Pahoinvointia?

Tuun perässä ton etovan olon kanssa,etova olo ollu illan miettii et kohta tulee,mutta ei sit tulekkaan.
Kaupassa kun kävin,yksi alkoholille ja tupakalle tuoksahtava mies puhui melkeen suuhun,niin hammasta purin ettei alkanut lentää :sick009

Joo mulla on edelleen yhta huono olo, pe-illasta lahtien siis. Tanaan on vahan helpottanut pahin mahakipu ja turvotus, vaikka on taa pakki vielakin turvoksissa, ei vaan niin pinkeena enaa. Uudenlaista kipua tuntuu nyt oikealla puolella. Mitaan ei edelleenkaan tee mieli syoda, lahinna appelsiinimehulla menty nyt ja vahan ruisleipaa. Ei oo kylla yhtaan nalkakaan, mut kylla nailla vararavinnoilla voi hetken ollakin syomatta. :rolleyes:

Mul on onneks enaa pari yovuoroa ja sit 10 paivaa vapaata joulun yli, talleen yoaikaan mua ei moni naa ja ne jotka nakee ei tajua (miehet..:p), ja joulun jalkeen taas voi vaittaa vaan syoneensa ittensa turvoksiin. Joku housupatentti taytyy kylla kehittaa, koska taa farkkuihin ahtautuminen on talla hetkella varsin epamukavaa.. :rolleyes:

Tissit on kasvanut kupilla ja farkkut ei mahdu kiinni.Näin pienessä ajassa näin isoja muutoksia fyysisesti :rolleyes:

Täällä ei vielä oksennella, mutta etoo kyllä, jos unohtuu syödä. Sitäkin pahempana ovat palelu, väsy ja repäisykivut. Oon ruvennu useasti lämmittämään päiväsaunaa esikoisen kanssa, että saisin hetken lämmiteltyä ja istua "rauhassa", kun tyttö leikkii kylpyleluillaan.

Oon kyllä edelleen toiveikas, ettei tässä raskaudessa tarvitsisi oksentaa yhtä rajusti kuin viimeksi. Oireet on kyllä niin erilaiset, ehkä onkin poika tulossa tällä kertaa :)

Pari kertaa on etova olo ollut aamuisin, mutta nyt uutena oireena löysä maha O.o Ja menkkojenkin aikaan maha aina ihan löysänä eli eiköhän tämäkin mene hormonien piikkiin ;)

Diku mä joudun kanssa pian siirtymään urheiluliiveihin. Parit pökät jo hain. Ostin toiset ihan oikeet äippäpöksyt, jotka menee varmaan loppuun saakka (niissä tulee se venyvä kangas mahan päälle) ja toiset venyvät ja pehmeet farkkulegginssit. Saa nähdä katoaako tää turvotus vielä vai kasvaako vaan entisestään :) Tällä menolla joudun kertomaan töissä heti sen perusultran jälkeen. Kyllähän ne arvaakin, jos yritän jollain teltoilla epätoivoisesti peitellä :)

Nyt on ollu päivystystä vessan oven lähellä..alkaa olla niin lähellä että tulee ylös..
Ostin kans urheiluliivejä,et tukee kunnolla..

Jouduin ottamaan sairaslomaa loppuviikolle ihan vain tämän pahoinvoinnin ja huimauksen takia. Viikonloppuna alkoi oikein kunnolla tää pahoinvointi... Toivottavasti ei kestä montaa viikkoa, nyt on jo voimat ihan vähissä. Onko mitään vinkkejä mitkä ruoat on ollu sellaisia että ootte voineet syödä ilman pahaa oloa? Itsellä tähän mennessä toiminut ainakin kirsikkatomaatit ja mysli. :D

Musika täällä ollaan myös jo melkein saikulla. Enpä ole eläissäni mistään näin kamalasta kärsinyt :sad001 Autolla ajaminenkin pitänyt jättää ihan minimiin, kun olo on niin hutera koko ajan.

Mua kuvottaa ajatus ihan kaikesta mahdollisesta ruoasta, mutta silti on pakko syödä melkein tunnin välein, ettei olo mene vielä pahemmaksi. Jos oon siis syömättä, niin tulee ihan sellainen tärinä pahoinvointi. Pystyn syödä vähän paremmin kaikkea sellaista, mitä en normaalisti söisi. Mistä tuokin sitten lie johtuu.. Jäiset mustikat, ananas, kirpeät karkit. En ole ikinä tykännyt kirpeistä karkeista, mutta nyt ne on ainuita mitä voi edes ajatella.

