Pahoinvointia?

Iuuuu..Alkoihan se laattakin sit lentämään :confused:

Okei konkarit..mikä tähän auttaa? Ku tuntuu et pitäs syödä tai vähintäänkin juoda jotain, mut kaikki ällöttää...

Minulla auttoi viime raskaudessa säännöllinen syöminen ja pienet annokset pahoinvointiin :) mutta ikävä kyllä täytyy todeta, että vain aika vie pahanolon pois, toivottavasti jo ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Ihana syy, miksi näistä kärsitään :)

Hyvä Diku (vähän pöljäähän tästä on tykätä mut tykkään silti :grin). Itse jouduin tänään jäämään kotiin, kun on niin heikko olo. Heräsin ja oli jo ihan hyvä olo (oksentelin myös yöllä), mutta sitten kun vaakatasosta nousin, alkoi ällöttää ja oksetus hipoa kurkkua. Mandariini ja pala kurkkua meni tällöin vaakatasossa mutustellessa ja se hieman paransi oloa.

Minniliini; Älä muuta viserrä :)
Ainoassa loppuun asti menneessä raskaudessa,olin osastolla tipassa.
Mutta silloinkin tiesi et kaikki on hyvin :)

Ei viel ainakaan oksettanu, mut varsinki öisin ollu sellast kuvottavaa oloa..toivottavasti ei nyt ihan heti ainakaan pahenis

Voi kurjuus Minniliini kun noin huonossa voinnissa olet! :/ Mulla oli ekasta myös tosi rajut oksentelut eikä mikään muu kuin ihka aito appelsiini auttanut siihen, sitä nyrkin ja mutustelin niin kykenin sit jotain tekemään..

Jee Diku, ihanaa oksuolot!! <3 mulla myös aamusta asti ollut etovaa oloa ja ruokakaupassa ällötti ihanasti muttei vielä mitään esikoisen oloihin verrattuna, odotellaan <3 :)

Mitäs mieltä ootte siitä kun sanotaan jotta jos paljon oksentelee raskausaikana viittaisi se poikavauvaan ja jos taas pahoinvointi iisimpää tulossa olis tyttö? :D

Oon kokeillu nyt parina aamuna niin että suolakeksejä syön pari ennenkun sängystä ylös nousen ja otan vähän juomista. Mulla on ainakin auttannut, pystyin tänään jo syömään aamupalan ongelmitta. Pari yötä toisin on ollu vaikea saada unen päästä kiinni kun äklöttän sen verran :( Jaksamisia kaikille kanssa oloilijoille <3

Ja Allora, tuohon en kyllä itse osaa sanoa, kun olen kuullut että jos pahoinvointi olisi tosi rankkaa, viittaisi se kaksosiin :wink Taitavat olla vain vanhan kansan uskomuksia. Tai mistäs sitä ikinä tietää :grin

Vai,on tuollaisia uskomuksia vanhalla kansalla..
Juuri siitä raskaudestani missä olin tipassa,niin oli kaksi aluksi.:oops:

Minä oon kuullut tuon niin päin että tytöstä oksennetaan paljon?? :D Mulla on esikoinen tyttö ja oli ekasta isot oksuolot!

Ja nyt on koko ajan enemmän ja enemmän oksuolo! <3 jippii!! oon niin onnellinen kun oon ollut käytännössä täysin oireeton tähän asti (edes rinnat ei kipeet)... tai oireeksi kai senkin voi laskea että en oo osannut nukkua! mutta nyt siis oksuolot vahvistuu koko ajan <333

Nyt on vain hieman huonoa etovaa oloa ollu joka menny nopeasti ohi. Niin ettei oikein huomaakkaan.. ennemmin olo kun ois syöny liikaa :)

Esikoisen kanssa kun viikko 16 pamahti sen jälkeen alkoi oksentelu 2-6kertaa viikossa läpi raskauden. Jota en todellakaan toivo tällä kertaa itselle saati kenellekkään muulle!
Aivan kaameaa oli.. ja ainoa miten sain vähän "kivemmaksi" sen oksennuksen koetin syödä hunajaa ennen oksentelua ni maistu ainakin oksennus sitten makealta eikä niin kauhean happamalta (tai aamupalalta..)

Mun kaverilla ainakin oli ihan mahtavat oksuolot koko raskauden ajan kun odotti tyttoa, sit taas jos mietitaan vaikka brittilaisittain herttuatar Catherinea, niin sillahan oli kans se hirvee pahoinvointi kun ootti Georgea, ja nyt taas, kumpi lieneekaan. :)

Meillä pojasta ei ollut edes etova olo kertaakaan. Nyt on! Tänäänkin on mennyt kahdesta asti vessan lähistöllä, mutta ei vaan tule ulos. Olen yrittänyt syödä vähän ja usein. Vaikka etoo eikä mitään tee mieli, ei itse syöminen kuitenkaan tunnu pahalta. Vasta sen jälkeen sitten... Nytkin valvon edelleen, koska etoo niin hirveästi enkä kestä mitään painon tunnetta mahalla (edes paidan saati peiton painoa). Mutta silti olen iloinen, että oireita on :)

Onko teillä muilla tullut ällötystä hajuja (tuoksuja) kohtaan, jotka normisti ihan hyvän tuoksuisia? Mulla alkoi sillä, että pyykin haju ällötti, nyt sama juttu shampoilla, rasvoilla yms. Ei auta kun lähteä ostamaan kaikki hajustamattomana.

Mulla meni viime su-ti hyvin tän pahoinvoinnin kanssa, mutta nyt viime päivät olleet taas ihan tuskaa. Kaikki ällöttää ja kuvottaa.

Mulla on kans alkanut tosissaan hajut ällöttää maanantaista lähtien (jolloin oksensinkin). Esim. hammastahnan hajusta (kun mies oli pesemässä hampaita ja itse olin olkkarissa o_O) tuli ällötys. Myös monet ruoat haisevat pahalle ja oikeastaan kaikki hajut tuntuu selkeästi voimakkaimmilta.

Tupakka haisee ihan kamalalle ja tupakoineet ihmiset.Alkoholia nauttineet haisee myös ihan hirveälle.Kaikki tuoksuu tosiaan voimakkaammalle.Raskaus omegat haisi myös karmivalle. :sad001

Viel ei hajut ällötä mut oli mahtavaa huomata hajuaistin parantuneen ku sai käräytettyä töissä kasan nuoria tupakoinnista :D

Takaisin