on voimakkaimmillaan, haistan myös oman räkäni:confused:. Voi kuinka ÄLLÖTTÄVÄÄ :smiley-ashamed008

Siis voiko joku vatsatauti jatkua jo viidettä päivää? Mä oon ihan kipee ja oksettaa ympäri päivän ja vatsaan sattuu edelleen ja on ihan krapula olo?!?! Vai voiko pahoinvointi olla muka ihan koko päivän juttu eikä mikään aamun oikku? God, tästä mä en selviä enää työkykyiseksi vaikka toimistorotta olenkin...

Miula oli kans sunnuntaina ihan krapulainen olo! :o Oltiin lauantaina keikalla ja iltaa istumassa kavereiden kanssa, ja sunnuntai tosiaan oli ihan kamala. Pohdin pitkään, et uskaltaako lähtee syömään, mentiin kuitenkin, paljon en saanut syötyä kun piti miehelle työntää ruoka. :confused: Ajattelin, et en väkisin syö jottei tuu sit ylös, mut kun ravintolasta päästiin pihalle ni tartti mennä samantien takas ja vessaan. Inhoon oksentamista yli kaiken, sen jälkeen kyllä helpotti kummasti, mut ihmettelen ettei muuten oo ollu tollasta, olo on ollu ihan ok pientä etomista lukuunottamatta. Naureskeltiin kyllä jälkeenpäin et olipa kallis oksennus. :grin

Joo mullakin ihan 24/7 huono olo, mahaan sattuu ja pakki sekasin, plus tuntuu etta oksennus on kurkussa jatkuvasti, mitaan ei oo kylla tullu ylos asti mut tata on jatkunu jo 1,5 viikkoa. Lahinna appelsiinituoremehulla ja hedelmilla vedan, mitaan tukevampaa jos syo niin vatsa menee sekasin valittomasti. Saas nahda kuin joulun kay, kinkkua ja lanttulaatikkoa on saatava. :D

Joo siis mulla todellakin 24/7 pahoinvointia. Yölläkin jos erehtyy avaamaan silmänsä, niin sama kamala olo :confused:

Oih, eipä kuulosta pahimmat pahoinvoinnit miltään lastenleikiltä! Itse syödessä saan niellä pahaa oloa koko ajan, mutta sitten ruoan jälkeen olo on taas ok. Olen vielä tänään töissä ennen joulun pyhiä ja, vaikka miehen valmistama wokki oli todella hyvää, niin kyllä se oksennuksen tunne vie siitä ne parhaimmat maut :D

Auttoi vissiin kun aamulla valitti taalla huonoa oloaan, koska tanaan on itse asiassa ollut aika hyva paiva, kavin jopa ratsastamassa pitkasta aikaa. :)

Pyyh..täällä ei olo edelleenkään helpota. Päinvastoin tänään ollut vielä etovampi olo. Oksu ei ole kuitenkaan tullut ulos asti, mutta ei se tätä olotilaa yhtään kohenna. Koskahan olis odotettavissa parannusta?? Nyt siis rv 8+0.

Mä oon paistatellut hyvissä oloissa. Mutta nyt tämä ilta ollut paha olo. Leivon kakkuja huomiselle aatolle. Ei yhtään tee mieli syödä mitään. Huvittava tää joulu. Muka pitää olla kaikkea tarjolla vaikka ei söisikään mitään. Jes ensi jouluna on pikkuinen jos luoja suo. <3

Raskausajan nenän tukkoisuus/flunssan alku astui kehiin joten hajuaisti heikkeni. ...)

Oli sitten flunssan alku mikä selittää haju- ja makuaisti heikkenemisen (hajut eivät enää tee niin huonoa oloa). Aamulla on silti haju-ja makuaistista erillistä pahoinvointia ja äskenkin piti käydä oksentamassa. Olisikohan nyt tyttö (pojan odotusaikana en oksentanut ja sanotaan että pahoinvointi liittyy etenkin tyttövauvan odottamiseen)... Vaikka maalaisjärki sanoo että kyse on vain istukkahormonin määrästä eikä sen määrä voi olla lapsen sukupuolesta kiinni :)

Takaisin