Kyllä tuntuu järkyttävältä ajatella, että tämä kestäisi sinne viikolle 12-14 tms. Ja nuo rannekkeet ei mulle kyllä valitettavasti tuonut apua :sad001

Hei, la 27.8 ja vasta kaksi aamua saanut haalean plussan. Silti jo täällä heti kun esikoinen unilla. Pahoinvointi alkoi tänään, ekas raskaudessa oli sama. Jo ennen 4+ viikkoja tosi huono olo, en kuitenkaan oksenna. Tässä on nyt vain pieni mutta..puoliso on oksentanut koko viime yön ja itelläkin siis vaihtoehtona vatsatauti..arg. Ihan raskauspahoinvoinnilta tuntuu, mutta ei näitä nyt niin erota. Ei voi kuin odotella (tätähän tää olis 9kk, jos onnistuu), että iskeekö vatsataudiksi.

Viimeksi la oli 27. marraskuuta ja syntyi joulukuun puolella. Tälläkin kertaa kävis niin, että kaikki muut tuntuu olevan huimasti edellä, niin raskaudessa kuin lasten kehityksessä. :) Mutta en valittaisi, jos haamuplussa vaan vahvistuu ja oikeesti alkaa uskomaan, että raskaana täs ollaan taas.

Ja Niinanna, mä palelen kans ihan tajusti ja haaveilen saunasta joka päivä! Mut sit kun illemmalla pääsis, niin onkin lämpöö ja ei enää tee mieli saunaan. :grin

Paha olo ja oksetus ollut viime perjantaista asti, meinasin jo saikkua hakea mutta eilen se loppui kuin seinään...
Liekkö hyvä vai huono uutinen, voiko kertoa keskenmenosta jonka takia oikeetkin alkaa häviämään vai ihan vain että pahoinvointi olisi ohi? :)

Jouduin tänään kesken päivän kotiin oksentelun vuoksi. Sama jatkuu kotona. Alkoi kun olin vajaan tunnin todella tuoksujen kirjossa, enkö sit ole voinut syödä mitään. Toivon et olisin vaan raskaana enkä oksennustaudissa...

Täällä pahoinvointi on myös ollut aika hurjaa tänään. En ole oksentanut, mutta ihan viittä vaille koko ajan. On ollut tuskaisia vierailuja kahdessa eri mummulassa tänään. Kahvi ällöttää tosi paljon, mutta pakko ne pari kupillista oli nieleskellä. Ja olla ihan normaalisti, vaikka voi todella pahoin. Ja edelleen vaan jatkuu. Huominen päivä on ohjelmaa täynnä ja illalla vielä keikalle meno. Jos olo on yhtä kamala kuin tänään, en tiedä miten selviän :(

Sympatiat täältä kaikille pahoinvoiville!

Mulla on oireet yhä tosi vähäiset. Väsymystä lähinnä. Kahdessa edellisessä raskaudessa on alkuraskaudessa ollut vahvaa etovaa oloa ja pitänyt napsia jotain tuoretta vähintään parin tunnin välein. Nyt ei ole mitään tuollaista, mikä vähän pelottaa... pikemminkin ei tee mieli syödä, ei vain ole nälkä ja ruoka-ajat lipuu ohi huomaamatta. Tänään söin silti isohkon päivällisen ja siitä tuli inhottava ähkyolo koko illaksi. Ja on yhä. Ihmetyttää kun on niin erilaista kuin aiemmin. :confused:

Mulla ruuan jälkeen aina valtava ähky ja röyhtäily mutta oksettavaa oloa ei oo ainakaan vielä (rv 4+5) tullut. Sen sijaan oon alkanut haistaa kissanpissan hajua kaikkialla! Töussä parissa töysin eri paikassa ja tänään myös vanhempieni olohuoneessa! :grin

Ja mun oireet osoittautui ihan taudiksi. Eihän kukaan voi olla pahoinvoiva raskauden vuoksi 12 tuntia ja sitten ei enää mitään?

Mä sain kans ihan vatsataudin, plääh. Toissapäivänä oli huono olo koko päivä, mutta vielä ihan siedettävissä määrin. Eilen illalla yhtäkkiä alkoi uudestaan ja paheni vatsataudin tasolle. Lämpö nousi sen verran, että ei mee raskauden piikkiin millään. Ja kun tosiaan puoliso oli vuorokauden vatsataudissa. Esikoinen lähti puolison töihin käymään justiinsa, kun en ole lapsenhoitokunnossa. Vähän huolestuttaa 4+2 sikiön kanssa, mutta eipähän noiden nyt vatsatauteihin pitäis keskeytyä. Tänään ei pääse testaan, olisko plussa viimein vahva. Eilen oli jo vähän vahvempi.

Takaisin